مهاجرت به کشور مونته نگرو

تولد در مونته نگرو

تولد در مونته نگرو

تولد در مونته نگرو یکی از طرق مهاجرت قانونی بوده و این کشور از سیستم تابعیت خاک برای اخذ تابعیت برخوردار می باشد. طبق مواد مختلف قانون مونته نگرو، یک فرد می تواند تابعیت خود را از طریق تبار در مونته نگرو کسب کند. ماده 2 سناریوهای مختلفی را ارائه می کند که براساس آن یک فرد می تواند تابعیت مونته نگرو را دریافت کند. ماده 3 می گوید که تابعیت از طریق نسب به فرزندی اعطا می شود که یکی از والدین یا هر 2 والدینش در هنگام تولد شهروند جمهوری مونته نگرو بوده اند. این تابعیت در این کشور بر اساس اصل jus sanguinis است. تابعیت در مونته نگرو Jus sanguinis به معنای قانون خون است.

یک فرد می تواند تابعیت مونته نگرو را از طریق مبدأ، تابعیت یا معاهدات و موافقت نامه های بین المللی به دست آورد. تابعیت از طریق تبار یک فرآیند قانونی است که در آن افراد غیر شهروند می توانند تابعیت مونته نگرو را کسب کنند. قوانین اخذ تابعیت از طریق تبار از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما معمولاً شامل تعهد به اطاعت و حمایت از قانون کشور و ادای سوگند وفاداری است. برخی از اطلاعات دیگری که متقاضیان باید هنگام درخواست تابعیت مونته نگرو از طریق تبار داشته باشند شامل دانش فرهنگ و زبان این کشور است. به طور کلی، تابعیت مضاعف در مونته نگرو طبق ماده 8.2 قانون شهروندی آن قابل قبول نیست، مگر اینکه در یک معاهده دوجانبه خلاف آن تصریح شده باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده است تا زمینه های حقوقی مهاجرت از این طریق را برای شما فراهم نماید.

قواعد ثبت تولد فرزند در مونته نگرو

جامعه ابتدا وجود و هویت کودک را از طریق ثبت تولد به رسمیت می شناسد. حق به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک شخص در برابر قانون گامی مهم در تضمین حمایت مادام العمر است و پیش نیازی برای اعمال همه حقوق دیگر است. شناسنامه اثبات هویت قانونی است و مبنایی است که بر اساس آن کودکان می توانند تابعیت خود را ایجاد کنند، از خطر بی تابعیتی اجتناب کنند و از خشونت و استثمار محافظت کنند. برای مثال، برای کمک به جلوگیری از کار کودکان، ازدواج کودکان و استخدام افراد زیر سن قانونی در نیروهای مسلح، مدرک سن مورد نیاز است. همچنین ممکن است برای دسترسی به سیستم های خدمات اجتماعی، از جمله بهداشت، آموزش و عدالت، گواهی تولد مورد نیاز باشد. در این زمینه در مونته نگرو مراحل مختلفی وجود دارد که در ادامه طرح شده است.

همه ولادت‌ها باید در ظرف 10 روز پس از تولد به ثبت احوال محلی که تولد در آن صورت گرفته است، اعلام شود (روز تولد به حساب نمی‌آید). اگر آخرین روز این زمان به روز شنبه، یکشنبه یا تعطیل رسمی باشد، زمان به روز کاری بعد تمدید می شود. توجه داشته باشید: در صورت عدم اعلام در این بازه زمانی، تصمیم دادگاه برای تنظیم شناسنامه اتخاذ خواهد شد. پدری که مراحل اعلام فرزند را در ادارات مختلف انجام می دهد، مستحق مرخصی فوق العاده برای موارد زیر است: 10 روز برای کارمندان بخش خصوصی؛ 10 روز برای کارمندان دولت. مادر با توجه به اینکه قبلاً از مرخصی زایمان بهره مند است حق مرخصی فوق العاده را ندارد.

در شکل زیر به مزایای مرتبط با تولد فرزند در مونته نگرو اشاره شده است:

مزایای مرتبط با تولد فرزند در مونته نگرو

‌خدمات و قواعد درمانی برای تولد در مونته نگرو

سیستم بهداشتی در مونته نگرو به هنگام تولد در سطح بیمارستان ارائه می شود و به طور خاص بر ابزارهای WHO استوار است که شامل حوزه های فوق است: ساختار فیزیکی. کارکنان و خدمات اساسی، آمار، سیستم اطلاعات مدیریت سلامت و سوابق پزشکی، داروخانه. مدیریت و در دسترس بودن دارو، تجهیزات و لوازم، پشتیبانی آزمایشگاهی؛ زیرساخت های بخش، مدیریت (زایمان طبیعی و زایمان طبیعی، سزارین، عوارض مادری و موارد اورژانسی)، مراقبت های معمول نوزادان، مراقبت از نوزاد بیمار، مراقبت های پیشرفته از نوزادان)، نظارت و پیگیری، سیاست ها و سازماندهی خدمات، پیشگیری از عفونت، دستورالعمل ها و حسابرسی، دسترسی به مراقبت های بیمارستانی و تداوم مراقبت، حقوق مادر و نوزاد.

در حال حاضر در زایشگاه های ارزیابی شده ساختارهای فیزیکی خوبی (آب، برق و گرمایش) و بهداشت خوب هستند و در برخی از بخش های زایمان تجهیزات تعویض و نوسازی شده است: تخت زایمان، بخاری های سقفی، تجهیزات احیا نوزاد. در اکثر واحدها تجهیزات نسبتاً نو و در وضعیت خوبی کار می کنند. به نظر نمی رسد که اپیزیوتومی دیگر به طور معمول انجام شود. بسیاری از روش های قدیمی رد شده اند، به عنوان مثال آسپیراسیون معمول آمنیوتیک مایع برای زایمان طبیعی و بستن بند ناف فوری. بند ناف اکنون بسته شده و پس از اولی بریده شده است. جهت کسب اطلاعات بیتر مقاله تولد در آلمان را مطالعه بفرمئید.

‌خدمات و قواعد درمانی برای تولد در مونته نگرو

قواعد تولد در مونته نگرو

طبق قانون کاری که در مونته نگرو برای زنان باردار وجود دارد، قانون حمایت از کارمندان خاص در برابر پایان کار است. کارفرمایان نمی توانند کارمند باردار، کارمند در مرخصی زایمان یا کارمندی را که در مرخصی والدین است اخراج کنند. پیش از این حمایت به کارمندان در مرخصی زایمان محدود می شد. قانون جدید شامل الزام به مشورت با اتحادیه کارگری (یا نمایندگان کارمندان) و اطلاع دادن به اداره کار در مورد مشاوره در موارد اخراج دسته جمعی (تعریف شده به عنوان اخراج حداقل 20 کارمند ظرف 90 روز) است. از سوی دیگر خانم شاغل در دوران بارداری و خانم دارای فرزند زیر 3 سال نمی توانند اضافه کار کنند.

در جدول زیر سایر قوانین مرتبط با حقوق زنان باردار در مونته نگرو اشاره شده است:

توضیحاتمراحل
کارمندی که در یک سال تقویمی به دلیل غیبت از محل کار بر اساس مقررات بیمه درمانی، مرخصی بارداری، مرخصی زایمان و مرخصی برای مراقبت ویژه از کودک به طور کامل یا جزئی از مرخصی سالانه استفاده نکرده است، می تواند تا 30 ژوئن از کل مرخصی سالانه استفاده کند.1
14 روز مرخصی بدون حقوق برای یک زن (یا پدر مجرد) و با فرزندان زیر 16 سال2
کارفرما در زمان استفاده از مرخصی زایمان، غیبت از کار برای مراقبت از کودک و غیبت از کار برای مراقبت ویژه از کودک، نمی تواند قرارداد کار را فسخ کند.3

شهروندی با تولد در مونته نگرو

یکی از شرایط شهروندی در مونته نگرو مبتنی بر شرط «مبدا» می باشد. بر اساس این شر ط، تابعیت از مبدأ به افرادی اعطاء می شود که حداقل یکی از والدین آنها شهروند مونته نگرو باشد. اگر کودک در خارج از کشور متولد شده باشد، می توانند قبل از 23 سالگی برای شهروندی مونته نگرو درخواست دهند. اگر حداقل یکی از والدین فرزندخوانده تبعه مونته نگرو باشد، فرزندان خوانده نیز می توانند برای شهروندی مونته نگرو درخواست دهند. شرط دیگر مبتنی بر اصل «محل تولد» است که بر اساس این شرط، کودکانی که در قلمرو مونته نگرو به دنیا می آیند در صورتی تابعیت این کشور را دریافت می کنند که والدین آنها ناشناس یا دارای تابعیت ناشناخته باشند. این همچنین در مورد مواردی اعمال می شود که اگر کودک تابعیت مونته نگرو را دریافت نکند، بدون تابعیت باقی می ماند.

البته اگر پدر و مادر هر 2 از طریق پذیرش پاسپورت مونته نگرو را دریافت کرده باشند، فرزندان از طریق پذیرش تابعیت دریافت می کنند. اگر تنها به یکی از والدین از طریق پذیرش شهروندی اعطا شده باشد، فرزند در صورت اقامت قانونی در مونته نگرو، آن را به دست خواهد آورد. در صورت فرزندخواندگی ناقص، در صورت اقامت قانونی و مستمر در این کشور، فرزندان خوانده نیز می توانند از طریق تابعیت مونته نگرو پاسپورت دریافت کنند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در موضوعاتی مرتبط با تولد در مونته نگرو می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *