مهاجرت تحصیلی اسلواکی

دانشگاه های رایگان اسلواکی

دانشگاه های رایگان اسلواکی

برای تحصیل در دانشگاه های رایگان اسلواکی دانشجویان بین المللی باید قبل از مهاجرت به این کشور اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنند. در کشور اسلواکی دانشگاه های مختلفی وجود دارد که آماده جذب دانشجویان بین المللی از تمام کشورهای دنیا هستند. البته هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور متفاوت می باشد و اکثر دانشجویان و متقاضیان به فکر ادامه تحصیل در دانشگاه های رایگان یا ارزان می باشند.

در نظر داشته باشید که در اسلواکی دانشگاه های کاملا رایگان برای متقاضیان خارجی وجود ندارند. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را با شرایط کلی تحصیل رایگان یا تحصیل در ارزانترین دانشگاه های اسلواکی آشنا خواهند کرد.

تحصیل در اسلواکی

فارغ از دانشگاهیان، دانشجویان خارجی اسلواکی را به خاطر مناظر باشکوه طبیعت، تاریخ مشهور، استقبال از شهروندان، فرهنگ بدون فیلتر و آداب و رسوم سنتی که در هسته اروپا قرار دارد، دوست دارند. اسلواکی تعهد دیرینه ای به پیشرفت تحصیلی در زمینه تحصیلات دانشگاهی دارد. قدیمی ترین مؤسسه عالی که هنوز در اسلواکی وجود دارد در سال 1465 تأسیس شد. کالج تخصصی اصلی در این سیاره توسط ماریا ترزیا در سال 1762 در Banská Štiavnica، نقطه کانونی قبلی اروپا در زمینه معدن و فناوری مکانیکی تأسیس شد. این روزها، اسلواکی دارای تعداد زیادی دانشگاه معتبر بین المللی است که از استانداردهای اعلامیه بولونیا پیروی می کنند. اسلواکی به دانشجویان سه مدرک تحصیلی می دهد: لیسانس 3-4 سال)، کارشناسی ارشد (4-6 سال) و Ph.D. (3 سال. یادگیری در اسلواکی شامل انواع مختلف راهنمایی است، مانند کلاس ها، دوره ها، آزمون ها، تحقیق، کار آزمایشگاهی، درس های عملی، بحث و غیره.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، کارایی آموزش ارائه شده در کشوری مانند اسلواکی را زیر سوال نبرید. بله، دانشگاه های اسلواکی فاقد اعتبار آکسفورد یا کرنل هستند. علاوه بر این، پنج دانشگاه اسلواکی در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS گنجانده شده اند که شامل 1000 موسسه آموزشی برتر جهان است. علاوه بر این، تمام موسسات آکادمیک در اسلواکی هنگام آموزش به دانشجویان خود باید از روند بولونیا پیروی کنند. آن را بنیادی در نظر بگیرید که تمام برنامه های آموزشی را در سراسر کشورهای شرکت کننده استاندارد می کند و در نتیجه کیفیت تدریس را تضمین می کند. جالبتر اینکه یکی از مزایای تحصیل در اسلواکی این است که مدرک تحصیلی شما در اسلواکی در سطح بین المللی شناخته می شود. از آنجا که این کشور عضو اتحادیه اروپا است، دیپلم در هر کشور دیگر اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان اسلواکی

به طور کلی، تحصیل در دانشگاه های رایگان اسلواکی فقط برای دانشجویان و متقاضیانی امکان پذیر می باشد دارای شرایط خاصی باشند.

این شرایط عبارتند از:

  • دانشجو شهروند اسلواکی باشد.
  • دانشجو شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد.
  • دانشجو موفق به دریافت فول فاند شده باشد که تمام هزینه های تحصیل را پوشش دهد.

سایر متقاضیان و دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های رایگان اسلواکی باید شهریه پرداخت کنند. اما برای کاهش هزینه های تحصیل در کشور اسلواکی، دانشجویان می توانند وارد ارزانترین دانشگاه های این کشور شوند. علاوه بر این، دانشجویان می توانند با دریافت فاند (50%)، هزینه های تحصیل و اقامت دانشجویی خود را در کشور اسلواکی کاهش دهند.

برخی از محبوبترین برنامه های تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه های رایگان اسلواکی عبارتند از:

رتبهبرنامه های تحصیلیدانشگاه ها
1علوم و حرفه های کاربردی11
2اقتصاد9
3مدیریت7
4بیولوژیکی7
5آموزش7
6فلسفه6
7پرستاری6

هزینه های تحصیل در کشور اسلواکی

دانشجویان خارجی که موفق به کاهش هزینه های تحصیل خود در اسلواکی نمی شوند، می توانند انتظار داشته باشند هر سال مبلغی از 550€ تا 5500€ (یورو) برای تحصیلات کارشناسی بپردازند. شهریه برای تحصیلات تکمیلی به طور قابل توجهی بیشتر است، زیرا سالانه از 2500€ الی 5500€ (یورو) می رسد. این دانشجویان می توانند برای کاهش هزینه های تحصیل خود در اسلواکی، در ارزانترین دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند.

در جدول زیر به متوسط هزینه های تحصیل در شهرهای مختلف اسلواکی اشاره شده است:

شهردانشگاه هامتوسط هزینه ها به € (یورو)
Bratislava5930
Banska Bystrica21.500
Kosice26.500
Nitra2450
Presov2830
Trnava2620
Banksa Stiavnica13.370

با مشاهده جدول بالا می توانید به این موضوع پی ببرید که متوسط هزینه های تحصیل در شهرهای مختلف اسلواکی متغیر و متفاوت می باشد. اما با این حال، دانشگاه های ارزان قیمت مختلفی در اسلواکی وجود دارند که در نقاط مختلف این کشور قرار گرفته اند. در ادامه با برخی از ارزانترین دانشگاه های اسلواکی آشنا خواهید شد.

برخی از دانشگاه های ارزان اسلواکی ذیلا بیان شده اند:

دانشگاه های ارزان اسلواکی

تحصیل در دانشگاه سیرل و متدیوس اسلواکی

یکی از دانشگاه های ارزان قیمت برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور اسلواکی University of Ss. Cyril and Methodius می باشد که هزینه های تحصیل در آن 500€ (یورو) می باشد. این دانشگاه در سال 1997 تاسیس شده است و دانشجویان می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف مشغول به تحصیل شوند. دانشجویان علاقه مند می توانند در هر یک از دانشکده های دانشگاه از جمله رشته های هنر، ارتباطات رسانه های جمعی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و علوم بهداشتی ثبت نام کنند. این دانشگاه همچنین دارای مؤسساتی است که به مطالعات فیزیوتراپی، جامعه مدنی و مدیریت اختصاص یافته است.

دانشگاه ماتج بل یکی از دانشگاه های رایگان اسلواکی

دانشگاه ماتج بل یکی از دانشگاه های رایگان اسلواکی

هزینه های تحصیل در دانشگاه ماتج بل بسیار کم می باشد. به همین دلیل، این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های رایگان اسلواکی شناخته می شود. دانشجویان خارجی می توانند با حداکثر 600€ (یورو) در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. دانشگاه ماتج بل که به عنوان UMB یا Matej Bel نیز شناخته می شود، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در Banská Bystrica مستقر است. این دانشگاه در سال 1992 تأسیس شد و به نام کشیش لوتر ماتیاس بل نامگذاری شد.

دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

  • دانشکده هنر
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده علوم طبیعی
  • دانشکده علوم سیاسی
  • دانشکده روابط بین الملل

ماتج بل به دلیل همکاری با چندین دانشگاه جهانی مشهور است. این دانشگاه ها شامل دانشگاه ایالتی ایندیانا (ایالات متحده آمریکا)، دانشکده اقتصاد لندن (انگلیس)، دانشگاه ایالتی مسکو (روسیه)، دانشگاه واسدا (ژاپن) و دانشگاه سوگانگ (کره جنوبی) می شوند. با در نظر گرفتن شهریه تحصیل در این دانشگاه، دانشجویان می توانند با مدیریت هزینه زندگی در اسلواکی، با کمترین هزینه ها مشغول به تحصیل در این کشور شوند.

کسب پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های رایگان اسلواکی

شرایط کسب پذیرش برای تحصیل در اکثر دانشگاه های اسلواکی و همچنین دانشگاه های رایگان اسلواکی تقریبا مشابه می باشد. اما بهتر است در نظر داشته باشید که هر دانشگاه دارای شرایط و قوانین خاص خود برای پذیرش و ثبت نام دانشجویان دارد و در برخی از اوقات ممکن است دانشجویان نیاز به شرکت در آزمون ورودی داشته باشند. اما در کل، دانشجویان و متقاضیان خارجی که به فکر کسب پذیرش تحصیلی برای ادامه تحصیل در اسلواکی و موسسات آموزش عالی این کشور هستند، باید شرایط و الزامات مربوطه را برآورده کنند.

این شرایط و الزامات عبارتند از:

  • ارائه مدرک دیپلم معادل سازی شده در اسلواکی (برای شرکت در برنامه های کارشناسی)
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • شرکت در دوره های آمادگی (این دوره ها برای آماده سازی دانشجویان قبل از شروع برنامه تحصیلی برگزار می شوند)
  • شرکت در آزمون ورودی دانشگاه (در صورت نیاز)
  • انگیزه نامه و توصیه نامه
  • پرونده سوابق کاری و تحقیقاتی
  • اثبات داشتن محل مناسب برای اقامت در اسلواکی با ارائه مدارک کافی

قبل از مهاجرت به اسلواکی، دانشجویان باید با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند و اطلاعات کامل و دقیقی از شرایط و الزامات اخذ پذیرش تحصیلی کسب کنند. دانشجویانی که موفق به کسب پذیرش تحصیلی در دانشگاه مورد نظر خود در اسلواکی می شوند، دعوت نامه تحصیلی دریافت می کنند که می توانند با ارائه آن (و همچنین سایر مدارک مورد نیاز) اقدام به اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی کنند. هموطنان عزیز می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط و هزینه های تحصیل در کشورهای مختلف اروپایی مطلع شوید.

سوالات متداول در باب دانشگاه های رایگان اسلواکی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در این بخش می باشیم:

  • هزینه های تحصیل در کشور اسلواکی چقدر است؟ دانشجویان خارجی که موفق به کاهش هزینه های تحصیل خود در اسلواکی نمی شوند، می توانند انتظار داشته باشند هر سال مبلغی از 550€ تا 5500€ (یورو) برای تحصیلات کارشناسی بپردازند. شهریه برای تحصیلات تکمیلی به طور قابل توجهی بیشتر است، زیرا سالانه از 2500€ الی 5500€ (یورو) می رسد. این دانشجویان می توانند برای کاهش هزینه های تحصیل خود در اسلواکی، در ارزانترین دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند.
  • شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان اسلواکی به چه صورت است؟ دانشجو شهروند اسلواکی باشد. دانشجو شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد. دانشجو موفق به دریافت فول فاند شده باشد که تمام هزینه های تحصیل را پوشش دهد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *