مهاجرت به کشور کرواسی

تولد فرزند در کرواسی

تولد فرزند در کرواسی

طی سال های اخیر، تولد فرزند در کرواسی به ویژه در میان کشورهای اروپایی از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. زیرا این کشور همواره مشوق های بسیاری را برای افرادی که قصد تولد فرزند در کرواسی را دارند ارائه کرده است. علاوه بر این کرواسی دارای یک سیستم مراقب بهداشتی همگانی است که نوعی بیمه اجباری برای همه مردم ارائه می شود.

والدین کودک نیز می توانند به محض تولد فرزند در کرواسی از این بیمه درمانی اجباری بهره مند شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه درخشان در زمینه مهاجرت به کرواسی، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این خصوص می باشد. در نهایت اینکه، کرواسی یکی از کشورهایی است که شرایط مطلوب زندگی را برای فرزندان شما فراهم می کند.

ثبت تولد فرزند در کرواسی

فرآیند ثبت تولد فرزند در کرواسی والدین را قادر می سازد تا با کمک گواهی امضا در کارت شناسایی، تولد فرزند خود را ثبت کنند. همچنین نام کودک خود را در دفاتر ثبت عمومی وزارت کشور کرواسی و صندوق بیمه سلامت این کشور ثبت کند. ثبت تولد فرزند در کرواسی در دفاتر ولادت بر اساس اخطار شفاهی یا کتبی به سردفتر صلاحیت دار قلمرو محل تولد کودک که در آن واقع شده است انجام می شود.

همچنین این موسسه بهداشتی مراتب ثبت تولد فرزند را به صورت کتبی به ثبت احوال اعلام می کند. افرادی که می توانند تولد کودک را در کرواسی ثبت کنند عبارت اند از:

  • پدر بچه
  • فردی که کودک در آپارتمان او متولد شده است.
  • مادر کودک، در صورتی که بتواند این کار را انجام دهد.
  • دکتری که به زایمان کودک کمک کرده است.
  • فردی که از تولد کودک در کرواسی مطلع است.

نکات کلیدی هنگام تولد فرزند در کرواسی

به طور کلی فرآیند تولد فرزند در کرواسی بر خلاف اغلاب کشورهای اروپایی از پیچیدگی های خاصی برخوردار نمی باشد. نکات کلیدی که باید هنگام تولد فرزند در کرواسی به آن توجه فرمایید به شرح زیر می باشد:

  • موسسات بهداشتی و درمانی، یا شخصی که متوجه شده است کودک در کرواسی متولد شده است. باید ظرف 15 روز از تاریخ تولد کودک تولد او را ثبت کند.
  • هنگام ثبت تولد کودکی که در خارج از یک موسسه مراقبت های بهداشتی متولد شده است، باید سوابق پزشکی مربوط به زایمان یا مدرک زایمان را ارائه دهد.
  • والدین کودک، 30 روز از تاریخ تولد فرزند فرصت دارند تا نام فرزند خود را نام گذاری کنند.
  • در آخر اینکه، تا زمانی که تمام مدارک کودک را به دست نیاوردید ترخیص نامه او از زایشگاه به عنوان مدرک شناسایی کودک عمل می کند.

در نمودار زیر می توانید روند تولد فرزند در کرواسی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند تولد فرزند در کرواسی را طی سال های اخیر

الزامات پس از ثبت تولد فرزند در کرواسی

والدین باید بلافاصاله پس از تکمیل فرآیند ثبت تولد فرزند در کرواسی، گواهی اقامت کودک و کارت بیمه سلامت اجباری را دریافت کنند.

از دیگر الزامات پس از ثبت تولد فرزند در کرواسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلافاصله پس از ثبت نام یک پرونده الکترونیکی از دفت ثبت تولد برای کودک تهیه فرمایید.
  • یک پرونده الکترونیکی از ثبت شهروندی برای کودک
  • گواهی اقامت در کرواسی به صورت دائمی کودک
  • تا 5 روز فرصت دارید تا گواهی ثبت نام برای بیمه درمانی اجباری را ارائه دهید.
  • گواهی اعطای کمک هزینه برای تولد فرزند در کرواسی
  • در صورت ثبت نام والدین در سامانه اداره مالیات الکترونیکی باید اخطار تحویل فرم را ظرف 3 روز دریافت نمایید.

در آخر اینکه، پس از ثبت تولد فرزند درکرواسی، صندوق بیمه سلامت این کشور بیمه شده را برای کودک به آدرس ثبت شده محل اقامت دائم تحویل می دهد.

الزامات پس از ثبت تولد فرزند در کرواسی

نحوه نام گذاری پس از تولد فرزند در کرواسی

طبق قوانین ثبت احوال در جمهوری کرواسی یک کورک باید ظرف 30 روز از تاریخ تولد در این کشور نام گذاری شود. علاوه بر این نام یک فرزند با توجه به توافق دوجانبه والدین است که والدین کودک باید شخصا برای این امر به اداره ثبت احوال کرواسی مراجعه فرمایند. والدین هنگام نامگذاری فرزند خود در کرواسی می توانند هر نامی را به سلیقه خود انتخاب کنند.

آنچه در این کشور مهم است این است که نام مورد نظر کامه ای است که اسم محسوب می شود. از سوی دیگر، نام خانوادگی کودک به نام خانوادگی مشترک والدین بستگی دارد. در صورتی که نام خانوادگی آنها متفاوت باشد، والدین کودک می توانند تصمیم بگیرند که فرزند یک، یا هر 2 نام خانوادگی را داشته باشد. به طور کلی فرآیند نام گذاری پس از تولد فرزند در کرواسی به نسب اغلب کشورهای آفریقایی و آسیایی بسیار ساده تر است.

تولد فرزند در کرواسی و اخذ اقامت دائم

پس از تولد فرزند در کرواسی و گذراندن مراحل ثبت نام کودک، والدین می توانند برای اقامت دائم کودک اقدام نمایند. از سوی دیگر، پس از درج کودک در دفاتر ثبت ولادت و ثبت تابعیت، اداره ثبت احوال اطلاعات ثبت در دفاتر ولادت و ثبت تابعیت را به اداره کلانتری ذیصلاح وزارت کشور ارسال می کنند.

در صورتی که والدین اقامت دائم خود را در آدرس های مختلف ثبت کرده باشند، اقامت دائم کودک با رضایت والدین به آدرس یکی از والدین ثبت می شود. در نهایت اینکه، پس از تکمیل ثبت نام اقامت دائم، گواهی اقامت دائم تولد، به اداره ثبت احوال ذیصلاح ارسال می شود. تا این گواهی چاپ . به والدین کودک تحویل داده شود. ارائه اقامت دائم به والدین کودک 14 روز کاری می باشد.

در نمودار زیر می توانید مدت زمان اخذ اقامت کودکان را در کشورهای مختلف جهان مشاهده فرمایید:

مدت زمان اخذ اقامت کودکان را در کشورهای مختلف جهان

بیمه درمانی برای کودکان در کرواسی

از مهمترین مزایای جمهوری کرواسی می توان به بیمه درمانی کودکان در این کشور اشاره کرد. تا سن 18 سالگی کودکان دارای اقامت دائم تایید شده در جمهوری کرواسی، دارای بیمه درمانی اجباری هستند. همچنین والدین یا شخصی که سرپرستی تربیت کودک را بر عهده دارد موظف به ثبت نام کودک در بیمه درمانی کرواسی می باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت بیمه درمانی برای کودک در کرواسی به شرح زیر می باشد:

  • شناسنامه کودک متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست فرم درخواست بیمه درمانی برای کودک
  • اثبات اقامت دائم یا اقامت دائم تایید شده کودک، که می تواند گواهی صادره از وزارت کشور یا کارت شناسایی باشد.

همچنین بنا به درخواست بیمه شده، کودک می تواند به عنوان عضو خانواده در بیمه درمانی اجباری ثبت نام کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تولد فرزند با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *