مهاجرت تحصیلی ایتالیا

تحصیل رایگان در ایتالیا

تحصیل رایگان در ایتالیا

کشور اروپایی ایتالیا از وجود دانشگاه های معتبر و قدیمی بهره مند می باشد و همین موضوع باعث جذب دانشجویان خارجی به کشور ایتالیا شده است. از سویی دیگر، تحصیل رایگان در ایتالیا نیز استقبال دانشجویان خارجی را صدچندان نموده و اکثر آنها تمایل دارند مدارک تحصیلات عالیه خود را از دانشگاه های این کشور اخذ نمایند. چراکه علاوه بر هزینه تحصیلی کم و حتی رایگان، سطح علمی و تجهیزات آموزشی زبانزد خاص و عام است.

سوالات رایج تحصیل رایگان در ایتالیا

  • برای هزینه های دانشجویی در ایتالیا چقدر باید درآمد داشته باشم؟ برای تامین هزینه زندگی دانشجویی بایستی به صورت ماهیانه بایستی حداقل 400€ (یورو) درآمد داشته باشید.
  • بهترین بورسیه های تحصیلی برای تحصیل رایگان در ایتالیا کدامند؟ بورسیه بولونیا- بورسیه تحصیلی EDISU Piemonte- بورسیه تحصیلی بوکونی- بورسیه تحصیل دانشگاه تورینو.

اگر تمایل دارید نسبت به این شرایط اطلاعات بیشتری به دست آورید، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید و کسب مشاوره نمایید. موسسه مهاجرتی مذکور آخرین اخبار و به روزترین اطلاعات را در مورد شرایط مهاجرتی کشورهای مختلف اعم از اروپایی و غیر اروپایی در اختیار دارد.

انواع بورسیه جهت تحصیل رایگان در ایتالیا

یکی از مزیت های تحصیل در کشور ایتالیا، اعطاء بورسیه های تحصیلی از سوی دولت و دانشگاه است. با اعطاء بورسیه های تحصیلی در انواع مختلف، زمینه تحصیل با کمترین هزینه و حتی تحصیل رایگان در ایتالیا برای دانشجویان خارجی فراهم می گردد.

برخی بورسیه های تحصیلی به صورت زیر برای دانشجویان در نظر گرفته شده اند:

  • بورسیه دولتی اتباع خارجی که مختص دانشجویان بین المللی می باشد.
  • بورسیه تحصیلی EDISU Piemonte که به دانشجویانی اعطاء می گردد که جزء شهروندان خارج از اتحادیه اروپا بوده و تصمیم دارند در دوره های تمام وقت به تحصیل بپردازند.
  • کمک هزینه تحصیلی دانشگاه بولونیا که به دانشجویان بین المللی اختصاص دارد.
  • بورسیه تحصیلی بوکونی که مختص دانشجویانی می باشد که وضعیت مالی مناسبی نداشته اما دارای سوابق تحصیلی بسیار عالی و ممتاز هستند. ارزش این بورسیه به میزان 12700€ (یورو) در هر سال تحصیلی است.
  • بورسیه تحصیل دانشگاه تورینو که دانشجویان علاقمند به تحصیل در دوره های مهندسی و معماری می توانند از این بورسیه بهره مند شوند.

اخذ این بورسیه ها برای دانشجویان ایرانی امکان پذیر و کمی آسان است. آنها با گرفتن این بورسیه ها و کمک هزینه ها قادر هستند با کمترین شهریه تحصیلی به تحصیل پرداخته و یا با به صفر رساندن هزینه های تحصیلی، از تحصیل رایگان در ایتالیا برخوردار شوند.

روش های اخذ بورسیه برای تحصیل در ایتالیا

جهت اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور روش های قانونی مورد پذیرش می باشد. در این بخش 2 روش معقول جهت اخذ بورسیه در این کشور بدین شرح می باشد:

  • بورس حقوق تحصیلی از سازمان های منطقه ای در کشور ایتالیا
  • بورس تحصیلی دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا

برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا می توانید همزمان با تقاضاء اخذ پذیرش برای بورسیه نیز اقدام نمایید. در صورت موافقیت با بورسیه شما، بورسیه تحصیلی دانشگاه، همزمان با صدور پذیرش تحصیلی و بورسیه حقوق تحصیلی طی مراحل همزمان با پذیرش و تا حدود ماه اکتبر به صورت نهایی صادر می شود.

تحصیل در ایتالیا به همراه بورس دولتی تحصیلی

جدول زیر اطلاعات کلی درباره این بورسیه تحصیل را نشان می دهد:

پارامترتوضیحات
مبلغ بورسیهپرداخت شهریه کامل و کمک هزینه ماهانه به ارزش 2000$ (دلار)
مدرک تحصیلی واجد شرایطAFAM، کارشناسی ارشد و دکترا

دولت این کشور همیشه به دنبال این است که سیستم آموزشی خود را برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه کند. بورسیه تحصیلی دولت این کشور برای دانشجویان خارجی، یکی از بهترین بورسیه های تحصیلی این کشور برای دانشجویان بین المللی، از جمله برنامه هایی است که توسط وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی برای حمایت از دانشجویان سایر نقاط جهان، به ویژه آن هایی که از نظر مالی با مشکل مواجه هستند، معرفی شده است. این بورسیه تحصیلی در این کشور همچنین برای تقویت همکاری های بین المللی در زمینه های مختلف از جمله فنی، فرهنگی و علمی طراحی شده است.

هزینه تحصیل رایگان در ایتالیا

دانشگاه های کشور ایتالیا به 2 دسته خصوصی و دولتی تقسیم بندی می شوند. هر یک از آنها شرایط و هزینه تحصیلی خاص خود را دارند. اگر دارای شرایط و سوابق علمی و تحصیلی مناسب و قوی هستید، می توانید روی تحصیل رایگان در ایتالیا و در دانشگاه های دولتی این کشور حساب باز کنید. مشروط بر این که با توجه به سوابق درخشان تحصیلی موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوید. شرایط تحصیلی در دانشگاه های پلی تکنیک میلان، دانشگاه بوکونی و دانشگاه دولتی پادوا با حداقل شهریه تحصیلی است. اکثریت دانشجویان خارجی جهت تامین هزینه های زندگی و تحصیلی خود در ایتالیا، ناچار به کار در ایتالیا می باشند. این دانشجویان نهایتا و حداکثر تا 20 ساعت در طول هفته مجاز هستند.

دانشجویانی که در حال تحصیل در این کشور می باشند، اجازه کارآفرینی و اشتغال به صورت مستقل نخواهند داشت. حتما بایستی از سوی یک کارفرمای ایتالیایی به کار گرفته شوند. درآمد و دستمزدی که برای هر ساعت کار دانشجویی در نظر گرفته شده است، بین 5 الی 15€ (یورو) می باشد. درآمد یک دانشجو به صورت ماهیانه معادل 1200€ (یورو) خواهد بود. این مبلغ بدون احتساب بورسیه تحصیلی می تواند کلیه هزینه های زندگی او را تامین نماید. این قانون برای دانشجویان وجود دارد که چنانچه دوره تحصیلی آنها کمتر از 6 ماه است، مجاز به کار در ایتالیا نمی باشد. در صورتی که از این قانون سر باز زنند، بایستی حداکثر 1000€ (یورو) جریمه نقدی بپردازند.

هزینه تحصیل رایگان در ایتالیا

مدارک ویزای تحصیلی ایتالیا

مدارک اصلی و مهمی که شرایط تحصیل در ایتالیا را برای یک شخص خارجی فراهم می آورد، اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد. دریافت ویزا زمانی برای دانشجوی متقاضی میسر است. در صورتی که موفق به اخذ نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه انتخابی خود در کشور ایتالیا شده باشد. از مزیت هایی که ویزای تحصیلی برای دانشجو به ارمغان می آورد، سفر او به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون دریافت ویزاهای دیگر است.

شرح مدارکی که جهت اخذ ویزای تحصیلی در راستای تحصیل رایگان در ایتالیا مورد نیاز است، به صورت زیر می باشد:

  • گذرنامه با حداقل یک صفحه سفید
  • 3 قطعه عکس رنگی پشت نویسی شده
  • کپی کارت شناسایی فرد
  • گواهی تمکن مالی به نام فرد یا قیم قانونی او
  • کپی مدارک شناسایی قیم فرد در صورت استفاده از حساب های بانکی توسط متقاضی
  • گواهی مدرک زبان در سطح B1 زبان ایتالیایی و نمره 6 آیلتس و کپی آن
  • گواهی رسمی اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور ایتالیا
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی
  • کپی صفحه اول پاسپورت
  • فرم درخواست ویزا
  • پرداخت 71€ (یورو) برای دریافت ویزای تحصیلی

هزینه زندگی در ایتالیا

برای تامین هزینه زندگی دانشجویی بایستی به صورت ماهیانه بایستی حداقل 400€ (یورو) درآمد داشته باشید. برخی مخارج یک زندگی دانشجویی شامل غذا و خوراک، مسکن یا خوابگاه دانشجویی، خرید کتب آموزشی و غیره می باشد. چنانچه یک دانشجوی خارجی قصد داشته باشد خانواده خود شامل همسر و فرزندان را نیز همراه خود به ایتالیا آورد، بایستی حداقل 1000€ الی 1400€ (یورو) به عنوان هزینه زندگی در ایتالیا در نظر بگیرد. استفاده از خوابگاه های دانشجویی در مقایسه با اجاره مسکن شخصی، هزینه های کمتری را برای دانشجویان در بر دارد. بنابراین پیشنهاد می گردد جهت اقامت در این کشور در حین تحصیل، از خوابگاه های دانشجویی استفاده نمایید.

دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی می توانند به تحصیل رایگان در ایتالیا مشغول شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کاملا آمادگی خود را در زمینه دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت به ایتالیا یا سایر کشورهای اروپایی و غیر اروپایی اعلام می دارد. برای برقرار ارتباط با این موسسه می توانید از طریق مراجعه به موسسه یا تماس تلفنی رایگان اقدام نمایید. در هر 2 حالت تخصصی ترین مشاوره به متقاضیان ارائه می گردد.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل رایگان در ایتالیا

در این بخش از مقاله یه سوالاتی که شما عزیزان در خصوص تحصیل رایگان در ایتالیا داشتید پاسخ خواهیم داد:

  • آیا امکان دارد به صورت رایگان در ایتالیا تحصیل کرد؟ اگر دارای شرایط و سوابق علمی و تحصیلی مناسب و قوی هستید، می توانید روی تحصیل رایگان در ایتالیا و در دانشگاه های دولتی این کشور حساب باز کنید. مشروط بر این که با توجه به سوابق درخشان تحصیلی موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوید.
  • هزینه تحصیل در ایتالیا شامل چه مواردی است؟ برای هزینه های دانشجویی در ایتالیا باید بگوییم پرداخت شهریه و سپس اجاره مسکن مهم ترین و بعد از ان ها هزینه های کتب و جزوات و تحقیقات و هزینه های خوراک و پوشاک و حمل و نقل وقبوض مهم ترین ها هستند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *