مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

تحصیل رشته طراحی لباس در تاجیکستان

تحصیل رشته طراحی لباس در تاجیکستان

با توجه به قدمت و فرهنگ زیبای تاجیکستان، تحصیل رشته طراحی لباس در تاجیکستان یکی از رشته های جذاب برای متقاضیان است. تاجیکستان در سال های اخیر طراحان برجسته ای را در سطح کشوری و حتی بین المللی به خود دیده است. این طراحان با الهام از فرهنگ و ریشه تاجیکی، طراحی لباس را با المان های تاجیک و تاریخ این کشور ترکیب کرده و فرهنگ تاجیکی را در قالب لباس های نوین و زیبا ارائه می کنند. کاری که طراحان لباس تاجیک اکنون انجام می دهند با آنچه قبلا انجام می دادند بسیار متفاوت است، اما بسیار شبیه کاری است که کشورهای همسایه در منطقه نیز انجام می دهند.

علاقمندان به تحصیل رشته طراحی لباس در تاجیکستان می توانند در دانشگاه فنی این کشور این دوره را طی کنند. به همت همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله اطلاعات بیشتری درباره رشته طراحی لباس در تاجیکستان ارائه کرده است.

تاریخچه تحصیل رشته طراحی لباس در تاجیکستان

در گذشته نه چندان دور، صنعت طراحی لباس و مد تاجیکستان مانند سایر جماهیر شوروی سابق توسعه یافت. موسسات آموزشی در سطح متوسط ​​(uchilische) و بالاتر برای آموزش طراحان لباس برای کارخانه های صنایع سبک وجود داشت. سوتلانا گناتوش (1956) که به عنوان طراح لباس در مجلس مدل های جمهوری خواه تاجیکستان زندگی و کار می کرد و در طول جنگ داخلی (1992-1997) کشور را ترک کرد، معتقد است که صنعت مد در تاجیکستان شوروی به سرعت توسعه یافت. تاجیکی ‌ها همیشه شیک پوشیدن را می ‌پرستند و می‌ خواهند شیک بپوشند.

نوع پوشش بیان خود، نشان دادن شخصیت شما، فرصتی برای نشان دادن این است که شما مانند دیگران نیستید و این در مورد تاجیک ها بسیار صادق است.

  • در سال 1990، یک فستیوال مد، تیم تاجیک تقریباً تمام جوایز را به دست آورد و خود را در آوانگارد در لباس بافتنی، لباس مردانه متمایز کرد.
  • خانه مدل های جمهوری خواه تاجیکستان حتی با هند بر سر تولید انبوه پوشاک مشترک توافق کرده بود و آنها کاتالوگی از محصولات را ارائه کرده بودند.
  • متأسفانه همه این ترتیبات به دلیل فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی روی کاغذ باقی ماند.

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه های تاجیکستان

متاسفانه آموزش رشته طراحی لباس در تاجیکستان در موسسات و دانشگاه های بسیار کمی ارائه می شود. عملا فقط 2 دانشگاه در تاجیکستان دوره های طراحی را ارائه می کنند که فقط دانشگاه فنی تاجیکستان دوره ها طراحی لباس را ارائه می کند. دوره های ارائه شده به زبان تاجیک و یا روسی هستند و دانشجویان بومی بیشتر این دوره ها را طی می کنند. عدم شناخته بودن تاجیکستان و همچنین کمبود تجهیزات و کیفیت آموزش سبب شده دانشجویان خارجی از این کشور برای تحصیل رشته طراحی لباس استقبالی نکنند.

همانطور که در زیر می بینید تنها 1 دانشگاه ارائه کننده رشته طراحی لباس در تاجیکستان است:

شهردانشگاه
دوشنبهدانشگاه فنی تاجیکستان

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه های تاجیکستان

توسعه رشته طراحی لباس در تاجیکستان

صنعت مد پس از پایان جنگ داخلی (1991-1997) در تاجیکستان مستقل توسعه خود را آغاز کرد، زمانی که این کشور دوباره روی پای خود ایستاد و زیرساخت های خود را با حمایت خارجی بازسازی کرد. این زمانی بود که خورشید ساتوروف، فروردین آتشین و امد کوچکالیف کار خود را در مد به عنوان افراد غیر حرفه‌ای شروع کردند. اگرچه کوچکالیف بعداً دیپلم طراحی لباس را از دانشگاه فنی محلی دریافت کرد. اتفاقاً او اولین نمایش خود را در سال 2005 در یک کلوپ شبانه برگزار کرد که به آن “رویاهای شرقی” می گفتند و معتقد بود که کلوپ های شبانه مکان مناسبی برای یافتن مشتریان ثروتمند هستند. مولودا خمراوا (1973) به عنوان یکی از پیشتازان صنعت مد تاجیکستان، آنها را به شرح زیر توصیف کرد و زمینه های خاص مهارت و تخصص آنها را مشخص کرد:

  • خورشید ستوروف در گلدوزی (گلدوزی)، فروردین اوتاشین در فناوری خیاطی، و امد کوچکالیف در برش قوی بودند.
  • الگوهای ماولودا حمرایوا می خواست به نوسازی صنعت مد کشور پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی کمک کند.
  • او با داشتن سابقه ای در اقتصاد، اما از خانواده ای خلاق، فعالانه به بازسازی کشور کمک کرد.
  • به گفته خمراوا، او با تولید لباس های بچه گانه شروع کرد که کمبود شدید آن در کشور ویران شده وجود داشت.
  • اولین نمایشگاه او در خوجند (در مرکز استان سغد) در سال 1998 افتتاح شد و با خدمات رسانی به مردم با لباس های مرغوب، شتاب بیشتری گرفت.

درباره کار پس از تحصیل در تاجیکستان می توانید در این مقاله اطلاعات لازم را کسب کنید.

درآمد طراحان لباس در تاجیکستان

نقش لباس در میان تاجیک ‌ها در زمینه تعلق به یک قوم، منطقه و محیط زیبایی ‌شناختی مهم است. سنت های ملی فقط در لباس زنان تاجیک حفظ شده و بار معنایی خاصی دارد. هر منطقه دارای برش های خاص خود از لباس ها، نقش ها و زیور آلات هستند. به طور کلی، مردم تاجیک با درخشندگی رنگ در لباس های خود متمایز می شوند و به پوشش اهمیت می دهند. با توجه به این موضوع این صنعت در تاجیکستان در حال رشد است.

میزان درآمد ماهیانه کار در تاجیکستان برای طراحان لباس به صورت میانگین به میزان 9590TJS (سامانی تاجیکستان) در ماه است. این درآمد مبلغی بالغ بر 115000TJS (سامانی تاجیکستان) در سال است. همچنین طراحان لباس تازه کار در این کشور در حدود 3470TJS (سامانی تاجیکستان) و طراحان لباس برجسته میزان 20800TJS (سامانی تاجیکستان) در ماه درآمد دارند.

مقایسه میزان حقوق مشاغل صنعت مد و طراحی با سیار مشاغل را مشاهده می کنید:

حقوق مشاغل صنعت مد و طراحی در تاجیکستان

بررسی تحصیل رشته طراحی لباس در تاجیکستان

3 مؤسسه هنری آموزشی در تاجیکستان وجود دارد که متخصصان را در زمینه مدلینگ و طراحی مد تربیت می کنند. متقاضیان جدید این موسسات رویای شهرت و موفقیت مالی را در سر می پرورانند و به نام های بزرگ صنعت مد نگاه می کنند که در حال حاضر تقاضای زیادی در بازار محلی دارند. اگر می ‌خواهید لباس‌هایی از ایمرونوا، ساتوروف یا کوچکالیف بخرید، صدها هزینه برای شما در بر خواهد داشت. معمولاً برای گزینه ‌های مقرون به صرفه ‌تر، حداقل قیمت از 100$ (دلار) شروع می ‌شود. اصلا ارزان نیست اما حتی کار موفق این طراحان از مقیاس لازم برای تبدیل شدن به یک صنعت تمام چرخه در بازار توسعه یافته محلی و همسایه، با تولید پارچه و لوازم جانبی خود، حس هویت قوی و زیبایی مدرن در صنعت مد امروزی اشاره کرد.

دانشجویان فعلی مدلینگ و طراحی مد مؤسسات هنری تاجیکستان باید تمام این چالش ها را درک کرده و از آن عبور کنند تا به طور کامل پتانسیل صنعت مد تاجیکستان در آینده را درک کنند. استفاده از موسسه های کاریابی در تاجیکستان می توانید به این دانشجویان برای یافتن کار کمک کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد بسیار از کشورها اطلاعات جامع مهاجرتی را ارائه کرده است و در این زمینه خدمات مهاجرتی متنوعی را ارائه می کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *