مهاجرت تحصیلی آمریکا

دانشگاه Vanderbilt در آمریکا

دانشگاه Vanderbilt در آمریکا

دانشگاه Vanderbilt در آمریکا جزء دانشگاه‌ های برتر خصوصی ایالات متحده آمریکا که از سال 1873 با نام غیررسمی وندی نیز شناخته می‌ شود. فعالیت های آموزشی خود را از همان سال آغاز نموده است. هزینه زندگی در این شهر به اندازه‌ ای پایین است که هرساله افراد زیادی به‌عنوان مهاجر روانه این کشور می‌شوند. فردی به نام کرنلیوس وندربیلت که به غول ترابری دریایی و ترابری ریلی معروف است. هرگز به جنوب ایالات متحده آمریکا سفری نداشت.

اما با این وجود، در آن زمان مبلغ 1 میلیون $ (دلار) با هدف راه‌ اندازی این دانشگاه، سرمایه‌ گذاری نمود. اطلاعات جالب‌ تری در خصوص این دانشگاه وجود دارد که با مطالعه ادامه مقاله می توانید در اختیار داشته باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یک موسسه مهاجرتی معتبر و دیرینه است که انواع پرونده‌ های مهاجرتی قانونی را پذیرفته، در کوتاه ترین زمان ممکن مطابق با قانون کشور ایران و بین المللی به سرانجام می رساند.

دانشکده های دانشگاه Vanderbilt در آمریکا

دانشگاه Vanderbilt در آمریکا متشکل از دانشکده ها و کالج های مختلفی است که فهرست آنها در زیر آورده شده است. این دانشکده ها ارائه دهنده رشته های متعدد و گوناگونی در مقاطع مختلف تحصیلی هستند. این دانشکده ها عبارتند از:

  • دانشکده علوم و هنر
  • دانشکده موسقی
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده ترشد دونربیلت
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده ارشد مدیریت
  • دانشکده علوم انسان شناسی

اخذ پذیرش از دانشگاه وردنبیت در آمریکا

دانشجویان گرامی برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه Vanderbilt در آمریکا، ارائه مدارک مورد نظر و درخواستی از سوی دانشگاه از الزامات این امر محسوب می گردد. گفتنی است در صورتی که مدارک ارسالی به صورت ناقص ارسال شوند. فرد متقاضی از پذیرش تحصیلی در این دانشگاه محروم می گردد. بنابراین دقت داشته باشید که اسناد مورد نیاز به دقت تهیه و به دانشگاه تحویل گردد. جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی آمریکا را مطالعه بفرمائید.

تعداد دانشجویان این کشور طبق رشد نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

شرح مدارک به صورت زیر است:

  • پرداخت مبلغ 50$ (دلار) به عنوان هزینه تقاضاء پذیرش پرداخت مبلغ به صورت آنلاین صورت می گیرد.
  • ارسال کلیه مدارک تحصیلی پیشین به علاوه ریز نمرات
  • در اختیار نهادن رزومه فردی و تحصیلی دانشجو (CV)
  • ارائه توصیه نامه که از سوی اساتید قبلی صادر و تایید شده است.
  • ارائه انگیزه نامه به منظور مشخص شدن هدف دانشجو از مهاجرت به آمریکا و انتخاب دانشگاه Vanderbilt در آمریکا و همچنین بیان اهداف و برنامه ریزی های پس از فارغ التحصیلی در رشته مورد نظر
  • دارا بودن مدرک زبان آیلتس یا تافل و ارائه نمرات کسب شده در این آزمون ها

انواع ویزاهای تحصیلی در آمریکا

از سال 2011، ایالات متحده آمریکا اقدام به سختگیری های بیشتری در مرزهای کشور به جهت ورود افراد خارجی و صدور انواع ویزاها نمود. به طور مثال برای صدور ویزا برای هر فرد خارجی، ابتدا بایستی استطاعت و تمکن مالی فرد در جهت تامین مخارج تحصیل و هزینه زندگی در آمریکا ثابت گردد.

ویزاهای تحصیلی در انواع مختلفی برای افراد صادر می شود که اسامی برخی از آن ها به شرح زیر است:

  • ویزای نوع F-1
  • ویزای نوع J-1
  • ویزای نوع M-1

هر یک از دانشجویان پس از این که موفق به دریافت گواهی پذیرش تحصیلی از دانشگاه Vanderbilt در آمریکا شدند، می توانند با توجه به مدت دوره های تحصیلی خود در آمریکا، اقدام به اخذ یکی از انواع ویزای تحصیلی نمایند. این ویزاها پس از اتمام دوره تحصیلی، در صورت ادامه مجدد تحصیلات، قابل تمدید می باشد. هر یک از ویزاهای تحصیلی امکان کار ضمن تحصیل را برای دانشجو فراهم می آورد که میزان ساعات کار با توجه به نوع ویزای تحصیلی، متغیر است. بردن همراه (شامل همسر و فرزندان) نیز بستگی به نوع ویزای تحصیلی داشته است.

زبان پذیرش از دانشگاه Vanderbilt در آمریکا

همان طور که در بخش قبلی گفته شد، یکی از مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهی پذیرش تحصیلی در دانشگاه Vanderbilt در آمریکا، در دست داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل است. برای این آزمون ها نمراتی به عنوان حد نصاب در نظر گرفته شده است. به طوری که نمره آزمون انگلیسی تافل مبتنی بر اینترنت بایستی حداقل 100، آزمون تافل مبتنی بر کامپیوتر حداقل 230، آزمون زبان انگلیسی آیلتس حداقل 7 و آزمون PTE Academic حداقل نمره 70 باشد. تحصیل در آمریکا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

زبان پذیرش از دانشگاه Vanderbilt در آمریکا

رتبه بندی وردنبیت آمریکا

رتبه ای که برای دانشگاه Vanderbilt در آمریکا در میان کلیه دانشگاه های آمریکا ثبت گردیده است، مقام 17 می باشد. در جدولی که در این بخش مشاهده می‌نمایید، رتبه‌ های مختلف کسب شده توسط این دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی مختلف می‌باشد.

نظام رتبه بندیرتبه
ARWU52
QS203
Times87
U.S News63

دانشکده های این دانشگاه نیز موفق به کسب رتبه های ملی بسیار عالی شده اند که بدین صورت می باشد: دانشکده علوم انسانی موفق گردید رتبه اول را برای خود به ثبت برساند. دانشکده حقوق توانست رتبه 16 را به خود اختصاص دهد. برای دانشکده های پزشکی و پرستاری نیز رتبه 15 به ثبت رسیده است. دانشجویانی که تمایل به تحصیل پزشکی در آمریکا دارند، می توانند در بهترین شرایط و تجهیزاتی که این دانشکده در اختیار دارد، ادامه تحصیل دهند.

رتبه 25 به دانشکده مدیریت اختصاص دارد. رتبه 37 برای دانشکده مهندسی ثبت گردیده است. بنابراین با توجه به آمار فوق الذکر، این گونه می توان نتیجه گرفت که تحصیل در دانشگاه Vanderbilt در آمریکا می تواند آینده درخشانی را برای دانشجویان تضمین نماید. در صورت وجود سوال یا ابهام، از طریق تلفنی یا حضوری با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “دانشگاه Vanderbilt در آمریکا

  1. فاطمه گفت:

    با سلام خسته نباشید میخواستم ببدونم شهریه رشته شنوایی سنجی در این دانشگاه سالانه چقدره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام . در خصوص بررسی شهریه دانشگاه ها با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *