ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در بوتان

تحصیل پزشکی در بوتان

تحصیل پزشکی در بوتان نه تنها بهترین گزینه برای تحصیل پزشکی در آسیا محسوب می شود، بلکه برای دانشجویان ایرانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند در صدر توجهات قرار دارد. علاوه بر این حدود 10% از دانشجویانی که به دنبال تحصیل پزشکی در قاره پهناور آسیا هستند، این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. بوتان یکی از کشورهایی است که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در خارج از کشور توصیه می کنند. همچنین یکی از دلایل کلیدی برای تحصیل پزشکی در بوتان حمایت مالی دانشجویان بین المللی توسط دولت بوتان است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این زمینه می باشد.

علاوه بر این اگر در دانشگاه های دولتی بوتان مشغول تحصیل پزشکی هستید، دولت بوتان بخش عمده ای از شهریه را حتی برای دانشجویان بین المللی پرداخت می کند. البته لازم به ذکر است که بدانید، دانشجویان بین المللی می توانند حین تحصیل پزشکی در این کشور، مشغول به کار شوند. به طور کلی کار حین تحصیل پزشکی یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در این کشور محسوب می شود. در نهایت اینکه تحصیل پزشکی در بوتان چیزهای زیادی برای دانشجویان بین المللی برای ارائه دارد.

دلایل تحصیل پزشکی در بوتان

دلایلی که چرا باید تحصیل در بوتان به خصوص در رشته پزشکی را برای آینده شغلی و تحصیلی خود انتخاب کنید بسیار زیاد است. ما در این بخش از مقاله تعدادی از آنها را گرد آوری کرده ایم که به شرح زیر می باشد:

دلایل تحصیل پزشکیتوضیحات
تحصیلات دانشگاهی مقرون به صرفهاولین دلیلی که دانشجویان تحصیل پزشکی را انتخاب می کنند هزینه تحصیل مقرون به صرفه در این کشور است. علاوه بر این، دولت بوتان به دانشجویان هم محلی و بین المللی برنامه های مفیدی را نیز ارائه می دهند.
آموزش عالی با کیفیتبوتان بیش از 500 موسسه آموزش عالی دارد که شامل موسسا دولتی و خصوصی می شوند. که اغلب موسسات آموزش پزشکی بوتان در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند.
ارتباط دانشگاه ها با موسسات درمانییکی دیگر از دلایل تحصیل پزشکی، ارتباط موثر دانشگاه های این کشور با موسسات درمانی بوتان می باشد. دانشجویان می توانند به راحتی در دوره های عملی دانشگاه خود در بیمارستان های بوتان آموزش ببینند.

 

اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل پزشکی در بوتان

یکی از اصلی ترین مراحل جهت تحصیل پزشکی روند دریافت ویزای دانشجویی بوتان می باشد. زیرا دانشجویان مستعد که به دنبال تحیل پزشکی در بوتان هستند، نمی توانند بدون دریافت ویزای دانشجویی وارد این کشور شوند. همه متقاضیان دریافت ویزای دانشجویی بوتان باید در کنسولگری این کشوردر محل اقامت خود برای ویزای دانشجویی بوتان درخواست دهند.

مدت زمان پردازش ویزای دانشجویی بوتان به نسبت اغلب کشورهای آسیایی مطلوب تر است و حدود 14 روز کاری طول می کشد. البته به شدت توصیه می شود که برای درخواست ویزای دانشجویی بوتان 2 ماه قبل از اعزام به این کشور اقدام نمایید. علاوه بر این برای درخواست ویزای دانشجویی بوتان باید مبلغ 350BTN (نگولتروم بوتان) به عنوان هزینه درخواست پرداخت نمایید.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر مقایسه کنید:

البته لازم به ذکر است که برای درخواست ویزای دانشجویی جهت تحصیل پزشکی مدارک و الزامات متعددی وجود دارد که دانشجویان حین درخواست باید ارائه دهند. مدارک و الزامات اساسی جهت درخواست ویزای دانشجویی بوتان به شرح زیر می باشد:

الزامات اساسی در روند درخواست ویزای دانشجویی بوتانتوضیحات
هزینه درخواستپرداخت هزینه درخواست ویزا که مبلغی معادل 350BTN (نگولتروم بوتان) یا معادل آن به واحد پول کشور مادر است.
فرم تکمیل شدهارائه دو فرم به درستی تکمیل شده با تمامی اطلاعات متقاضی ویزای دانشجویی
مدرک پذیرشارائه مدرک رسمی پذیرش در یکی از دانشگاه های بوتان
گواهی سلامتگواهی به روز شده بدون بیماری به نام متقاضی ویزای دانشجویی
گواهی حسن رفتارگواهی حسن رفتار که شامل فهرستی از سوابق کیفری متقاضی می شود. همچنین باید عدم وجود مقررات قانونی جاری در مورد متقاضی را ثابت کند.
عکسارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که اخیرا گرفته شده است.

اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل پزشکی در بوتان

هزینه تحصیل پزشکی در بوتان

بر خلاف تصورات اغلب مهاجران که تجربه تحصیل پزشکی در بوتان را دارند، هزینه تحصیل پزشکی در این کشور به نسبت اغلب کشورهای آسیایی بسیار پایین تر است. به طور کلی یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل پزشکی هزینه تحصیل مطلوب می باشد. طبق یک مطالعه توسط انجمن ملی دانشجویان پزشکی در بوتان، دانشجویان هر ساله به طور متوسط 19000BTN (نگولتروم بوتان) می پردازند. که البته این هزینه تحصیل در بوتان شاما ثبت نام کالج و همچنین دوره های خصوصی در این کشور می باشد. نکته قابل توجه در خصوص هزینه تحصیل پزشکی این است که، هزینه تحصیل به نسب سبک زندگی شما در بوتان و محل تحصیل شما در این کشور متفاوت خواهد بود. به طور مثال هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی این کشور به نسبت دانشگاه های دولتی بوتان بالاتر خواهد بود.

علاوه بر این هزینه تحصیل پزشکی در بوتان را می توان اینگونه تقسیم بندی کرد که هزینه های تحصیل پزشکی را بیش از 16000BTN (نگولتروم بوتان) برای پزشکی سال اول و 14500BTN (نگولتروم بوتان) برای دانشجویان سال سوم برآورده کرد. علاوه بر این هزینه های ذکر شده در طول تحصیل پزشکی در بوتان، شما عزیزان باید به آن شرایط تحصیلی تقریبا 1100BTN (نگولتروم بوتان) نیز اضافه کنید. این بودجه شامل کتاب ها و کلیه مطالب مورد تایید برای مطالعه پزشکی در این کشور می باشد. علاوه بر این هزینه ها نیز حق بیمه تامین اجتماعی حدود 1000BTN (نگولتروم بوتان) در سال است. در نهایت اینکه دانشجویان بین المللی باید هزینه های اقامت و سایر هزینه ها را در دوره تحصیل پزشکی در نظر بگیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل پزشکی، به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل پزشکی در بوتان

سوالات پرتکرار در راستاس تحصیل پزشکی در بوتان بدین شرح می باشد:

  • مهم ترین دلایل دلایل تحصیل پزشکی در بوتان کدام اند؟ تحصیلات دانشگاهی مقرون به صرفه، آموزش عالی با کیفیت و ارتباط دانشگاه ها با موسسات درمانیهزینه تحصیل پزشکی در بوتان چه میزان می باشد؟ علاوه بر این هزینه تحصیل پزشکی را می توان اینگونه تقسیم بندی کرد که هزینه های تحصیل پزشکی در بوتان را بیش از 16000BTN (نگولتروم بوتان) برای پزشکی سال اول و 14500BTN (نگولتروم بوتان) برای دانشجویان سال سوم برآورده کرد. علاوه بر این هزینه های ذکر شده در طول تحصیل پزشکی، شما عزیزان باید به آن شرایط تحصیلی تقریبا 1100BTN (نگولتروم بوتان) نیز اضافه کنید. این بودجه شامل کتاب ها و کلیه مطالب مورد تایید برای مطالعه پزشکی در این کشور می باشد. علاوه بر این هزینه ها نیز حق بیمه تامین اجتماعی حدود 1000BTN (نگولتروم بوتان) در سال است. در نهایت اینکه دانشجویان بین المللی باید هزینه های اقامت و سایر هزینه ها را در دوره تحصیل پزشکی در بوتان در نظر بگیرند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *