مهاجرت تحصیلی ایسلند

تحصیل دندانپزشکی در ایسلند

تحصیل دندانپزشکی در ایسلند

تحصیل دندانپزشکی در ایسلند یکی از رشته های پرطرفدار در ساخه پیراپزشکی می باشد که مورد استقبال دانشجویان از سراسر جهان قرار می گیرد. این کشور یکی از کشورهای شمال اروپا و پیشرفته در این قاره است و دارای دانشگاه های مجهز و پیشرفته ای است. تحصیل دندانپزشکی در ایسلند در دانشگاه دولتی این کشور به نام دانشگاه ایسلند امکان پذیر است. البته تحصیل دندانپزشکی در این کشور تا دوره کارشناسی ارشد به زبان ایسلندی ارائه می شود و دانشجویان موظف به یادگیری و تسلط بر این زبان قبل از پذیرش هستند. دندانپزشکی در ایسلند در 3 دوره مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام پذیر است. در هر صورت برای اخذ اطلاعات بیشتر درباره تحصیل دندانپزشکی در ایسلند می توانید به توصیه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را مطالعه کنید و پاسخ سوالات زیر را بیابید.

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایسلند در سال 2023 چیست؟
  • تحصیل دندانپزشکی در کدام دانشگاه های ایسلند امکان پذیر است؟
  • مزایای تحصیل دندانپزشکی در ایسلند چیست؟
  • برنامه های تحصیل دندانپزشکی در ایسلند چقدر است؟
  • روند پذیرش دندانپزشکی در ایسلند چگونه است؟

درباره ایسلند

ایسلند یک جزیره کوهستانی بزرگ است که در اقیانوس اطلس، درست در جنوب دایره قطب شمال واقع شده است. فاصله آن از نزدیکترین همسایه اروپایی، اسکاتلند 798 کیلومتر است. قسمت داخلی ارتفاعات تا حد زیادی غیرقابل سکونت است و بیشتر مراکز جمعیتی در ساحل واقع شده اند. بیش از 62% از کل جمعیت، در منطقه ریکیاویک (پایتخت) زندگی می کنند. این جمهوری از سال 874 میلادی مستقر شده و در سال 1944 تأسیس شد و توسط آلتینگ (پارلمان) اداره می شود که اعضای آن هر 4 سال یکبار انتخاب می شوند. یک رئیس جمهور نیز وجود دارد که هر 4 سال یکبار انتخاب می شود. اقتصاد وابستگی زیادی به شیلات دارد و محصولات دریایی دارد.

سایر محصولات صنعتی 53% از صادرات را تأمین می کنند و شامل مواردی مانند آلومینیوم از کارخانه های ذوب آلومینیوم هستند که با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر از طریق برق از طریق برق تولید می شوند. خدمات بهداشتی در ایسلند اساساً توسط دولت مرکزی تأمین می شود. بودجه عمدتا بر اساس مالیات پرداخت می شود. مراقبت های ارائه شده در بیمارستان ها در هنگام تحویل رایگان است، به جز برخی از مراقبت های تصادفی و اورژانسی که هزینه دارند.

ساختار تحصیل دندانپزشکی در ایسلند

در حال حاضر در دانشگاه ایسلند برنامه های مختلف دندانپزشکی را در 3 مقطع ارائه می کند. ایسلند طبق اعتبار بندی ECTS پیش می رود و مطابق با سایر کشورهای اروپایی دوره های تحصیلی و دانشگاهی را ارائه می کند. تحصیل دندانپزشکی در ایسلند نیز در 3 مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارائه می شود. دریافت مدرک دندانپزشکی لازمه ورود به بازار کار به عنوان یک دندانپزشک در ایسلند است. دانشکده دندانپزشکی تدریس جدی در زمینه دندانپزشکی را ارائه می دهد و به فارغ التحصیلی برخی از ماهرترین دندانپزشکان در جهان افتخار می کند. این دانشکده تنها ارائه دهنده آموزش در دندانپزشکی در ایسلند است و کلینیک دندانپزشکی آن خدمات عمومی و تخصصی را برای عموم و دندانپزشکان فراهم می کند.

در جدول زیر می توانید به صورت خلاصه برنامه های مختلف ارائه شده دندانپزشکی برای تحصیل در ایسلند را ببینید:

مقطعبرنامهمدت زمان
کارشناسیفناوری دندانپزشکی3 سال
کاندیداتوس دندانپزشکی6 سال
کارشناسی ارشددندانپزشکی2 سال
دکترادندانپزشکی3 تا 5 سال

در نمودار زیر حداقل زمان تحصیل دندانپزشکی در مقاطع مختلف آمده است:

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در ایسلند

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ایسلند

ایسلند یکی از کشورهای اروپایی است که به دلیل جمعیت کم خود نیاز به نیروی کار ماهر و متخصص دارد. لذا دانشجویان خارجی با تحصیل دندانپزشکی در این کشور می توانند مدرک مناسب را بدست آورند و به بازار کار کشور ایسلند ورود پیدا کنند. دندانپزشکان در کشور ایسلند از حقوق مناسبی برخوردار هستند. برای کار دندانپزشکی باید مجوز از وزارت بهداشت دریافت کنید که لازمه تحصیل این رشته و اخذ واحد های ECTS می باشد. با دریافت پیشنهاد شغلی و انجام کار در ایسلند پس از تحصیل می توانید به راحتی اقامت ایسلند را کسب کنید.

از جمله مزایای تحصیل دندانپزشکی در ایسلند عبارتند از:

  • تحصیل دندانپزشکی در بهترین دانشگاه ایسلند
  • تحصیل دندانپزشکی با هزینه مقرون به صرفه
  • اخذ مدرک دندانپزشکی معتبر در جهان
  • زندگی و اقامت در ایسلند
  • انجام کار پس از تحصیل در ایسلند
  • امکان دریافت تابعیت و پاسپورت ایسلند بعد از تحصیل

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایسلند 2023

شرایط تحصیل داروسازی در ایسلند در مقاطع مختلف متفاوت است. برای تحصیل کارشناسی و دندانپزشکی در ایسلند دانش آموزان باید در آزمون ورودی شرکت کنند و در صورت بودن جزو دانش آموزان برتر می توانند در این دوره ها شرکت کنند. همچنین تحصیل در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان ایسلندی ارائه می شود و فقط دوره دکترا به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

در لیست زیر به صورت خلاصه شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایسلند به شرح زیر است:

  • شرکت در آزمون ورودی پزشکی
  • ارائه مدرک ترجمه شده معتبر
  • اخذ مدرک زبان ایسلندی
  • اخذ مدرک زبان انگلیسی

تحصیل کارشناسی فناوری دندانپزشکی در ایسلند

مدرک BSc در فناوری دندانپزشکی از دانشگاه ایسلند اجازه ثبت نام به عنوان یک تکنسین دندانپزشکی را در اداره بهداشت بدون آموزش یا صلاحیت بیشتر می دهد. این دوره فارغ التحصیل تکنسین های دندانپزشکی متخصص در تمام جنبه های حرفه ای، از نظر تئوری و عملی، قادر به ساخت دندان پزشکی است ترمیم ها، پروتزها و وسایل دیگر (مانند تاج و پل و یا لوازم ارتودنسی به صورت جداگانه ساخته شده) با دقت بالا است. این دوره به دنبال افزایش درک در مورد زمینه های جدید و در حال توسعه فناوری دندانپزشکی و تعمیق روابط درون تیم دندانپزشکی است. برنامه مطالعه کامل به مدت 3 سال دوره پزشکی است. امتحان تحصیلات درسی ایسلندی الزامی است.

یک امتحان رقابتی در پایان ترم اول برگزار می شود. فقط تعداد محدودی از دانش آموزان با بالاترین نمره مجاز به ادامه برنامه هستند. 180 اعتبار ECTS برای صلاحیت و همچنین 60 اعتبار در سال باید تکمیل شود. دانشجویان باید قبل از شروع سال تحصیلی بعدی، تمام اعتبارات سال قبل را تکمیل کنند.

برنامه های درسی کارشناسی فناوری دندانپزشکی در ایسلند

برنامه های درسی کارشناسی فناوری دندانپزشکی در ایسلند

در جدول زیر می توانید برنامه های درسی این دوره را مشاهده کنید:

سالبرنامه
اولعلم شیمی، مورفولوژی دندانپزشکی عملی، نظریه ریخت شناسی دندان، مقدمه ای بر دندانپزشکی، سر و گردن، هویت حرفه ای، مقدمه ای بر علوم بهداشتی چند رشته ای – علم سلامت، پیشگیری و ارتقا سلامت، نظریه انسداد، انسداد عملی، پروتز ثابت دندان من دوره، ارتودنسی، پروتز متحرک
دومفناوری دندانپزشکی، پروتزهای متحرک، پروتز دندانی ثابت، علم مواد دندانپزشکی، پروتزهای متحرک، پروتز دندان ثابت، ارتودنسی، علم مواد دندانی
سومدندانپزشکی حرفه ای و مراقبت های بهداشتی، آموزش عملی در فناوری دندانپزشکی، معرفی پروژه و پروژه نهایی عملی

تحصیل کارشناسی کاندیداتوس دندانپزشکی در ایسلند

مدرک Candidatus در رشته دندانپزشکی از دانشگاه ایسلند اجازه ثبت نام به عنوان دندانپزشک را در وزارت بهداشت و تامین اجتماعی بدون آموزش و صلاحیت بیشتر را می دهد. هدف اصلی این دوره آموزش دانشجویان در دندانپزشکی و علوم دهان و دندان و آموزش جنبه های بالینی و فنی است تا اطمینان حاصل شود که فارغ التحصیلان جدید این دانشکده دندانپزشکی صلاحیت های لازم را برای کار در زمینه دندانپزشکی دارند. این باید به بهبود سلامت دهان و دندان کشور کمک کند. در این برنامه به دانشجویان یک آموزش حرفه ای و طاقت فرسا در دندانپزشکی ارائه می شود که در آن دانشجویان به موفقیت ترغیب می شوند.

دوره دندانپزشکی 6 سال طول می کشد و با مدرک candidatus odontologiae به پایان می رسد که به فارغ التحصیل جدید بلافاصله پس از فارغ التحصیلی اجازه می دهد مجوز فعالیت دندانپزشکی را که در سراسر منطقه اقتصادی اروپا شناخته شده است، بگذارد. در دو سال اول دانشجویان دندانپزشکی در رشته های علوم پایه دندانپزشکی تحصیل می کنند. در سال سوم بیشتر تأکید بر آموزش عملی و فنی همراه با برخی از موضوعات پیش بالینی است. در سالهای 4 تا 6 تمرکز بر روی کار با بیماران است که در کلینیک دانشکده انجام می شود. دانشجویان باید در تمام آموزشهای عملی و بالینی شرکت کنند و اهداف همه دوره ها را برآورده کنند.

تحصیل دکترای دندانپزشکی در ایسلند

مدرک دکترا در دندانپزشکی یک اعتبار 180 ECTS، سه سال ، برنامه تحقیقاتی مبتنی بر نظریه و عملی است. دانشجویان با آموزش و بینش در مورد روشهای تحقیق علوم دندانپزشکی و کسب دانش دقیق در زمینه پروژه تحقیقاتی دکترا در این برنامه شرکت می کنند. شرایط لازم برای تحصیل دکترای دندانپزشکی داشتن مدرک BS یا MS از دانشگاه ایسلند یا یک صلاحیت قابل مقایسه با حداقل معدل 7.25 از مقیاس 1-10 می باشد. لازم به ذکر است این دوره به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان باید حداقل دارای آیلتس 7 باشند. هزینه تحصیل در دانشگاه ایسلند بسیار مناسب ایت و هزینه ثبت نام 655€ (یورو) در هر ترم از دانشجویان گرفته می شود.

برای بررسی سایر هزینه ها مانند هزینه زندگی در ایسلند می توانید به سایر مقالات ارائه شده در مورد این کشور مراجعه کنید. برای دریافت پاسخ به دیگر سوالات خود درباره مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور می توانید با متخصصین مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *