مهاجرت تحصیلی مالزی

تحصیل دندانپزشکی در مالزی

تحصیل دندانپزشکی در مالزی

تحصیل دندانپزشکی در مالزی می تواند یکی از اهداف اشخاصی می باشد که قصد تحصیل نمودن در این رشته جذاب پر درآمد در سطح جهان را دارند. چنان چه شما هم علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در مالزی هستید با مطالعه نمودن این مقاله تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و همچنین مراجعه نمودن به سایر موضوعات مربوط به کشور مالزی به اطلاعات جامعی دست یابید. درحالیکه دندانپزشکی یک مسیر شغلی با ارزش است، بسیاری از دانشجویان ادراک و تصورات غیر واقعی از رشته دندانپزشکی دارند، و فکر می کنند که این مسیر بسیار ساده تر از تحصیل در رشته پزشکی می باشد. در کشور مالزی رشته دندانپزشکی مانند بسیاری از کشور های دنیا مربوط به تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها و شرایط دهان است.

زمینه های تحصیل دندانپزشکی در مالزی

کلیه متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در مالزی قادر می باشند که به یک پزشک عمومی (GP) یا یک متخصص در رشته دندانپزشکی تبدیل شوند. با این توضیح که پزشک عمومی (GP) یک دندانپزشک از نوع عمومی است که خدماتی را برای نگهداری عمومی بهداشت دهان و دندان ارائه می دهد. اما متخصصین دندانپزشکی، دانش عمیقی در زمینه تخصصی دندانپزشکی دارند. به طور خلاصه، دانشجویان با 6 سال تحصیل در مالزی در زمینه دندانپزشکی می توانند برای کار به عنوان دندانپزشک آماده شوند. علاوه بر این، دانشجویانی که قصد دارند به طور تخصصی تر رشته دندانپزشکی را دنبال کنند، باید سه سال دیگر در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل دندانپزشکی شوند. در ادامه مقاله با برخی از زمینه های اصلی و تخصص در مالزی آشنا خواهیم شد.

الزامات تحصیل دندانپزشکی در مالزی

حداقل مدارک تحصیلی مورد نیاز متقاضیان تحصیل در مالزی در زمینه دندانپزشکی که توسط شورای دندانپزشکی مالزی هم مورد تائید است عبارتند از:

  • داشتن حداقل سطح مطالعات مورد نیاز مانند STPM یا A سطح AAC، ABC یا BBB در دروسی نظیر زیست شناسی، شیمی، فیزیک یا ریاضیات
  • داشتن اطمینان خاطر لازم از انجام تحقیات شخص که نسبت به شرایط ورود به دانشگاه متفاوت می باشد.*
  • گذراندن دوران تحصیلی رشته دندانپزشکی در مالزی با این توضیح که معمولا زمان لازم برای این دوران 5 سال است.
  • اطمینان حاصل کردن از این موضوع که مدرک دندانپزشکی این اشخاص توسط شورای دندانپزشکی مالزی به رسمیت شناخته شده باشد.**
  • گذراندن دوره کارورزی قبل از اینکه متقاضی بتواند به عنوان یک دندانپزشک فعالیت خود را شروع کند.

* لازم به ذکر می باشد که برای گرفتن مدرک دندانپزشکی در این کشور رقابت سخت و فشرده ای وجود دارد در نتیجه متقاضیان قبل اقدام به مشخص کردتن مکان دندان پزشکی ملزم به انجام مصاحبه ای می باشند.

** در غیر این صورت، متقاضیان باید به شورای دندانپزشکی مالزی مراجعه کنند تا به عنوان یک دندانپزشک ثبت نام کنند و ممکن است نتوانند مشغول به تحصیل رشته دندانپزشکی را در مالزی شوند. در کشور مالزی دندانپزشکان بدون مجوز که تحت پوشش ارائه خدمات دندانپزشکی این کشور قرار گرفته باشند به مبلغ MYR300.000 (رینگیت مالزی) جریمه می شوند.

به یاد داشته باشید که قبل از درخواست پذیرش تحصیل دندانپزشکی در مالزی، متقاضیان حتما باید با هزینه تحصیل و زندگی در مالزی به طور کامل آشنا باشند.

آزمون های تحصیل دندانپزشکی در مالزی

قبل از مهاجرت تحصیلی به مالزی برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور، متقاضیان باید با آزمون های ورودی تحصیل در این رشته آشنا شوند. آژانس ارزیابی آزمون های مالزی (MQA)که مسئول تضمین کننده کیفیت آموزش عالی برای بخش های دولتی و خصوصی کشور مالزی می باشد در حال حاضر اقدام به انتشار نتایج خود را از آخرین ارزیابی مبتنی بر سیستم رتبه بندی یا D-SETARA کرده است. سیستم رتبه بندی جدید از SETARA متفاوت است. اولی دانشگاه ها را به طور کلی با استفاده از یک سیستم درجه ای و براساس چارچوب صلاحیت مالزی، طبقه بندی می کند در حالی که D-SETARA کیفیت آموزش و یادگیری تنها در مورد یک حوزه خاص را ارزیابی می کند.

معرفی دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در مالزی

همانطور که می دانید، شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و به طور کلی مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در مالزی متفاوت است. اما در این بخش قصد داریم شما عزیزان را با دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل دندانپزشکی آشنا سازیم. در ادامه این مقاله به معرفی دانشگاه های مالزی که ارائه دهنده برنامه های تحصیل رشته دندانپزشکی و علوم پایه خواهیم پرداخت.

معرفی دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در مالزی

دانشگاه مالایا مالزی

دانشگاه مالایا یک دانشگاه تحقیقاتی واقع در کوالالامپور این کشور می باشد که به عنوان یک دانشگاه دولتی شناخته می شود. دانشگاه این یکی از 60 دانشگاه برتر جهان است. همچنین قدیمی ترین دانشگاه مالزی است و طبق دو آژانس رتبه بندی بین المللی بالاترین رتبه عالی آموزش عالی مالزی است. در این دانشگاه سه نخست وزیر این کشور و سایر شخصیت های سیاسی، تجاری و فرهنگی برجسته ملی فارغ التحصیل شده اند.

اطلاعات کلی دانشگاه مالایا عبارتند از:

آیتمشرح
نوع دانشگاهدانشگاه تحقیقاتی دولتی
تاریخ تاسیس1905 میلادی
تعداد دانشجویان22.455 نفر
وابستگی هاACU، APRU، ASAIHL، AUN، FUIW
تعداد اعضای هیئت علمی2.500 نفر

دانشگاه AIMST مالزی

موسسه پزشکی، علوم و فناوری آسیا یک دانشگاه خصوصی غیر انتفاعی در این کشور است. این سازمان تحت موسسه توسعه آموزش و پرورش Maju (MIED)، یک سازمان غیر انتفاعی تأسیس شده است. این دانشگاه توسط کنگره هند مالزی برای ارائه آموزش عالی، به ویژه برای دانشجویان هند مالزی در زمینه های پزشکی، علوم و مهندسی و مدیریت تجارت ساخته شده است. AIMST بیش از 32 برنامه در مقاطع پایه، کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

در جدول زیر به تاریخ ثبت نام برنامه های تحصیلی مختلف در این دانشگاه اشاره شده است:

برنامه های تحصیلیتاریخ ثبت نام
علوم پایه (شامل دندانپزشکی، MBBS، داروسازی)28 آپریل (April)

13 ژوئن (June)

15 جولای (July)

پرستاری، فیزیوتراپی، تکنولوژی دندانپزشکی، بیوانفورماتیک)
تجارت
مهندسی برق و الکترونیک29 آپریل (April) و 11 اکتبر (October)
بازاریابی18 مارچ (March)

2 آگوست (August)

11 اکتبر (October)

مدیریت
حسابداری و امور مالی

دانشگاه CYBERMED مالزی

مدت زمان تحصیل در این دانشگاه به صورت تقریبا 9 سال است. از زمان تأسیس این دانشگاه5 سری از فارغ التحصیلان این رشته موفق به اخذ مدرک خود شده اند. برنامه پزشکی این دانشگاه براساس رویکرد یادگیری و متمرکز بر دانش آموزان، آموزش و تدریس در پزشکی نظامی، مدیریت بحران و آموزش کمک های انسانی را در نظر می گیرد. این دانشگاه در سال 2011، دارای رتبه 5 درجه توسط سازمان MQA می باشد.

دانشگاه مالزی (Sarawak (UNIMAS

دانشگاه مالزی Sarawak رسما در سال 1992 تاسیس شد، این دانشگاه در برگیرنده دو دانشکده پیشرو می باشد دانشکده علوم اجتماعی و دانشکده علوم و فناوری منابع می باشد. این دانشگاه در سال های بعد با چهار دانشکده به کار خود ادامه داد و باعث تعداد روزافزون کارکنان و دانشجویان شده است. این دانشگاه دارای 14 موسسه و مرکز پشتیبانی است که مطالعات و پژوهش های خوبی را برای دانشجویان و کارکنان تسهیل می کند.

با توجه به اتمام مقاله تحصیل دندانپزشکی در این کشور چنانچه شما هم علاقه مند به تحصیل نمودن در این رشته پردرآمد و جذاب شدید می توانید برای کسب اطلاعات زیادی در مورد این رشته و همچنین این کشور به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *