مهاجرت تحصیلی اندونزی

تحصیل در اندونزی به زبان انگلیسی

تحصیل در اندونزی به زبان انگلیسی

با توجه به امکان تحصیل در اندونزی به زبان انگلیسی این کشور در سال های گذشته با افزایش دانشجویان خارجی روبرو بوده است. البته در مقایسه با کشورهای همسایه، اندونزی تعداد کمی دانشجوی خارجی دارد و این به دلیل کمبود برنامه های انگلیسی زبان در این کشور در سال های گذشته بوده است. اکنون با توجه به برنامه های کشور اندونزی برای جذب دانشجویان خارجی، برنامه های انگلیسی بیشتری در این کشور ارائه می شود. دانشجویان خارجی با داشتن آیلتس حداقل 6 می تواند برای تحصیل در اندونزی اقدام کنند. لازم به ذکر است هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در اندونزی کمی بالاتر از هزینه تحصیل به زبان اندونزیایی است. برای آشنایی بیشتر موضوع تحصیل در اندونزی به زبان انگلیسی به این مقاله یا نگارش تهیه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

درباره تحصیل در اندونزی به زبان انگلیسی

از آنجا که اندونزی با توجه به چشم انداز امیدوار کننده اقتصادی که دارد، به یک ستون فزاینده مهم در اقتصاد جهانی تبدیل می شود و این کشور را در هفتمین اقتصاد بزرگ جهان تا سال 2030 قرار می دهد و موقعیت خود را به عنوان بزرگترین اقتصاد در آسیا، به طور طبیعی مورد توجه بین الملل قرار می گیرد. اندونزی کمتر از 6000 دانشجوی بین المللی دارد که در دانشگاه های محلی تحصیل می کنند که در مقایسه با مالزی با 63.000 و سنگاپور با 52.000، بسیار کم است. تعدادی از عوامل در زمینه کمبود دانشجویان بین المللی تحصیل کننده در دانشگاه های اندونزی از جمله:

  • کیفیت موسسات آموزشی اندونزی
  • فقدان برنامه های تبادل دانشجو
  • مسائل ویزای دانشجویی
  • و همچنین عدم ارتقا دانشجویان به خارج از کشور وجود دارد.

کیفیت دانشگاه های محلی اندونزی مورد نگرانی مداوم است و دلیل اصلی عزیمت خود اندونزیایی ها به خارج از کشور برای تحصیل در کشورهایی مانند ایالات متحده، استرالیا و ژاپن است. رئیس جمهور جوکو ویدودو هدف خود را برای بهبود جایگاه اندونزی در دنیای دانشگاهی تعیین کرده است و دانشگاه های منتخب ایالتی را با مسئولیت ارتقا رتبه ها برای قرار گرفتن در میان 500 دانشگاه برتر جهان اعلام کرده است. تا به امروز، دانشگاه های اندونزی در زمینه های مهم اشتغال فارغ التحصیلان، جذب دانشجویان خارجی، ارائه برنامه گسترده زبان انگلیسی و غیره کوتاهی کرده اند.

تحصیل در اندونزی به زبان انگلیسی در دانشگاه ها

دوره های بین المللی که انگلیسی را به عنوان زبان آموزش ارائه می دهند، به طور فزاینده ای برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در اندونزی تحصیل کنند، در دسترس است. 4 دانشگاه زیر همه دوره های بین المللی را به زبان انگلیسی عمدتا برای برنامه های کارشناسی ارائه می دهند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه اندونزی
2موسسه فناوری باندونگ
3دانشگاه پوراستیا مولیا
4دانشگاه بینوس

دوره های کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی (MBA) همچنین به زبان انگلیسی مانند IPMI در جاکارتا و مدرسه تجارت ITB ارائه می شود. برنامه های مشترک و دو مدرکی بین دانشگاه های اندونزی و دانشگاه های بین المللی نیز ارائه می شود، مانند برنامه هایی که توسط دانشگاه Pelita Harapan برای دانشجویانی که می خواهند یک ترم یا فقط بخشی از دوره تحصیلات خود را در اندونزی بگذرانند، ارائه می شود.

برای کسانی که به دنبال تحصیل در زبان اندونزیایی یا فرهنگ محلی هستند، دوره های مختلفی در جاکارتا ، باندونگ و یوگیاکارتا و همچنین خارج از جاوا مانند دانشگاه آندالاس در دسترس است که فرصت مطالعه فرهنگ مینانگ کابائو پادانگ را ارائه می دهد. میراث فرهنگی غنی اندونزی این مکان را به مکانی ایده آل برای مطالعه مسائل اقتصادی تبدیل می کند و دولت اندونزی بورسیه تحصیلی اندونزی غیررسمی زبان و فرهنگ اندونزیایی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

شرایط تحصیل در اندونزی به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در اندونزی به زبان انگلیسی

اخذ ویزای دانشجویی برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در خارج از کشور در اندونزی را دارند ، در گذشته چالشی بود که دانشجویان مجبور بودند با ویزای توریستی به این کشور بیایند و سپس مطابق آن تمدید شوند، غالباً برای این کار هزینه های غیرقانونی پرداخت می کنند. از ابتدای سال 2016، این مسئله حل شده و اکنون می توانند به صورت آنلاین برای ویزای دانشجویی و ویزای اقامت محدود (VITAS) اقدام کنند. روند اخذ ویزای دانشجویی دانشجویان بین المللی را ملزم به دریافت VITAS قبل از ورود از طریق ارسال نامه حامی مالی از دانشگاه مورد نظر خود می کند. دانشجویان بین المللی می توانند با شروع دوره تحصیل خود، VITAS خود را به یک اجازه اقامت محدود به نام KITAS تبدیل کنند و همچنین برای خروج و ورود مجدد به اندونزی توصیه نامه مجوز تحصیل، مجوز ورود مجدد چندگانه را دریافت می کنند.

ویزای دانشجویی بسته به نوع دوره و دانشگاه 1 یا 2 سال اعتبار دارد. در حالی که روند اخذ ویزا برای دانشجویان بین المللی ساده شده است، اما هنوز هم استفاده از نماینده برای اطمینان از روند روان کار توصیه می شود. برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در اندونزی را دارند، هزینه های مربوط به روند ویزا باید در نظر گرفته شود و این می تواند برای برخی از دانشجویان بین المللی جذاب نباشد.

جهت تحصیل به زبان انگلیسی در اندونزی شرایط زیر را باید داشته باشید:

  • گذرنامه معتبر و کپی
  • عکس اندازه گذرنامه اندونزی
  • اجازه اقامت ویتاس
  • پرداخت هزینه ویزای دانشجویی اندونزی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • مدرک زبان آیلتس حداقل 6 یا 6.5

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های برتر اندونزی

دولت اندونزی در چند سال اخیر متمرکز بر تغییر بخش آموزش عالی خود برای همگام سازی با رقابت جهانی همسایگان خود مانند مالزی و تایلند بوده است. این استراتژی دو هدف را دنبال می کند.

  • اول، فراهم کردن سطح آموزش بهتری برای جمعیت جوان خود
  • و دوم، جلب دانشجویان بین المللی بیشتر برای تحصیل در این کشور

در چند سال گذشته، بسیاری از دانشگاه های آسیا از جمله اندونزی، تأکید مجدد بر بهبود امکانات و برنامه های خود کرده اند. این واکنش به ورود دانشجویان بین المللی به عنوان یک معیار اصلی در رتبه بندی و اعتبارسنجی دانشگاه ها بوده است. تعداد دانشجویان بین المللی که در سال های اخیر در دانشگاه های اندونزی حضور دارند، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. با پیشرفت، انتظار می رود که این روند در پی تصمیم دولت اندونزی در مورد اجازه دانشگاه های خارجی برای افتتاح شعبه در این کشور، ادامه یابد.

از زمان صدور اولین قانون شماره 12 در مورد آموزش عالی در سال 2012، بین المللی شدن بخش آموزش عالی محلی یکی از اولویت های اصلی قرار گرفته است. اندونزی در حال حاضر دارای 4.498 دانشگاه است که 25.548 رشته را ارائه می دهد، با این وجود موسسات آموزش عالی این کشور هنوز در سطح جهانی رتبه ضعیفی دارند. تنها 3 دانشگاه ملی در اندونزی به لیست 500 دانشگاه برتر جهان راه یافتند یعنی:

  • دانشگاه اندونزی
  • موسسه فناوری باندونگ
  • و دانشگاه گاجامادا

کیفیت تحصیل در اندونزی

سبک تدریس و فرهنگ محلی حوزه دیگری است که دانشجویان بین المللی باید هنگام تحصیل در اندونزی مورد توجه قرار دهند. به عنوان یک کشور اکثریت مسلمان، معنویت و دین در طول زندگی روزمره از جمله زندگی در دانشگاه وجود دارد. علاوه بر این، سبک تدریس ارائه شده در دانشگاه های اندونزی نیز موضوعی است که دانشجویان آینده بین المللی باید از آن آگاه باشند زیرا یادگیری روانشناسی و به خاطر سپردن نظریه ها در مقابل تمرکز بیشتر روی عمل، هنجار دروس دانشگاه های محلی است. البته دوره های بین المللی در این زمینه روش دیگری دارند.

علیرغم این چالش ها، شایان ذکر است که موفقیت چشمگیر دانشجویان اندونزیایی در صحنه بین المللی، به ویژه در مورد رقابت های بین المللی تجارت از کالیفرنیا گرفته تا بانکوک، دانشجویان بازرگانی اندونزیایی با ارائه ایده های نوآورانه تجاری که به چالش های منحصر به فرد از طریق سازگار با محیط زیست و از نظر اقتصادی پاسخگو هستند، در مسابقات مختلف برنامه های تجاری مقام اول را کسب کردند. این موفقیت را می توان به کیفیت آموزش تجارت که یکی از معدود حوزه های دانشگاهی است و اعضای هیئت علمی از دنیای حرفه ای را به کار می گیرد، و همچنین فرصت های بی شماری و گوناگونی که اندونزی به عنوان بازار ارائه می دهد، نسبت داد.

در نمودار زیر می توانید بیشترین تعداد دانشجویان خارجی با ملیت متفاوت را در اندونزی مشاهده کنید:

بیشترین دانشجویان خارجی در اندونزی

مزایای تحصیل در اندونزی

اندونزی بازار مهیج و پویایی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند که می خواهند افق دید خود را گسترش دهند و خود را برای بازار جهانی آماده کنند. اندونزی به عنوان بزرگترین بازار آسیا و 10 اقتصاد برتر جهانی آینده، بینشی منحصر به فرد در مورد فرهنگ و آداب و رسوم تجارت جنوب شرقی آسیا به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. گرچه کیفیت آموزش اندونزی ممکن است هنوز با سنگاپور، ژاپن یا چین رقیب نباشد، اما می تواند دانشجویان را در معرض ارزش یک نیروگاه آسیایی با سرعت رشد قرار دهد که چالش های محلی را ارائه می دهد که راه حل ها می توانند برنامه های جهانی داشته باشند.

به ویژه در زمینه آموزش تجارت، مدارس بازرگانی اندونزی و دانشجویان بازرگانی توانایی خود را در سطح بین المللی نشان داده اند. علاوه بر این، درک و توانایی تعامل موفقیت آمیز با فرهنگ تجارت اندونزی می تواند دانشجویان بین المللی را که به دنبال یک حرفه بین المللی هستند، با دانش و بینش ارزشمندی که آنها می توانند برای ایجاد مشاغل شخصی خود و یا شرکت های چند ملیتی که قصد نفوذ به بازار کار در اندونزی را دارند، فراهم کند. جهت بررسی گزینه های دیگر و بهتر برای تحصیل به زبان انگلیسی با هزینه ای مناسب می توانید با برقراری تماس، مستقیما با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *