مهاجرت تحصیلی اوکراین

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین با توجه به پذیرش آسان، شهریه پایین و کیفیت آموزشی بالا اکثر دانشجویان خارجی مجذوب تحصیل در این کشور گردیده اند. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در پی آنند تا با کیفیت ترین دانشگاه ها با آسانترین شرایط تحصیلی را به دانشجویان عزیز معرفی نمایند. تحصیل دندانپزشکی در اوکراین به مدت 6 سال طول خواهد کشید. دانشجویان با پرداخت هزینه های بسیار پایین می ­توانند از آموزش های با کیفیتی بهره ­مند گردند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

همانطور که پیشتر بیان نمودیم دانشگاه های اوکراین دارای شرایط بسیار مناسبی است. از همین رو این دانشگاه ها بیشتر مورد توجه دانشجویان کشورهای آفریقا، پاکستان، هند، بنگلادش، تونس- نیجریه، لبنان، کویت، عراق و ایران گردیده است. دندانپزشکی از جمله مشاغلی است که از موقعیت بالایی در جوامع مختلف برخوردار می ­باشد. از مهمترین وظایف دندانپزشکان می ­توان به تشخیص، درمان و ناهنجاری های لثه و دهان و دندان اشاره نمود. از همین رو اکثر دانشجویان در تلاشند تا در دانشگاه های باکیفیتی به تحصیل بپردازند. دانشگاه های علوم پزشکی این کشور گزینه بسیار مناسبی برای تحصیل دندانپزشکی هستند.

تحصیل دندانپزشکی در کشور اوکراین به مدت 5 سال طول خواهد کشید. شرایط ورود به دانشگاه های دندانپزشکی کمی دشوار و زمانبر می باشد. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های پزشکی می ­باید در آزمون ورودی این دانشگاه ها شرکت نمایند. در صورت موفقیت و کسب نمره قبولی اجازه ورود و ادامه تحصیل به آنان داده خواهد شد. آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی شامل دروس زیست شناسی، فیزیک و شیمی دوران دبیرستان دانشجویان می­ باشد. ناگفته نماند نمرات دوران دبیرستان دانشجویان تأثیری بر پذیرش آنان نداشته است. تمامی دانشجویان می ­توانند برای پذیرش در این دانشگاه ها اقدام بنمایند.

 پذیرش در دانشگاه های پزشکی مربوط به دهان در اوکراین

دانشجویانی که متقاضی تحصیل دندانپزشکی هستند می­ باید ابتدا فرم درخواست پذیرش دانشگاه های پزشکی این کشور را تکمیل و به همراه سایر مدارک زیر به دانشگاه مورد نظر خود در کشور اوکراین ارائه نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • ارائه یک نسخه کپی از مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات دوران دبیرستان دانشجو
  • گواهی تولد

جهت تکمیل اطلاعات خود در باب تحصیل در اوکراین مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید. همچنین جهت جمع آوری اطلاعات خود می توانید از طریق نمودار زیر به آمار تعداد دانشجویان این کشور پی ببرید:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در کشور اکراین

آموزش رشته دندانسازی در اوکراین به زبان انگلیسی

دانشجویانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در کشور اوکراین به زبان انگلیسی را دارند، ابتدا باید دوره و برنامه های تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب نمایند. پس از گذراندن دوره پیش دندانپزشکی وارد دانشگاه گردند. دانشجویان ابتدا در مقطع کارشناسی تحصیل در دوره های غیرحرفه ای یا عمومی را می­ گذرانند. پس از موفقیت در مقطع کارشناسی و اخذ مدرک این دوره اجازه ورود به مقطع کارشناسی ارشد و گذراندن دوره های تخصصی وحرفه ای به دانشجویان داده خواهد شد.

دانشگاه دندانپزشکی لویو و دانشگاه علوم پزشکی خارکف اوکراین از جمله دانشگاه هایی هستند که تحصیل دندانپزشکی در کشور اوکراین را به دانشجویان ارائه می نمایند. تنها دانشجویانی که امتیازات و سطح علمی بالایی دارند می ­توانند برای تحصیل در مقطع دکتری این کشور اقدام نمایند. دانشجویان می­ باید تمامی شروط پذیرش دکترای پزشکی این کشور را رعایت نمایند. دانشجویان عزیز توجه داشته باشند دانشگاه های دندانپزشکی اوکراین هیچ بورسیه ای را برای تحصیل دانشجویان قرار نداده است. دانشجویان باید خود قادر به پرداخت هزینه های تحصیل خود در اوکراین باشند.

دانشجویان خارجی شهریه های بین المللی پرداخت می­ نمایند. دانشجویان ملزم به پرداخت تمامی هزینه ­های تحصیلی یک مقطع می باشند. لازم به ذکر است شهریه های تحصیلی دانشجویان در تمامی سال های تحصیلی ثابت در نظر گرفته شده است. البته امکان انجام کار ضمن تحصیل در اوکراین برای دانشجویان وجود دارد. دانشجویان می ­توانند با انجام کار دانشجویی برخی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را تأمین نمایند.

برنامه های تخصصی تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

پس از اتمام تحصیلات کارشناسی دانشجویان می ­توانند برای ورود به مقطع کارشناسی و انتخاب یک تخصص به صورت حرفه ای اقدام نمایند. دانشجویان با تحصیل دندانپزشکی در اوکراین در مقطع کارشناسی ارشد می توانند آینده ای روشن را برای خود رقم بزنند. ایمپلنت های دندانی، بیماری شناسی دهان، پریودنتیک از جمله برنامه های حرفه ای و تخصصی است. دانشجویان می ­توانند به تحصیل در این دانشگاه های بپردازند. پس از پایان این دوره از تحصیل دانشجویان می­ توانند جهت ارتقاء سطح علمی و به روز نمودن اطلاعات و داده های خود در برنامه های ارتقاء سطح علمی شرکت نمایند. با اخذ مدرک کارشناسی ارشد دانشجویان می ­توانند جهت انجام کار اقدام نمایند. همچنین دانشجویان از این طریق می ­توانند اقامت بعد از تحصیل در اوکراین را نیز اخذ نمایند.

برنامه های تخصصی تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

فرصت های شغلی پس از تحصیل در اوکراین

دانشجویان دندانپزشکی با اتمام تحصیلات براحتی می ­توانند به جستجوی کار در این کشور بپردازند. بسیاری از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در بخش های خصوصی مشغول به انجام کار می ­شوند. همچنین وجود کلینیک ها و بیمارستان های تخصصی دندانپزشکی در این کشور فرصت های شغلی بسیاری را برای دانشجویان فراهم آورده است. دندانپزشکان می ­توانند 40 ساعت در هفته به انجام کار در این کشور بپزدارند. متوسط حقوقی که دولت اوکراین برای دندانپزشکان در این کشور در نظر گرفته است برابر با 125971$ (دلار) در سال است. با مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل تری در این زمینه کسب نمائید. جهت کسب اطلاعات در باب هزینه زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در اوکراین را از طریق لینک مرتبط مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *