مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

دانشجویان خارجی می توانند با تحصیل دندانپزشکی در استرالیا آینده ای بینظیر در خصوص ورود به بازار کار جهانی این کشور به خود اختصاص دهند. احتمالا می دانید که استرالیا یکی از کشورهای برتر برای تحصیل رشته های پزشکی از جمله رشته دندانپزشکی است. این کشور دارای دانشگاه های با رتبه بالا در سطح جهانی است و دانشجویان با تحصیل دندانپزشکی در این کشور می توانند مدرک معتبر دندانپزشکی را دریافت کرده و در هر کجای دنیا مشغول به کار شوند.

جهت آشنایی با موضوع دندانپزشکی و شرایط آن می توانید به این مقاله منتشر شده از سوی مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید و پاسخ سوالات زیر را دریافت کنید.

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در استرالیا در سال 2023 چیست؟
  • تحصیل دندانپزشکی در کدام دانشگاه های استرالیا امکان پذیر است؟
  • مزایای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا چیست؟
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در استرالیا چقدر است؟
  • روند پذیرش دندانپزشکی در استرالیا چگونه است؟

اینفوگرافی تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

بررسی تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

طبق برآوردهای مربوطه، یک دندانپزشک در استرالیا می تواند سالانه حدود 200000$.A (دلار) درآمد کسب کند. به همین ترتیب، دندانپزشکان در بین پر درآمد ترین افراد شاغل در استرالیا قرار می گیرند. این تنها یکی از دلایل بسیاری است که تحصیل دندانپزشکی در استرالیا محبوبیت دارد. موسسات پزشکی استرالیا به طور مداوم در لیست های برتر بهترین دانشکده های پزشکی جهان قرار می گیرند زیرا آنها رویکردهای خلاقانه ای را در زمینه تدریس و تحقیق، آموزش در سطح جهانی و چشم انداز جذاب را ارائه می دهند.

میزان درآمد دندانپزشکان در این کشور ذیلا مورد بررسی قرار گرفته است:

میزان درآمد دندانپزشکان در استرالیا

در استرالیا دندانپزشکی یکی از برترین رشته های پزشکی است. دندانپزشکان تقریبا از سایر متخصصان پزشکی پیشی می گیرند. شورای دندانپزشکی استرالیا و انجمن دندانپزشکی استرالیا هم بر دندانپزشکی این کشور نظارت دارند. برای کار در آنجا باید مجوز و ثبت نام را از شورای دندانپزشکی استرالیا دریافت کنید. با این وجود، آنها تا زمانی که امتحانات ADC یا 2 سال تحصیلات تمام وقت را از موسسه محلی در این کشور تمام نکنید را تمام نکنید مجوز کار را اعطاء نمی کنند.

کار پس از تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

یکی از بزرگ ترین دغدغه متقاضیان تحصیل در کشورهای دیگر آینده شغلی است. متقاضیان تحصیل در استرالیا می توانند مشروط به شرایط در این کشور مشغول به کار شوند. تحصیل دندانپزشکی می تواند متقاضیان را در موقعیت شغلی و اجتماعی مطلوبی قرار دهد. این رشته در استرالیا یکی از مشاغل پر درآمد محسوب می شود. از این رو متقاضیانی که موفق به کار پس از تحصیل در استرالیا می شوند. می توانند از مزایای متعددی بهره مند گردند. برخی از ویژگی های مهم تحصیل دندانپزشکی در استرالیا عبارتند از:

ویژگی های مهم تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

دندانپزشکی یکی از مشاغل پولساز در سراسر جهان است. لذا متقاضیان زیادی خواهان اشتغال پس از تصحیل در این رشته می باشند. از این رو می توان گشفت رقابت بر سر کار پس از تحصیل دندانپزشکی کمی دشوار است. کار پس از تحصیل دندانپزشکی در استرالیا بر اساس نیاز این کشور به نیروی کار خارجی در این رشته ظرفیتی خواهد داشت. ظرفیت پذیرش نیروی خارجی در این کشور تعیین کننده شانس متقاضیان می باشد.

تحصیل دندانپزشکی و محدودیت های آن

تصحیل دندانپزشکی در استرالیا علاوه بر مزایای متعدد، شامل برخی محدودیت ها نیز می شود. از این رو بررسی محدودیت های موجود اهمیت خواهد داشت. متقاضیان برای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا باید در آزمون ورودی تحصیل در این کشور سربلند باشند. به عبارتی کسب نمره کافی برای پذیرش در این کشور تعداد دانشجویان را محدودتر می نماید. برخی از محدودیت های رایج تحصیل دندانپزشکی در استرالیا عبارتند از:

  • عدم پذیرش تمامی متقاضیان
  • عدم پذیرش تمامی فارغ التحصیلان برای کار پس از تحصیل
  • الزام بالا بودن نمرات تحصیلی
  • الزام لحاظ شرایط فرهنگی و قانونی
  • آب و هوا نیز ممکن است برای برخی اشخاص نابسامان باشد.

ساختار تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

به صورت کلی آموزش رشته های پزشکی و دندانپزشکی شبیه به آموزش در کشور انگلستان است. برای ورود به دوره های دندانپزشکی در استرالیا در کل نیاز به شرکت در آزمون های ورودی و ارائه مدرک زبان انگلیسی خواهید بود. دوره های دندانپزشکی ر استرالیا به دو صورت زیر می باشد:

دورهشرح
مستقیمشامل تحصیل پس از دبیرستان که به صورت تحصیل 3 سال کارشناسی + 2 سال کارشناسی ارشد که مجموعا 5 سال به طول می انجامد.
غیر مستقیمشامل افرادی که دارای کارشناسی هستند. در این صورت کارشناسی شامل 3 سال تحصیل و تحصیل دوره دکترا دندانپزشکی 4 ساله که مجموعا 7 سال به طول می انجامد.

در نمودار زیر می توانید مدت زمان تحصیل رشته های دوره های مختلف پزشکی در کشور استرالیا را مشاهده کنید:

دوره های مختلف پزشکی در کشور استرالیا

مزایای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

دانشگاه های استرالیا دوره های متنوعی از رشته های مختلف تحصیلی را ارائه می دهد و دانشجویان می توانند دوره ای را که به بهترین وجه ممکن مناسب است انتخاب کند. این یکی از مهمترین دلایل تحصیل در استرالیا است و همین امر باعث می شود دانشجویان نسبت به کسب دانش در مورد موضوعات متنوعی که ممکن است. دانشگاه ها و موسسات در استرالیا به عنوان یکی از بهترین های جهان رتبه بندی می شوند و آن ها یک محیط کلاس جهانی را به دانشجویان ارائه می دهند که دانش موجود را به بهترین وجه ممکن به آنها منتقل می کنند. یکی از دلایلی که چرا تحصیل در استرالیا محبوب این است که تعداد زیادی موسسه برای انتخاب وجود دارند حتی اگر این رقابت سخت باشد.

بودجه سالانه دولت استرالیا برای آموزش یکی از بالاترین ها در جهان است و این باعث می شود آخرین امکانات و فناوری ها از هر طریق ممکن در اختیار دانشجو قرار گیرد. با گذر از این واقعیت ها در مورد محیط آموزشی در استرالیا، می توان به راحتی فهمید که چرا استرالیا برای آموزش عالی یک انتخاب محبوب است.

در لیست زیر به طور خلاصه مزایای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا معرفی شده است:

  • تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ها معتبر
  • تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در استرالیا
  • اخذ مدرک دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت
  • اخذ اقامت دائم استرالیا
  • انجام کار حین تحصیل در استرالیا
  • تحصیل دندانپزشکی و تجربه کار دندانپزشکی در حین تحصیل

شرایط تحصیل دندانپزشکی در استرالیا 2023

در اخذ صلاحیت به عنوان دندانپزشک به طور مستقیم از دبیرستان تغییرات مختلفی وجود دارد. برخی دانشگاه ها یک دوره کارشناسی ارشد 5 ساله را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر یک برنامه 5 ساله را ارائه می دهند که از یک دوره کارشناسی 3 ساله به اضافه یک دوره 2 ساله تحصیلات تکمیلی تشکیل شده است. ساختار هزینه های مربوط به برنامه های حاوی مؤلفه تحصیلات تکمیلی ممکن است متفاوت باشد بنابراین مطمئن شوید که قبل از شروع دوره، هزینه های مربوط به آن را می دانید.

در مورد شرایط ورود دانش آموختگان دبیرستان به دانشگاه که متقاضی آن ها هستید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ممکن است شما نیاز به ثبت نام و شرکت در آزمون UCAT باشید.
  • ممکن است رتبه دبیرستان شما در انتهای تحصیل 12 ساله نیاز به ATAR 99 یا بالاتر باشد.
  • مصاحبه نیز ممکن است توسط دانشگاه به عنوان روشی برای انتخاب دانشجویان جهت ورود به دانشکده دندانپزشکی استفاده شود.

بررسی شرایط تحصیلی استرالیا

در استرالیا وقتی که به عنوان فارغ التحصیل دانشگاه وارد می شوید، مدرک دندانپزشکی 4 ساله است. پس از گذراندن دوره کارشناسی که حداقل 3 سال باشد، این مسیر حداقل 7 سال طول می کشد. اگر در حال برنامه ریزی برای دندانپزشکی هستید، اطمینان حاصل كنید كه مقطع كارشناسی خود را با الزامات پیش شرط دانشگاهی كه می خواهید درخواست كنید، برآورده سازد. تحصیل در استرالیا می تواند گزینه مطلوبی برای بهره مندی از مزایای ضمن تحصیل و پس از تحصیل می باشد. از اخذ مدرک معتبر تا کار و آینده ای روشن را می توان از مزایای مهم تحصیل در استرالیا عنوان کرد. اما تحصیل در این کشور تحت شرایط مختص به خود صورت می پذیرد.

در مورد شرایط ورود به عنوان فارغ التحصیل دانشگاهی که متقاضی آن ها هستید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ممکن است نیاز به ثبت نام و شرکت در آزمون GAMSAT داشته باشید.
  • معدل نمره GPA شما به عنوان بخشی از معیارهای ورود استفاده شود.
  • مصاحبه نیز ممکن است توسط دانشگاه به عنوان روشی برای انتخاب دانشجویان برای ورود به دانشگاه انتخاب شود.
  • مدرک زبان آیلتس حداقل 7

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های برتر استرالیا

استرالیا به داشتن دانشگاه های سطح جهانی مشهور است. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر جهان را به خود جذب می کند. به عنوان یک مقصد تحصیلی محبوب شناخته می شود. دانشگاه های شناخته شده جهانی استرالیا متعهد به ایجاد محیط های یادگیری تعاملی برای دانشجویانی هستند که به قدرت خلاقیت، حفظ و پایداری اعتقاد دارند. در رده بندی دانشگاه های جهان، دانشگاه های استرالیا به طور مرتب بالاترین رتبه های جهانی را دارند. هفت دانشگاه از Go8 استرالیا در 100 دانشگاه برتر جهان هستند. این کشور برنامه های آموزشی مقرون به صرفه، روش های ساده ویزا و یک محیط چند فرهنگی را ارائه می دهد.

در لیست زیر دانشگاه های دندانپزشکی برتر در استرالیا معرفی شده اند:

  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه جیمز کوک
  • دانشگاه آدلاید
  • دانشگاه کوئینزلند
  • دانشگاه UWA
  • دانشگاه چارلز استوارت
  • دانشگاه گریفیت

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه آدلاید استرالیا

دانشگاه آدلاید این کشور یکی از دانشگاه های برتر کشور استرالیا است که دوره های دندانپزشکی را ارائه می دهد. این برنامه شامل یک جریان یکپارچه، با هماهنگی موضوعات در طی سال ها و بین ترم های تحصیلی است. مباحث سال اول شامل سلامتی و بیماری، دندانپزشکی و پیشگیری، عواقب رفتاری بیماری های دهان، معاینه بالینی و روشهای تشخیصی است. برنامه درسی پویا در یک رویکرد یادگیری مبتنی بر عمل ارائه می شود. تاکید یادگیری مبتنی از اطلاعات علمی مربوطه در طول برنامه همزمان با پیشرفت مهارت های بالینی اتفاق می افتد.

با توجه به معیارهای خاص مورد نیاز برای ورود به کارشناسی جراحی دندانپزشکی، کالج یک گزینه پیشنهادی شده برای این رشته دارد. این بدان معناست که شما نیاز به بسته بندی مطالعات مبانی خود با کارشناسی بهداشت و علوم پزشکی دارید. با این وجود، پس از اتمام تحصیلات بنیادی، می توانید ارزیابی کیفیت شخصی (PQA) و مصاحبه و ارزیابی شفاهی خود را انجام داده. در صورت موفقیت مستقیما به سال اول کارشناسی جراحی دندانپزشکی خود در دانشگاه آدلاید وارد شوید.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه آدلاید استرالیا

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه کوئینزلند

دانشگاه کوئینزلند در سال 1936 تاسیس شد و کلاس ها را در سال 1939 در دانشکده پزشکی شروع کرده، جایی که امروز پردیس اصلی آن است. این دانشگاه همچنین مطابق با رده بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2020، در رتبه 48 جهان قرار دارد. کارشناسی علوم دندانپزشکی (BDSc) یک برنامه 5 ساله برای دوره کارشناسی است که یک فارغ التحصیل را برای ثبت نام به عنوان دندانپزشک در کلیه ایالت های استرالیا و نیوزیلند واجد شرایط می کند. برنامه کارشناسی ارشد دندانپزشکی (BDSc) شامل 5 سال مطالعه تمام وقت است.

برنامه BDSc مبتنی بر الگوی 1-3-1 آموزش دندانپزشکی شامل:

  • 1 سال معرفی سلامت دهان و دندان
  • 3 سال علم دندانپزشکی کاربردی
  • 1 سال تحصیل بالینی

هزینه تحصیل و درآمد دندانپزشکان در استرالیا

هزینه تحصیل دندانپزشکی در استرالیا در حدود 30000$.A الی 75000$.A (دلار استرالیا) تخمین زده شده است. البته هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه متفاوت است. این هزینه یک نمای کلی برای علاقه مندان به تحصیل در این رشته است. دانشجویان همچنین بایستی هزینه زندگی در استرالیا و دیگر هزینه های زندگی را در نظر بگیرند. اگرچه هزینه های تحصیل دندانپزشکی در استرالیا سنگین به نظر می رسد، اما باید اعلام کرد که درآمد آنان پس از کار نیز بسیاری بالا خواهد بود.

متوسط درآمد دندانپزشکان در استرالیا بر اساس سوابق کاری به شرح زیر است:

متوسط درآمد دندانپزشکان در استرالیا

لازم به ذکر است دانشجویان در طول تحصیل مجاز به کار نیمه وقت می باشند. برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف جهان می توانید شرایط و موارد لازم را از کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بپرسید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در استرالیا می باشیم:

  • تحصیل دندانپزشکی در استرالیا به چند صورت امکان پذیر است؟ دندانپزشکی در استرالیا به 2 صورت مستقیم و غیرمستقیم امکان پذیر است. مستقیم یعنی پس از اتمام تحصیل در دبیرستان 3 سال تحصیل در مقطع کارشناسی و بعد از آن 2 سال کارشناسی ارشد (5 سال) است. تحصیل به صورت غیر مستقیم شامل افرادی است که دارای مدرک کارشناسی هستند.
  • مزایای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا چیست؟ استرالیا دانشگاه های معتبری دارد که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هم هستند. تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی انجام می شود. در حین تحصیل نیز به دانشجویان حق کار داده می شود. دانشجویان پس از تحصیل نیز دارای حق کار هستند که می توانند اقامت دائم نیز به دست آورند.
  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در استرالیا چیست؟ برای ورود به رشته دندانپزشکی در استرالیا لازم است فرد در آزمون GAMSAT ثبت نام و شرکت کند و علاوه بر این معدل نمره GPA نیز معیار ورود قرار می گیرد. مصاحبه نیز برای ورود به این رشته در برخی از دانشگاه ها انجام می پذیرد. ارائه مدرک زبان آیلتس حداقل 7 نیز الزامی است.
  • برترین دانشگاه های استرالیا جهت تحصیل دندانپزشکی کدامند؟ دانشگاه های سیدنی، ملبورن، جیمز کوک، آدلاید، کوئیزلند، دانشگاه UWA، دانشگاه چارلز استوارت و دانشگاه گریفیت از برترین دانشگاه ها بابت تحصیل دندانپزشکی در استرالیا هستند که تحصیل در آنها 30000$.A تا 75000$.A (دلار استرالیا) هزینه دارد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *