مهاجرت تحصیلی مالزی

تحصیل پزشکی در مالزی

تحصیل پزشکی در مالزی

با موفقیت در زمینه تحصیل پزشکی در مالزی می توان شرایط مهاجرت و اعزام و هم چنین اقامت دائم این کشور زیبا و پهناور را فراهم نمود. در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب نمودن اطلاعاتی در زمینه تحصیل پزشکی در مالزی هستید با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی در رابطه با این موضوع به دست آورید.

تحصیل پزشکی در مالزی یکی از گزینه های مهاجرتی است که همواره به متقاضیان خود می افزاید. این رشته در هر کدام از کشور های جهان دارای اهمیت ویژه ای است. چرا که بخشی از سلامت جسمی جامعه بر عهده پزشکان می باشد. به عبارتی می توان گفت که فارغ التحصیلان رشته پزشکی، نقش مهمی در جامعه داشته و همواره می توانند تاثیر بر سلامت آن بگذارند. تحصیل پزشکی در مالزی می تواند مقدمه تبدیل شدن به پزشکی مجرب در این کشور باشد و آینده شغلی متقاضیان را در این کشور تضمین کند اما تمام مسائل به خود دانشجویان و میزان تلاش آن ها بستگی خواهد داشت.

شرایط تحصیل پزشکی در مالزی

سیستم آموزشی کشور مالزی مطابق با استانداردهای جهانی است و تحصیل پزشکی در مالزی از جمله رشته هایی است که علاقه مندان بسیاری دارد. تحصیل در کشور مالزی به صورت رایگان نیست اما هزینه های تحصیل در این کشور ارزان و بسیار به صرفه می ­باشد. دانشگاه های کشور مالزی به دو صورت خصوصی و دولتی هستند که دانشجویان برای تحصیل در هر یک از این دانشگاه ها ملزم به پرداخت شهریه می ­باشند. لازم به ذکر می باشد که هزینه تحصیلی در دانشگاه های خصوصی این کشور بیشتر از دانشگاه های دولتی این کشور می ­باشد. یکی دیگر از تفاوت های این دانشگاه ها در این موضوع می باشد که تدریس در دانشگاه پزشکی خصوصی این کشور به دو زبان انگلیسی و زبان مالایی می باشد و زبان تحصیل در دانشگاه های پزشکی دولتی این کشور تنها به زبان انگلیسی می باشد.

بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل پزشکی عبارتند از:

نام دانشگاهتاریخ تاسیس
دانشگاه مالزی1905
دانشگاه AIMST2001
دانشگاه بین المللی پزشکی1992
دانشگاه مانش1958

دانشجویان زیادی از سرتاسر دنیا برای ادامه تحصیل کشور مالزی را انتخاب می ­نمایند، به صورتی که هم اکنون این کشور میزبان دانشجویان از 150 کشور مختلف در سطح دنیا می ­باشد. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دوره­ی کارشناسی در مالزی را دارند باید دوره­ی 12 ساله تحصیلی خود را گذارنده و مدارک آن را اخذ نموده باشند. دانشگاه های مالزی برای دانشجویان برجسته و ممتازی که از معدل و نمرات بالایی برخوردار هستند شرایط ویژه ای را در نظر گرفته است.

بررسی الزامات زبان برای تحصیل پزشکی در مالزی

کلیه دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در مالزی ملزم به داشتن مدرک زبان انگلیسی می باشند. البته دانشجویانی که دارای مهارت کافی در زبان انگلیسی نمی باشند می­توانند قبل از ورود به رشته پزشکی در این کشور دوره های زبان انگلیسی را در این کشور بگذارنند. به یاد داشته باشید که تحصیل در مالزی به زبان مالایی در اولویت است. زیرا اکثر دانشجویان پزشکی از افراد محلی و بومی این کشور هستند که هنگام صحبت به زبان انگلیسی به صورت لهجه دار صحبت می­ کنند.

در جدول زیر به الزامات زبان برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های این کشور اشاره شده است:

دوره تحصیلیالزامات زبان
دوره های پایه و دیپلمIELTS 4.0
CEFR A2
CAE 160
برنامه های کارشناسیIELTS 6.0
TOEFL 550
PTE 58
تحصیلات تکمیلیIELTS 6.0+
TOEFL 550+
CAE 160

همچنین اساتید در این رشته به هنگام تدریس با زبان مالایی تسلط بیشتری در مفاهیم داشته و راحت تر می­توانند مطالب را به دانشجویان انتقال دهند. از طرفی دانشگاه های دولتی در سال سوم تحصیل در دانشگاه های مالزی در زمینه پزشکی می توانند به زبان مالایی صحبت نمایند زیرا تدریس در این دوره به صورت عملی و بالینی است که دانشجویان در این مرحله با بومیان این کشور ارتباط برقرار می نمایند. از همین رو تحصیل به زبان مالایی در دانشگاه های دولتی این کشور در اولویت قرار دارد.

بررسی الزامات زبان برای تحصیل پزشکی در مالزی

بررسی دوره های اصلی پزشکی در مالزی

با در نظر گرفتن دانشگاه های مالزی و تحصیل در مالزی، می توان گفت که تحصیل پزشکی در این کشور بسیار رقابتی است و دانشجویان برای اخذ پذیرش تحصیلی می بایست شرایط عالی داشته باشند. به یاد داشته باشید که تحصیل پزشکی در این کشور 5 تا 6 سال به طول می انجامد. می توان دوره­ پزشکی در دانشگاه های مالزی را به سه دوره اصلی تقسیم نمود. این 3 دوره عبارتند از:

دوره تحصیلیتوضیحات
دوره اولآموزش های نظری و تئوری
دوره دومآموزش های حرفه ای و تخصصیل
دوره سومآموزش های بالینی و عملی

بررسی و تحصیل پزشکی در کشور مالزی

سیستم آموزشی دانشگاه های این کشور مطابق با استانداردهای بین المللی می باشند. به همین خاطر فرایند تحصیل پزشکی در این کشور دارای علاقه مندان بسیاری می باشد و این موضوع منجر شده که در کشور مالزی شعبه هایی از دانشگاه های معتبر دیگر کشورها وجود دارد که دانشجویان زیادی در این شعبه های مشغول به تحصیل هستند.

دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی این کشور باید در دروس فیزیک و شیمی و زیست شناسی موفق به اخذ نمرات قابل قبولی را کسب نموده باشند. با این توضیح که دانشجویان پس از اتمام دوره 5 ساله پزشکی در این کشور برای یافتن تخصص لازم در یک دوره دوساله دیگر بنام House manship را نیز سپری می کنند. در دوره­ی آموزشی فوق به دانشجویان آموزش هایی جهت یافتن تجربه و مهارت ارائه می­گردد تا بتوانند در آینده به عنوان پزشکی متخصص و دلسوز به انجام کار بپردازد. دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در این کشور را دارند پس از اتمام دوره 5 ساله و قبل از ورود به دوره تخصصی خود باید به مدت چند سال به کار بپردازند. دانشجویان ملزم می باشند که پس از پایان تحصیلات تکمیلی پزشکی شماره پزشکی خود را در این کشور ثبت کنند.

اعتبار مدارک تحصیلی مالزی

کلیه دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در این کشور قبل از انتخاب نمودن دانشگاه پزشکی در این کشور ملزم می باشند که از میزان اعتبار دانشگاه های این کشور اطلاعات لازم را اخذ نمایند چرا که اعتبار و رتبه های دانشگاه های پزشکی این کشور هرساله دست خوش تغییرات قرر می گیرد. اما غالب دانشگاه های پزشکی مالزی دارای اعتبارهای زیادی در سطح جهانی هستند و یا مدارکی که به دانشجویان این کشور اعطاء می­شود حداقل در کشورهایی همچون استرالیا، سوئیس و کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته می شود.

دانشجویان رشته پزشکی مالزی ملزم می باشند تا سعی نمایند که تحصیلات پزشکی خود را در دانشگاه های که مورد تأیید وزارت علوم ایران است را ادامه دهند. زیرا برخی از دانشجویان پس از اتمام دوران تحصیلی خود قصد برگشت به ایران و انجام کار در این کشور را دارند و تا زمانی که وزارت علوم مدارک وی را تأیید ننماید اجازه انجام کار به وی داده نخواهد شد.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در مالزی

تحصیل پزشکی در کشور مالزی می تواند شامل مزایای فراوانی شود اما در کنار آن نیز معایب خاص خود را دارد. گفتنی است که تحصیل پزشکی در مالزی می تواند منجر به اخذ مدرک تحصیلی معتبر و در کنار آن آینده شغلی مطلوب بسته به میزان تسلط دانشجو و مهارت آن شود. لذا دانشجویان با تقویت پایه های تحصیلی خود، اقدام به تضمین آینده شغلی خودشان کرده اند. این به آن معنی است که مهارت فارغ التحصیلان این رشته تاثیر مستقیمی بر اشتغال آن ها در بازار کار کشور مالزی دارد.

علاوه بر ان تحصیل پزشکی در این کشور مزایای دیگری را نیز در بر می گیرد که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • بهره مندی از مزایای سطح رفاه اجتماعی
  • شانس اخذ ویزای کار کشور مالزی
  • وجود زیر ساخت های آموزشی مطلوب در مالزی
  • کسب تجربه کار و زندگی در کشور مالزی برای متقاضیان کار پس از تحصیل

تناسب هزینه و درآمد تحصیل پزشکی در مالزی

همان طور که ذکر شد هزینه دانشگاه یکی از عمده ترین هزینه های دانشجویی در این کشور است. روش مدیریت این هزینه با انتخاب دانشگاهی با شهریه پایین بهتر کنترل می شود اما فشار ثابت و مستمر آن بر دوش دانشجویان همواره سنگینی خواهد کرد. نا گفته نماند که دانشجویان می توانند با کار دانشجویی منابع مالی مورد نیاز را تامین کرده و تعادل را به نسبت هزینه ها و درآمد های خود در مالزی بازگردانند. در آمد دانشجویان در مشاغل دانشجویی بستگی به شغل آن ها خواهد داشت. سایر روش های تعدیل هزینه ها و درآمد ها عبارت اند از:

  • کاهش هزینه خوراک غیر ضروری
  • کاهش هزینه ها پوشاک
  • مدیریت هزینه های حمل و نقل

متقاضیان می توانند به واسطه مراجعه به سایت های کاریابی، میزان درآمد هر یک از مشاغل پاره وقت متناسب با شرایط خود را سنجیده و محاسبات لازم را انجام دهند. نا گفته نماند که قوانین مالزی نیز در خصوص کار حین تحصیل در این کشور حائز اهمیت است. شایان ذکر است که همکاری با موسسات حقوقی در امور مهاجرت به نفع متقاضیان بوده و از بروز مشکلات حقوقی احتمالی جلو گیری می کند.

هزینه تحصیل پزشکی در مالزی

دانشجویان این کشور برای تحصیل در دانشگاه های این کشور ملزم به پرداخت هزینه می باشند به صورتی که کلیه دانشجویان در راستای تحصیل در رشته پزشکی این کشور ملزم می باشند که سالانه مبلغ 40 میلیون تومان در راستای تحصیل در این کشور بپردازند.

با توجه به اتمام مقاله تحصیل پزشکی در این کشور در صورتی که میزان علاقه شما به تحصیل نمودن در این کشور بیشتر شده باشد مایل به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با این کشور شدید این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه سفیران سروش سعادت به اطلاعات جامعی دست یابید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *