مهاجرت تحصیلی سنت لوسیا

تحصیل پزشکی در سنت لوسیا

تحصیل پزشکی در سنت لوسیا

برای آن دسته از افرادی که علاقمند به تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی هستند، تحصیل پزشکی در سنت لوسیا می تواند یکی از گزینه های مناسب باشد. سنت لوسیا به دلیل داشتن شرایط ویژه در شبه جزایر کارائیب یکی از شناخته شده ترین کشورهای این حوزه است و به دلیل آمار پایین جرم و جنایت مقصد امنی برای افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، شناخته می شود.

پایتخت این کشور شهر کاستریس است و زبان رسمی آن به دلیل سال های متوالی که مستعمره فرانسه بوده است به زبان کرئول فرانسوی که ترکیب زبان فرانسه و زبان های دیگر است، شناخته می شود. البته یکی از امتیازات تحصیل در این کشور، آموزش به زبان انگلیسی است. برای شناخت بهتر این کشور به معرفی سنت لوسیا و مقایسه تحصیل در آن با سایر کشورها که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آوری شده است، پرداخته خواهد شد.

اینفوگرافیک تحصیل پزشکی در سنت لوسیا

معرفی و تحصیل کشور سنت لوسیا

سنت لوسیا که واقع در یک کشور جزیره ایی در دریای کارائیب و در آستانه اقیانوس اطلس است که در ابتدا از مستعمرات فرانسه بوده است و پس از آن مستعمره انگلیس شده است، اما در نهایت و در سال 1979 به استقلال کامل در چارچوب جامعه کشور های مشترک المنافع انگلیس دست یافت. مهم ترین صنعت تاثیرگذار در این کشور مبتنی بر گردشگری است که 65% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و منبع اصلی درآمد این کشور نیز مانند کلیه جزیره های حوزه کارائیب، از طریق گردشگری است و صادرات اصلی این کشور را موز تشکیل می دهد.

کار در سنت لوسیا در حوزه پزشکی هم شرایط مناسبی برای درآمد و زندگی مرفه دارد. اگر یک متخصص پزشکی هستید می توانید از طریق ویزای کاری سنت لوسیا هم به این کشور مهاجرت نمایید. تحصیل در این کشور برای کلیه کشورها نیازمند اخذ ویزای تحصیلی است. دانش آموزان مقیم برخی از کشورها برای گذراندن دوره های کمتر از 90 روز لازم به اخذ ویزای تحصیلی ندارند اما حتی برای این گروه از افراد نیز اگر دوره بیش از 90 روز به طوی بی انجامد همه ی دانش آموزان موظف به اخذ ویزای تحصیلی خواهند بود.

بررسی تحصیل پزشکی در سنت لوسیا

دانشگاه بین المللی پزشکی آمریکا  AIM-U یک دانشکده پزشکی فراساحلی است که در جزیره سنت لوسیا در دریای کارائیب واقع شده است. سنت لوسیا کشوری در آمریکای شمالی و زیر مجموعه کشورهای مشترک المنافع بریتانیا است. این سازمان در مرکز منطقه OECS قرار دارد و یکی از اعضای برجسته سازمان ایالات آمریکا است. این دانشکده یک دانشکده پزشکی و یک دانشکده پرستاری را اداره می کند. این دانشگاه با دانشگاه ها و بیمارستان های ایالات متحده از جمله دانشگاه واشنگتن ادونتیست  WAU در تاکوما پارک، مریلند برای برنامه های پشتیبانی مستقل همکاری می کند و کلاس های مشترکی را با WAU برای برنامه علوم پیش پزشکی AIM-U در پردیس WAU ارائه می دهد. برنامه های آینده AIM-U در پردیس WAU ممکن است شامل تکمیل BSN و مقدمه ای بر علوم بالینی باشد.

هزینه زندگی در سنت لوسیا را هم باید بررسی کنید. در جدول زیر شاهد نرخ پذیرش در دانشگاه های پزشکی در سنت لوسیا هستید:

سالنرخ پذیرش
202124%
202227%
202322%

 دانش آموزان واجد شرایط شرکت در مرحله 1 USMLE  امتحان مجوز پزشکی ایالات متحده پس از تکمیل بخش علوم پایه خواهند بود. دانش آموزان مرحله 2 USMLE CK و CS را در پایان نیمه دوم دوره، 72 هفته چرخش بالینی تکمیل می کنند. پس از اتمام موفقیت آمیز دوره، به دانش آموزان مدرک اعطا می شود. فارغ التحصیلانی که مرحله 2USMLE را گذرانده اند به طور گسترده برای گذراندن دوره رزیدنتی  PG در بیمارستان ها در ایالات متحده پذیرفته می شوند.

مقایسه تحصیل پزشکی در سنت لوسیا و ایتالیا

کشور ایتالیا هر ساله پذیرای تعداد کثیری از دانشجویان بین المللی است و شرایط تحصیل در این کشور برای افراد مهیاست. ضمن اینکه تحصیل در ایتالیا علاوه بر امکان حضور در بهترین دانشگاه های دنیا، این کشور به دلیل حضور در اتحادیه اروپا و نیز حوزه شنگن دانشجو می تواند در کلیه کشورهای این حوزه رفت و آمد داشته باشد که این مسئله باعث دسترسی به تعداد کثیری از کشورها مثل فرانسه، آلمان و هلند می شود.

در ادامه ی مقایسه تحصیل علاوه بر دسترسی، در این 2 کشور می توان به بورسیه ها و هزینه های تحصیل و زندگی در سنت لوسیا و ایتالیا پرداخت. در هر دو کشور امکان اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد اما در ایتالیا بورسیه برای کلیه دانشگاه ها قابل اخذ است ولی در سنت لوسیا اخذ بورسیه بستگی به دانشگاه ثبت نامی دارد. علاوه بر آن هزینه زندگی در اروپا به دلیل اخذ بورسیه تحصیلی و نیز ذکر این مورد که ایتالیا یک کشور مناسب برای زندگی دانشجویان است، پایین تر از سنت لوسیا است.

مقایسه تحصیل پزشکی در سنت لوسیا و ایتالیا

مقایسه تحصیل پزشکی در سنت لوسیا و انگلستان

کشور انگلستان به دلیل دارا بودن زبان رسمی انگلیسی و نیز شرایط ویژه اقتصادی همواره یکی از مقاصد ویژه برای مهاجران بوده است اما به دلیل بالا بودن هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان بیشتر افراد به کشورهای دیگر رجوع خواهند داشت. سنت لوسیا نیز به دلیل پایین تر بودن هزینه ها به نسبت انگلستان یکی از مقاصد دانشجویان بین المللی است. بسیاری از دانشگاه های این کشور زیر نظر انگلستان و ایالت متحده آمریکا به ارائه برنامه های تحصیلی به دانشجویان می پردازند. از دیگر وجوه قابل بررسی در خصوص این دو کشور می توان به زبان انگلیسی تحصیل اشاره کرد. به دلیل اینکه آموزش زبان انگلیسی به نسبت سایر زبان های رایج دنیا آسانتر تلقی می گردد بیشتر افراد علاقه به تحصیل به این زبان را دارند.

شرایط بورسیه دانشجویی برای تحصیل پزشکی در سنت لوسیا

متقاضیان بین المللی که به دنبال تحصیل پزشکی در سنت لوسیا هستند، اما بضاعت مالی کافی برای تحصیل در این کشور را ندارند، می توانند برای دریافت بورسیه دانشجویی در این کشور درخواست دهند. بورسیه های دانشجویی مختلفی با همکاری دانشگاه های سنت لوسیا و دولت این کشور به دانشجویان مستعد از سراسر جهان اعطا می شود. به این نکته نیز توجه فرمایید که، اغلب بورسیه های دانشجویی در سنت لوسیا بر اساس شایستگی به دانشجویان پزشکی اعطا می شود.

البته لازم به ذکر است که بدانید، با توجه به تعداد زیاد درخواست های دریافتی هر ساله جهت اخذ بورسیه پزشکی در سنت لوسیا، به شدت توصیه می شود که قبل از سفر به این کشور برای بورسیه دانشجویی سنت لوسیا اقدام نمیاید. علاوه بر این، در هر مرحله از فرآیند درخواست بورسیه دانشجویی جهت تحصیل پزشکی در سنت لوسیا، به روز رسانی ایمیلی درباره وضعیت درخواست خود دریافت خواهید کرد. به طور کلی بورسیه پزشکی در سنت لوسیا شامل موارد زیر می شود:

  • کمک هزینه ماهانه
  • شهریه دانشگاه
  • هزینه های سفر به سنت لوسیا
  • کمک هزینه ورود
  • هزینه درخواست ویزا
  • کمک هزینه خروج از کشور

مقایسه تحصیل پزشکی در سنت لوسیا و انگلستان

مزایای تحصیل در سنت لوسیا

تحصیل در سنت لوسیا دارای مزایای بسیاری است که توجه بسیاری از افراد در سراسر جهان را به خود جلب می کند، برای مثال جشنواره ها و کارناوال های فرهنگی بسیاری که در این کشور برگزار می گردند، وجود برنامه ها و ارائه گواهی های بین المللی متعدد، راحت بودن شرایط دریافت ویزا، امکان برقراری ارتباط با دانشجویان بین المللی از جمله موارد قابل توجه تحصیل در سنت لوسیا است.

در ادامه نیز به بررسی مزایای تحصیل و اقامت در سنت لوسیا در این پرداخته خواهد شد:

 

الزامات مالی جهت درخواست ویزای تحصیلی را در کشورهای مختلف جهاندر پایان باید اضافه کرد درست است که تحصیل و مهاجرت به سنت لوسیا به دلیل ارائه به زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد علاقه ایجاد می کند و این علاقمندی به نوبه  خود درست و قابل بررسی است. همچنان نیز قابل ذکر است وجود آتشفشان های گوناگون و طبیعت بکر و دست نیافتنی و نیز اقتصاد فعال و پویای این کشور است که این مورد نیز می تواند یکی از راه های انتخاب سنا لوسیا برای ادامه تحصیل باشد. برای داشتن اطلاعات بیشتر در خصوص این کشور و اخذ ویزای تحصیلی سنت لوسیا و نیز تحصیل پزشکی در سایر کشورها می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در باب تحصیل پزشکی در سنت لوسیا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم به سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص تحصیل پزشکی در سنت لوسیا بپردازیم. این سوالات عبارت اند از:

  • مهمترین دانشگاه پزشکی سنت لوسیا کدام دانشگاه است؟ این کشور دارای دانشگاه های پزشکی بی شماری می باشد، اما مهمترین دانشگاه پزشکی سنت لوسیا دانشگاه علوم بهداشت اسپارتان است. اسپارتان دانشگاه خصوصی و غیر انتفاعی است که در ویکس فورت سنت لوسیا واقع شده است.
  • دوره تحصیلی پزشکی در سنت لوسیا چقدر است؟ دوره تحصیلی پزشکی در سنت لوسیا به سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم می شود. که به طور کلی بین 7 تا 8 سال می باشد.
  • آیا برای تحصیل پزشکی در سنت لوسیا به ویزای تحصیلی نیاز دارم؟ بله، طبق قانون مهاجرتی سنت لوسیا، افرادی که قصد تحصیل پزشکی در این کشور را دارند باید قبل از اعزام بریا ویزای تحصیلی سنت لوسیا اقدام نمایند.
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در سنت لوسیا

  1. سپهر گفت:

    سلام بابت معرفی سنت لوسیا خیلی ممنونم ازتون.اصلا از دانشجوهای خارجی استقبال نمیشه؟ هزینه تحصیل رشته پزشکی تو سنت لوسیا چقدره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما این کشور بیشتر در باب سرمایه گذاری مورد توجه مهاجرت قرار می گیرد. دلیل بررسی با تحصیل پزشکی در ایتالیا نیز همین است. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *