مهاجرت تحصیلی اوکراین

دانشگاه کارازین خارکف در اوکراین

دانشگاه کارازین خارکف در اوکراین

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپایی مورد توجه متقاضیان که در خارکف اوکراین در سال 1804 تاسیس گردید، دانشگاه کارازین خارکف در اوکراین است. این دانشگاه از دانشکده های زیادی همچون زیست شناسی، فیزیک، زمین شناسی، جغرافیا، اقتصاد، زبان های خارجی، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی، دانشکده فیزیک و انرژی اتمی و سایر تشکیل شده است.

  • هنوز در اوکراین دانشگاه مورد تائید وزارت بهداشت وجود دارد؟
  • بهترین کشور در حال حاضر برای خواندن رشته پزشکی کدام است؟
  • کار ضمن تحصیل در اوکراین به چه صورتی است؟

دانشکده پزشکی این دانشگاه یکی از پرطرفدارترین دانشکده ها محسوب می­ شود. سالانه این دانشکده دانشجویان زیادی را در رشته های پزشکی از گوشه و کنار جهان پذیرش می­ نماید. پذیرش دانشجویان بین المللی از سال 1984 در این دانشگاه آغاز شد. از آن پس دانشجویان زیادی از قاره های آسیا، اروپا، آمریکا و آفریقا جهت ادامه تحصیل به دانشگاه کارازین خارکف در اوکراین مراجعت می نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب همواره در حال راهنمایی و یاری رساندن به تمامی عزیزان در امر مهاجرت می ­باشند.

زبان تحصیل در اوکراین

زبان تدریس در این دانشگاه روسی و اوکراینی است. دانشجویان بین المللی که مهارت لازم در این 2 زبان را ندارند، بایستی ابتدا در دوره های پادفک جهت آشنایی با مباحث دانشگاهی و یادگیری مهارت زبان روسی و یا اوکراینی شرکت نمایند. دانشگاه کارازین خارکف در اوکراین با ارائه بهترین کیفیت های آموزشی شهریه های مناسبی را از دانشجویان دریافت می­ نماید. علاوه بر این بورسیه هایی را به دانشجویان اعطاء نموده است. امکان تحصیل رایگان برای دانشجویانی که دارای شرایط لازم هستند، وجود دارد.

تحصیل در دانشگاه کارازین خارکف در اوکراین

دانشگاه کارازین خارکف پیشرفت های چشمگیری در رشته های پزشکی نموده است. با توجه به اینکه رشته های بسیاری در این دانشگاه به دانشجویان ارائه داده می ­شود. اما این دانشگاه به دانشگاهی پزشکی معروف است. اکثر رشته های تحصیلی در دانشگاه کارازین به زبان روسی تدریس می­ گردد. اما دانشجویان می­ توانند در 11 رشته در این دانشگاه به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند. البته امکان یادگیری مهارت زبان روسی و اوکراینی و یا انگلیسی نیز در دوره های پیش دانشگاهی این دانشگاه برای دانشجویان وجود دارد.

رشد دانشجویان بین المللی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در کشور اکراین

تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه کارازین خارکف در اوکراین در 2 مرحله تئوری و بالینی صورت می­ گیرد. دانشجویان پس از اتمام دوره های بالینی بایستی در دوره های بالینی و عملی به یادگیری مباحث عملی و حرفه ای بپردازند. این دانشگاه امکانات و استاندارهای مناسب آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار داده است. تاریخ خود دارای 3 جایزه نوبل می ­باشد. این جوایز را دانشجویان پزشکی، اقتصاد و فیزیک به خود اختصاص دادند.

آموزش عالی در اوکراین در دانشگاه کارازین به گونه است که آموزش های نوین و کلاسیک را با یکدیگر ترکیب نموده و به دانشجویان ارائه می­ نماید. دروس در رشته های پزشکی توسط اساتیدی مجرب که خود متخصصانی پیشرو در این زمینه هستند ارائه می­ گردد. در حال حاضر 35 استاد و 170 دانشیار در حال فعالیت در دانشکده پزشکی این دانشگاه هستند. برندگان جوایز دولتی و بین المللی به حساب می ­آیند.

خوابگاه دانشگاه کارازین خارکف در اوکراین

دانشگاه کارازین خوابگاه هایی را برای دانشجویان فراهم نموده است. تمامی آنها مجهز به امکانات سطح بالایی هستند. این خوابگاه ها بگونه ای طراحی شده اند که در هر اتاق 2 یا 3 دانشجو می­ توانند در کنار یکدیگر زندگی نمایند. تمامی اتاق ها مبله بوده و مجهز به تخت، صندلی، سیستم های سرمایشی و گرمایشی و نور و روشنایی هستند. همچنین دانشجویان به راحتی به اینترنت دسترسی دارند. از امکاناتی همچون سالن های مطالعه و مراکز تفریحی برخوردار می باشند. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در اوکراین را بررسی بفرمائید.

هزینه های تحصیل و زندگی در دانشگاه کارازین اوکراین

تحصیل در دانشگاه های اوکراین به صورت رایگان نیست. دانشجویان شهریه هایی را می ­باید پرداخت نمایند. شهریه های تحصیل در دانشگاه های مختلف اوکراین با یکدیگر متفاوت است. همچنین زبان تحصیلی که دانشجویان انتخاب می نمایند. نقش موثری در میزان شهریه پرداختی آنان خواهد داشت. دانشجویانی که نیازمند گذراندن دوره های پادفک هستند، شهریه ای معادل 4000€ (یورو) برای یک سال تحصیلی پرداخت می ­نمایند. هزینه های تحصیل به زبان روسی در دانشگاه کارازین €2500 الی 3000€ (یورو) در سال می باشد. به زبان انگلیسی 3000€ الی 5000€ (یورو) تخمین زده شده است. همچنین دانشجویان هزینه هایی را برای مخارج زندگی خود در این کشور پرداخت می نمایند. این میزان هزینه برابر با $1600 (دلار) در ماه برآورد شده است. به طور کلی هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بسیار ارزان تر و مناسب تر است.

هزینه های تحصیل و زندگی در دانشگاه کارازین اوکراین

رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

این دانشگاه در لیست برترین دانشگاه های اوکراین قرار دارد. در رتبه بندی QS کارازین رتبه 401 را به خود اختصاص داده است. در میان دانشگاه های اوکراین دارای رتبه 3 است. همچنین این دانشگاه از جمله دانشگاه هایی است که در جذب دانشجویان خارجی نقش موثری داشته است. سالانه دانشجویان بین المللی زیادی این دانشگاه را جهت تحصیل در رشته های مختلف انتخاب می ­نمایند. همچنین در شاخص دانشجویان بین المللی در رتبه بندی EECA رتبه 53 را کسب نموده است.

با توجه به تلاش های این دانشگاه در جهت ارتقا کیفیت در سال 2018 توانست از رتبه 400 به رتبه 300 صعود نماید. جهت اطلاع از شرایط اقامت اوکراین می توانید مقاله مذکور را بررسی بفرمائید. علاقمندان تحصیل و مهاجرت به دیگر کشورها می ­توانند با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و در زمینه های مهاجرتی با این مجموعه مشورت نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *