مهاجرت کاری سنت لوسیا

کار در سنت لوسیا

کار در سنت لوسیا

افراد بعد از اتمام تحصیلات خود به فکر یک منبع درامد و ایجاد شغل هستند، افراد متقاضی کار در سنت لوسیا هم مستثنی از این موضوع نیستند. برای مهاجرت کاری به سنت لوسیا به دلیل اینکه یکی از کشورهای جزیره ای در کارائیب که جز اتحادیه اروپا و دارای هزینه های پایین زندگی دارا است انتخاب بعضی از افراد برای کار می تواند باشد.

سنت لوسیا جرء آن دسته از کشورهایی می باشید که بیشتر در باب مهاجرت سرمایه گذاری مورد استقبال قرار گرفته است. پروسه های سرمایه گذاری در این کشور را می توانید به مراجعه به مقاله سرمایه گذاری در سنت لوسیا مطالعه کنید. در این مقاله نحوه شرایط کار در سنت لوسیا توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بررسی قرار گرفته است.

اینفوگرافیک کار در سنت لوسیا

بررسی کار در سنت لوسیا

سنت لوسیا یک جزیره آتشفشانی است که در قسمت شرقی دریای کارائیب در نزدیکی اقیانوس اطلس واقع شده است. پایتخت آن کستریس است و تحت یک دموکراسی پارلمانی عمل می کند. این کشور در فوریه 1979 استقلال خود را از بریتانیا به دست آورد. یکی از نقاط دیدنی جزیره پیتونز است. دو کوه که پس زمینه جالبی را به همراه کوه گیمی که بالاترین نقطه جزیره کوهستانی است تشکیل می دهند. گردشگری بزرگترین صنعت جزیره است و گردشگران عمدتاً از سنت لوسیا در طول فصل خشک آن بازدید می کنند که به طور منظم از ژانویه تا آوریل رخ می دهد.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در سنت لوسیا هستید:

نرخ بیکاری سنت لوسیا

بنابراین، اکثر جویندگان کار و اشخاصی که تحصیل در سنت لوسیا را تمام کردند که به دنبال کار در سنت لوسیا هستند، به دنبال شغل در تجارت توریستی هستند. اگرچه ممکن است جستجوی کار در یک جزیره کارائیب، به ویژه در سفر، ایده آل به نظر برسد، اما عوامل خاصی همچنان بر شادی کلی شما در رابطه با کار و زندگی در سنت لوسیا تأثیر می گذارد . بر اساس یافته های تحقیقات، افرادی که در محیط کاری خود شادتر هستند، برنامه کاری انعطاف پذیری دارند. این نوع عرض جغرافیایی در کار، آنها را قادر می سازد تا زندگی خود را نیز بهتر مدیریت کنند. با برنامه ‌ریزی انعطاف ‌پذیر، کارمندان می‌توانند بین زندگی کاری و خانه با موفقیت بیشتری تعادل برقرار کنند. شما می توانید ویزای تحصیلی سنت لوسیا را به ویزای کاری تبدیل کنید.

در جدول زیر شاهد تعداد متقاضیان کار در سنت لوسیا می باشید:

تعداد متقاضیانسال
39182020
31502021
33282022

انواع ویزای کار در سنت لوسیا

سیاست دولت برای کارگران غیرملیتی مستلزم داشتن ویزای غیر مهاجرتی برای ورود به کشور و مجوز کار برای استخدام قانونی است. ویزای غیر مهاجرتی می تواند یک بار ورود یا چند بار ورود باشد، ویزای یک بار ورود به دارندگان، این امکان را می دهد تا یک بار در عرض 3 ماه وارد کشور شوند. ویزای چند بار ورود اجازه چندین بار ورود را در طول یک سال می دهد. مجوزهای کار به افراد غیر ملی اجازه می دهد تا تحت یک قرارداد کار در کشور فعالیت کنند، دارندگان مجوز باید هر سال مجدداً برای این وضعیت درخواست دهند تا زمانی که شهروند کشور شوند. افرادی که دارای وضعیت سکونت هستند از نیاز به مجوز کار مستثنی نیستند.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کار در سنت لوسیا

افراد غیر ملی که مایل به کار در این کشور هستند باید فهرستی از مدارک لازم برای دریافت ویزای ورود و اخذ مجوز کار سنت لوسیا را داشته باشند. برای ویزای ورود، افراد باید موارد زیر را ارائه دهند:

  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • بلیط رفت و برگشت به کشور مبدا
  • یک کپی از برنامه سفر آنها
  • مدرک اقامت
  • دعوت نامه در صورت لزوم

مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز کار عبارتند از:

  • گواهی تایید صلاحیت
  • سوابق پلیس از آخرین محل سکونت متقاضی
  • کپی آگهی استخدام
  • یک عدد عکس به اندازه پاسپورت
  • اثبات این که مالیات بر درآمد پرداخت شده است
  • مجوز تجارت در صورت وجود

فرآیند کار در سنت لوسیا

کارمندان غیر ملی باید قبل از ورود به کشور برای ویزای ورود به صورت آنلاین یا در نزدیکترین اداره مهاجرت خود اقدام کنند. آنها باید مطالب ذکر شده در بالا را با یک درخواست تکمیل شده ارسال کنند، اداره مهاجرت ظرف پنج روز درخواست را بررسی و رسیدگی خواهد کرد. اداره مهاجرت توصیه می کند که افراد غیر ملی درخواست خود را به مدت دو هفته قبل از اینکه قصد ورود به مرزهای کشور را دارند انجام دهند. افراد غیر ملی نیز باید قبل از ورود به کشور برای مجوز کار اقدام کنند، متقاضیان باید هزینه غیرقابل استرداد $100 (دلار) EC به حسابدار کل در خزانه داری دولت بپردازند.

سپس آن ها می توانند مطالب فوق را همراه با یک درخواست تکمیل شده به افسر مجوز کار که در وزارت امور حقوقی، امور داخلی و کار یافت می شود، ارسال کنند. وزیر کار درخواست را بررسی و مجوز کار را تایید یا رد می کند. این فرآیند تایید ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد. وزارت امور حقوقی، امور داخلی و کار توصیه می‌کند 2 ماه قبل از شروع کار برای جلوگیری از عدم رعایت این مجوز اقدام کنید.

فرآیند کار در سنت لوسیا

هزینه های اخذ مجوز کار در سنت لوسیا

هزینه های مجوز کار بسته به محل مبدا متقاضی متفاوت است. هزینه ها به شرح زیر است:

  • 2000$ (دلار) EC برای هر سال استخدام برای اتباع کشورهای مشترک المنافع کارائیب
  • 4000$ (دلار) EC برای هر سال استخدام برای سایر اتباع مشترک المنافع
  • 5000$ (دلار) EC برای هر سال استخدام برای سایر اتباع

دارندگان مجوز در هنگام ورود به کشور مهر بر روی پاسپورت خود دریافت خواهند کرد. این مهر به افراد اجازه می دهد تا اقامت قانونی خود را در طول مدت مجوز کار خود حفظ کنند. یک کارمند می تواند پس از 5 سال زندگی در کشور برای اقامت دائم درخواست دهد، اما این وضعیت همچنان نیاز به درخواست مجوز کار سالانه دارد. اگر یک دارنده مجوز قصد دارد برای مدت طولانی در سنت لوسیا کار کند، ممکن است درخواست شهروندی را در نظر بگیرد.

حقوق و دستمزد در جزایر کارائیب سنت لوسیا

همه روش‌ ها و پردازش حقوق و دستمزد به 2 اطلاعات ضروری نیاز دارند: شماره‌ های شناسایی مالیاتی TIN و شماره‌ های ثبتNIC جمع آوری TIN کارمندان به شما امکان می دهد مالیات بر درآمد را کسر کرده و به اداره درآمد داخلی IRD بپردازید. شماره‌ های ثبت NIC شرکت شما را قادر می‌سازد تا سهم بیمه را بپردازد. اگر می خواهید یک شرکت تابعه ایجاد کنید، ابتدا باید مراحل ثبت را طی کنید. در طی این فرآیند، تأییدیه دولت برای ایجاد یک شرکت دریافت خواهید کرد و برای شماره ثبت TIN و NIC شرکت خود ثبت نام خواهید کرد.

رشته های زیر از حوزه های پردرآمد در این کشور محسوب می شوند:

دلایل کار در سنت لوسیا

طی سالهای اخیر افراد بسیار از کشورهای مختلف جهان برای کار در سنت لوسیا اقدام کرده اند. سنت لوسیا یکی از قوی ترین اقتصاد های کشورهای حوزه دریای کارائیب را دارد، که در درجه اول به دلیل صنعت توریسم پر رونق در این کشور است. اما این تنها عاملی نیست که این کشور را به یکی از اقتصادهای پیشرو در سراسر جزیره کارائیب و حتی اروپا تبدیل می کند. بسیاری از صنایع دیگر نیز وجوئد دارند که به تولید ناخالص داخلی سنت لوسیا و رشد کلی اقتصادی این کشور کمک می کندو به طور کلی موقعیت اقتصادی سنت لوسیا به تنهایی برای ترغیب مردم برای یافتن شغل در این کشور جزیره ای کافی است.

از دیگر دلایلی که سالانه صدها تبعه خارجی را برای کار و اعزام دانشجو به سنت لوسیا به این کشور می کشاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل کار در سنت لوسیاتوضیحات
تعطیلات و ساعات کاریسنت لوسیا بیشترین تعداد تعطیلات را در سراسر جزایر کارائیب دارد. به غیر از تعطیلات ملی در سنت لوسیا، کارمندان خق دارند 30 روز یا بیشتر مرخصی سالانه داشته باشند.
مزایای کارمندانشرکت ها در سنت لوسیا مزایای باورنکردنی را به کارمندان خود ارائه می دهند که این مزایا فراتر از مرخصی با حقوق و پاداش است. این امتیازات شامل بلیط های تخفیف دار برای نمایش های تئاتر و سینما، کوپن خرید و معاملات تعطیلات است.
بیمه سلامتهمه کارفرمایان در سنت لوسیا به کارمندان خود پوشش بیمه درمانی ارائه می دهند. همچنین به آنها امکان دسترسی به امکانات بهداشتی در سطح جهانی را می دهند.

فرهنگ کار در سنت لوسیا

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار در سنت لوسیا هستند، باید قبل از اعزام به این کشور با فرهنگ کار در سنت لوسیا به خوبی آشنا شوند. فرهنگ کار در سنت لوسیا به دسته های مختلفی تقسیم می شود که عبارت اند از:

عوامل کلیدی در فرهنگ کار در سنت لوسیاتوضیحات
زبان کاربه طور کلی زبان رسمی سنت لوسیا فرانسوی است، بدین ترتیب افرادی که قصد کار در این کشور را دارند، باید به خوبی با زبان فرانسوی آشنایی داشته باشند.
روابط کاریحین کار در سنت لوسیا به وبژه در جلسات کاری از صحبت های کوچک پرهیز کنید و به سوالات یا افشاگری در مورد زندگی خصوصی سرگردان نشوید.
وقت شناسیسر وقت بودن در سنت لوسیا همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی مسئله مهمی نیست، اما اگر بیش از 10 دقیقه به طول بی انجامد با مشکلاتی همراه خواهد بود.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع خارجی برای کار در سنت لوسیا را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

 

اتحادیه های کارگری در سنت لوسیا

اکثر کارگران، به ویژه در کارخانه های بزرگتر، حق عضویت در اتحادیه های کارگری در سنت لوسیا و برخورداری از برخی حقوق تضمین شده مانند دستمزد بیماری را دارند. یک طرح بیمه ملی وجود دارد که مزایای اساسی را برای آسیب های صنعتی، مرخصی زایمان برای مادران و مستمری برای سالمندان فراهم می کند. با این حال، در بیشتر موارد، پرداخت ها به سختی برای پوشش موارد ضروری کافی است. اتحادیه های کارگری در سنت لوسیا تأثیرگذار هستند، به ویژه آنهایی که نماینده کارمندان بخش دولتی هستند. آنها کمتر در صنعت گردشگری فعال هستند، جایی که اشتغال معمولاً غیررسمی و نیمه وقت است. در سنت لوسیا کودک کار کمی وجود دارد و زنان در تمام زمینه های کاری، به ویژه در تجارت و آموزش، به خوبی حضور دارند.

اتحادیه های کارگری در سنت لوسیا

فسخ قطع خدمت و همکاری در سنت لوسیا

هم کارمندان و هم کارفرمایان می توانند قرارداد را بر اساس دلایل قانونی با اطلاعیه مناسب فسخ کنند. با این حال، الزامات اطلاعیه قانونی برای کارگران و کارفرمایان متفاوت است. کارگران باید اخطار زیر را ارائه دهند:

  • یک هفته برای 12 هفته تا 5 سال خدمت
  • 2 هفته برای بیش از 5 سال

سیاست اطلاعیه کارفرما به شرح زیر است:

  • یک هفته برای 12 هفته تا 2 سال خدمت
  • 2 هفته برای 2 تا 5 سال خدمت
  • 4 هفته برای 5 تا 10 سال
  • 6 هفته برای بیش از 10 سال

کارفرمایان می توانند یک کارمند را به دلایل زیر اخراج کنند:

  • سوء رفتار جدی
  • نافرمانی عمدی
  • غفلت مکرر از وظایف
  • غیبت مکرر غیر موجه از محل کار
  • امتناع از رعایت اقدامات ایمنی و بهداشتی
  • سرقت یا آسیب عمدی اموال
  • فقدان صلاحیت
  • رفتار مغایر با شرایط قرارداد کار
  • اخراج کارمند در این موارد نیازی به اطلاع رسانی ندارد.

در مورد عملکرد نامطلوب، کارفرما باید حداقل دو اخطار کتبی در زمان‌ های جداگانه ارائه دهد که جزئیات آنچه را که کارمند باید تغییر دهد ارائه کند. اگر کارگر پس از 2 اخطار به این هشدارها پاسخ ندهد، کارفرما می‌تواند فسخ قرارداد را پیگیری کند. الزامات پرداختی بر اساس قراردادهای دسته جمعی خاص صنعت متفاوت است.

همان طور که در این مقاله گفته شد شرایط کار در تمامی کشورها یکسان است ولی با توجه به شرایط و اقتصاد کاری هر کشور بعضی از کشورها شرایط خاص خود را دارند که از جمله به شرایط کار در اسلواکی می توان نام برد.

عوامل تعیین کننده در شرایط کار در سنت لوسیا

تمامی متقاضیان از کشورهای مختلف جهان که به دنبال کار در سنت لوسیا هستند، باید شرایط کار و عوامل تعیین کننده در خصوص کار در سنت لوسیا را به خوبی مورد بررسی قرار دهند. مهمترین عوامل تعیین کننده در شرایط کار در سنت لوسیا به شرح زیر می باشند:

عوامل تعیین کننده در شرایط کار در سنت لوسیاتوضیحات
ساعات کاریکی از عوامل تاثیر گذار در شرایط کار در سنت لوسیا ساعات کار است. زیرا ساعات کاری نامنظم، شیفت های طولانی و ساعات کاری غیر اجتماعی می تواند منجر به عدم تعادل بین کار و زندگی باشد.
حجم کارمیزان کاری که انتظار می رود یک کارگر در یک دوره زمانی معین انجام دهد، می تواند تاثیر بسزایی بر سلامت او داشته باشد.
دستمزددستمزد ملی در سنت لوسیا، حداقل مقداری است کارگران طبق قانون در هر ساعت حق دریافت آن را دارند.
حق تعطیلاتکارمندان در سنت لوسیا به صورت قانونی حق دارند، 6 هفته مرخصی با حقوق در سال دریافت کنند.
روابط بین فردیبه طور کلی نحوه تعامل کارکنان با همکاران، مدیران و مشتریان خود می تواند تاثیر زیادی بر رضایت شغلی افراد حین کار در سنت لوسیا داشته باشد.

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما در جهت انتخاب بهتر در مورد شیوه مهاجرت راهنمایی خواهند کرد. برای اطلاع بیشتر از خدمات ما در موسسه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در خصوص کار در سنت لوسیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در خصوص کار در سنت لوسیا می باشیم:

  • آیا برای کنار در سنت لوسیا نیاز به مجوز کار دارم؟ بله، طبق سیاست دولت برای کارگران خارجی هر فرد غیر ملیتی برای کار کردن در سنت لوسیا باید برای مجوز اقامت قانونی این کشور درخواست دهند. بدون مجوز کار مجاز به کار کردن در این جزیره نیستید.
  • آیا کار در سنت لوسیا برای اتباع خارجی دشوار است؟ به هیچ عنوان کار در سنت لوسیا برای اتباع خارجی دشوار نیست، اما اغلب مشاغل در این کشور نیاز به ارتباط خوب دارند. اما اغلب در مورد تجربه کاری گذشته هیچ الزام رسمی برای استخدام وجود ندارد.
  • با اخذ ویزای کاری سنت لوسیا تا چه مدتی می توانم در این کشور کار کنم؟ ویزای کاری سنت لوسیا به شما این امکان را می دهد تا یک سال در این کشور کار و زندگی کنید. با پایان انقضای ویزای کاری می توانید برای تمدید آن اقدام نمایید.
5/5 - (7 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار در سنت لوسیا

  1. کلانتر گفت:

    سلام خیلی ممنون مقاله کار در سنت لوسیا مقاله جامعی بود. خصوصا مدارک رو خیلی واضح و روشن نوشته بودید. بسیار کامل بود که درباره مراحل و فرآیند و هزینه ها گفته بودید. لطفا بگید که چه شغل هایی تو سنت لوسیا مورد تقاضاست یعنی اگه تو چه شغلی بایم ویزای کاری رو راحت تر میشه گرفت؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص آگاهی از مشاغل مورد نیاز و بازار کار این کشور با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *