مهاجرت تحصیلی ارمنستان

تحصیل مهندسی برق در ارمنستان

تحصیل مهندسی برق در ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای ارزان برای تحصیل رشته های مختلف است و از جمله رشته های محبوب، تحصیل مهندسی برق در ارمنستان می باشد. مهندسی برق و الکترونیک یکی از رشته های پر کاربرد و با اهمیت است که در بسیاری از زمینه های کاربرد دارد. دانشجویان با تحصیل مهندسی برق در ارمنستان می توانند در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل شوند و مدر معتبر در این کشور را بدست آورند. البته گفتن این نکته ضروری است که مدارک صادر شده از دانشگاه های ارمنستان در کشور ایران اعتبار ندارد. در هر صورت این مقاله به همکاری مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقه مندان به تحصیل مهندسی برق در ارمنستان ارائه شده است.

مهندسی برق در ارمنستان

صنعت مهندسی برق و الکترونیک نقش مهمی در اقتصاد ارمنستان را ایفا می کند. این صنعت با صلاحیت سیستم عالی و رقابت پذیری بالا مشخص می شود. به طور کلی، صنعت الکترونیک یکی از نوآورترین صنایع است. با تهیه فناوری مقطعی، صنعت الکترونیک محرک نوآوری است و از توسعه فنی و اجتماعی پشتیبانی می کند. بیشتر شرکتهای مستقر در این بخش شرکت های متوسط ​​هستند. صنعت مهندسی برق و الکترونیک بسیار متنوع است. این صنعت شامل بخشهای مختلفی مانند تولید لوازم خانگی، فناوری سبک، لوازم الکترونیکی مصرفی، فناوری نانو و تولید تراشه است.

اتوماسیون بخشی است که بیشترین درآمد را دارد و پس از آن مولفه ها و فناوری انرژی قرار دارند. این صنعت با سبد محصولات گسترده و پویا مشخص می شود. یکی از مباحث اصلی فعلی دیجیتالی شدن است. صنعت برق و الکترونیک ضربان ساز برای توسعه است و به هم پیوسته هم در بخش خصوصی و اقتصادی تاثیر می گذارد.

درباره تحصیل مهندسی برق در ارمنستان

برنامه تحصیل مهندسی برق در ارمنستان دانش در مورد تجهیزات اتوماسیون صنعتی و طراحی سیستم، نگهداری و بهره برداری از سیستم، برنامه نویسی سیستم های کنترل صنعتی و درایو، دانش الکترونیک و انرژی الکتریکی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. با ظهور فن آوری های جدید و اتوماسیون صنعت، متخصصان اتوماسیون صنعت و روباتیک از اهمیت زیادی برای شرکت های تولیدی و مهندسی برخوردار هستند. بنابراین، آنها به متخصصان بسیار ماهر و آگاه در زمینه فن آوری های الکترونیکی، برقی، اتوماسیون، شبکه منبع تغذیه یا مهندسی و اتوماسیون سیستم روباتیک و طراحی آنها، تجهیزات و اصول کنترل آن نیاز دارند. این متخصصان می توانند در مورد اخبار مربوط به مهندسی در سطح جدیدی تصمیم بگیرند و قادر به انجام مستقل تحقیق موضوعی برای روند تولید، جمع بندی یافته ها و اجرای آنها باشند.

شرایط تحصیل مهندسی برق در ارمنستان

تحصیل مهندسی برق در ارمنستان شامل تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. تحصیل مهندسی برق در ارمنستان در مقطع کارشناسی شامل تحصیل به مدت 4 سال است که در نهایت منجر به اعطای مدرک کارشناسی می شود. سپس دانشجویان می توانند برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند. تحصیل مهندسی برق در ارمنستان به زبان های ارمنی، روسی و انگلیسی امکان پذیر هستند اما زبان انگلیسی همیشه در دسترس نیست و باید از قبل دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید. به صورت کلی برای تحصیل مهندسی برق شرایط خاصی وجود ندارد و دانشجو نیازی به شرکت در آزمون های ورودی و یا ارائه مدرک زبان بین المللی ندارد. به طور کلی شرایط زیر نیاز است:

  • ارائه مدرک معتبر تحصیلی دیپلم برای شرکت در مقطع کارشناسی
  • ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد
  • ارائه مقاله و انگیزه نامه و مدرک کارشناسی ارشد برای ورود به مقطع دکترا

در نمودار زیر مدت تحصیل در ارمنستان در مقاطع مختلف نشان داده شده است:

مدت تحصیل در ارمنستان در مقاطع مختلف

برنامه تحصیل مهندسی برق در ارمنستان

دروس اصلی ارائه شده در رشته مهندسی برق در ارمنستان شامل علوم و مهندسی مواد، طراحی به کمک رایانه، فن آوری اطلاعات، اصول مهندسی برق، تئوری میدان الکترومغناطیسی، الکترونیک ، میکروکنترلرها و میکروپروسسورها، PLC و ارتباطات صنعتی، ماشین آلات برقی و درایوها، سنسورها، مکاترونیک، اتوماتیک سیستم های کنترل، رباتیک، انرژی الکتریکی، مدیریت پروژه های مهندسی و تجاری، تمرین و دروس دیگر در مقاطع مختلف است.

در جدول زیر دروس ارائه شده در مهندسی برق در مقطع کارشناسی ارائه شده است:

سالترم اولترم دوم
اولزبان ارمنی، زبان خارجی، مبانی فیزیک، آشنایی با ریاضیاتزبان ارمنی، زبان خارجی (انگلیسی، روسی، آلمانی، فرانسوی)، مبانی مکانیک،
حسابان، جبر خطی، علوم کامپیوتر و برنامه نویسی
دومزبان خارجی، معادلات دیفرانسیل و حساب، برق و مغناطیس، مقدمه ای بر احتمال و آمار، مدلسازی و شبیه سازی برای مشکلات جسمیاپتیک، مبانی مهندسی رادیو، پردازش سیگنال دیجیتال، رویکردهای مبتنی بر رایانه، اتوماسیون آزمایش های علمی
سومفیزیک کوانتوم، مدارها و الکترونیک، اصول ارتباطات از راه دور، متغیرهای پیچیده با برنامه ها، مدیریت در مهندسیفیزیک آماری، علوم و مهندسی محاسبات
علم و فناوری مواد، سیستم های ارتباطی دیجیتال
چهارمالکترومغناطیس و برنامه های کاربردی، انتشار آنتن ها و امواج رادیویی، میکرو و نانوالکترونیک، الکترونیک کوانتومیکارآموزی حرفه ای، تمرین از راه دور و مایکروویو، کار نهایی

حقوق مهندسی برق در ارمنستان

فارغ التحصیلان برنامه مطالعات مهندسی برق در ارمنستان می توانند به عنوان مهندس برق، الکترونیک، اتوماسیون یا رباتیک در شرکتهای مختلف صنعتی مانند مواد غذایی، شیمیایی، مبلمان، پارچه و غیره به کار گرفته شوند. به عنوان مهندس برق در سیستم های الکتریکی، شبکه برق یا شرکت های طراحی سیستم اتوماسیون یا به عنوان مدیران پروژه، مدیران اجرایی یا رئیس دپارتمانها یا شرکتها در شرکتهای تجاری کار کنند. دانشجویان همچنین می توانند تحصیلات خود را ادامه دهند. طبق آمار اعلام شده در سال 2023 میزان حقوق مهندسان برق در ارمنستان در بازه 308000AMD الی 1480.000AMD (درام) می باشد.

این در حالی است که متوسط این حقوق در حدود 754000AMD (درام) است. درام واحد پول ملی ارمنستان است و هر درام معادل 0.002$ (دلار) است. میزان حقوق متوسط رشته های مهندسی ارمنستان همانطور که در نمودار می بینید نسبت به میزان حقوق متوسط تمامی مشاغل 15% پایین تر است.

متوسط درآمد مهندسی در ارمنستان

درآمد برخی از مشاغل رشته برق در ارمنستان

تحصیلات دانشگاهی شما در زمینه های مختلف دانش فنی قوی به شما می دهد که می تواند شامل الکترونیک، پردازش سیگنال، مهندسی برق، مکاترونیک و مدیریت مهندسی باشد. در کنار یادگیری نظری، به طور معمول کار عملی و عملی نیز وجود خواهد داشت تا اطمینان حاصل شود که هنگام فارغ التحصیلی برای کار مهندسی آماده هستید. با داشتن مدرک مهندسی برق و الکترونیک، گزینه های شغلی زیادی را خواهید داشت. آنچه انتخاب می کنید بستگی به آنچه بیشتر مورد علاقه شماست دارد. شما می توانید در زمینه کار در هوافضا، ارتباطات از راه دور، روباتیک، پخش، مهندسی کامپیوتر، مهندسی هسته ای یا تجزیه و تحلیل سیستم در نظر بگیرید.

در هر صنعتی که برای کار انتخاب کنید می توانید به عنوان یک مهندس برق یا الکترونیک دستمزد خوبی بدست آورید. متخصصان این رشته در دنیای مدرن همیشه مورد تقاضا هستند بنابراین به احتمال زیاد هنگام فارغ التحصیلی فرصت های شغلی زیادی وجود خواهد داشت. در جدول زیر حقوق کار در ارمنستان برای برخی از مشاغل مرتبط با مهندسی برق را در کشور ارمنستان مشاهده می کنید:

شغلدرآمد متوسط ماهانه (درام) AMD
مهندس کنترل813000
مهندس کنترل نرم افزار738000
مهندس مکانیک و برق825000
مدیریت مهندسی برق1130000
تکنسین مهندسی الکترومکانیک832000
اسمبلر تجهیزات الکترومکانیکی469000
تکنسین آزمایشگاه مهندسی753000
مهندس برق879000
اسمبلر ابزار نوری461000
مهندس رباتیک886000

تحصیل مهندسی برق در ارمنستان در مقطع کارشناسی

تحصیل مهندسی برق در ارمنستان در مقطع کارشناسی

دوره کارشناسی چهار ساله BS در مهندسی برق که توسط دانشکده علوم و مهندسی دانشگاه های ارمنستان ارائه شده است برای دانشجویانی که علاقه مند به یک رشته مهندسی هستند طراحی شده است. این برنامه ها شامل کار دوره ای در مهندسی مکانیک و برق، علوم کامپیوتر و مهندسی طراحی است در حالی که به علوم طبیعی و فیزیکی و ریاضیات مرتبط است. این برنامه ها با هدف کشف هم افزایی های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات برای رفع چالش های ارمنستان، منطقه و جهان ارائه می شود. با استفاده از هم افزایی با مرکز کارآفرینی و نوآوری، برنامه BS در علوم مهندسی با تأکید بر نوآوری و خلاقیت، پرورش کارآفرینی در فارغ التحصیلان را تقویت می کند.

این برنامه همچنین مهارت های ارتباطی شفاهی و کتبی موثر را برای کمک به فارغ التحصیلان برای انتقال ایده ها از این رشته برای تبدیل شدن به عوامل و رهبران تأکید می کند. فارغ التحصیلان این برنامه ها برای اشتغال در طیف گسترده ای از بخشهایی که نیاز به مهارتهای تحلیلی و کمی و همچنین مطالعات پیشرفته در طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی، مانند مهندسی مکانیک، برق و سیستم ها، علوم کامپیوتر و رباتیک دارند، به خوبی آماده می شوند. کارشناسی در علوم مهندسی به عنوان بخشی از آموزش علوم هنر می باشد. جهت تحصیل مهندسی برق در کشورهای اروپایی مانند تحصیل در هلند و ورود به بازار کار مهندسی برق در هلند مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند راهنمای شما باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *