مهاجرت تحصیلی ایسلند

دانشگاه های رایگان ایسلند

دانشگاه های رایگان ایسلند

علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های رایگان ایسلند می توانند در یکی از دانشگاه های دولتی ایسلند پذیرش شوند و با هزینه بسیار کمی تحصیل کنند. علاوه بر این نیز دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور بورسیه های تحصیلی را ارائه می کنند که منجر به کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در ایسلند و نهایتا تحصیل رایگان در ایسلند می شود. ایسلند یکی از کشورهای معتبر در اروپاست که امکان تحصیل رایگان و ارزان را هم برای دانشجویان داخلی و عضو اتحادیه اروپا و هم دانشجویان بین المللی ممکن ساخته است. این مورد باعث شده است که میزان تقاضا و ورود دانشجویان خارجی به کشور ایسلند بیشتر شود. جهت معرفی و آشنایی بیشتر با دانشگاه های ارزان و رایگان ایسلند می توانید این نگارش را که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده مطالعه کنید.

معرفی دانشگاه های رایگان ایسلند

اساسی ترین اصل نهفته در تاریخ سیستم آموزشی ایسلند دسترسی مساوی به آموزش و پرورش برای همه و صرف نظر از جنسیت، وضعیت اقتصادی، منطقه محل سکونت، مذهب، معلولیت جسمی، پیشینه فرهنگی یا اجتماعی است. در سالهای اخیر، اهداف کلی با دقت مورد توجه و بیان سیستم آموزشی در ایسلند تشویق و حفظ فرهنگ، تاریخ و زبان ایسلندی و اطمینان از مقایسه مطلوب آموزش ایسلند با آموزش ارائه شده توسط کشورهای پیشرو در جهان بوده است. اهداف مشخصي براي تمركز برنامه ها در جهت رسيدن به اين اهداف گسترده مشخص شده است و وزارتخانه از حمايت گسترده سياسي و مردمي براي تلاش هاي خود برخوردار است.

آموزش عالی در ایسلند در 4 دانشگاه دولتی و 3 دانشگاه خصوصی ارائه می شود که آموزش های تخصصی را در زمینه هایی مانند:

  • هنر
  • کشاورزی
  • فناوری
  • مهندسی
  • پزشکی
  • تجارت و بازرگانی
  • حقوق

و تربیت بدنی ارائه می دهند. پذیرش بستگی به گواهی تحصیل یا معادل آن از موسسه خارج از کشور دارد. آموزش در اکثر دانشگاه ها و کالج ها به زبان ایسلندی انجام می شود و بسیاری از کتب درسی که اغلب به زبان های خارجی نوشته می شوند. از آنجا که اکثر موسسات توسط دولت تأمین می شوند، شهریه رایگان است و دانشجویان به ندرت مجبور به پرداخت هزینه هستند.

در جدول زیر می توانید 4 دانشگاه دولتی و رایگان ایسلند را ببینید:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه ایسلندریکیاویک
دانشگاه کشاورزیهوانیری
دانشگاه آکوریریآکوریری
دانشگاه هولارریکیاویک

تحصیل رایگان در دانشگاه های ایسلند

به دلیل هزینه ارزان تحصیل، ایسلند همیشه در معرض دید بسیاری از دانشجویان بین المللی بوده است. این کشور که جزیره ای در نیمکره شمالی است، دارای جمعیت کم اما دارای آکادمی ها و دانشگاه های سطح بالا است. دانش آموختگان دانشگاه ها می توانند ادامه تحصیل در ایسلند یا جستجوی کار در یکی از شرکت های محلی را انتخاب کنند. فرصت ها بی حد و حصر هستند زیرا مدارک تحصیلی در سراسر جهان شناخته شده اند. ایسلند هم از دانشگاه های خصوصی و هم از دانشگاه های دولتی بهره مند است. مهم است که در مورد هر یک از موسسات تحقیق کنید تا موسسه ای را که بیشتر با علایق شما مطابقت دارد انتخاب کنید. موضوعات مورد علاقه خود را در نظر بگیرید. درباره فرصت های شغلی فعلی و پیش بینی شده تحقیق کنید.

برخی از موسسات ایسلند مانند دانشگاه های دولتی ایسلند، آموزش بدون شهریه ارائه می دهند. اگر وقت خود را صرف کنید و تمام گزینه های موجود را بررسی کنید، ممکن است بتوانید موسساتی را بیابید تا در ایسلند به صورت رایگان تحصیل کنید. لذا بعد از پیدا کردن موسسه آموزشی مناسب با آنها تماس بگیرید. علاقه خود را به موسسه و برنامه ای که انتخاب کرده اید ابراز کنید. لذا می توانید با اعلام شرایط خود از شرایط تحصیل در ایسلند و میزان هزینه ها آگاه شوید و یا تخفیفاتی در این باب بگیرید.

لازم به ذکر است واحدبندی در ایسلند بر اساس ECTS انجام می گیرد و در نمودار زیر در مقاطع مختلف تعداد آنها آورده شده هاست:

واحدبندی در ایسلند بر اساس ECTS

دانشگاه ایسلند از دانشگاه های رایگان ایسلند

دانشگاه ایسلند بیش از یک قرن مرکز دانش در ایسلند بوده است و از دانشگاه های رایگان این کشور می باشد. دانشگاه ایسلند یک دانشگاه دولتی است که در قلب ریکیاویک، پایتخت ایسلند واقع شده است. این دانشگاه که یک موسسه مدرن، متنوع و در حال توسعه است، فرصت هایی را برای مطالعه و تحقیق در بیش از 400 برنامه در اکثر زمینه های دانشگاهی ارائه می دهد:

  • علوم اجتماعی
  • علوم بهداشتی
  • علوم انسانی
  • آموزش
  • مهندسی
  • علوم طبیعی

دانشگاه ایسلند تنها دانشگاه ایسلند است که در تمام رشته های خود از جمله مقطع دکترا، برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. علاوه بر این، دانشگاه ایسلند توافق نامه های زیادی با دانشگاه های برجسته بین المللی و تحقیقاتی در مورد مبادلات دانشجویی و دانشکده و همچنین همکاری تحقیقاتی انجام داده است. همه دانشجویان این دانشگاه می توانند بخشی از تحصیلات خود را در دانشگاه های خارج از کشور انجام دهند. تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی در دانشگاه ایسلند ثبت نام کرده اند و تعداد آنها رو به افزایش است.

این دانشگاه بسیاری از دانشگاهیان و دانش پژوهان بین المللی را استخدام می کند و تقریبا روزانه اساتیدی از خارج از کشور می آورد. هزینه ثبت نام سالانه برای این دانشگاه فقط 605€ (یورو) است. علاوه بر این برای شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هزینه اضافی €50 (یورو) وجود دارد. این هزینه به عنوان بخشی از روند درخواست آنلاین شارژ می شود و فقط با کارت اعتباری و دریافت مستر کارت اروپا یا آمریکا انجام شود.

مزایای تحصیل در دانشگاه های رایگان ایسلند

تحصیل در کشور ایسلند یک فرصت عالی برای زندگی و اخذ مدر معتبر در اروپا است. لذا با تحصیل در ایسلند می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید:

  • تحصیل رایگان در اروپا
  • کسب مدرک معتبر با هزینه بسیار کم
  • اخذ ویزای شنگن
  • فرصت مناسب برای یافتن کار پس از تحصیل در ایسلند
  • امکان استفاده از بورسیه تحصیلی و خوابگاه دانشجویی در ایسلند
  • کار حین تحصیل در ایسلند

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان ایسلند

جهت تحصیل در دانشگاه های ایسلندی کافی است فقط از یکی از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش بگیرید. همانطور که در قبل این 4 دانشگاه معرفی شده شرایط تحصیل آنها نیز گفته خواهد شد. البته شرایط تحصیل با توجه به مقطع و رشته متفاوت خواهد بود. برای مثال برای شرکت در برنامه های ایسلندی زبان باید به این زبان مسلط باشید. اما برای تحصیل به زبان انگلیسی باید حداقل نمره 6.5 IELTS را ارائه کنید. لذا شرایط برای برخی از این دانشگاه ها به شرح زیر است:

  • ارائه مدرک تحصیلی معتبر
  • اخذ حداقل 60 ECTS
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • شرکت در مصاحبه
  • اخذ ویزای دانشجویی ایسلند

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان ایسلند

شهریه در دانشگاه های رایگان ایسلند

با میانگین شهریه €2000 (یورو) برای اتباع اتحادیه اروپا و €5000 (یورو) برای دانشگاه های خصوص برای افرادی که از کشورهای دیگر می آیند همیشه فضای مانور خوبی وجود دارد. اگر دانشگاهی برنامه آموزشی بدون شهریه ارائه نمی دهد و قیمت آن بسیار زیاد است سعی کنید سایر گزینه های موجود را جستجو کنید. حضور در دانشگاه های ارزان قیمت در ایسلند راهی برای تحصیل رایگان در ایسلند است. به احتمال زیاد، شما قادر خواهید بود چیزی را پیدا کنید که با شرایط خاص مالی شما مناسب تر باشد. همچنین هنگام خواندن سایت دانشگاه حتما اطلاعات مربوط به هزینه های درخواست، قیمت محل اقامت در خوابگاه و سایر را بررسی کنید. دانشگاه های رایگان ایسلند همچنین معمولا سالیانه هزینه ای در حدود 600€ (یورو) دارند. لذا با تحصیل در دانشگاه های رایگان می توانید هزینه کم تر از 700€ (یورو) را متصور باشید.

تحصیل رایگان در ایسلند با بورسیه تحصیلی

دریافت بورسیه تحصیلی رایج ترین روش تحصیل در ایسلند به صورت رایگان است. اولا، دولت های اکثر کشورها برنامه های حمایتی را اجرا می کنند که به شهروندان این کشورها اجازه می دهد هنگام تحصیل در خارج از کشور از کمک مالی برخوردار شوند. از جمله این کشورها می توان به آفریقای جنوبی، برزیل، ایالات متحده و … اشاره کرد. ثانیا، سازمان های بین المللی وجود دارند که از جاه طلبی های دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور حمایت می کنند. سرانجام کمک هزینه تحصیلی یا بورس تحصیلی ارائه شده توسط دولت و یا دانشگاه را فراموش نکنید

در طول مراحل درخواست، توانایی و دانش خود را از افراد مورد نیاز به نمایش بگذارید. در مکالمه با کارمندان دانشکده فعال باشید. هر دانشجو به عنوان یک شخص ناشناخته شروع می کند. افرادی که در دانشگاه کار می کنند تصور محدودی از شما دارند. این دلیل اصلی است که چرا باید به رزومه خود توجهی ویژه داشته باشید. این وظیفه شماست که از اولین برداشت مثبت اطمینان حاصل کنید. لذا با ارائه یک رزومه قوی و مدارک معتبر می توانید درخواست بورسیه تحصیلی در ایسلند را داشته باشید. با این حال، ورود به دانشگاه های ایسلند ممکن است دشوار باشد زیرا استانداردهایی که در زمینه تحصیل دانشجویان در کشورشان دارند، نسبتا بیشتر از اکثر کشورها است. برای کمک به شما در دستیابی آسان به روند درخواست و شرایط مهاجرت به ایسلند می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *