مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

حقوق از جمله رشته هایی است که متقاضیان زیادی دارد. همه ساله دانشجویان زیادی جهت تحصیل در رشته حقوق در ترکیه اقدام می نمایند. زیرا شرایط تحصیل در این کشور بسیار مناسب است. ارائه آموزش های با کیفیت در دانشگاه های ترکیه از مهمترین دلایل انتخاب دانشگاه ترکیه محسوب است. دانشگاه های کشور ترکیه از اعتبارهای جهانی برخوردارند. دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیلات در این کشور جهت انجام کار و یا ادامه تحصیل به دیگر کشورهای اروپایی نیز مراجعت نمایند. دوستان می توانند در تمامی زمینه های مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان و وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید و از تجربیات مفید آنان در این زمینه بهره مند گردید.

مزایای تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

دانشجویان با تحصیل می توانند مدرک بین المللی LLB را اخذ نمایند. این مدرک در تمامی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده است. پس از آن دانشجویان می توانند به راحتی برای انجام کار در دیگر کشورها اقدام بنمایند. شریط اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه به گونه ای است که ابتدا از متقاضیان آزمون ورودی اخذ می نمایند. دانشجویانی که بتوانند نمره قابل قبولی را در این آزمون دریافت نمایند. اجازه تحصیل در دانشگاه های ترکیه را خواهند داشت. تدریس در اکثر دانشگاه های ترکیه به زبان های انگلیسی و آلمانی و فرانسوی و ترکی استانبولی است. دانشجویان جهت تحصیل به زبان های دلخواه خود می باید مدرک زبان مورد نظر خود را ارائه نمایند.

شرایط تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

از آنجاییکه اکثر دانشگاه های ترکیه علاقمند به جذب دانشجویان بین المللی هستند. برنامه های تحصیلی خود را به چندین زبان ارائه می نمایند. دانشجویان پس از اتمام تحصیل در رشته حقوق با فرصت های شغلی بسیار مناسبی روبرو خواهند بود. مشاغلی همچون وکالت، وکیل دعاوی و مشاوران حقوقی از جمله مشاغلی است که دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود در این رشته می توانند به انجام کار بپردازند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

ناگفته نماند طبق گزارشات اخیر تعداد دانشجویانی که جهت ادامه تحصیل کشور ترکیه مراجعه می نمایند. 2 برابر تعداد دانشجویان سال های گذشته می باشد. دانشجویان رشته حقوق در ترکیه پس از اخذ مدرک LLB می توانند به عنوان حقوقدان در سایر کشورها به انجام وظیفه بپردازند. برنامه هایی که جهت اخذ مدرک LLB در ترکیه ارائه می گردند عبارتند از قوانین بین الملل، حقوق جنایی، حقوق تجاری و بخش های خاص قانون. دانشجویان پس از دریافت مدرک LLB می توانند با تحصیل درمقطع کارشناسی ارشد مدرک LLM را اخذ و توسط این مدرک امکان انجام کارهای حقوقی در هر زمینه ای را خواهند داشت. در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق می توانند بصورت تخصصی تر به یادگیری قوانین بپردازند. پس از آن قادر خواهند بود. در هر حوزه ای از قانون به انجام کار بپردازند.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

دانشگاه های حقوق در ترکیه

دانشجویانی که متقاضی اقامت پس از تحصیل ترکیه در سال 2023 هستند، می بایست ابتدا درخواست پذیرش خود را به دانشگاه مورد نظر خود در این کشور ارسال نمایند. اکثر دانشگاه های حقوق ترکیه برنامه های تبادل دانشجو آراسموس را اجرا می نمایند و دانشجویان می توانند تجربه تحصیل در رشته حقوق در دیگر کشورها را نیز از این طریق تجربه نمایند.

دانشجویان در دانشگاه های زیر می توانند به تحصیل حقوق بپردازند:

اسم دانشکدهمحل در ترکیه
مدرسه حقوق دانشگاه کوچ استانبول

(Koç University Law School)
استانبول
دانشکده حقوق بیلکنت (Bilkent University )آنکارا
دانشگاه یدی تپه (Yeditepe University)استانبول
 دانشگاه دوکوز ایلول (Dokuz Eylül University)ازمیر
دانشگاه آنکارا (Ankara University)آنکارا
 دانشگاه استانبول (Istanbul Bilgi University)استانبول
دانشگاه کادیر هاس (Kadir Has University)استانبول
 دانشکده اوزیگین (Özyeğin University)استانبول

 

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه در دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ ترکیه استانبول یکی از دانشگاه های معتبر در ترکیه است که رشته حقوق را به دانشجویان ارائه می نماید. رشته حقوق در این دانشگاه به 3 بخش دوره تقسیم می گردد. در نهایت با ارائه پایان نامه می توانند مدرک LLM خود را اخذ نمایند، تحصیل در این رشته بدون ارائه پایان نامه نیز در این دانشگاه امکان پذیر است. شرایط کار پس از تحصیل در این کشور در مقاله کار در ترکیه به طور کامل شرح داده شده است.

اما در این صورت دانشجو موظف است تا مقاله ای را در پایان تحصیلات خود به دانشگاه ارائه نماید. برنامه های رشته حقوق در این دانشگاه بصورت تخصصی ارائه می گردد. بطوریکه تمامی جنبه های مسائل حقوقی بین المللی بررسی و ارزیابی می گردد. یادگیری دروس به صورت با دیدگاه چند بعدی صورت می گیرد. تمامی برنامه ها بصورت یکپارچه و هماهنگ در این دانشگاه برگزار می گردد. تمامی برنامه های تحصیلی LLM در دانشگاه کوچ بصورت تمام وقت هستند. به زبان های انگلیسی و ترکی ارائه می گردد. طول مدت تحصیل در این برنامه ها 1 سال می باشد.

تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های ترکیه

برخی از دانشگاه های کشور ترکیه جهت اخذ پذیرش دانشجو آزمون های ورودی دریافت می نمایند. برخی دیگر بدون آزمون ورودی و پس از بررسی مدارک دانشجویان اقدام به ارسال دعوتنامه تحصیلی می نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های ترکیه به مدت 4 سال و در مقطع کارشناسی 2 سال و و دکتری معمولا به مدت 3 سال طول خواهد کشید. در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشجویان پس از گذراندن نیمی از واحد های درسی خود، می باید به تحقیق بر روی موضوع پایان نامه خود بپردازند. دانشجویان می توانند در زمینه انتخاب رشته های تحصیلی خود و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه در کشور ترکیه و یا دیگر کشورها با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده است. در زمینه کیفیت های آموزشی در رشته های مختلف آگاهی های لازم را کسب نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *