شرایط اندونزی

جاذبه های گردشگری اندونزی

جاذبه های گردشگری اندونزی

اندونزی از کشورهای زیبا و محبوب در بین گردشگران است. جاذبه های گردشگری اندونزی با توجه به جزایر فراوان و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد است. این کشور جزیره ای دارای صدها کوه آتشفشانی، سواحل و جزایر بکر و زیبا همراه با جنگل ها و آبشارهای مرتفع است. اندونزی همچنین کشوری مسلمان است و از این نظر نیز بسیار مورد علاقه مسلمانان در جهان است. این کشور از نظر فرهنگی و آداب و رسوم نیز متنوع و متفاوت است که برای گردشگران جذاب است. اندونزی دارای جاذبه های فراوان گردشگری است که در قالب این مقاله به مهم ترین آنها اشاره کرده ایم. برای دریافت ویزای توریستی و یا سایر ویزاهای مهاجرتی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

معرفی جاذبه های گردشگری اندونزی

با سواحل ماسه سفید طولانی، جنگل های بارانی بکر، نقاط غواصی منحصر به فرد با 100 نوع مرجان و مردم صمیمی و خندان اندونزی کشوری در جنوب شرقی آسیا با بیش از 17000 جزیره آتشفشانی مکانی متنوع و زیبا برای بازدید است. در واقع، این کشور یک بار به عنوان چهارمین کشور زیبا در جهان قرار گرفت. در این کشور می توانید بهترین و زیباترین مکانهای مورد علاقه خود را پیدا کنید. اندونزی کشوری بزرگ است. با توجه به اندازه آن، لازم است که شما سفر خود را به درستی برنامه ریزی کنید تا ضمن دیدن بهترین چیزهای ارائه شده در اندونزی، از وقت خود لذت ببرید. اندونزی کشوری منحصر به فرد و متنوع است که در هزاران جزیره در اقیانوس گسترش یافته است.

در اینجا می توانید به راحتی سواحل، جنگل و آتشفشان ها را کشف کنید و هر منطقه چیزی را ارائه می دهد که احتمالاً در جای دیگری نمی بینید. سفر کامل به اندونزی مدتی طول می کشد، بنابراین یا می خواهید فقط در چند منطقه گشت و گذار کنید و یا باید اقامت طولانی مدت در این کشور داشته باشید.

در جدول زیر برخی از جاذبه های گردشگری اندونزی معرفی شده اند:

نام به فارسینام به لاتین
منطقه بالیBali
یوگیاکارتاYogyakarta
پارک ملی کومودوKomodo National Park
لومبوکLombok
پارک ملی سمروBromo Tengger Semeru National Park
بوکیت لوانگBukit Lawang
توراجلندTorajaland
جزیره فلورسFlores Island
پارک ملی تانجونگTanjung Puting National Park

بالی از جاذبه های گردشگری اندونزی

یکی از پر بازدیدترین و رویایی ترین مقصد در لیست جاذبه ها، بالی یک کالیدوسکوپ از سواحل زیبا، تپه های آتشفشانی، شالیزارهای برنج و هزاران هزار معبد اندونزی است. این مکان بخاطر فضای آرامش یافته اش سالها گردشگران، موج سواران و یوگی ها را به خود جلب می کند. بالی با نام مستعار “جزیره خدایان”، ریشه عمیق در معنویات دارد و معابد هندو بی پایان از معماری رنگارنگ خود و به ویژه در اوبود، پایتخت معنوی بالی برخوردار هستند. با این حال همه عجایب بالی مورد توجه قرار نگرفته اند و این جزیره می تواند در فصل گردشگری حدود ماه آگوست به راحتی بسته شود. در صورت امکان، در تعطیلات مدرسه بهتر است از سفر به این مکان به دلیل شلوغی زیاد خودداری کنید.

یوگیاکارتا از جاذبه های گردشگری اندونزی

یوگیاکارتا به دلیل همجواری با معابد معروف بوروبودور و پرامبانان، شهر شلوغی با 500000 نفر جمعیت و محبوب ترین مقصد گردشگری در جاوه است. این شهر خود مرکز آموزش و فرهنگ، به ویژه هنرهای زیبا جاوه ای است از تئاتر تا نمایش باله و دارای امکانات گسترده ای برای گردشگری است. این شهر همچنین آخرین شهر اندونزی است که هنوز به طور سلطنتی اداره می شود. یوگیاکارتا در یکی از لرزه ای ترین مناطق جاوا قرار دارد و به همین دلیل بارها و بارها تحت تأثیر زمین لرزه ها و فوران آتشفشان قرار گرفته است. در سال 2006 زمین لرزه بیش از 300000 خانه را ویران کرد در حالی که در سال 2010 آتشفشان نزدیک کوه Merapi فوران کرد و گدازه ها را بر روی روستاهای مجاور پرتاب کرد.

  • به غیر از معابد بودایی و هندوی نزدیک و مناظر دیدنی موجود در خود شهر -ه اندازه کافی کوچک است که بتوان آن را با پای پیاده جستجو کرد
  • یوگیاکارتا همچنین یک پایگاه عالی برای گشت و گذار در روستاهای اطراف است که به موقع توسط گدازه سخت شده در Merapi Lava ایجاد شده اند.

پارک ملی کومودو از جاذبه های گردشگری اندونزی

پارک ملی کومودو از جاذبه های گردشگری اندونزی

پارک ملی کومودو که در منطقه Nusa Tenggara اندونزی واقع شده است ، به یک چیز و فقط یک چیز معروف است، اژدهای کومودو. این پارک که در 3 جزیره اصلی:

  • کومودو
  • رینکا
  • پادار

و همچنین مجموعه ای از جزایر کوچکتر گسترش یافته است، پناهگاهی برای این موجود عجیب و غریب که یادآور دایناسورها است فراهم می کند. این بزرگترین مارمولک روی کره زمین است و می تواند به طول 3 متر برسد! خزندگان آزادانه در جزایر پرسه می زنند و بازدیدکنندگان برای مشاهده و حفظ امنیت به راهنماهای تور باتجربه اعتماد می کنند. امروزه این پارک گسترش یافته و شامل حفاظت از کل اکوسیستم هم در خشکی و هم در اقیانوس است. چندین گونه بومی مانند موشهای صحرایی Rinca و خفاش های میوه ای و همچنین اسب های وحشی، ماکاکهای دم دراز، گاومیش و چندین گونه مار خطرناک وجود دارد.

اما گرچه موجودات زمینی موجود در پارک ملی کومودو قطعا ارزش دیدن دارند، این بخش دریایی است که واقعاً برجسته است. این پارک از فراوانترین مناظر دریایی جهان، محل زندگی بیش از 250 گونه مرجان و انبوهی از اسفنج های دریایی و ماهیان استخوانی غیرمعمول است. برای مشاهده جاذبه های گردشگری سنگاپور مقاله لینک شده را کلیک کنید.

پارک ملی سمرو در اندونزی

این پارک در جاوا شرقی واقع شده است. پارک ملی Bromo Tengger Semeru یک سرزمین شگفت انگیز و در عین حال بایر از چاله های آتشفشانی است که ظاهرا به طور مداوم توسط دود و ابر احاطه شده است. نام این پارک از ادغام مردم هندو تنگگر و دو کوهی است که در این پارک یافت می شود:

  • کوه برومو
  • و کوه سمرو

این کوه مرتفع ترین کوه در منطقه جاوه و یکی از فعال ترین آتشفشان های اندونزی است. با این وجود هنوز حیوانات جالب توجهی مانند آهو جاوا روسا، گربه های مرمر خوک وحشی و پلنگ گاه به گاه دیده می شود. بهترین قسمت بازدید از این پارک، فرصت صعود به آتشفشان هنگام طلوع آفتاب برای برخی از استثنایی ترین مناظر در این منظره است. برای کسانی که مایل به صعود به این آتشفشان هنوز فعال هستند، مجوز از سازمان پارک ملی لازم است و فقط در صورت فوران نکردن کوه مجاز به صعود خواهید بود. کوه برومو یکی دیگر از برجسته ترین بناهای برجسته پارک است که با دهانه فروریخته ای که اغلب دارای بلندی است و در بالای دره های دشت سرسبز به بیرون دیده می شود، مشخص می شود.

توراجلند اندونزی

Torajaland (تانا توراجا) با نام مستعار “سرزمین پادشاهان آسمانی” در ارتفاعات مرکزی سرسبز سولاوسی جنوبی اندونزی، منطقه ای پر از مزارع برنج، قله های آهک و تپه های پوشیده از بامبو، جمع شده است. Tana Toraja، خانه Toraja، مردمی مسیحی و دارای فرهنگ جذابی است که عمدتاً و به طرز شگفت انگیزی از نفوذ غرب مستقل مانده است. توراجانی ها به خاطر خانه های عظیم با سقف قله ای معروف به تونکونان و آیین های تدفین تماشایی اما وحشتناک معروف هستند. پس از مرگ شخص، بدن اغلب برای چندین سال تا مراسم تشییع جنازه، که می تواند برای چند روز ادامه یابد، نگهداری می شود. سپس متوفی سرانجام در یک غار کوچک یا در یک درخت توخالی دفن می شود. بزرگترین مراسم خاکسپاری معمولاً در ماه های جولای و آگوست برگزار می شود، اما مراسم خاکسپاری در طول سال وجود دارد.

جستجوی Tana Toraja با راهنمای محلی گران است اما ارزشش را دارد. آنها آداب و رسوم جالب و برخی از مکانهای دفن و ترکیبات روستایی که کمتر شناخته شده اند و به خاطر فضای بیرونی رنگارنگ و پشت بام های قایقی شکل معروف هستند را به شما نشان می دهند.

در نمودار زیر می توانید میزان گردشگر در کشور اندونزی را ببینید:

میزان گردشگر در اندونزی در سال های اخیر

جزیره فلورس اندونزی

جزیره فلورس اندونزی به پرتغالی به معنی “گلها” است، نامی که از مبلغین مبلغ اروپایی که در قرن شانزدهم وارد شده اند گرفته شده است. این جزیره در شرق Sumbawa و در غرب Lembata در Nusa Tenggara قرار دارد، به دلیل دریاچه های دهانه حباب چند رنگ شگفت انگیز در اطراف کوه کلیموتو، خانه های محلی روستاهای سنتی و فرصت های بی پایان برای گردشگری ماجراجویی مشهور است. دریاچه ها واقعاً منظره ای است که در هر رنگی که فکرش را بکنید دیده می شود از قهوه ای و سبز تا آبی که رنگهای ناشی از واکنش مواد معدنی به گاز آتشفشانهای منطقه هستند.

برای کسانی که بدنبال فعالیت بدنی بیشتری هستن ، می توان با پیاده روی خود به آتشفشان اگون دسترسی پیدا کرد. سواحل شمالی دارای بسیاری از جزایر دریایی و صخره های مرجانی است که می توانید با غواصی آنها را کشف کنید. یا می توانید به راحتی خود را در چشمه های آبگرم جذاب که در جنگل پنهان شده است آرام کنید. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری کشورهای همسایه اندونزی مانند جاذبه های گردشگری مالزی به مقاله لینک شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *