مهاجرت سرمایه گذاری در امارات

خرید ملک در دبی

خرید ملک در دبی

یکی از ارزشمندترین تصمیمات برای سرمایه گذاری خارجی خرید ملک در دبی می باشد زیرا با این کار می توانید ویزای اقامت 5 ساله دبی را به دست آورید.

اما اخذ این نوع ویزا در دبی امارات شرایطی دارد که از مهمترین شرط آن می توان به خرید ملک با ارزش ناخالص بیش از AED5000000 (درهم امارات) اشاره کرد. از دیگر شرایط اخذ این نوع ویزا می توان به عدم تامین سرمایه از طریق وام و نیز حفظ ملک خریداری شده به مدت حداقل 3 سال اشاره نمود.

  • شرایط خرید ملک در شهر دبی امارات چگونه است؟
  • آیا ایرانی ها مجاز به تملک خانه در دبی هستند؟
  • قیمت خرید ملک در دبی به چه صورتی می باشد؟
  • شرایط اخذ ویزای اقامت دبی از طریق خرید ملک چگونه می باشد؟

دبی معروفترین شهر امارات متحده و نیز پایتخت این کشور عربی محسوب می شود. این شهر ثروتمند در بخش شرقی شبه جزیره عربی در ساحل خلیج فارس قرار دارد. هم اکنون این کشور به عنوان مرکز بازرگانی آسیای غربی معروف است. جالب است بدانید که دبی با استفاده از درآمد حاصل از فروش نفت به رشد و توسعه سریعی دست یافت. اما اکنون سهم نفت در توسعه دبی کم رنگ شده است. اقتصاد این کشور عالبا متکی بر درآمدهای ناشی از بازرگانی، توریسم، هوانوردی، املاک و خدمات مالی است. با مشاوره از طریق کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به توضیحات تکمیلی درباب شرایط مهاجرت به این کشور دست یابید.

شرایط سرمایه گذاری در دبی

دبی یکی از مراکز اصلی اقتصادی و از کانون های معتبر مالی و اعتباری بین المللی محسوب می شود. همواره در صدر توجه سرمایه گذاران جهانی قرار دارد. سرمایه گذاران خارجی به روش های مختلفی می توانند در این کشور سرمایه گذاری کرده است. از این طریق اقامت خود و خانواده همراه را تضمین کنند. برنامه جدیدی برای اخذ ویزاهای اقامت بلند مدت مخصوص سرمایه گذاران خارجی از فوریه سال 2019 تصویب شده است. این برنامه به شهروندان خارجی اجازه زندگی، کار و تحصیل در کشور امارات را بدون نیاز به اسپانسر اماراتی را می دهد.

سرمایه گذاران با استفاده از این برنامه می توانند از مالکیت 100% بر ملک خود استفاده کنند. اما این ویزاها در این کشور با توجه به شرایط سرمایه گذاری افراد به 2 صورت اقامت 5 ساله و اقامت 10 ساله صادر می شود.

اما برنامه مذکور و شرایط هر کدامیک از اقامت های این کشور از قرار ذیل می باشد:

آیتمشرح
ویزای اقامت 10 ساله دبیسرمایه گذاران در پروژه های سرمایه گذاری دولتی حداقل AED1000000 (درهم) معادل US$2.72 میلیون (دلار)

اشخاص متخصص مثل پزشکان، دانشمندان، متخصصین، سرمایه گذاران و نیز هنرمندان

ویزای اقامت 5 ساله دبیسرمایه گذاران در بخش املاک دبی با ارزش سرمایه بیش از AED500000 (درهم) معادل US$1.36 میلیون (دلار) همراه با حفظ 3 ساله ملک و سرمایه گذاری حاصل از درآمد مستقیم فرد و 9 وام بانکی

کارآفرینان دارای پروژه خاص با حداقل سرمایه AED500000 (درهم) معادل US$136000 (دلار)

شرایط خرید ملک در دبی

مطابق قانون کشور امارات، افراد برای خرید ملک در دبی هیچ گونه محدودیت قانونی نداشته و آزادانه می توانند به خرید و فروش ملک در دبی بپردازند. اما توجه به نکاتی در این رابطه حائز اهمیت می باشد. هم اکنون مسئول و متولی نظارت بر فعالیت بازار املاک دبی اداره اراضی دبی (DLD) می باشد. مطابق قانون شماره 7 صادره در سال 2013 توسط حاکم عالی دبی، نقش و عملکرد اصلی اداره اراضی دبی ثبت نام، سازماندهی و ترویج سرمایه گذاری املاک در دبی می باشد.

میانگین تعداد مهاجرین به این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

رشد جمعیت و تعداد مهاجرین به کشور امارات

نکته دیگر در خصوص شرایط سرمایه گذاری در بخش املاک دبی و خرید ملک در این ابرشهر اماراتی اطلاع از شرایط خرید ملک برای شهروندان خارجی است. مطابق قانون شماره 19 مصوب سال 2005 در رابطه با بخش املاک امارات، شهروندان خارجی مجاز به خرید و مالکیت ملک در شکل فقط طبقات و آپارتمان و نه زمین می باشند. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در امارات را بررسی بفرمائید.

پس خارجی ها در دبی می توانند از 4 سیستم زیر صاحب ملک شوند:

  • تملک: در دبی به شهروندان خارجی اسناد مالکیت واحدهای مسکونی به مدت 99 سال اعطاء می شود. این امر به آنها اجازه خرید و فروش و معامله آپارتمان ها و ویلاها (و نه زمین) را می دهد.
  • مصالحه: شهروندان خارجی می توانند با این قرارداد واحدهای مسکونی در این کشور را به مدت 50 سال تملک کنند.
  • اوسوفراکت: با این قرارداد شهروندان خارجی می توانند واحدهای مسکونی را بدون تغییر کاربری به مدت 99 سال تحت تملک قرار دهند.
  • اجاره بلند مدت: اجاره به مدت کمتر از 25 سال مجاز است.

شرایط خرید ملک در دبی

قیمت خرید ملک در دبی

گزارشات جدید نشانگر آن است که رشد سالیانه قیمت خرید ملک در امارات و دبی تا 6.8% کاهش یافته است. در حالی که قیمت ها 14% ماه به ماه روند کاهشی نشان می دهد. اکنون میانگین قیمت مسکن در این کشور پس از کاهش 1% قیمت ها در ماه نوامبر حدود AED2.87 میلیون (درهم) معادل 760000$ (دلار) می باشد. اما اگر شما مایل به دانستن اطلاعات جزئی درباره قیمت خرید ملک در نواحی مختلف هستید. جهت مهاجرت به امارات و کسب اطلاعات بیشتر مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

گران ترین ناحیه دبی برای خرید ملک ناحیه الهبتور سیتی این کشور (Al Habtoor City) با قیمت هر فوت مربع آپارتمان AED1720 (درهم) و ارزانترین ناحیه این شهر نیز اینترنشنال سیتی دبی (International City) با نرخ هر فوت مربع آپارتمان حدود AED471 (درهم) می باشد.

نواحی مجاز برای خرید ملک در دبی

همانطوری که در مطالب قبلی نیز بیان شد، شهروندان خارجی از جمله ایرانیان نیز مجاز به خرید ملک در این کشور می باشند. اما اکنون سوالی که ممکن است به ذهن سرمایه گذاران ایرانی برسد این است که شهروندان خارجی مجاز به خرید ملک از کدام نواحی شهر هستند؟ مطابق قانون، در شهر دبی 9 ناحیه وجود دارد. ایرانی ها مجاز به سرمایه گذاری و خرید ملک در آنجا هستند. این نواحی 9 گانه عبارتند از:

  • جزیره یاس
  • سعادیه
  • ریم
  • ماریا
  • لولو
  • ساحل الرها
  • ساع السداریه
  • الریف
  • شهر مصدار

این نواحی در حال حاضر از بازار معامله خوب و نرخ خرید و فروش مطلوبی برخوردار است. کارشناسان نیز به افراد خرید ملک در این نواحی را توصیه می کنند. اما شما هموطنان عزیز همچنین می توانید با دریافت مشاوره های تخصصی از وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن تضمین سودآوری سرمایه گذاری خود در بخش املاک این کشور همچنین خود و اعضاء خانواده از مزیت اقامت در امارات و دبی برخوردار شوید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *