مهاجرت تحصیلی نروژ

تحصیل کارشناسی در نروژ

تحصیل کارشناسی در نروژ

تحصیل کارشناسی در نروژ یکی از بهترین گزینه های تحصیل در خارج از کشور برای اکثر متقاضیان بین المللی جهت استارت پروژه تحصیل است. این دوره به عنوان دوره پایه تحصیل در این کشور در نظر گرفته می شود زیرا کیفیت آموزش، تحصیل، اشتغال زایی و درآمد در نروژ بالا است. تمامی افراد می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز در بهترین برنامه های تحصیلی در رشته تحصیلی مورد علاقه خود شرکت کنند. بسیاری از افراد در مورد شرایط تحصیل کارشناسی در نروژ سوال می کنند. به همین دلیل کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا درباره شرایط تحصیل کارشناسی در نروژ اطلاعات بسیار کاملی به متقاضیان و هموطنان عزیز ارائه دهند. لازم به ذکر است که این مقاله برای کسانی است که می خواهند مشغول به تحصیل کارشناسی یا کسب مدرک کارشناسی از دانشگاه های کشور نروژ شوند.

شرایط تحصیل کارشناسی در نروژ

قبل از شروع برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی، آشنا بودن با زبان نروژی امری ضروری به شمار می رود. لازم به ذکر است که اکثر برنامه های تحصیلی در دوره کارشناسی در دانشگاه های کشور نروژ به زبان انگلیسی نیز به دانشجویان بین المللی ارائه می شوند. در صورتی که زبان مادری دانشجویان و متقاضیان خارجی زبان انگلیسی نباشد. از این رو می باید برای شرکت در برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان مدرک زبان معتبر (آیلتس یا تافل) ارائه دهند. متقاضیان بین المللی در آزمون مهارت زبان نروژی یا انگلیسی شرکت کنند. متقاضیان سایر کشورهای نوردیک با داشتن مدرک تحصیلی برای پذیرش عمومی در آموزش عالی در کشور خود و افرادی که زبان مادری خود را در بالاترین سطح در مقطع متوسطه تحصیل کرده اند، نیازی به شرکت در آزمون مهارت زبان نروژی ندارند.

متقاضیان کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند در دوره های تحصیلی در دانشگاه های دولتی این کشور به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند. سایر هزینه های دانشگاهی از 30€ الی 65€ (یورو) در هر ترم است. جهت شرکت در امتحانات نیز با پرداخت هزینه ها ممکن است. اما این بدان معنا نیست پول دانشجویان تلف شده است. زیرا این هزینه شامل هزینه های امتحانات و بیمه مراقبت های بهداشتی و درمانی در سراسر کشور نروژ می شود.

دلایل تحصیل در نروژ

نروژ به طور مداوم به دلیل مراقبت های بهداشت جهانی، آموزش عالی مرتبا رتبه اول را در شاخص توسعه انسانی سازمان ملل را در اختیار دارد. دانشجویان می توانند از دانشگاه های معتبر بین المللی، کالج های فنی و سایر موسسات آموزش عالی در شهرهای بزرگ سراسر کشور از جمله اسلو، ترومسوی، بدو، ایس، تروندهایم، استاوانگر و برگن بهره مند شوند. برنامه های کارشناسی در نروژ معمولاً به مدت 3 سال ادامه می یابد.

میانگین تعداد متقاضیان تحصیلی در این کشور در نمودار زیر شرح داده است:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور نروژ

زمینه های تحصیل در برنامه های کارشناسی دانشگاه های نروژ به 2 زبان انگلیسی و نروژی می باشد. این دوره ها شامل موارد زیر می گردد:

  • رشته های تحقیقاتی از جمله زیست شناسی
  • مدیریت حمل و نقل
  • اقتصاد عمران
  • بازاریابی
  • کارآفرینی
  • مدیریت
  • فیزیوتراپی
  • حقوق
  • مطالعات بین المللی محیط زیست و توسعه و موارد دیگر

برخی از مدارس قابل توجه در نروژ شامل دانشکده بازرگانی نروژی، دانشگاه علوم زندگی نروژ، دانشگاه نوردلند و کالج بیورکنس است. در خصوص تحصیل در این کشور ابتدا ویزای تحصیلی نروژ را مطالعه بفرمائید.

اخذ پذیرش برای مقطع لیسانس در نروژ

تعداد زیادی از دانشگاه ها برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند. زبان تدریس آنها انگلیسی است. درخواست ها در آموزش عالی توسط هر موسسه انجام می شود. موسسات مختلف ممکن است شرایط و ضوابط مختلفی داشته باشند. دانشجویان بین المللی باید اطمینان حاصل کنند که کلیه اطلاعات لازم در مورد الزامات، مستندات و مهلت های مربوط به برنامه ها و مؤسسات مختلف مطالعاتی را بدست آورده اند. تکمیل آموزش متوسطه در سطح پیشرفته اصلی ترین شرط اصلی ورود به دانشگاه ها و کالج های دانشگاه نروژی است. برای دوره هایی که زبان آموزش زبان انگلیسی است. همه متقاضیان باید انتظار داشته باشند مهارت های زبان خود را مطابق با الزامات تعیین شده از سوی موسسات ثبت کنند.

شرایط لازم در مراکز تحصیلی مختلف و بعضی اوقات در برنامه های تحصیلی دانشگاه ها متفاوت است. دانشجویان برای ورود به دانشگاه ها به آزمون ها و نمرات مختلف انگلیسی نیاز دارند. دانشگاه های نروژ، دانشکده های تجارت و سایر موسسات آموزش عالی هر کدام قوانین خاص خود را دارند. اگر به وب سایت های رسمی دانشگاه های نروژ مراجعه کنید. لیست کاملی از مدارک کارشناسی نروژی را خواهید یافت. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کاری نروژ را مطالعه بفرمائید.

مجوز اقامت برای تحصیل در نروژ

متقاضیان بین المللی برای تحصیل در نروژ به اجازه اقامت دانشجویی احتیاج دارند. ویزاها برای اقامت حداکثر 90 روز صادر می شود. در حالی که دانشجویانی که قصد دارند بیش از 3 ماه در این کشور بمانند. به این اجازه اقامت دانشجویی احتیاج دارند. مدارک مورد نیاز برای کسب اقامت دانشجویی در این کشور عبارتند از:

  • فرم درخواست اقامت دانشجویی با عکس گذرنامه
  • کپی و اصل گذرنامه دانشجویان
  • اسناد پذیرش در یک مؤسسه آموزشی تأیید شده
  • ارائه یک طرح مطالعه
  • فرمی که پیشرفت تحصیلات متقاضی را نشان می دهد.
  • مستندات مسکن
  • اثبات توان مالی کافی

برای مهاجرت تحصیلی به نروژ داشتن توان مالی کافی برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در نروژ را داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی و یا مهاجرت برای اشتغال در پیشرفته ترین کشورهای دنیا می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *