مهاجرت تحصیلی نروژ

تحصیل در دانشگاه اسلو نروژ

تحصیل در دانشگاه اسلو نروژ

هر ساله آمار دانشجویانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه اسلو نروژ را دارند در حال افزایش است، علت این تمایل سیستم آموزشی برتر است. تحصیل در دانشگاه اسلو نروژ در دوره های تحصیلی مختلف امکان پذیر است. متقاضیان عزیز می توانند برای مطلع شدن از شرایط و امکانات تحصیل در دانشگاه اسلو نروژ با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار همراه باشند. دانشگاه اسلو نروژ امروزه بزرگترین موسسه تحقیقاتی و آموزش عالی این کشور است. دارای 28000 دانشجو، 7000 کارمند و بودجه عملیاتی این دانشگاه سالانه 8 میلیارد NOK (کرون نروژ) است. برای ورود و کسب پذیرش و سپس شرکت در برنامه های تحصیلی مختلف در دانشگاه اسلو متقاضیان بین المللی باید شرایط و الزامات مورد نیاز را رعایت کنند. دانشگاه اسلو نروژ یکی از معتبرترین و استانداردترین دانشگاه های دنیا می باشد. به دلیل ارائه برنامه های تحصیلی با کیفیت و سطح بالا، هر ساله به تعداد دانشجویانی که وارد این دانشگاه می شوند، افزوده می شود.

درباره Oslo University نروژ

دانشگاه اسلو در پایتخت نروژ، اسلو واقع شده است. این دانشگاه در سال 1813 تاسیس شد. به عنوان اولین دانشگاه کشور نروژ شناخته می شود. دانشگاه اسلو از آن زمان تاکنون پیشرفت های آکادمیک چشمگیری در زمینه حقوق و علوم داشته است. نقش مهمی در آزادسازی نروژ از دانمارک داشته است. پردیس اصلی دانشگاه اسلو در قلب شهر، جنب کاخ سلطنتی و پارلمان واقع شده است.

این دانشگاه بزرگترین موسسه تحقیقاتی نروژ است که شامل 8 دانشکده می باشد که به شرح زیر هستند:

  • الهیات
  • حقوق
  • پزشکی
  • علوم انسانی
  • ریاضیات علوم طبیعی
  • دندانپزشکی
  • علوم اجتماعی
  • آموزش

دانشگاه اسلو در بسیاری از تغییرات عمده در نروژ طی 200 سال گذشته نقش اساسی داشته است. تعداد دوره های آموزشی به زبان انگلیسی در این دانشگاه به شرح زیر هستند:

مقطع تحصیلیتعداد برنامه
کارشناسی800
کارشناسی ارشد40

امکانات تحصیل در دانشگاه Oslo نروژ

متقاضیان بین المللی در این دانشگاه به امکانات عالی سخنرانی و کتابخانه دانشگاه دسترسی دارند. دانشجویان خارجی می توانند زندگی شهری را با دسترسی آسان به فضای بیرون از خانه عالی تجربه کنند. برجسته ترین برنامه های تحصیلی در این دانشگاه عبارتند از:

  • علوم اجتماعی
  • علوم رایانه و فناوری اطلاعات
  • علوم انسانی
  • مهندسی و فناوری
  • علوم طبیعی و ریاضیات
  • مطالعات زیست محیطی و علوم زمینی
  • هنر
  • طراحی و معماری
  • آموزش
  • قانون تجارت و مدیریت

تغییر رتبه این دانشگاه طی سال های اخیر در نمودار زیر شرح داده شده است:

رتبه بندی دانشگاه اسلو نروژ

به عنوان یک دانشگاه کلاسیک با طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی، دانشگاه اسلو در اکثر زمینه ها دارای جوامع برتر پژوهشی است. این دانشگاه در حال حاضر دارای 8 مرکز ملی عالی و تمرکز استراتژیک در تحقیقات بین رشته ای در زمینه انرژی و علوم زندگی به طور خاص است. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی غیر انتفاعی و کاملا مستقر، به طرح های بودجه عمومی دسترسی دارد. امکانات آزمایشگاهی و دفتری، کتابخانه ها و پشتیبانی فنی در سطح بالایی قرار دارند.

سایر امکانات در مرکز آموزشی اسلو نروژ

متقاضیان خارجی بعد از انتخاب برنامه های تحصیلی خود قطعی شدن شرایط تحصیل در این دانشگاه حتما باید در نخستین گام اقدام به مشخص کردن محل سکونت خود کنند. دانشجویان می توانند در خوابگاه های دانشجویی مستقر شوند. اما به دلیل بالا بودن میزان درخواست، تمامی دانشجویان بین المللی برای تحصیل باید گزینه های مسکن را نیز در نظر داشته باشند. لازم به ذکر است که دانشگاه اسلو دارای 19 کتابخانه است. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در نروژ را مطالعه بفرمائید.

با مراجعه به صفحات وب كتابخانه این دانشگاه دانشجویان می توانند اطلاعاتی در مورد ساعات كار، اتاق های مطالعه، نقشه ها و موارد دیگر کسب کنند. به یاد داشته باشید که برای تحصیل در این دانشگاه کلیه دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا باید بیمه درمانی خصوصی یا عمومی را برای پوشش هفته های اول خود داشته باشند. فعالیت های متنوعی برای ورزش فردی یا تحت نظر مربیان کاملا مجرب، در هر 2 فضای داخلی و خارجی در دانشگاه اسلو ارائه می شود. امکانات ورزشی دانشگاه اسلو شامل زمین والیبال ساحلی، زمین فوتبال و تنیس روی میز است.

خدمات دانشجویی در دانشگاه اسلو نروژ

خدمات شغلی برای کمک به دانشجویان و متقاضیان بین المللی در برنامه ریزی و آمادگی برای اشتغال، با دانشجویان همکاری می کنند. خدمات شغلی این دانشگاه متقاضیان را در زمینه انجام كارهای میدانی و تجربیات كارآموزی همکاری می كنند. متقاضیان بین المللی می توانند برنامه های شغلی خود را از همان سال اول شروع کنند. بخش خدمات شغلی آماده راهنمایی دانشجویان مختلف در این زمین هستند. در این کشور بسیاری از افراد عضو یک سازمان داوطلبانه هستند. این سازمان ها به عنوان محل ملاقات خدمت می کنند. سنت کار داوطلبانه در جامعه نروژ بسیار متداول است. پیوستن به یک سازمان دانشجویی در زمان تحصیل در دانشگاه اسلو نروژ به دانشجویان امکان می دهد تا در طول اقامت خود دوستان زیادی پیدا کنند. دانشجویان می توانند بخشی از یک تیم باشند. تجربه مهمی را برای پیشرفت شخصی خود به عنوان یک دانشجو کسب کنند. همه تیم های دانشجویی توسط خود دانشجویان تاسیس و اداره می شوند. جهت کار در این کشور مقاله کار در نروژ را مطالعه بفرمائید.

هزینه تحصیل در دانشگاه اسلو نروژ

متقاضیان بین المللی برای تحصیل در این دانشگاه شهریه پرداخت نمی کنند. تحصیل در دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی دولتی رایگان است. اما باید در نظر داشته باشید که دانشجویانی که اقدام به مهاجرت تحصیلی به نروژ می کنند تا در دانشگاه اسلو مشغول به تحصیل شوند. از این رو باید در هر ترم تقریبا 70$ (دلار) برای عضویت در سازمان رفاه دانشجویی بنیاد زندگی دانشجویی، خدمات درمانی، مسکن و فعالیت های فرهنگی، روزنامه هفتگی و سایر امکانات دانشجویی پرداخت کنند.

اطلاعات بیشتر در باب این دانشگاه:

  • سایت رسمی: www.uio.no
  • آدرس: University of Oslo. P.O. Box 1072 Blindern. 0316 Oslo

برای تحصیل در دانشگاه اسلو متقاضیان خارجی باید مدرک زبان انگلیسی و یا مدرک زبان نروژی داشته باشند. در غیر این صورت، دانشجویان باید در دوره های آموزش زبان شرکت کنند. برای کسب اطلاعات کامل تر از شرایط تحصیل در کشور نروژ و همچنین شرایط تحصیل در سایر کشورهای اسکاندیناوی و اروپایی با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید. همچنین در خصوص کار قانونی در این کشور مقاله ویزای کاری نروژ از اطلاعات جامعی برخوردار می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *