مهاجرت تحصیلی اتریش

تحصیل در مدرسه های شبانه روزی در اتریش

تحصیل در مدرسه های شبانه روزی در اتریش

اتریش کشوری واقع در اروپای مرکزی با حدود 8.5 میلیون جمعیت است. در این مقاله به بررسی تحصیل در مدرسه های شبانه روزی در اتریش می ­پردازیم. در اتریش افراد به 2 الی 3 زبان صحبت می­ کنند. در این کشور غالباً به زبان انگلیسی تسلط دارند. سیستم آموزشی در مدارس شبانه روزی این کشور توسط سازمان آموزش و پرورش اتریش به طور یکسان برنامه ریزی شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در قالب این مقاله، تحصیل در مدرسه های شبانه روزی در اتریش را بررسی خواهد کرد.

در کشور اتریش امکانات مدارس شبانه روزی بسته به این که در کدام شهر و محل قرار دارد با یکدیگر متفاوت است. طبق قوانین اتریش والدین فرزندان مسئول آموزش دوران ابتدایی فرزندان هستند. دولت اتریش ماهانه یارانه ای را برای دانش آموزان پرداخت می ­کند. همچنان مدارس شبانه روزی به دانش آموزان کمک هزینه هایی را جهت کاهش هزینه های مدرسه، کمک به دانش آموزان برای حضور تمام وقت در مدرسه و خانه های دانش آموزی پرداخت می­ نماید.

ساختار تحصیل در مدرسه های شبانه روزی در اتریش

در کشور اتریش والدین مدارس شبانه روزی را برای تحصیل فرزندان انتخاب می­ کنند. هدف آنها از تحصیل در مدرسه های شبانه روزی در اتریش بدست آوردن تجربه های تحصیلی برای آمادگی در دوران دانشگاهی می­ باشد. در مدارس شبانه روزی اتریش دبیران دانش آموزان را به یادگیری، تفکر و تعمق تشویق می نمایند. همچنین دانش آموزان بعد از ساعات درسی در محوطه مدرسه زندگی می ­کنند. برای کمک به معلمان در مواردی آماده هستند.

از جمله مدارس شبانه روزی در این کشور می­ توان مدارس زیر را نام برد:

  • مدرسه بین المللی سالزبوررگ
  •  مدرسه بین المللی Gilgen
  • مدرسهTheresianum وین

بهترین مدرسه های شبانه روزی در اتریش

اتریش یک محیط فرهنگی غنی در قلب اروپا با معماری چشمگیر باروک، کلیساهای الهام بخش و رویدادهای فرهنگی جذاب ارائه می دهد. اتریش پر از مدارس و دانشگاه ‌های بین ‌المللی و دوزبانه، دنیایی از فرصت ‌ها را به خانواده‌ های مهاجر ارائه می ‌دهد و به راحتی راه خود را در قلب بسیاری از مهاجرانی که تصمیم می‌ گیرند آن را به خانه باز گردانند، باز می ‌کند. اتریش کشوری آلمانی زبان در اروپای مرکزی است که بیشتر جمعیت آن 2 یا 3 زبانه هستند و بسیاری به زبان انگلیسی مسلط هستند. اتریش بدون ذکر امنیت اجتماعی و ثبات اقتصادی طیف گسترده ‌ای از فرصت ‌های آموزشی را ارائه می ‌دهد. این کشور یک چشم ‌انداز بین‌ فرهنگی منحصر به ‌فرد دارد و خانه ‌ای دلپذیر و دوستانه برای خانواده ‌های بین ‌المللی است.

یک مدرسه شبانه روزی در اتریش تضمین می کند که دانش آموزان در دنیای آموزشی غوطه ور می شوند که در آن یادگیری برای همه فعالیت ها است. اندازه کلاس 12 نفره بصورت میانگین در اکثر مدارس شبانه روزی است. دانش آموزان تشویق می شوند که فکر کنند و به اشتراک بگذارند. آنها فعالانه در یادگیری خود شرکت می کنند. معلمان در محوطه دانشگاه زندگی می کنند و پس از پایان روز مدرسه برای کمک بیشتر در دسترس هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در اتریش پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

سیستم آموزشی مدارس فنی و حرفه ای در اتریش

نوعی دیگر از مدارس در این کشور مدارس فنی و حرفه ایی در این کشور است که این مدارس دارای محدودیت سنی (افراد بالای 14 سال) برای افراد می­ باشد. البته دانش آموزان برای ورود به این مدارس بایستی در آزمون ورودی شرکت نمایند. در صورت قبولی در آزمون که فرد حداقل نمره 11 را باید کسب نماید مجاز به ادامه تحصیل در این مدارس خواهد شد.

جهت زندگی دانشجویی در این کشور ابتدا می باید از هزینه های مرتبط اطلاع یابید که در نمودار زیر شرح داده شده است:

حداقل هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در اتریش

دانش آموزانی که از مدارس فنی و حرفه ایی کشور اتریش فارغ التحصیل می­ شوند. بدین ترتيب به راحتی می ­توانند در رابطه با رشته مورد نظر خود در این کشور کار انجام دهند. دانش آموزان پس از پایان تحصیلات خود در مدارس و دبیرستان ها جهت دریافت مدرک تحصیلی خود در آزمون مدارس شرکت نمایند. در صورتی که دراین آزمون موفق به کسب نمره 9 الی 12 شوند. از این رو به آنان مدارک تحصیلی تعلق خواهد گرفت.

بررسی تحصیل در مدرسه های شبانه روزی در اتریش

در کشور اتریش کودکان از سن 6 سالگی وارد مدارس می شوند. سیستم آموزشی مدارس در این کشور به این گونه می ­باشد که دانش آموزان تا قبل از ورود به دانشگاه تنها 9 سال در مدارس آموزش می­ بینند. در بسیاری از موارد فاصله مدرسه تا محل زندگی دانش آموزان فاصله زیادی است. دانش آموزان باید فواصل زیادی را برای رسین به مدرسه بپیمایند.

از این رو دولت اتریش اقدام به ایجاد مدارس شبانه روزی نموده و امکان تحصیل در مدرسه های شبانه روزی در اتریش را برای دانش آموزان فراهم آورده است. در مدارس شبانه روزی دانش آموزان روزها به تحصیل می­ پردازند. در بقیه ساعات شبانه روز در همان ساختمان زندگی می ­نمایند. در اتریش مدارس شبانه روزی زیادی وجود دارد که موارد زیر امکان تحصیل در مدرسه های شبانه روزی در اتریش را برای دانش آموزان فراهم می آورد:

  • مدارس فنی و حرفه ایی
  • مدارس متوسطه سطح پایین
  • مدارس متوسطه سطح بالا
  • مدارس متوسطه
  • مدارس ویژه

آموزش و تحصیل در مدرسه های شبانه روزی در اتریش

مدارس بین المللی در کشور اتریش برای دانشجویان بین المللی ایجاد شده است. اگرچه ممکن است دانش ­آموزان محلی نیز در این مدارس وجود داشته باشد. این مدارس از برنامه های آموزشی کشورهای آمریکا، استرالیا، فرانسه و نیوزلند تقلید می ­کند. اگرچه ممکن است آموزش به چند زبان ارائه شود. اما معمولاً از زبان انگلیسی استفاده می ­کنند.

سیستم آموزشی در این کشور از استانداردهای آموزشی سراسر جهان پیروی می­ کند. مدارکی که به دانش آموزان اعطاء می ­شود دارای رسمیت بین المللی است. هزینه تحصیل در مدارس بین المللی نسبت به مدارس محلی گرانتر است. این مدارس دارای کلاس های کوچکی می ­باشند. اما در عین حال از بهترین امکانات برخوردار هستند.

همانطور که قبلاً گفته شد سیستم آموزشی در کشور اتریش برای دانش آموزان به مدت 9 سال می ­باشد. در این مدارس آموزش به زبان آلمانی ارائه می­ گردد. دانش آموزان بایستی از لباس فرم استفاده کنند. مدارس بین المللی جزء محبوب ترین مدارس به حساب می ­آیند. دارای فضاهای محدود و در عین حال مناسب ترین امکانات می ­باشد.

آموزش و تحصیل در مدرسه های شبانه روزی در اتریش

دوره کارآموزی در اتریش

در کشور اتریش آموزش مشاغل فنی و حرفه ایی از سن 15 سالگی شروع می­ شود. دوره های کارآموزی به مدت 3 الی 4 سال طول خواهد کشید. دانش آموزان جهت دریافت مدرک خویش بایستی در آزمونی شرکت نمایند. در صورتی که فرد موفق به نمره قبولی در این آزمون شود می­ تواند به عنوان یک صنعتگر ماهر در جامعه حضور پیدا نماید. در خصوص تحصیل در این کشور می باید ابتدا از هزینه های زندگی در این کشور اطلاع یابید که در مقاله هزینه زندگی در اتریش به طور کامل این موضوع شرح داده شده است.

شرایط کالج و دانشگاه در سیستم آموزشی اتریش

در کشور اتریش دانش آموزان برای ورود به دانشگاه باید در آزمونی به نام ماتورا که پیش نیازی برای ورود به دانشگاه می­ باشد، شرکت نمایند. همچنان دانش آموزان و کارآموزان فنی حرفه ای نیز جهت ورود به دانشگاه می ­توانند در این آزمون شرکت نمایند. در کشور اتریش افراد می­ توانند در رشته هایی همچون علوم انسانی، رشته های فنی، هنر و دیگر رشته ها به تحصیل بپردازند.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های فنی را دارند می توانند با تحصیل در دانشکده های فنی آموزش های عملی بسیاری ببینند. همچنین این افراد پس از پایان تحصیلات به راحتی می توانند شغل مورد نظر خود را به دست آورند. در این کشور کالج های آموزش عالی وجود دارد که به آموزش معلمان دوره های ابتدایی، دبیرستان، مدارس فنی و حرفه ای می ­پردازند.

تحصیل در مدرسه های خصوصی در اتریش

در کشور اتریش تحصیل در مدارس دولتی به صورت رایگان می­ باشد. اما کسانی که در مدارس خصوصی به تحصیل می­ پردازند بایستی شهریه پرداخت نمایند. جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله ویزای تحصیلی اتریش را مطالعه بفرمائید.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور اتریش را دارند با سوالات زیادی روبرو خواهند شد:

  •  آیا تحصیل در مدرسه های شبانه روزی با تحصیل در دیگر مدارس متفاوت است؟
  •  هزینه های مدارس خصوصی در کشور اتریش چگونه است؟
  • آیا کشور اتریش به دانش آموزان خارجی نیز کمک هزینه پرداخت می­ نماید؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به تمامی سوالات این عزیزان می­ باشد. افرادی که قصد مهاجرت دارند باید هزینه تحصیل و زندگی در اتریش را به طور دقیق بدانند. بازار کار دانشجویی در این کشور نیز برای افرادی مناسب است که قصد کار حین تحصیل داشته باشند. همچنین افراد جهت مشاوره و راهنمایی می ­توانند با کارشناسان این موسسه ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

6 دیدگاه برای “تحصیل در مدرسه های شبانه روزی در اتریش

  1. نرگس گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    میشه چند مدرسه بین المللی در اتریش و انگلستان پیشنهاد کنید که بورسیه تحصیلی ارائه می دهند؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. تهرانی گفت:

    سلام و عرض ادب
    در صورت اخذ ویزای تحصیلی برای یکی از والدین ، وضعیت تحصیل فرزند در مقطع دبستان در مدارس اتریش به چه صورت خواهد بود؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در این صورت هزینه تحصیل فرزندان رایگان است.

  3. Anahita Rokni گفت:

    سلام، خیلی متشکرم از مطالب مفید و کار آمد تون.
    چند سوال خدمتتون داشتم، آیا دانش آموزان بین المللی زیر ۱۸ سال می توانند در اتریش کار کنند؟ و اینکه آیا کمک هزینه مالی برای دانش آموزانی با همین شرایط وجود دارد؟ و اینکه آیا دولت اتریش به دانش آموزان بین المللی هم مبلغی رو به عنوان یارانه در ماه پرداخت می‌کند؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. باتشکر.مطابق به قوانین زیر 18 سال کار در این کشور ممنون است. برای بررسی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *