مهاجرت سرمایه گذاری در لوکزامبورگ

ثبت شرکت در لوکزامبورگ

ثبت شرکت در لوکزامبورگ

دلایل بسیاری وجود دارد که شمار زیادی از کارفرمایان در سطح دنیا تصمیم به ثبت شرکت در لوکزامبورگ در سال 2023 بگیرند. چراکه فاصله کوتاهی بین این کشور و بازارهای اقتصادی در اروپای مرکزی وجود دارد. همچنین ثروتمند بودن این کشور نیز می تواند مهم ترین دلیل سرمایه گذاران در لوکزامبورگ باشد. ناگفته نماند که این کشور با وجود گران بودن، مقرون به صرفه ترین کشور در خرید خانه یا سرمایه گذاری است. مهاجرت به لوکزامبورگ از راه های گوناگونی صورت می پذیرد. اما ما تصمیم داریم روش سرمایه گذاری و ثبت شرکت را بررسی نماییم. نگارش این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر همین مبنا گذارده شده است. بنابراین شما را به مطالعه آن جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر دعوت می نماییم.

بررسی ثبت شرکت در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یک کشور اروپایی کوچک است که وسعت سرزمین های خود را با فرصت های تجاری گسترده جبران می کند. این در قلب اروپا واقع شده است، که اجازه ایجاد روابط تجاری نزدیک در بزرگترین بازارهای اتحادیه اروپا را می دهد. دولت برای سرمایه گذاری مستقیم به حداکثر میزان باز است که تجارت بین المللی را جذب می کند. لوکزامبورگ یک مرکز مالی مشهور جهانی با هزاران سرمایه است. بازار سهام و سهام آن دومین بازار بزرگ در جهان است. برخی دسته ها مشمول تعهدات مالی در مورد درآمد و سود سرمایه نیستند. آنها همچنین از پرداخت حق تمبر در معاملات با سهام معاف هستند.

روند ادغام در لوکزامبورگ تا حد امکان برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ساده شده است. شرکت با مسئولیت محدود خصوص SARL  حداقل سرمایه €31000 (یورو) است، در طول دوره ثبت نام فقط 25٪ پرداخت می شود. انتشار انواع سهام (مرجح، با / بدون حق رای، عادی) مجاز است. حضور اجباری مدیری که محل سکونت او مهم نیست. خدمات نامزد مجاز است. مالیات تا 29 ، 63 ٪. شرکت با مسئولیت محدود حداقل سرمایه به طور کامل به مبلغ €12500 (یورو) پرداخت می شود. انتشار انواع سهام (مرجح، با / بدون حق رای، عادی) مجاز است. داشتن مدیری که محل سکونتش مهم نیست الزامی است. خدمات نامزد مجاز است. هر شرکتی که در لوکزامبورگ ثبت شده است، ملزم به داشتن اسناد خاصی است که اعتبار شخصیت حقوقی در دوک بزرگ را تأیید می کند.

صندوق های لوکزامبورگ به 3 دسته تقسیم می شوند:

  • UCI موسسه سرمایه گذاری جمعی؛
  • UCITS سازمان سرمایه گذاری جمعی در اوراق بهادار قابل معامله، در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران خرد؛
  • SIF سرمایه گذاری تخصصی.

رنکینگ و آمار سرمایه گذاری در کشور لوکزامبورگ

این کشور از لحاظ ثبت شرکت های مختلف و سرمایه گذاری در رتبه دوم جهانی قرار گرفته است. به همین دلیل استقبال ویژه ای از کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی به عمل می آورد. تعداد 3500 شرکت در بازه زمانی 1959 الی 2011 در این کشور به تاسیس رسیده است. ارزش دارایی های این شرکت ها بالغ بر 2 ترلیون € (یورو) تخمین زده شده است.

این کشور یک کشور دوک نشین و اروپایی است. این کشور در حوزه شنگن قرار داشته و جمعیتی در حدود 550000 نفر را در خود جای داده است. از لحاظ رتبه بندی درسطح جهانی، پس از کشور قطر، دومین کشور ثروتمند است. کشورهای بلژیک، فرانسه و آلمان از کشورهای هم مرز لوکزامبورگ هستند. مردم این کشور به 3 زبان آلمانی، لوکزامبورگی و فرانسوی تکلم می کنند.

شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در لوکزامبورگ

تمدید اقامت کاری پس از یک سال می باید در شرایط ذیل انجام گیرد:

  • صاحب اصلی شرکت می باید در این کشور حضور داشته و شرکت را به صورت مستمر و روزانه مدیریت نماید.
  • بنابراین اگر نماینده متقاضی به جای شخص مدیریت شرکت را داشته باشد، تمدید پس از یک سال صورت نخواهد گرفت.
  • متقاضی می باید با شرکت خود تعامل داشته و آن را به حال خود رها نسازد.
  • می باید کلیه مالیات های شرکت ثبتی وی به صورت کامل پرداخت گردد.

 

سرمایه ‌گذاری در لوکزامبورگ بدون مالیات

شاید غیر قابل باور باشد اما سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لوکزامبورگ بدون پرداخت مالیات امکان پذیر است. از این رو، این نوع سرمایه گذاری ها به 3 قسمت تقسیم بندی می گردند. به عبارت دیگر سرمایه گذارانی که دارای یکی از انواع سرمایه گذاری های ذیل باشند، از پرداخت مالیات معاف می باشند. این شرایط به قرار ذیل است:

  • افرادی که به صورت دسته جمعی سرمایه گذاری می کنند.
  • کسانی که در بازار اوراق بهادار و بورس سرمایه گذاری نموده و قابل انتقال به صورت دسته جمعی هستند.
  • اشخاصی که سرمایه خود را در صندوق های سرمایه گذاری تخصصی قرار داده اند.

همچنین مقاله اقامت لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری اطلاعات مفیدی در این خصوص در اختیار شما قرار خواهد داد. در این نوع سرمایه گذاری متقاضی می تواند از اقامت این کشور نیز برخوردار گردد.

ثبت انواع شرکت در لوکزامبورگ

سرمایه گذاران خارجی می توانند شرکت های مختلفی را در این کشور به ثبت رسانده و تاسیس نمایند. زمینه فعالیت شرکت و بیزینس پلان آن در انتخاب نوع شرکت نقش مهم و اساسی را دارد. به طور مثال شرکت های کوچک مناسب بیزینس های در سطح کوچک هستند. اما برخی شرکت ها نیز وجود دارند که در زمینه های تجاری گسترده ای به فعالیت می پردازند. این شرکت ها، شرکت های سهامی عام می گویند. انواع شرکت ها توسط اداره ثبت شرکت های لوکزامبورگ (Luxembourg Companies Law) مشخص و تعیین گردیده اند:

  • شرکت مسولیت محدود شراکتی the public limited liability company (S.A)
  • شرکت مسولیت محدود فردی the private limited liability company (S.á.r.l)
  • شرکت شراکت کلی the general partnership (S.e.N.C)
  • شرکت شراکت محدود the limited partnership (S.e.C.S)
  • شرکت سهامی شراکت محدود the partnership limited by shares (S.e.C.A)
  • شرکت های تعاونی the co-operative company (S.C.)

در صورت هر گونه سوال برای هر نوع ثبت شرکت در این کشور، از راهنمایی های مشاورین ما بهره بگیرید. مقاله اقامت در لوکزامبورگ در خصوص این کشور شما را راهنمایی خواهد نمود.

شرایط لازم در مورد ثبت شرکت در لوکزامبورگ

شرکت های مسئولیت محدود شراکتی و فردی از جمله شرکت های ثبتی پرطرفدار سرمایه گذاران در لوکزامبورگ هستند. سرمایه و سهم اولیه برای تاسیس این نوع شرکت ها معین شده است. شرکت های مسئولیت محدود شراکتی به حداقل سرمایه معادل مبلغ 31000€ (یورو) نیاز دارند. این مبلغ می تواند از طریق چندین سهم تامین گردد.

سرمایه گذارانی که در کشور مبدا دارای بیزینس و شرکت هستند، می توانند در لوکزامبورگ شعبه تاسیس نمایند. این شعبه ها مجاز به فعالیت به صورت مستقل نیستند و به شرکت مادر در کشور مبدا کاملا وابسته اند. بنابراین می تواند مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذارانی باشد که فعالیت تجاری آنها درسطح متوسط و یا گسترده است. شرکت های تابعه دقیقا برعکس شعبه هستند. از این نظر که می توانند جدا از شرکت مادر، به طور مستقل عمل نموده و به فعالیت بپردازند. در واقع این نوع شرکت ها برای افراد حقوقی خارجی ایده آل است.

شرایط لازم در مورد ثبت شرکت در لوکزامبورگ

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در لوکزامبورگ

هر شرکتی برای اثبات ماهیت قانونی و وجودی خود می ‌باید مدارک لازم را دارا باشد. به‌ عبارت دیگر جهت ثبت شرکت در این کشور در سال 2023 نیازمند مدارکی است که به قرار ذیل هستند:

  • اساسنامه شرکت می‌ باید تنظیم گردیده و توسط کلیه سرمایه گذاران و شرکا امضاء گردد.
  • این اسناسنامه می ‌باید پس از سپری شدن مراحل قانونی، در یکی از روزنامه ‌های رسمی در این کشور منتشر گردد.
  • ارائه پاسپورت دارای اعتبار سرمایه ‌گذار (به صورت ترجمه شده و ثبت در دفتر اسناد رسمی)
  • ارائه مدارک شناسایی و هویتی فرد متقاضی (به صورت ترجمه شده و ثبت در دفتر اسناد رسمی)
  • افتتاح حساب در یکی از بانک‌ های کشور لوکزامبورگ بایستی توسط متقاضی انجام گیرد. حداقل سرمایه‌ ای که برای ثبت شرکت نیاز است، به این حساب واریز گردد.
  • انتخاب نام مناسب نیازهای کشور لوکزامبورگ برای شرکت ثبتی موردنظر و تایید آن از سوی اداره ثبت شرکت‌ ها
  • مشخص نمودن محل شرکت در لوکزامبورگ جهت فعالیت‌ های تجاری و اقتصادی
  • ارائه طرح توجیهی یا بیزینس پلان جهت مشخص نمودن اهداف شرکت
  • ارائه کلیه مدارک حقوقی متقاضی
  • ارائه رسید پرداختی های سفارت و تمکن مالی مناسب

سرمایه ‌گذار پس از ارائه مدارک، منتظر بررسی و تایید از سوی سفارت و اداره ثبت می ‌ماند. در نهایت پس از موافقت، ویزای اقامت یک ساله دریافت می‌ نماید. در صورتی که 3 سال تمدید انجام شود، مجاز به اخذ اقامت دائم در لوکزامبورگ خواهد بود.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در لوکزامبورگ

مزایای ثبت شرکت در کشور لوکزامبورگ

ثبت شرکت در این کشور دارای مزیت های بسیار زیادی است. در ذیل به شرح این مزیت ها می پردازیم:

  • فردی که در این کشور سرمایه گذاری می نماید، مجاز است صاحب 100% سهام شرکت باشد.
  • پس از گذشت 3 سال اقامت در این کشور می تواند برای خود و خانواده اش اقامت دائم اخذ نماید.
  • در نهایت با سپری شدن 5 سال اقامت دائم در این کشور، امکان اخذ پاسپورت لوکزامبورگ را خواهد داشت.
  • سرمایه گذاری این امکان را دارد که اقدام به افتتاح حساب بانکی به نام خود و یا شرکت موردنظر کند.
  • شرکت ثبت شده قادر است با تکیه بر قانون تجارت آزاد اروپا، در این منطقه به فعالیت تجاری بپردازد.
  • چنانچه سرمایه گذار موفق به اخذ برند اروپایی برای شرکت شد، مجاز به اقدامات اقتصادی در سراسر دنیا می گردد.
  • سرمایه ‌گذار که از طریق ثبت شرکت در این کشور موفق به اخذ اقامت شده است، به ‌راحتی قادر به سفر در کشورهای اروپایی می ‌باشد.

شرایط کارآفرینی و ثبت شرکت در لوکزامبورگ

فردی که قصد کارآفرینی در این کشور را دارد، ضروری است نسبت به دریافت مجوز کار اقدام نماید. صدور این مجوز کار از سوی وزارت کار و امور اجتماعی کشور لوکزامبورگ انجام می گردد. مهارت ها و تخصصی های فرد متقاضی در اخذ این نوع ویزا بسیار حائز اهمیت می باشد. اکنون که در زمینه ثبت شرکت در این کشور اطلاعات زیادی به دست آوردید، می باید حساس تر عمل کنید.

چرا که در این روش مهاجرت کاری مسائل حقوقی بسیار زیادی را شامل می گردد که حضور یک وکیل خبره الزامی است. اما جای هیچ گونه نگرانی نیست. می توانید از طریق مشاوره از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه یاری بخواهید. اگرچه می توانید از طریق تماس تلفنی و به صورت رایگان کسب مشاوره نمایید. اما پیشنهاد ما مراجعه حضوری است. زیرا توضیحات کامل تر با جزئیات بیشتری در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

سوالات متداول در باب ثبت شرکت در لوکزامبورگ

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ثبت شرکت در لوکزامبورگ می باشیم:

  • مزایای ثبت شرکت در کشور لوکزامبورگ چیست؟ فردی که در این کشور سرمایه گذاری می نماید، مجاز است صاحب 100% سهام شرکت باشد. اخذ اقامت پس از 3 سال، اخذ پاسپورت پس از 5 سال، امکان افتتاح حساب بانکی، فعالیت تجاری در اروپا، اقدامات اقتصادی
  • شرایط کارآفرینی و ثبت شرکت در لوکزامبورگ چیست؟ فردی که قصد کارآفرینی در این کشور را دارد، ضروری است نسبت به دریافت مجوز کار اقدام نماید. صدور این مجوز کار از سوی وزارت کار و امور اجتماعی کشور لوکزامبورگ انجام می گردد. مهارت ها و تخصصی های فرد متقاضی در اخذ این نوع ویزا بسیار حائز اهمیت می باشد. اکنون که در زمینه ثبت شرکت در این کشور اطلاعات زیادی به دست آوردید، می باید حساس تر عمل کنید.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ثبت شرکت در لوکزامبورگ

  1. امیر گفت:

    سلام تشکر از مطالبی که درباره ثبت شرکت در لوکزامبورگ داشتید. گفته بودید که نمایند اضلی شرکت باید تو اون کشور باشه. نماینده تا چه مدتی مجازه که از کشور خارج باشه؟ یا برای سفر و ورود و خروجش الزاماتی وجود داره؟ لطفا در این مورد توضیح بدید

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص برررسی شرایط سرمایه گذاری در لوکزامبورگ می توایند با شماره 02191003232 تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی سفیران سروش سعادت مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *