مهاجرت تحصیلی نروژ

تحصیل مهندسی در نروژ

تحصیل مهندسی در نروژ

تحصیل در رشته های مهندسی یکی از گزینه های مهاجرتی جهت تحصیل به کشورهای اروپایی نظیر نروژ می باشد، از این رو تحصیل مهندسی در نروژ در رشته های مختلف اعم از رشته مهندسی عمران، کشاورزی، الکترونیک، برق، پزشکی، معماری، هوافضا، مکانییک، نقشه کشی و غیره امکان پذیر خواهد بود. به طور کل شرایط زندگی در این کشور خاص اروپایی نیز به جهت ثروتمند بودن این کشور برای هر دانشجوی خارجی جذاب می باشد. یکی از این شرایط بسیار عالی، تحصیل رایگان در کلیه مقاطع دانشگاهی است.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان نروژ برای دانشجویان ایرانی چیست؟
  • برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی چه شرایطی مورد نیاز است؟

این مقاله را مطالعه بفرمایید تا اطلاعات بیشتر و بهتری را در این زمینه از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب نمائید.

بررسی تحصیل مهندسی در نروژ

در بررسی شرایط تحصیل مهندسی باید گفت زبان تحصیلی در اکثریت مقاطع تحصیلی از سوی دانشگاه های این کشور، زبان انگلیسی است. این دلیل می تواند بسیاری از متقاضیان تحصیل در مقاطع مختلف را به سوی این کشور بکشاند. به طور کلی هزینه های تحصیلی در این کشور به ازای هر ترم مبلغی بین 300NOK الی NOK600 (کرون) است. دانشجویان خارجی هیچ گونه هزینه ای بابت تحصیل در دانشگاه های این کشور پرداخت نمی نمایند. به عبارت دیگر امکان تحصیل رایگان در نروژ برای دانشجویان خارجی وجود خواهد داشت.

تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ

زبان تحصیلی در مقطع کارشناسی در این کشور به 2 زبان انگلیسی و نروژی به دانشجویان ارائه می گردد. این دانشگاه خواستار شرکت نمودن دانشجو در دوره های یادگیری زبان نروژی گردد. این دوره 1 ساله می باشد. به صورت رایگان برای دانشجویان برگزار می شود.

دانشجویانی که تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب می کنند، می باید مدرک زبان انگلیسی سطح آیلتس با نمره 5 آکادمیک را دارا باشند. همچنین می توانند مدرک زبان انگلیسی تافل نمره 500 را نیز ارائه دهند. البته تافل 60 هم به صورت اینترنتی قابل قبول می باشد. نوع مدرک زبان در دانشگاه های مختلف به نوع رشته و مقطع تحصیلی دانشجو بستگی دارد که از سوی دانشگاه پذیرفته می شود.

میانگین تعداد متقاضیان تحصیلی در این کشور در نمودار زیر بیان شده است:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور نروژ

مدارک لازم جهت تحصیل در مقطع کارشناسی نروژ

نکته ای که کلیه دانشجویان علاقمند به تحصیل مهندسی در نروژ باید به آن توجه داشته باشند، این است که تحصیل در نروژ بدون داشتن مدرک زبان امکان پذیر نیست. در واقع دانشجویان جهت تحصیل در کلیه مقاطع می باید مدرک زبان انگلیسی را به دانشگاه ارائه نمایند. دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم 12 سال تحصیلی به علاوه تحصیل در دانشگاه حداقل به مدت 1 سال (فوق دیپلم) و یا مدرک دیپلم 11 سال به همراه 2 سال تحصیل در دانشگاه در مقطع فوق دیپلم، از جمله مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور می باشد.

تحصیل مهندسی کارشناسی ارشد در نروژ

در موضوع تحصیل مهندسی در این کشور لازم است بدانید در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد نیز دروس به 2 زبان انگلیسی و نروژی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. از این رو دانشجویان با هدف تحصیل به زبان انگلیسی الزاما بایستی مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 5/5 یا 6 آکادمیک را در دست داشته باشند. همچنین می توانند زبان انگلیسی تافل با نمره 525 تا 500 را نیز ارائه دهند. از طرفی دانشگاه های نروژ مدرک زبان انگلیسی تافل اینترنتی با نمره 72 تا 80 را نیز از دانشجو می پذیرند.

کلیه موارد بالا به نوع دانشگاه انتخابی دانشجو ارتباط مستقیم داشته و متغیر است. دوره های یادگیری زبان نروژی از سوی دانشگاه برای دانشجویان برگزار گردد. این دوره ها به صورت رایگان می باشد. از مدارک لازم جهت پذیرش در این مقطع تحصیلی، دارا بودن مدرک کارشناسی است. طول دوره تحصیلی در این مقطع به صورت 2 ساله می باشد. دانشجو در این مدت مجاز به کار حین تحصیل به مدت 20 ساعت در طول هفته می باشد. جهت تحصیل در این کشور ابتدا می باید ویزای تحصیلی نروژ را دریافت بفرمائید.

 

آموزش دوره دکترا در نروژ

مدت زمان دوره تحصیلی در این مقطع 3 سال به طول می انجامد. دانشجویان این رشته نیز امکان فعالیت شغلی به صورت پاره وقت در طول هفته به مدت 20 ساعت را خواهند داشت. تحصیل در مقطع دکترا به نوعی فعالیت شغلی محسوب می گردد. از این رو دولت این کشور مبالغی را به عنوان کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته است. ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و کسب نمره 7 در پذیرش در مقطع الزامی است. در مورد تحصیل در مقاطع مختلف نروژ در مقاله مشخص مطالعه فرمائید.

از جمله مدارکی که برای پذیرش دانشجویان در مقطع دکترا الزامی است، معرفی یک استاد راهنما است. به عبارت دیگر دانشجو می باید یکی از اساتید را به پذیرش خود در تیم تحقیقاتی قانع کند. دانشجویان متقاضی این مقطع تحصیلی می باید در تیم تحقیقاتی استاد راهنمای انتخابی خود عضویت داشته باشند. پس از گذراندن این مراحل و موافقت استاد راهنما، نامه یا گواهی قبولی از سوی استاد راهنما به دانشجو اعطاء می گردد. در نهایت دانشجو با در دست داشتن این مدارک به علاوه سایر مدارک لازم، می تواند در دانشگاه انتخابی خود پذیرش شود.

هزینه‌ های تحصیل مهندسی در نروژ

تحصیل مهندسی در نروژ و هزینه های تحصیل در این کشور با توجه به شهر انتخابی یک دانشجو متغیر می باشد. به صورت ماهیانه مبلغی بین 7000NOK الی NOK10000 (کرون) را شامل می گردد. از این رو می توان گفت تحصیل در نروژ به صورت رایگان است. ضمنا تحصیل رایگان در کشورهایی مانند فنلاند، آلمان، فرانسه و اتریش نیز برای دانشجویان امکان پذیر است. کشور نروژ در حوزه شنگن قرار گرفته است. بنابراین دانشجویانی که دارای ویزای تحصیلی هستند. به سهولت می توانند به سایر کشورهای حوزه شنگن سفر کنند. جهت کار در این کشور می توانید مقاله ویزای کاری نروژ را دریافت نمائید.

همچنین هزینه های تحصیل در نروژ تا حد زیادی به موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع دانشگاه
  • شهر انتخابی در کشور نروژ
  • رشته انتخابی در نروژ
  • ریز نمرات مدرک تحصیلی قبلی (برای بورسیه های موقت یا تخفیف دانشجویی)

نکته مهم اینجاست که تطبیق مدارک تحصیلی دانشجویان برای پذیرش بایستی از سوی آژانس NOKUT مورد تایید واقع گردد. شهرهای اسلو، استاوانگر، برگن و تروندهایم از جمله شهرهای کشور اروپایی نروژ هستند. پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که اگر قصد تحصیل در اروپا را دارید، کشور نروژ بهترین گزینه تحصیلی برای دانشجویان به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با مهاجرت به این کشور و ادامه تحصیل می‌توانید با وکلاء زبده ما ارتباط بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *