مهاجرت تحصیلی اتریش

تحصیل در رشته های فنی مهندسی در اتریش

تحصیل در رشته های فنی مهندسی در اتریش

دانشگاه های کشور اروپایی اتریش، به خصوص دانشگاه های فنی مهندسی این کشور از لحاظ علمی و آموزشی عالی رتبه و برگزیده هستند. اکثر دانشجویان آرزوی تحصیل در رشته های فنی مهندسی در اتریش را در سر دارند. البته دانشجویان ایرانی نیز از این موضوع مستثنی نیستند. از سوی دیگر، امکان تحصیل رایگان در این کشور، علاقمندی متقاضیان را صدچندان کرده است. اما لازم است واجد شرایط کافی باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که یک موسسه مهاجرتی معتبر در کشور ایران محسوب می گردد. سابقه درخشانی را از پذیرفتن پرونده های مهاجرتی در کارنامه خود برجای گذاشته است. بنابراین چنانچه موسسه مذکور را انتخاب نموده اید، بدون هیچ گونه شک و تردیدی، مهاجرت شما موفقیت آمیز خواهد بود. جهت برقراری ارتباط به صورت تلفنی را حضوری اقدام نمایید.

پیش از مهاجرت تحصیلی به این کشور ابتدا با جزییات این کشور آشنا شوید:

جزییات کشور استرالیا

مدارک برای تحصیل در رشته های فنی مهندسی در اتریش

موافقت با تحصیل در رشته های فنی مهندسی در این کشور منوط به ارائه مدارک و اسنادی است که از سوی دانشگاه مورد نظر از متقاضی خواسته می شود. چنانچه مدارک به شرح زیر به صورت تکمیل و بدون نقص به دانشگاه تسلیم گردد. فرد متقاضی جهت تحصیل در یکی از رشته های فنی و مهندسی پذیرفته می گردد:

  • ارائه اصل و کپی گذرنامه متقاضی
  • ارائه چند قطعه عکس
  • گواهینامه تحصیلی دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی به صورت ترجمه شده به زبان آلمانی
  • اخذ مدرک زبان آلمانی در صورتی که دانشگاه انتخابی متقاضی، جزء دانشگاه های دولتی این کشور باشد.
  • اخذ مدرک زبان انگلیسی آیلتس آکادمیک در صورتی که دانشگاه انتخابی متقاضی، جزء دانشگاه های خصوصی این کشور باشد.
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات که به زبان آلمانی ترجمه شده اند.

نکته مهمی که در اینجا بایستی به آن توجه نمود این است که کلیه مدارک فوق الذکر بایستی از سوی دادگستری تایید گردد. همچنین ممهور به مهر دادگستری باشد. پس از این که متقاضی موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر شد. با در دست داشتن نامه پذیرش، مجاز به اخذ ویزای تحصیلی این کشور خواهد بود.

تحصیل مهندسی عمران در اتریش

شکی نیست که بهترین دانشگاه های فنی مهندسی در این کشور قرار دارند که از جمله آنها می توان دانشگاه های فنی وین (صنعتی وین)،‌ اینسبروک و دانشگاه فنی گراتس را نام برد. این دانشگاه ها جزء دانشگاه های درجه یک و عالی رتبه این کشور هستند. همچنین تحصیل در رشته های فنی مهندسی در این کشور را در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان ارائه می نمایند. زبان تحصیلی در مقطع کارشناسی، آلمانی است. اما تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.

از این رو هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

حداقل هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در اتریش

عمران و راه و ساختمان از حوزه های قدرتمند در این کشور به شمار می رود. چراکه وجود دانشگاه های فنی مهندسی و تحصیل رشته عمران برای دانشجویان، در سطح بسیار عالی انجام می شود. این کشور دارای به روزترین ساخت و سازها در سطح جهانی است. به طوری که اولین قدم در تحصیل رشته عمران در اتریش، آشنایی با جدیدترین متدهای ساخت و ساز مصالح مدرن، ماشین آلات و تجهیزات عمرانی می باشد.

تحصیل مهندسی برق در اتریش

تحصیل در دانشگاه های فنی مهندسی این کشور گزینه بسیار ایده آل است. البته تحصیل در رشته های فنی مهندسی در این کشور به صورت گسترده و مختلفی در دانشگاه های این کشور تدریس می شوند که یکی از آنها مهندسی برق است. آمارها نشان می دهد که مهندسی برق از رشته های پرطرفدار این کشور محسوب شده است. همچنین تعداد متقاضیان بالا بوده است. ناگفته نماند که کلیه رشته های فنی مهندسی از درآمد بالایی برخوردار هستند. بنابراین اگر برای مثال رشته برق را انتخاب کرده اید، قطعا در آینده از لحاظ مالی در سطح بالایی قرار خواهید گرفت. جهت مهاجرت به این کشور ابتدا مقاله مهاجرت به اتریش را مطالعه بفرمائید.

دانشگاه های فنی مهندسی در اتریش

دانشگاه های مختلفی در این کشور وجود دارند که ارائه دهنده انواع و اقسام رشته های فنی مهندسی هستند. دانشجویان متقاضی جهت مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل در رشته های فنی مهندسی در این کشور می توانند یکی از این دانشگاه ها را انتخاب نموده و ادامه تحصیل دهند.

دانشگاه های این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه فنی مهندسی وین این کشور که جزء برترین دانشگاه های این کشور محسوب می گردد.
  • دانشگاه پلی تکنیک وین
  • دانشگاه اینسبروک
  • دانشگاه تکنولوژی گراس
  • دانشگاه یوهانس کپلر لینز
  • دانشگاه گراس
  • دانشگاه آلپن آدریا کلاکنفورت
  • دانشگاه سالزبورگ

همچنین پیشنهاد می شود ابتدا مقاله ویزای تحصیلی اتریش را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

تحصیل در رشته های فنی مهندسی مکانیک در اتریش

تحصیل در رشته های فنی مهندسی مکانیک در اتریش

اتریش در زمینه صنعت و اقتصاد کشوری پیشرفته است. به همین جهت جایگاه تحصیل در رشته های فنی مهندسی در این کشور بسیار بالا و ارزشمند می باشد. رشته مکانیک از دیگر رشته های فنی مهندسی در این کشور است. علاقمندان به این رشته همواره در تلاش هستند تا در کشورهای قدرتمند صنعتی به ادامه تحصیل بپردازند که یکی از انتخاب های آنها کشور اتریش است.

هر ساله شمار زیادی از جوانان ایرانی جهت درخواست در رشته مکانیک یا سایر رشته های مهندسی قصد ورود به این کشور را دارند. البته با طی کردن مراحل و شرایط لازم، در این مسیر نیز موفق می شوند. دروس تحصیلی در رشته مکانیک در دانشگاه های فنی مهندسی این کشور برای دانشجویان مقطع کارشناسی به زبان آلمانی می باشد. اما در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر، دانشجویان می توانند تحصیلات خود را به زبان انگلیسی ادامه دهند.

دانشگاه‌ های علمی کاربردی فنی مهندسی در اتریش

این کشور علاوه بر دانشگاه های خصوصی و دولتی، دارای دانشگاه های علمی کاربردی نیز هست. همچنین امکان تحصیل در رشته های فنی مهندسی را دارند. در واقع دانشجویان علاقمند به رشته های فنی مهندسی در صورت تمایل می توانند دانشگاه های علمی کاربردی را انتخاب نمایند. دوره های کارشناسی در دانشگاه های دولتی و خصوصی اکثرا به زبان آلمانی است. اما در دانشگاه های علمی کاربردی امکان تحصیل رشته های فنی مهندسی به زبان انگلیسی نیز فراهم است. امکان مصاحبه تصویری برای پذیرش در دانشگاه های علمی کاربردی جهت تحصیل رشته های فنی مهندسی در این کشور وجود دارد و لازم است آمادگی داشته باشید.

از آنجا که اعزام دانشجو به اتریش و تحصیل در رشته های فنی مهندسی در اتریش مخاطبان بسیار زیادی در جوامع بین المللی دارد. لذا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شد تا مطالبی را در این خصوص جمع آوری نماید. همچنین تمایل دارد تا این مطالب را در اختیار متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور قرار دهد. اکنون ضمن مطالعه این مقاله، در صورتی که تصمیم قطعی جهت مهاجرت دارید، از مشاوره های کارشناسان این موسسه نیز بهره بگیرید. موسسه مذکور همراه مناسبی در امر مهاجرتی شما خواهد بود. همچنین در حسن ختام این مقاله توجه شما را به مقاله هزینه زندگی در اتریش جلب می داریم.

5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه برای “تحصیل در رشته های فنی مهندسی در اتریش

  1. طاهریان گفت:

    اطلاعاتی که در مورد تحصیل رشته های فنی مهندسی در اتریش دادید خیلی خوی بود
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *