مهاجرت سرمایه گذاری در لیتوانی

خرید ملک در لیتوانی

خرید ملک در لیتوانی

خرید ملک در لیتوانی هر ساله به خصوص در سال 2024 موضوعی پر اهمیت در خصوص اخذ اقامت محسوب می گردد که ذهن زیادی از ایرانیان را به سمت خود سوق داده است. در این راهنما کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط خرید ملک در سال 2024 خواهند پرداخت. این کشور یک کشور کوچک در منطقه بالتیک می باشد و شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که:

  • چرا سرمایه گذاری در املاک، مستغلات و خرید ملک در این کشور می تواند یک روش خوب برای کسب درآمد باشد؟
  • وضعیت بازار و خرید ملک در این کشور چگونه می باشد؟
  • روند خرید قانونی ملک در این کشور به چه صورت می باشد؟

محیط تمیز و امن، سطح بالایی از آموزش و مراقبت های بهداشتی، اقتصاد در حال رشد و سایر موارد موجب شده اند که خرید ملک در این کشور مورد توجه مهاجران و سرمایه گذاران بین المللی زیادی قرار گیرد. خرید خانه هم توسط افرادی که مایل به زندگی در آنجا هستند و هم که می خواهند تجارت خود در زمینه املاک و مستغلات را شروع کنند یک گزینه مناسب به شمار می رود. در هر صورت، خرید ملک در این کشور می تواند یک امر ارزشمند با مزایای بی شمار محسوب شود.

وضعیت بازار املاک و خرید ملک در لیتوانی

وضعیت بازار املاک و مستغلات در لیتوانی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1990 همواره در حال رشد بوده است. با این حال لیتوانیایی ها به طور گسترده ای اقدام به خرید خانه می کنند و تقریبا 90% ساکنین این کشور مالک خانه هستند. خرید خانه یکی از اهداف اصلی زندگی لیتوانیایی ها در کشور خود می باشد، زیرا مالکیت خانه به عنوان یک موضوع مهم و سمبل در بین شهروندان این کشور شناخته می شود. وضعیت بازار املاک و مستغلات در لیتوانی با وضعیت بازار املاک و مستغلات در پایتخت این کشور یعنی شهر ویلنیوس تعیین می شود. پیشنهادهای گسترده بازار اغلب در ویلنیوس شروع می شود و سپس به سایر شهرها و شهرستان های لیتوانی گسترش می یابد. با پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا، قیمت خانه ها از سال 2004 افزایش یافت.

پس از سال 2004 مردم این کشور شروع به جمع آوری سرمایه های بیشتر برای تبدیل مسکن به یک سرمایه پایدار کردند. ویلنیوس به طور پیوسته در حال تبدیل شدن به بازار بین المللی است و خریداران اسکاندیناوی به عنوان خریداران اصلی املاک و متسغلات در این شهر به شمار می روند. به طور کلی، هیچ محدودیتی برای خریداران خارجی برای خرید ملک در این کشور وجود ندارد. به عنوان یک قاعده، هزینه معاملات برای خرید ملک در لیتوانی کم است و تمام خریدها باید از طریق دفتر اسناد رسمی انجام شود. هزینه ثبت زمین نیز باید پرداخت شود.

در این بخش شاهد محله های مناسب برای خرید ملک در لیتوانی هستید:

محله های مناسب برای خرید ملک در لیتوانی

چرا خرید ملک در لیتوانی؟

سرمایه گذاری در لیتوانی و خرید ملک در این کشور به طور پیوسته در حال افزایش می باشد. گرچه این کشور یک کشور کوچک به شمار می رود، اما خرید خانه و سرمایه گذاری های مستقیم در املاک و متسغلات در این کشور در بین خریداران بین المللی بسیار محبوب است. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در لیتوانی هنوز یک بازار جدید و نوظهور اما معقول است. بازار فروش مجدد در این کشور نسبتاً کند است اما خرید و فروش املاک در این کشور در حال رشد است و هم اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار املاک و متسغلات لیتوانی می باشد. ویلنیوس، پایتخت کشور لیتوانی، از نخستین مکان هایی برای جذب سرمایه گذاران است. بسیاری از املاک قبل از اینکه حتی به مرحله آخر ساخت خود برسند فروخته می شوند، زیرا تقاضای خرید ملک در این کشور در حال افزایش است.

یکی از دلایل افزایش تعداد خریداران خارجی ملک در این کشور، کیفیت بالا و قیمت مناسب آموزش در لیتوانی است. در نتیجه، یک نیروی کار بزرگ وجود دارد که مرفه است و خواهان مسکن با کیفیت است. بازار املاک در این کشور نیز تحت تأثیر هزینه های مصرف کننده است که رو به افزایش می باشد. از آنجا که خارجی ها می توانند خانه مورد نظر خود را در لیتوانی آزادانه خریداری کنند، این اطمینان را به شما می دهد که بازار ملک برای خریدارانی که در املاک و مستغلات در این کشور سرمایه گذاری می کنند، مزایای مهمی را ارائه می دهد. همچنین صنعت گردشگری لیتوانی رو به رشد است و این کشور میزبان بسیاری از رویدادهای بین المللی است و گردشگران زیادی به لیتوانی سفر می کنند و موجب رشد سود تجارت اجاره می شود.

روند خرید ملک در لیتوانی

خرید ملک در این کشور را در صورتی می توان انجام شود که عمل خرید ملک مورد نظر به طور قانونی در RER ثبت شود. به یاد داشته باشید که در این کشور هر گونه تملک دارایی باید به صورت کتبی منعقد شود. دفتر اسناد رسمی در این کشور باید موافقتنامه خرید را در صورت دستیابی مستقیم (معامله دارایی) تأیید کند. حتی اگر الزامی اجباری برای ثبت ملک در ثبت نام در املاک و مستغلات وجود نداشته باشد، در صورت عدم ثبت، امکان عدم استعلام توسط اشخاص ثالث وجود دارد. خریدار حق مالکیت را در لحظه ای که به او منتقل می شود، بدست می آورد. در سند نقل و انتقلات حق مالکیت و استفاده از ملک مورد از طرف فروشنده به خریدار منتقل می شود. در صورتی که خانه متعلق به چندین صاحب باشد، صاحبان ملک حق پیشگیری از فروش مسکن را دارند.

مذاکرات خرید ملک در لیتوانی

در مرحله پیش از عقد قرارداد خرید، طرفین مذاکرات را آزادانه انجام می دهند و موظفند آن را با حسن نیت انجام دهند. اگر یک طرف مذاکرات را با بی اعتمادی آغاز کند، مسئولیت خسارت وارده به طرف مقابل را بر عهده دارد. قبل از توافق خرید و فروش واقعی یک قرارداد اولیه منعقد می شود. اجرای قرارداد مقدماتی برای طرفین الزامی است. شرایط خرید خانه در این کشور باید طبق قرارداد مقدماتی منعقد شود و اگر هرکدام از طرفین با این کار موافقت نکنند، این خطر وجود دارد که طرف مقابل به خاطر نقض قرارداد اولیه خسارت دریافت کند. بهتر است متقاضیان در قرارداد مقدماتی درباره رفع خسارت مذاکره کنند. طرفین مجبورند یک محدوده زمانی تعیین شده برای توافق خرید اصلی منعقد کنند. در صورت تعیین این محدودیت زمانی، قرارداد اصلی خرید ملک در این کشور باید ظرف 1 سال از تاریخ انعقاد قرارداد اولیه منعقد شود.

مذاکرات خرید ملک در لیتوانی

نقل و انتقال تجاری در لیتوانی

3 روش برای نهایی کردن انتقال ملک وجود دارد:

  • دارایی
  • سهام
  • نقل و انتقال تجاری

لازم به ذکر است که آخرین مورد معمولاً در عمل استفاده نمی شود. در جدول زیر به موارد مهمی که متقاضیان بایستی در زمان انتخاب نوع معامله انتقال ملک در لیتوانی در نظر بگیرند اشاره شده است:

آیتمشرح
معامله از نوع داراییمستأجر حق قانونی دارد که بخاطر تغییر مالکیت، اجاره نامه را فسخ کند (در صورت انتقال مسکن به عنوان دفتر یا مرکز خرید مهم است). در عمل معمولاً این حق از بین می رود و این حق ممکن است قابل تحقق نباشد.
انتقال دارایی در این کشور گران تر است، زیرا از مالیات به دفتر اسناد رسمی و سایر خدمات مشترک است، اما با توجه به دقت خود را ارزان تر از انتقال سهام است.
معامله از نوع سهامهزینه های دفتر اسناد رسمی و سایر هزینه های دولتی در انتقال سهام پرداخت نمی شوند.
انتقال سهام در این کشور بسیار گسترده تر است، زیرا حاوی انتقال کل شرکت با تمام خطرات پس از تغییر مالکیت است.
انتقال سهام در مقایسه با انتقال دارایی (به عنوان نتیجه تعهدات، ریسک ها و مطالبات احتمالی اشخاص ثالث) به طور بالقوه دارای ریسک بیشتری است.

توافقنامه خرید ملک در لیتوانی

هنگامی که در این کشور در حال معامله هستید، بهتر است با یک وکیل حرفه ای مشورت کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنید. برای نهایی کردن خرید ملک در کشور لیتوانی تقریبا 3 هفته زمان لازم است. قرارداد خرید و فروش املاک و مستغلات در لیتوانی برای انتقال حق مالکیت از فروشنده به خریدار استفاده می شود. این توافق نامه باید توسط دفتر اسناد رسمی تأیید شود، به استثنای شرایطی که توافق نامه در ورشکستگی منعقد می شود. در صورت عدم تصدیق، عمل خریداری باطل محسوب می شود. تایید اسناد توافق نامه حداکثر 2 روز طول می کشد. قرارداد خرید ملک در این کشور شامل اطلاعاتی است که فروشنده باید طبق قرارداد آن را به خریدار منتقل کند.همچنین باید موارد اساسی مانند قیمت و محل را نیز در برگیرد.

اگر این اطلاعات در قرارداد ارائه نشود، دفاتر اسناد رسمی قادر به تأیید قرارداد نیستند و کل توافق نامه نامعتبر است. آپارتمان ها، خانه های مسکونی، زمین و سایر موارد غیر منقول موضوع قرارداد خرید املاک است. مهم است که قبل از امضاء قرارداد خرید از ملک دیدن کرده و شرایط آن را بررسی کنید. موارد زیر را پس از بررسی مسکن انجام دهید:

  • از حق مالکیت فروشنده و مجوز فروش املاک و مستغلات مطلع شوید.
  • بررسی کنید که آیا این ملک در RER ثبت شده است یا خیر و یا بدهی های مربوط به آن ملک وجود دارد یا خیر.
  • بررسی کنید که آیا زمین مسکونی که ساختمان در آن ساخته شده است، شکل گرفته و ثبت شده است.
  • در صورتی که خانه در مالکیت همسران باشد، بررسی کنید که آیا رضایت همسر فروشنده برای فروش مال وجود داشته دارد یا خیر.

با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا با شرایط کسب اقامت لیتوانی و مهاجرت به لیتوانی بیشتر آشنا شوید.

سوالات پرتکرار در خصوص خرید ملک در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات پرتکرار شما در خصوص خرید ملک در لیتوانی صحبت کرده ایم:

  • شرایط خرید ملک در لیتوانی چیست؟ خرید ملک در این کشور را در صورتی می توان انجام شود که عمل خرید ملک مورد نظر به طور قانونی در RER ثبت شود. به یاد داشته باشید که در این کشور هر گونه تملک دارایی باید به صورت کتبی منعقد شود. دفتر اسناد رسمی در این کشور باید موافقتنامه خرید را در صورت دستیابی مستقیم (معامله دارایی) تأیید کند.
  • مدت زمان لازم برای خرید ملک در لیتوانی چقدر است؟ برای نهایی کردن خرید ملک در کشور لیتوانی تقریبا 3 هفته زمان لازم است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *