مهاجرت تحصیلی سنگاپور

مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور

مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور

مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور فرصتی برای تجربه تحصیل و آموزش در کشوری هیجان انگیز و یک فرهنگ روشنفکرانه و آینده نگر می باشد. با تحصیل در سنگاپور در سال 2023، می توانید با نوآوری های فناوری پیشرفته آشنا شوید یا میراث فرهنگی جذاب و منحصر به فردی را مطالعه کنید.

این کشور دارای دانشگاه های برتر، استانداردهای بالای تدریس و یادگیری، دانشگاهیان مشهور جهان و امکانات پیشرفته تحقیقاتی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا ذیل مقاله پیش رو به بررسی شرایط تحصیل در کشور سنگاپور به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد بپردازد که مطالعه آن برای علاقه مندان خالی از لطف نمی باشد.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور

برای واجد شرایط بودن برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور، دانش آموزان به طور کلی باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • ریز نمرات حداقل 12 تا 15 را در دروس اصلی و تخصصی خود در مقطع کارشناسی به دست آورده باشند.
  • برای اثبات مهارت زبان انگلیسی باید نمرات آیلتس 6.5- 7 و یا تافل 90-100 را کسب کنند.
  • برای ورود به برخی رشته ها شرکت و قبولی در یکی از آزمون های GRE،GMAT ،SAT ممکن است لازم باشد.
  • دانشجویان متقاضی کارشناسی ارشد باید دارای مدرک کارشناسی مورد تایید و با حداقل 55% معدل و یا بالاتر باشند.

دانشگاه های خصوصی مانندMDIS ،PSB ،JCU متقاضیان را بدون هیچ تجربه کاری در برنامه های MBA خود قبول می کنند. اما برای برنامه های MBA در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های زیر، ممکن است از متقاضی خواسته شود 2 تا 3 سال تجربه کار نشان مرتبط ارائه دهند:

  • NUS
  • NTU
  • SMU
  • SP Jain
  • INSEAD

مزایای مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور

کمک های مالی شامل وام های تحصیلی و مشاغل پاره وقت در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. دانشجویان بین المللی با گذرنامه دانشجویی که به صورت تمام وقت تحصیل می کنند، می توانند در طول سال تحصیلی و به طور تمام وقت در طول تعطیلات، بدون نیاز به درخواست مجوز اضافی، حداکثر هفته 16 ساعت کار کنند.

تحصیل در کشور سنگاپور به چند دلیل برای اغلب دانشجویان خارجی حائز اهمیت است که ذیلا به برخی از آن ها اشاره می شود:

مزایاتوضیحات
دارای دانشگاه های معتبر2 مورد از 6 دانشگاه بین المللی سنگاپور جزو 100 موسسه آموزش عالی جهان محسوب می شوند.
فرصت های تأمین شهریهگزینه های مختلفی به عنوان یارانه کمک هزینه تحصیلی و شهریه برای دانشجویان بین المللی در سنگاپور وجود دارد.
زبان آموزش انگلیسیدوره های تحصیلات تکمیلی در سنگاپور به زبان انگلیسی تدریس می شود که به عنوان زبان مادری بسیاری از سنگاپوری ها، کاربرد گسترده ای دارد.
کیفیت زندگیسنگاپور یکی از امن ترین کشورها در جهان شناخته می شود و پاکیزگی و پایین بودن میزان جرم، آن را به عنوان پناهگاهی برای دانشجویان معرفی می کند.

آشنایی با جزئیات مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور

سیستم نامگذاری مدرک های کارشناسی ارشد مانند انگلستان و ایالات متحده است و دارای MA ،MSc و LLM است. برنامه های کارشناسی ارشد می تواند از نظر مؤسسات دیگر در سنگاپور متفاوت باشد. مدت زمان آن به طور کلی بین 1 تا 2 سال است و برنامه درسی توسط موسسه می تواند تعیین کند. به عنوان مثال، دانشگاه ملی سنگاپور رویکرد انعطاف پذیری نسبت به طول دوره کارشناسی ارشد دارد، ترجیح می دهد یک دوره مطالعاتی مشخص را تعیین نکند، بلکه در عوض تصریح می کند که باید حداقل در هر ترم حداقل تعداد اعتبارات کسب شود.

در همین حال، در دانشگاه فنی نانیانگ، کارشناسی ارشد تمام وقت مهندسی یک سال به طول می انجامد. در این مدت دانشجویان برای فارغ التحصیلی موظفند 30 واحد آکادمیک را تکمیل کنند. برنامه های MBA می توانند بین 12 الی 18 ماه تمام وقت به طول انجامند. گزینه های پاره وقت و تمام وقت برای اکثر برنامه های کارشناسی ارشد موجود است.

برای آشنایی با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور و جزئیات آن جدول زیر بسیار اهمیت دارد:

جزئیات کارشناسی ارشد در سنگاپورتوضیحات
تعداد دانشگاه های برگزار کننده دوره کارشناسی ارشد6
قدیمی ترین دانشگاه سنگاپوردانشگاه ملی سنگاپور (1905)
تعداد دانشجویان بین المللی53204
طول دوره کارشناسی ارشد1 الی 2 سال
میانگین هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد35000$ (دلار) معادل (25.950SGD (دلار سنگاپور))
سال تحصیلیاوت (August) تا جولای (July)

دانشگاه های برتر سنگاپور

برای کشوری با کیفیت و چشم انداز آموزش عالی مثل سنگاپور، دانشگاه های محلی و موسسات خارجی بسیار متفاوت هستند. چارچوب های تضمین کیفیت دقیق، برای اطمینان از این که دوره های تحصیلات تکمیلی از بالاترین کیفیت برخوردار باشند و در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شوند، در این کشور وجود دارد.

علیرغم کوچک بودن سیستم آموزش عالی سنگاپور، دانشگاه های آن در صحنه جهانی بسیار خوب عمل می کنند. سنگاپور 6 دانشگاه دولتی دارد که فرصت های تحصیل کارشناسی ارشد را ارائه می دهند و برخی از آن ها در رتبه بندی QS نیز دارای رنک جهان می باشد:

دانشگاه های معتبر سنگاپوررتبه جهانی QS
دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)11
دانشگاه فنی نانیانگ (NTU)19
دانشگاه مدیریت سنگاپور (SMU)520-511
موسسه فناوری سنگاپور (SIT)
دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور (SUTD)
دانشگاه علوم اجتماعی سنگاپور

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور

دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد، ترکیبی از سخنرانی ها، سمینارها، کار گروهی و آموزش ها را در طول دوره پشت سر می گذارند و با یک پروژه پایان نامه در سال آخر آن را به اتمام خواهند رساند. ممکن است شما را ملزم به اجرای پروژه در پایان کارشناسی ارشد کنند و یا به عنوان یک کار مداوم در طول تحصیلات در حین گذراندن دوره ارشد به دانشجو محول کنند که به معنای کارشناسی ارشد تحقیقات محور می باشد.

برای کارشناسی ارشد تحقیق پایان نامه (مبتنی بر تحقیقات نظارت شده) از آثار دانش آموختگان برتر این کشور و جهان است و حدود 30.000 کلمه خواهد بود. همچنین در طی دوره پایان نامه خود باید 4 دوره شرکت کنند. در دانشگاه های محلی، پایان نامه برای این پروژه باید در مدت زمانی مشخص (معمولاً 3 سال تمام وقت) پس از شروع دوره کارشناسی ارائه شود، نه لزوماً در پایان رسمی دوره تحصیل.

نحوه پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور

درخواست های مربوط به پذیرش معمولاً از طریق دفتر فارغ التحصیلان انجام می شود، اگرچه برنامه های فردی ممکن است فرم آنلاین خود را داشته باشد. تصمیم گیری در مورد پذیرش، اغلب توسط دانشکده مربوطه پس از ارزیابی دقیق کلیه برنامه ها انجام می گیرد. ارزیابی بر اساس ترکیبی از عوامل مانند مدارک و سوابق تحصیلی، مراجع، نمرات آزمون و تجربه کاری مرتبط انجام می شود. اکثر برنامه های تحصیلات تکمیلی، دانشجویان را 2 بار در سال (در ماه اوت (August) و ژانویه (January)) پذیرش می کنند. هر یک از افراد دارای مهلت خاصی برای درخواست هستند.

داوطلبان باید آمادگی خود را برای تحصیلات تکمیلی نشان دهند و ممکن است لازم باشد نمرات آزمون ورودی (مانند GRE یا GMAT) را ارسال کنند. پذیرش در کارشناسی ارشد تدریس و پژوهش مستلزم داشتن مدرک کارشناسی خوب یا معادل آن در یک رشته مرتبط است. دستیابی به حداقل شرایط ورود، تضمین پذیرش نیست، زیرا تعداد متقاضیان واجد شرایط اغلب از تعداد مکان های موجود فراتر می رود. ادارات همچنین می توانند دانش آموزانی را که دارای مدرک کارشناسی خوب و دارای تجربه تحقیقاتی مناسب هستند، در صورت تأیید از طرف اداره مربوطه، پذیرش کنند.

ویزای تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد سنگاپور

کلیه دانشجویان بین المللی با پیشنهاد پذیرش، موظفند دارای شناسنامه معتبر صادر شده توسط اداره مهاجرت و بازرسی های سنگاپور (ICA) باشند. مانند بسیاری از کشورها، ویزای توریستی برای تحصیل در سنگاپور کافی نیست. این روند عمدتاً به صورت آنلاین و از طریق سامانه ثبت نام و ثبت نام آنلاین دانش آموزان (SOLAR) انجام می شود، که هم دانشگاه ها و هم دانشجویان برای ارسال مستندات مربوطه از آن استفاده می کنند. متقاضیان موفق با نامه تاییدیه (IPA) توسط ICA که دانشگاه شما مستقیماً برای شما ارسال می کند، صادر می شوند. برای متقاضیانی که برای ورود به سنگاپور به ویزا احتیاج دارند، ویزا در نامه IPA درج می شود.  متقاضیان می توانند در خصوص بررسی شرایط ویزای تحصیلی سنگاپور به مقاله فوق در سایت ما مراجعه نمایند.

شرایط دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در سنگاپور

در سنگاپور، مدرک کارشناسی ارشد غالباً مقدماتی برای تحصیل در مقطع دکترا است اما تعدادی از گزینه های شغلی را نیز پیش روی آن ها قرار می گیرد. سنگاپور برای افراد خارجی که به عنوان نیروی کار ماهر جویای شغل هستند یکی از جذاب ترین کشورها به شمار می رود. به عنوان قطب تجارت و صنایع پیشرفته در آسیای جنوب شرقی، سنگاپور فرصت های گسترده ای را خصوصاً در بخش های کلیدی زیر فراهم می کند:

  • بانکداری و دارایی
  • علوم زیست پزشکی
  • مواد شیمیایی
  • ارتباطات و رسانه ها
  • الکترونیک
  • مراقبت های بهداشتی
  • فناوری های اطلاعات

همه دانشگاه های محلی سنگاپور از ارائه خدمات شغلی به دانشجویان برخوردار نیستند، اما اگر این کار را انجام دهند، ارزش استفاده از آنها را دارد. زیرا آنها با کارفرمایان ارتباط خوبی خواهند داشت و میزبان رویدادهایی مانند نمایشگاه های شغلی هستند که می توانید در شرکت های (محلی و چند ملیتی) استخدام شوید. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای مهاجرت تحصیلی به بهترین کشورهای جهان به صورت حضوری و یا تلفنی پاسخ گوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *