مهاجرت سرمایه گذاری در کلمبیا

خرید ملک در کلمبیا

خرید ملک در کلمبیا

خرید ملک در کلمبیا یکی از بهترین و سریع ترین راه های سرمایه گذاری در این کشور بوده و خارجی های بسیاری را جذب خود کرده است. اگر به دنبال سرمایه گذاری در املاک در آمریکای لاتین، این کشور مقصد انتخابی شما برای سرمایه گذاری است. کلمبیایی ها نه تنها مردمی دوستانه و استقبال می کنند، بلکه این کشور دارای مناظر و آب و هوای متنوع متناسب با هر نوع سلیقه ای است.

آنچه باعث جذابیت بیشتر آن برای سرمایه گذار باهوش می شود این است که این کشور مقصدی به ویژه مقرون به صرفه در منطقه است. به علاوه، دارای یکی از قوی ترین اقتصادهای دارای عملکرد است. اگرچه سرمایه گذاری در ملک در این کشور مزایای بسیاری دارد. اما ما می دانیم که گشتن در آداب و رسوم قانونی محلی گاهی اوقات دشوار است. در این مقاله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مهم ترین اطلاعات را برای راهنمایی شما در روند قانونی خرید ملک در این کشور جمع آوری کرده است.

خرید ملک در کلمبیا در سال 2023

به عنوان یک خارجی می توانید با خرید ملک در کلمبیا، سرمایه گذاری انجام دهید. دولت این کشور اهمیت سرمایه گذاری خارجی را می داند و روند خرید آسان املاک در این کشور را برای افراد خارجی آسان کرده است. این روند برای خارجی ها همان است که برای افراد محلی نیز انجام می شود.

تنها شرایط این است که یک گذرنامه معتبر و بودجه کافی برای خرید داشته باشند. در واقع، خرید ملک در این کشور حتی می تواند منجر به اجازه اقامت شود. بسته به اندازه سرمایه گذاری شما می توانید برای ویزای یک ساله یا پنج ساله درخواست دهید.

اولین قدم برای خرید ملک در این کشور این است که یک گواهی نامه سنت و آزادی کسب کنید. بعد از اینکه ملک مناسبی برای سرمایه گذاری خود پیدا کردید و می خواهید با خرید پیش بروید، یکی از اولین اقداماتی که باید انجام دهید این است که یک گواهینامه سنت و آزادی یا را بدست آورید. این مهم است زیرا گواهی شامل تمام اطلاعات مربوط به ملک و تاریخچه آن از جمله سوابق مالکیت، سابقه رهن، ادعاهای حقوقی ملک و هرگونه کار انجام شده است.

در این مرحله توصیه می شود یک وکیل محلی استخدام کنید تا در تأیید گواهی و انجام بررسی دقیق ملک به شما کمک کند. می توانید گواهی سنت و آزادی را از اداره ثبت احوال محلی درخواست کنید و هزینه آن فقط 15700COP (پزو) است.

مالیات و هزینه های خرید ملک در کلمبیا

مالیات و هزینه های خرید ملک در کلمبیا

خرید ملک در کلمبیا شامل پرداخت برخی از مالیات ها و هزینه ها است. با این وجود قبل از خرید، باید اطمینان حاصل کنید که مالک قبلی همه مالیات معوق ملک را پرداخت کرده است. برای انجام این کار باید 2 گواهینامه جداگانه به طور مستقیم از مالک دریافت کنید:

گواهیتوضیحات
گواهی املاک بدون مالیات (Paz y Salvo Predial)تضمین می کند که تمام مالیات های شهرداری در مورد املاک پرداخت شده است.
بدون مالیات بر ارزش گواهی املاک به دست آمده (Paz y Salvo de Valorización)تضمین می کند که تمام مالیات ها در افزایش ارزش ملک پرداخت شده است.

هنگام خرید ملک در این کشور مالیات و هزینه های مختلفی پرداخت می شود. در زمان خرید، خریدار باید مالیات و هزینه های مختلفی را بپردازد که در مجموع 1.65% از ارزش ملک است. در نمودار زیر مالیات ها آمده است:

انواع مالیات خرید ملک در کلمبیافروشنده ملک باید بین 3.63% تا 4.79% ارزش کل ملک را در مالیات و هزینه پرداخت کند که عبارتند از:

هزینه هانرخ
هزینه ملک برای دفتر اسناد رسمی0.15%
هزینه ملک برای آژانس های املاک و مستغلات3% تا 4% با احتساب 19% مالیات بر ارزش افزوده

ارائه اسناد جهت خرید ملک در کشور کلمبیا

آخرین مرحله برای خرید ملک در کلمبیا امضای اسناد عمومی یا است. این شما را به عنوان مالک قانونی جدید ملک تأیید می کند. اسناد عمومی یک سند حقوقی مکتوب است و برای تهیه آن باید یک دفتر اسناد رسمی استخدام کنید. مالیات و هزینه های زیر اعمال می شود:

  • 25% هزینه ملک برای دفتر اسناد رسمی.
  • 1% ارزش معامله به عنوان پیش پرداخت برای مالیات بر درآمد اعمال می شود.

پس از پرداخت و امضای اسناد عمومی، در اداره ثبت احوال و سپس در کاداستر ثبت می شود که در آن شما به طور رسمی به عنوان مالک جدید املاک ثبت می شوید. چنانچه قصد دارید که در این کشور سرمایه گذاری کنید، به مقاله سرمایه گذاری در کلمبیا مراجعه کنید.

سرمایه گذاری در کلمبیا از طریق خرید ملک

شما می توانید روی یک ملک سرمایه گذاری کنید و امیدوار باشید که در آینده ملک را نقد کنید. یا می توانید به دنبال یک ملک اجاره ای باشید که جریان نقدی سودآوری را از ماه به ماه دیگر ارائه دهد. برای ملک اجاره ای شما باید ارزش افزایش متفاوتی داشته باشید. شما می توانید یک آپارتمان در این کشور با حدود 0.5% تا 1% از ارزش تجاری ملک اجاره کنید. نرخ افزایش ارزش برای املاک و مستغلات در 3 سال گذشته 10% متوسط ​​کشور بوده است. بنابراین، می توانید حداقل 16% بازده متوسط ​​داشته باشید. از آنجا که بانک ها سالانه 7% سود بهره وجوه را پرداخت می کنند، معامله بدی نیست.

مطمئنا هزینه های دیگری از جمله مالیات و هزینه های نمایندگی اجاره نیز وجود دارد که شما باید بپردازید. با این حال، این هزینه های اضافی هنوز جریان نقدی کمی سود برای تلاش های شما به همراه خواهد داشت. به عنوان یک سرمایه گذار در املاک باید بر روی تصویر کلان تمرکز کنید. شما احتمالا یک دارایی سرمایه گذاری خواهید خرید که به شما امکان می دهد حداقل در طی 2 یا 3 سال سود خوبی کسب کنید.

اگر قصد دارید در طولانی مدت به آن پایبند باشید و اگر خانه شما در بازار گرمی قرار دارد، مطمئنا می توانید بازده بالاتری برای سرمایه گذاری خود داشته باشید. هنگامی که شما یک سرمایه گذار در املاک هستید، در حال حاضر علاقه زیادی به درآمدزایی در سرمایه گذاری خود ندارید. در این مقاله تمام جوانب خرید ملک در این کشور توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بازگو شد. چنانچه تمایل به اقامت کلمبیا دارید، می توانید با این موسسه جهت دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *