مهاجرت کاری تاجیکستان

موسسه های کاریابی در تاجیکستان

موسسه های کاریابی در تاجیکستان

استفاده از موسسه های کاریابی در تاجیکستان یکی از روش های کاریابی و آشنایی با کارفرمایان در کشور تاجیکستان است. اما این روش با توجه به عدم استقبال شرکت های تاجیک از موسسات و سایت های کاریابی کم تر نیازهای جویندگان کار در تاجیکستان را برآورده می کند. اکثر کارفرمایان در تاجیکستان بیشتر با روش های سنتی نیروی مورد نظر خود را جذب می کنند. البته در کل باید توجه داشته باشید که تاجیکستان هنوز از مشکلات اقتصادی رنج کی برد و بازار کار آن مناسب نیروی کار خارجی نیست. این کشور همچنین نمی تواند نیازهای شهروندان خارجی را برای پیشرفت کاری و دریافت دستمزد مناسب برآورده کند. در هر حال برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موسسه های کاریابی در تاجیکستان به نوشته مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

معرفی موسسه های کاریابی در تاجیکستان

موسسه های کاریابی در تاجیکستان نمی توانند آنچنان منبع خوبی برای یافتن کار در این کشور باشند چرا که در تاجیکستان موسسات محلی کمی مشغول به فعالیت هستند و اساس بازار کار در این کشور راکد می باشد. البته جویندگان کار برای شرکت های خارجی در تاجیکستان می توانند از سایت های کاریابی خارجی استفاده کنند. البته پیش بینی می شود در آینده تاجیکستان به رشد خود ادامه دهد و وضعیت اشتغال در این کشور با برنامه های دولت برای جذب سرمایه گذار در این کشور بهبود یابد. در هر حال توصیه می کنیم چنانچه مصر برای کاریابی در تاجیکستان هستید به این کشور سفر کنید و به صورت حضوری برای یافتن کار اقدام کنید.

در لیست زیر می توانید با برخی از موسسات کاریابی در تاجیکستان و سایت های کاریابی آشنا شوید.

  • Elite Recruitment Group
  • Express Global employment
  • UnJobs
  • Devex

وب سایت های موسسه های کاریابی در تاجیکستان

همواره موسسات و سایت های کاریابی برای یافتن کار در هر کجای دنیا وبسایت هایی دارند که در آن می توانید با ارائه رزومه کاری خود، خود را به کارفرمایان معرفی نمایید. البته توجه داشته باشید که شانس شما برای یافتن کار در تاجیکستان از این راه کم تر از 1% می باشد. مانند هر کشور دیگر، تاجیکستان نیز تفاوت های شغلی خاص خود را دارد که باید اطمینان حاصل شود تا 100% از انطباق آن اطمینان حاصل شود. برای مدیریت اشتغال در سطح جهانی و نیروی انسانی مدیریت نیروی کار در تاجیکستان می توانید به آژانس ها و موسسات کاریابی در تاجیکستان مراجعه کنید.

در سایت های کاریابی می توانید ویژگی های خود را بیان کنید و تجربیات کاری خود را در آن بنویسید. همچنین زمینه های کاری مورد علاقه خود را همراه با شرایط خود ارائه کنید. در لیست زیر برخی از سایت های کاریابی در تاجیکستان معرفی شده اند:

  • Careerjet.co.uk
  • Unjobs.org
  • goabroad.com
  • linkedin.com
  • overseasjobs.com

پیدا کردن کار در تاجیکستان

تاجیکستان، با یکی از سریعترین رشد جمعیت در منطقه اروپا و آسیای میانه به سرعت نیاز به سرعت در ایجاد اشتغال داخلی دارد. نه تنها این بسیاری از مشاغل جدید باید مشاغل با کیفیت بالاتری باشند. از کل افراد شاغل در کشور، 39% به عنوان کارمند در بخش غیررسمی کار می کنند که بدون قرارداد کار و بدون پرداخت کمک های اجتماعی هستند. 18% اضافی نیز کارگران بدون مزد هستند که معمولاً اعضای خانواده آنها را در مزرعه خانوادگی یا تجارت تشکیل می دهند. استخدام رسمی دستمزد در بخش خصوصی تنها 13% از کل اشتغال را تشکیل می دهد و تعداد مشاغل تازه ثبت شده در هر 1000 نفر در سن کار یکی از کمترین میزان در اروپا و آسیای میانه است.

جالب توجه است آمارها نشان می دهد که تقریبا 40% از نیروی کار در تاجیکستان ترجیح می دهد خود اشتغالی داشته باشد هرچند سهم علاقه مندان به کارآفرینی و کسانی که در واقع اقداماتی را برای شروع کار انجام داده اند تنها 11.8% است. لذا به صورت کلی کاریابی در تاجیکستان با توجه به وضعیت کاری و نرخ بیکاری در نمودار زیر مشاهده می کنید بسیار دشوار است.

نمودار نرخ بیکاری در تاجیکستان

کار در بخش خصوصی در تاجیکستان

دولت تاجیکستان قصد دارد کارهای بیشتری در جهت رشد بخش خصوصی انجام دهد. موارد مهم در تقویت بخش خصوصی:

  • اطمینان از وجود اصول اقتصادی کلان
  • بهبود بیشتر فضای کسب و کار و حاکمیت
  • ارتقا سهولت تجارت
  • گسترش دسترسی به منابع مالی
  • بهبود هماهنگی سیاست های سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در تاجیکستان در زنجیره های ارزش محلی به ویژه آنهایی که از بنگاه های کوچک و متوسط ​​روستایی (SME) و ایجاد انگیزه برای ایجاد شغل رسمی مهم است. همچنین اتصال متقاضیان کار به مشاغل نیز باید متمرکز شود. در اینجا، تعدادی از سیاستهای قابل تأمل ذکر شده است:

  • اقدامات بیشتر برای افزایش مشارکت نیروی کار از طریق بهبود دسترسی به مراقبت از کودکان
  • استفاده از سیستم آموزش و پرورش برای بهبود مهارتهای نیروی کار فعلی و آینده
  • استفاده از سیاست های بازار کار برای بهبود دسترسی به مشاغل به ویژه برای جوانان و زنان
  • استفاده از درآمد مهاجرت و حواله که یک استراتژی مهم مشاغل برای خانوارها

موسسه های کاریابی در تاجیکستان برای تدریس

تقاضا برای آموزش زبان انگلیسی در تاجیکستان در حال افزایش است در نتیجه باعث افزایش مشاغل ESL در مدارس و مهد کودک های زبان می شود. این مشاغل در سراسر کشور واقع شده اند اگرچه اکثریت آنها در پایتخت شهر دوشنبه متمرکز شده اند. مشاغل ESL در تاجیکستان به مدرک کارشناسی و گواهی تافل نیاز دارند. دوشنبه همچنین دارای فرصت های شغلی در مدارس بین المللی برای معلمان باتجربه است. در حالی که بیشتر این مشاغل به مجوز تدریس نیاز دارند، اما ممکن است برای معلمان این امکان وجود داشته باشد که با مدرک لیسانس و چندین سال سابقه تدریس مرتبط موقعیت کسب کنند.

مشاغل آموزش زبان انگلیسی در تاجیکستان معمولا برای شروع ماه سپتامبر استخدام می شوند، اگرچه مشاغل در تمام طول سال باز می شوند. برای درخواست برای تدریس در تاجیکستان می توانید از طریق موسسه های کاریابی در تاجیکستان که در زیر معرفی شده اند اقدام کنید:

  • Eslemployment.com
  • Totalesl.com
  • Eslcafe.com
  • Tesall.com

موسسه های کاریابی در تاجیکستان برای تدریس

کار و زندگی در تاجیکستان

اکثر نیروی کار در تاجیکستان در دوشنبه کار پیدا می کنند مگر اینکه در کارهای داوطلبانه شرکت کنند. هزینه زندگی در تاجیکستان بسیار کم است و این باعث می شود که حقوق نیز کم باشد. در دوشنبه و همچنین بازارهای محلی برای خرید میوه های خشک و تازه، سبزیجات، آجیل، گوشت و نان تعداد زیادی رستوران و کافه وجود دارد. غذاهای تاجیکی مانند سایر ملل آسیای میانه، دارای گوشت و محصولاتی است که غالبا در سوپ های شور یا پلو ترکیب می شوند. چشم انداز تاجیکستان عمدتا تحت تاثیر کوههای خیره کننده آلای و پامیر قرار دارد و این کشور را به مکانی زیبا برای کاوش تبدیل کرده است. اقامت در روستاهای دورافتاده کوهستانی تجربه ای متفاوت از زندگی در شهر را برای شهروندان خارجی فراهم می کند. مردم تاجیکستان گرچه منزوی و تا حدودی محافظه کار هستند، اما نسبت به خارجی ها خوش برخورد و گرم هستند.

برای بررسی شرایط کار در تاجیکستان و اخذ ویزای کار در این کشور می توانید به مقالات ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید. همچنین مشاورین و کارشناسان ما در این مجموعه بزرگ آماده ارائه مشاوره و همکاری با شما عزیزان هستند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *