مهاجرت تحصیلی ایسلند

تحصیل کارشناسی ارشد در ایسلند

تحصیل کارشناسی ارشد در ایسلند

ایسلند یکی از کشورهای پیشرفته در شمال اروپا است.تحصیل در مقاطع مختلف از جمله تحصیل کارشناسی ارشد در ایسلند به زبان انگلیسی ارائه می شود. آموزش عالی در ایسلند به طور کلی به دو زبان ایسلندی و انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد رشته های بیشتری را به زبان انگلیسی تحصیل کنند. ایسلند دارای دانشگاه های معتبر در اروپا است و برنامه های تحصیلی این کشور مطابق با روند بولونیا ارائه می شود. تحصیل کارشناسی ارشد در ایسلند کوتاه ترین مقطع تحصیلی در دانشگاه های این کشور است.

پیشنهاد می شود در ادامه این مقاله به اطلاعات ارائه شده از سوی مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید تا پاسخ سوالات زیر را بیابید:

  • تحصیل کارشناسی ارشد در ایسلند چه مدت زمان می برد؟
  • شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در ایسلند چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های ایسلند برای تحصیل کارشناسی ارشد کدامند؟
  • هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در ایسلند چه میزان می باشد؟

تحصیل در ایسلند

ایسلند جزیره ای است در مرز بین اقیانوس اطلس و اقیانوس منجمد شمالی که در شمال غربی قاره اروپا واقع شده است. این کشور دارای دموکراسی پارلمانی بر اساس مدل اسکاندیناوی است. بیش از 300000 نفر جمعیت دارد. سیستم آموزش ایسلند به 4 بخش آموزش پیش دبستانی، آموزش اجباری آموزش متوسطه و آموزش عالی تقسیم می شود. در سال 2008، پارلمان ایسلند 5 پیشنهاد قانونی را تصویب کرد که به عنوان پایه ای برای تمام سطوح تحصیلات و سیاست های استخدام معلمان عمل می کند. در سال 2010 قانون تکمیلی آموزش بزرگسالان به تصویب رسید که قانونگذاری در زمینه آموزش بزرگسالان را تعیین می کند. بر اساس قانون جدید، وزارت آموزش، علوم و فرهنگ سه راهنمای برنامه درسی ملی (یک مورد برای هر سطح از آموزش) صادر کرد. این چارچوب یک مرور کلی از فعالیت ها و اهداف در سیستم های آموزش پیش دبستانی، اجباری و متوسطه را ایجاد می کند.

پارلمان ایسلند مسئولیت سیاسی و قانونی سیستم مدارس این کشور را بر عهده دارد. پارلمان اهداف و چارچوبهای اساسی را برای سیستم آموزشی تعیین می کند. کلیه اشکال آموزش تحت صلاحیت وزارت آموزش، علوم و فرهنگ است. شهرداری ها مسئول عملکرد موسسات آموزش پیش دبستانی و اجباری هستند. آموزش متوسطه و عالی توسط دولت تنظیم می شود. آموزش بزرگسالان در سطح آموزش متوسطه و عالی توسط موسسات دولتی و موسسات خصوصی ارائه می شود.

سیستم آموزشی در ایسلند

تحصیلات اجباری در سن 6 سالگی آغاز می شود و تا زمان اتمام دوره راهنمایی در 16 سالگی ادامه دارد دانش آموزان ایسلندی پس از گذراندن 3 تا 4 سال دوره متوسطه، از 19 تا 20 سالگی سیستم آموزش متوسطه عمومی را ترک می کنند. تحصیلات ابتدایی و متوسطه به زبان ایسلندی ارائه می شود (یک دبیرستان برنامه ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهد)، در حالی که آموزش عالی به دو زبان ایسلندی و انگلیسی ارائه می شود. سال تحصیلی از سپتامبر تا اواخر ماه می ادامه دارد. تحصیل در ایسلند در دانشگاه ها در 3 سطح:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

ارائه می شود. اخذ مدرک کارشناسی ارشد لازمه ورود به مقطع دکتری است. در نمودار زیر به خوبی می توانید سیستم سال های تحصیلی در این مقاطع را مشاهده کنید:

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در ایسلند

در اصل، دانشجویان برای پذیرش در یک موسسه آموزش عالی در ایسلند باید با موفقیت دوره امتحانات را گذرانده و Stúdentspróf را دریافت کنند. قانون آموزش عالی اساسا به موسسات آموزش عالی آزادی استفاده از معیارهای پذیرش فردی (تکمیلی) خود را می دهد. به عنوان مثال، برخی از برنامه ها ممکن است برای برخی از موضوعات آزمون به حداقل میزان اعتبار نیاز داشته باشند. دانشگاه ها همچنین برای برخی از برنامه های معروف مانند پزشکی، پرستاری و غیره سهمیه اعمال می کنند. در هر صورت دانشجویان برای تحصیل کارشناسی ارشد در ایسلند نیاز به ارائه مدرک کارشناسی و تحصیل حداقل 3 سال در این مقطع دارند. همچنین بر اساس روند بولونیا اخذ میزان اعتبار اولیه لازم است.

شرایط کلی تحصیل کارشناسی ارشد در ایسلند شامل:

  • مدرک کارشناسی
  • ارائه مدرک زبان
  • رعایت شرایط دانشگاه شامل آزمون ورودی، مصاحبه و غیره

بررسی مقطع کارشناسی ارشد در ایسلند

تحصیلات در دانشگاه های ایسلند عملا مانند سایر کشورهای اروپایی است. ایسلند در سال 1999 به روند بولونیا پیوست، بنابراین درجه فارغ التحصیلی در ایسلند یکسان با سیستم مورد استفاده در اکثر دانشگاه های جهان است. این امکان را برای یک دانشجوی خارجی فراهم می کند که بتواند با مدرک کارشناسی از کشور دیگری وارد مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا شود. در پایان دوره لیسانس دانشجو می تواند تحصیلات خود را در برنامه کارشناسی ارشد ادامه دهد. مدت زمان برنامه از یک تا دو سال متغیر است، و در طی آن دانش آموز از 90 تا 120 امتیاز ECTS دریافت می کند و شامل کارهای تحقیقاتی تحت نظارت استاد راهنما است. دانشجویان خارجی که مدرک کارشناسی خود را در خارج از ایسلند دریافت کرده اند نیز شانس ورود به دوره کارشناسی ارشد در ایسلند را دارند که برخلاف دوره کارشناسی، می تواند به زبان انگلیسی برگزار شود.

برنامه های کارشناسی ارشد در ایسلند

برنامه های کارشناسی ارشد آکادمیک در رشته های مختلف ارائه می شود و طول آنها 1 تا 2 سال است (90-120 ECTS). برخی از دانشگاه ها همچنین برنامه های کوتاه تری را در سطح کارشناسی ارشد، 1 تا 2 ترم (30-60 ECTS) ارائه می دهند. این برنامه ها در مقطع دکترا پذیرش ندارند. کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) نمونه ای از چنین برنامه ای است.

درجه کارشناسی ارشدنام لاتین
کارشناسی ارشد هنرMaster of Arts
کارشناسی ارشد علومMaster of Science
کارشناسی ارشد آموزشMaster of Education
کارشناسی ارشد حقوقMaster of Law

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های ایسلند

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های ایسلند

ایسلند 7 موسسه آموزش عالی دارد:

  1. Háskóli Íslands (دانشگاه ایسلند)
  2. Háskólinn á Akureyri (دانشگاه آکوریری)
  3. Háskólinn á Hólar (کالج دانشگاه هولار)
  4. Landbúnaðarháskóla Íslands (دانشگاه کشاورزی ایسلند)
  5. Háskólinn á Bifröst (دانشگاه تجارت بیفرست)
  6. Háskólinn í Reykjavík (دانشگاه ریکیاویک)
  7. Listaháskóli Íslands (آكادمی هنر ایسلند)

4 دانشگاه اول توسط دولت تنظیم می شوند. 3 مورد آخر موسسات خصوصی هستند که توسط دولت یارانه می گیرند. 7 موسسه آموزش عالی از نظر میزان تحقیق دانشجویان، تعداد و نوع برنامه های ارائه شده و نوع مدارک اعطا شده متفاوت هستند. بزرگترین آنها دانشگاه ایسلند (Háskóli Íslands) است. دانشگاه ایسلند، دانشگاه آکوریری و دانشگاه ریکیاویک برنامه های دانشگاهی را در رشته های مختلف و همچنین تعدادی از برنامه های حرفه ای را ارائه می دهند. 4 موسسه دیگر آموزش های تخصصی را در زمینه هایی مانند فناوری، آموزش، کشاورزی، هنر و تجارت ارائه می دهند. دانشگاه ها مجاز به اعطای مدارک علمی به طور مستقل هستند.

ساختار سیستم آموزش عالی به یک مرحله کارشناسی و کارشناسی ارشد تقسیم شده است. برنامه های کارشناسی شامل برنامه های دیپلم و برنامه های لیسانس است در حالی که مرحله تحصیلات تکمیلی شامل برنامه های کارشناسی ارشد و برنامه های کاندیداتوس است.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در ایسلند

موسسات آموزش عالی دولتی ایسلند هزینه شهریه وجود ندارد و فقط هزینه ثبت نام است. موسسات آموزش عالی که بصورت خصوصی اداره می شوند شهریه می گیرند. دانشجویانی که در موسسات آموزش عالی تحصیل می کنند واجد شرایط وام دانشجویی از صندوق وام دانشجویی ایسلند هستند. کل وام دریافتی سالانه، به میزان مناسب، به درآمد دانشجو و همسر وی بستگی دارد. بازپرداخت ها دو سال پس از اتمام یا قطع مطالعات آغاز می شود. مطابق با توافق نامه EEA، افراد از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای EEA-EFTA (ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین)، که حداقل 1 سال در تجارت یا حرفه خود در ایسلند کار کرده اند، مجاز به درخواست وام هستند. دانشجویان کشورهای اسکاندیناوی، که اقامت دائم ایسلند را دارند و در یک موسسه آموزش عالی ایسلند ثبت نام کرده اند، در صورت عدم حمایت مالی از طرف کشور خود، واجد شرایط وام دانشجویی هستند.

صندوق وام دانشجویی ایسلند در صورت انعقاد قراردادهای متقابل بین کشورهای مبدا و ایسلند، ممکن است به دانشجویان خارجی دیگر وام اعطاء کند. وزارت آموزش، علوم و فرهنگ سالانه تعداد محدودی بورسیه تحصیلی در ایسلند به دانشجویان خارجی جهت ادامه تحصیل در رشته زبان و ادبیات ایسلندی در دانشگاه ایسلند ارائه می دهد. کمک هزینه تحصیلی برای تحصیلات دانشگاهی در ایسلند پس از فارغ التحصیلی در دسترس است. این کمک هزینه ها بر اساس پیشنهاد تحقیقاتی است که به طور مشترک توسط یک دانشجو و استاد ارسال شده است. دانشکده دانشگاه مربوطه نیز باید پیشنهاد تحقیق را تایید کند. برای کسب مشاوره در رابطه با مهاجرت تحصیلی می توانید با مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *