مهاجرت تحصیلی آمریکا

تحصیل شیمی در آمریکا

تحصیل شیمی در آمریکا

رشته شیمی یکی از رشته های بسیار قدیمی ارائه شده در دانشگاه های دولتی و خصوصی می باشد که متقاضیان خارجی زیادی دارد. تحصیل شیمی در آمریکا با رقابتی شدید همراه است و دانشجویانی بین المللی که از سوابق تحصیلی عالی برخوردارند، امکان تحصیل را خواهند داشت. هر یک از دانشگاه های آمریکا شرایط خاصی را برای پذیرش دانشجویان در این رشته تعیین نموده اند. برخورداری از مدرک زبان انگلیسی یکی از مهمترین شرایط تحصیل در دانشگاه های آمریکا می باشد. دانشجویان برای تحصیل در هر رشته ای می باید از مهارت زبان برخوردار باشند. رشته شیمی تا مقطع دکترا در اکثر دانشگاه های آمریکا ارائه داده می گردد. دانشجویان جهت آگاهی از شرایط تحصیل در دیگر رشته ها می توانند با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید.

رشته شیمی ریشه در علم کیمیا در قدیم دارد که به مطالعه ساختارها، ترکیبات و واکنش های میان مواد پرداخته می شود. دانشجویان با تحصیل شیمی فرصت های شغلی زیادی را پس از اتمام تحصیلات شان در این کشور خلق می نمایند. زیرا شیمی یکی از رشته های پرکاربرد در این کشور بشمار می رود. آمریکا دارای مراکز تحقیقاتی زیادی می باشد. با توجه به اینکه سرمایه های زیادی را صرف تحقیقات نموده است، به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است. بطوریکه هم اکنون این کشور یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان محسوب می شود. ناگفته نماند دانشجویان برای ورود به دانشگاه های آمریکا ملزم به اخذ نمره قبولی در آزمون های ورودی می باشند.

شرایط تحصیل شیمی در آمریکا

در سال های اخیر پیشرفت علم شیمی موجب تولید داروها، شوینده ها و هزاران محصولات بهداشتی دیگر شده است. دانشجویانی که قصد تحصیل شیمی در آمریکا در مقطع کارشناسی را دارند، با 2 گرایش شیمی محض و شیمی کاربردی روبرو می باشند. شیمی محض به مطالعه نظری شیمی و زیر شاخه های آن می پردازد. حال آنکه شیمی کاربردی کاربرد مواد در زندگی و رابطه آنها با یکدیگر را مورد بررسی قرار می دهند. دانشجویان در آمریکا می توانند در مقاطع بالا (کارشناسی ارشد و دکتری) به تحصیل تخصصی این رشته بپردازند. از آنجاییکه پذیرش در این رشته متقاضیان زیادی دارد. دانشجویان برای اخذ پذیرش می باید از سوابق پژوهشی زیادی برخوردار باشند.

بطور کلی شرایط اخذ پذیرش برای تحصیل شیمی در آمریکا موارد زیر می باشد:

  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • کسب نمره قبولی در آزمون GRE
  • برخورداری از تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل در این کشور

لازم بذکر است افراد با ارائه مقالات بین المللی و سوابق پژوهشی خود می توانند شانس پذیرش خود را برای ادامه تحصیل در این رشته افزایش دهند.

تخصص و تحصیل شیمی در آمریکا

همانطور که در بخش قبل بیان نمودیم رشته شیمی در مقطع کارشناسی دارای 2 گرایش است. اما دانشجویان با تحصیل در مقاطع بالاتر با انتخاب های بیشتری روبرو هستند. همچنین می توانند برای تحصیل در رشته های تخصصی علم شیمی اقدام نمایند. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

میانگین تعداد متقاضیان تحصیلی در این کشور طبق آمار نمودار زیر می باشد:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

برخی از تخصص های ارائه شده رشته شیمی در این کشور به قرار زیر است:

تخصصتوضیحات
مهندسی شیمیدانشجویان در این گرایش به تبدیل مواد بی ارزش به مواد مفید می پردازند. بیشترین تمرکز دانشجویان بر تولید مواد با تغییر فرآیندها است.
زیست شیمیدر این گرایش دانشجویان به مطالعه فرآیندهایی که با زندگی موجودات زنده در ارتباط است می پردازند.
شیمی داروییدر این گرایش دانشجویان با ترکیب مواد شیمیایی به تولید داروها برای تأثیرگذاری بر بدن می پردازند.
اختر شیمیدر این گرایش دانشجویان به بررسی ارتباط میان علم شیمی و ستاره شناسی می پردازند.
شیمی هسته ایدانشجویان با تحصیل شیمی در آمریکا در این رشته به مطالعه عناصر رادیواکتیوها، کنترل آنها و تاثیر آنها بر روی موجودات زنده می پردازند. این علم در بخش های مختلف علم پزشکی و انرژی کاربرد زیادی دارد.

پذیرش در مقطع دکتری برای تحصیل شیمی در این کشور به صورت بسیار رقابتی است. زیرا بازار کار شیمی در آمریکا بسیار مناسب است. اولویت استخدام با افرادی است که دکترای خود را در این رشته اخذ نموده باشند.

بازار کار تحصیل شیمی در آمریکا

بازار کاری علم شیمی در آمریکا دارای شرایط بسیار مناسبی است. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این کشور می توانند به انجام کار بپردازند. دولت آمریکا بیش از 90000 فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم نموده است. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات به سرعت جذب این مشاغل خواهند شد. 18% شیمی دان ها در صنعت داروسازی آمریکا مشغول به انجام کار هستند. %11 درصد دیگر در آزمایشگاها و 5% دیگر در مراکز آموزشی این کشور مشغول به فعالیت می باشند. متوسط درآمد شیمی دان ها در کشور آمریکا 68320$ (دلار) در سال می باشد. بیشترین درآمدی که متخصصین این حوزه بخود اختصاص داده اند 116130$ (دلار) در سال می باشد. دوستان می توانند در زمینه انواع ویزاهای کاری آمریکا مطالعه فرمایند.

بازار کار تحصیل شیمی در آمریکا

وظایف شیمیدان ها در آمریکا

متخصصین حوزه دانش شیمی همانند متخصصین دیگر حوزه ها دارای وظایف مشخصی می باشند. طبق گزارشات بدست آمده نرخ اشتغال شیمی دان ها در آمریکا 4% می باشد. شرایط کار در این کشور به طور کامل در مقاله کار در آمریکا شرح داده شده است.

از مهمترین وظایف شیمی دان ها در این کشور عبارتند از:

  • برنامه ریزی و هدایت پروژه های پژوهشی
  • راهنمایی و هدیت تکنسین ها در انجام آزمایشات و آنالیزها
  • تهیه و آماده سازی محلول ها و اسیدهای مورد نیاز در آزمایشگاه ها
  • ارائه گزارش از چگونگی رسیدن به یافته ها
  • ارائه یافته های علمی در کنفرانس ها و ژورنال ها

برخی از بهترین دانشگاه های این کشور که در علم شیمی به دستاوردهای چشمگیری دست یافته اند عبارتند از:

  • دانشگاه کالیفرنیا برکلی
  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه استنفورد

ناگفته نماند دانشجویانی که تحصیلات را در دانشگاه های آمریکا گذرانده اند. امکان انجام کار بدون تعیین صلاحیت در تمامی کشورهای جهان خواهند داشت. از طرفی متخصصین حوزه شیمی بیشترین درآمدها را در میان کشورهای جهان دریافت می نمایند. دوستان عزیز جهت آگاهی از دیگر بازارهای کاری آمریکا می توانند با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و در دیگر زمینه ها همچون چگونگی مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری با این مجموعه مشاوره نمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *