مهاجرت تحصیلی آمریکا

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

بسیاری از والدین جهت تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان برای فرزندان خود اقدام می نمایند زیرا شرایط تحصیل در آمریکا عالی می باشد. دانش آموزان با توجه به سوابق تحصیلی خود پذیرش می شوند و تحصیل در مقاطع دبیرستانی در مراکز مشخص شده را ادامه می دهند. دانش آموزان بین المللی با تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان با متدهای آموزشی در این کشور آشنا شده و مهارت زبان انگلیسی خود را می توانند در این مقطع تقویت نمایند. در نتیجه با آمادگی بیشتری می توانند برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا اقدام نمایند. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت والدینی را که قصد پذیرش فرزندان در مدارس آمریکا را دارند، راهنمائی می نمایند.

این مقاله نیز از سوی همین موسسه در اختیار شما قرار گرفته است. اما سوالاتی که با مطالعه این مقاله پاسخ آنها را بدست خواهیم آورد:

  • شرایط بورسیه تحصیل در آمریکا برای مقاطع دبیرستان چیست؟
  • قوانین دبیرستان های آمریکا برای مهاجرت تحصیلی چیست؟
  • شرایط تحصیل برای زیر 18 سال و بالای 18 در آمریکا به چه صورت است:

مدارک دیپلم برخی از کشورها همچون ایران مورد تأیید دانشگاه های آمریکا نیست. دانش آموزان این کشورها به ناچار می باید قبل از ورود به رشته تحصیلی خود دوره هایی را در کالج های این کشور بگذرانند. پس بهتر آن است تا دانش آموزان با تحصیل در مقطع دبیرستان از گذراندن دوره های فوق قبل از ورود به رشته تحصیلی خود در دانشگاه جلوگیری نمایند. دانشگاه های آمریکا در دسته تراز اول دانشگاه های جهان قرار دارند. دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های آمریکا باید معدلی بالاتر از 16، مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 و کسب نمره قبولی در آزمون SAT را به همراه داشته باشند.

 تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان در سال 2023

دانش آموزان در آمریکا از سن 6 سالگی شروع به تحصیل می نمایند. مدت زمان تحصیل در مقطع ابتدایی 6 سال است. پس از آن دانشجویان وارد دوره راهنمایی شده و به مدت 3 سال در این مقطع به تحصیل می پردازند. پس از پایان مقطع راهنمایی دانش آموزان برای تحصیل در دوره متوسطه به دبیرستان های این کشور مراجعه و ثبت نام می نمایند. این مقطع 3 ساله است. 2 سال پایانی در دبیرستان های آمریکا موسوم به دوره IB می باشد. پس از پایان این دوره به دانشجویان مدرک دیپلم بین المللی تعلق می گیرد.

دوره های IB دبیرستان های آمریکا 6 گروه درسی که هر یک شامل 3 بخش می باشد را به دانش آموزان ارائه می نماید. دانش آموزان در این دوره ملزم به یادگیری موضوعات درسی مختلفی همچون زبان، ادبیات، علوم انسانی، علوم پایه و هنر می باشند. پس از پایان دوره مدارک و نمرات دانش آموزان بررسی و ارزیابی می گردد. دانش آموزان با توجه به نمرات کسب شده خود می توانند وارد دانشگاه های مورد نظر خود در این کشور شوند.

دبیرستان های کشور آمریکا به صورت خصوصی و دولتی در این کشور فعالیت می نمایند. دبیرستان های خصوصی این کشور نسبت به دبیرستان های دولتی کوچک تر است اما از امکانات بیشتری برخوردار می باشند. برنامه های فوق برنامه مفیدی در دبیرستان های خصوصی آمریکا ارائه داده می شود. یکی از راه های موفقیت در پذیرش دانشگاه های این کشور بشمار می رود.

شرایط لازم برای تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

دانش آموزانی که قصد تحصیل در مقطع دبیرستان را دارند، می باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • متقاضیان باید بیشتر از 16 سال باشند.
  • برخورداری از معدل بالای 12 و آشنایی مقدماتی با زبان انگلیسی
  • معرفی فردی به عنوان اسپانسر در آمریکا در صورتی که دانش آموز کمتر از 18 سال باشد.

در صورتیکه دانش آموزان نتوانند فردی را به عنوان اسپانسر معرفی نمایند. دبیرستان های این کشور خود افرادی را به صورت قانونی قیم و یا اسپانسر دانش آموزان معرفی خواهند نمود. درباره آمریکا و سیستم آموزشی دبیرستان های این کشور به گونه ای است که نمرات و معدل دانش آموزان در سال های گذشته تحصیلی آنان بررسی شده است. مطابق با نمرات اخذ شده، دروس زبان انگلیسی و دیگر دروس به آنان ارائه می گردد.

میزان تحصیل در دانشگاه های خصوصی آمریکا به شرح زیر است:

میزان تحصیل در دانشگاه های خصوصی آمریکادانش آموزان پس از اخذ پذیرش در این مقطع می باید هزینه یک ترم تحصیلی خود را پرداخت نماینند. اگر بنا به هر دلیلی ویزای تحصیلی دانش آموزان صادر نگردد. مدارس تمامی هزینه تحصیلی پرداخت شده را مسترد می نماید. علاوه بر شرایط ذکر شده دانش آموزان می باید از تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیلی خود در ایالات متحده باشند. در نهایت دانش آموزان با اتمام تحصیل در ایالات متحده در مقطع دبیرستان می توانند مدرک 12 ساله دیپلم خود را دریافت نمایند.

هزینه تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

همانطور که می دانید تحصیل در ایالات متحده رایگان نيست. دانش آموزان برای تحصیل در مقطع دبیرستان نیز ملزم به پرداخت شهریه می باشند. دانش آموزانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از سوی دبیرستان های آمریکا شده اند. از این رو می باید از همان ابتدا شهریه یک ترم تحصیلی خود را که معادل 7000$ (دلار) است را پرداخت نمایند. هزینه های تحصیل در دبیرستان های دولتی و خصوصی این کشور با یکدیگر متفاوت است. از این رو هزینه زندگی در این کشور در مقاله هزینه زندگی در آمریکا شرح داده شده است.

متوسط هزینه ها به شرح زیر است:

دبیرستان هاهزینه های تحصیل به دلار به ازای هر سال
دبیرستان های خصوصی$22000 الی 60000$
مدارس شبانه روزی در آمریکا$35000 الی 60000$
دبیرستان های دولتی$20000 الی 40000$

امکان اخذ کمک های مالی برای دانش آموزن بین المللی وجود ندارد. زیرا دولت آمریکا هیچ بودجه ای را برای کمک به دانش آموزان در نظر نگرفته است. البته هزینه تحصیل در مدارس دولتی برای آن دسته از دانش آموزانی که به همراه اعضاء خانواده خود به آمریکا مهاجرت نموده اند. در ایالتی که سکونت دارند، به صورت رایگان است.

هزینه تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

پذیرش دبیرستان در آمریکا

والدینی که قصد اخذ پذیرش تحصیلی برای فرزندان خود از دبیرستان های آمریکا را دارند. ابتدا باید درخواست پذیرش فرزند خود را به یکی از دبیرستان های خصوصی آمریکا ارسال نمایند. از آنجاییکه اولویت پذیرش در مدارس دولتی با دانش آموزان بومی این کشور است. پذیرش دانش آموزان بین المللی در این مدارس دشوار می باشد. از همین رو بهتر است از همان ابتدا والدین برای پذیرش در مدارس خصوصی این کشور اقدام نمایند.

ارائه مدارک زیر جهت اخذ پذیرش، الزامی است:

  • ریز نمرات سال های پیشین تحصیل
  • ارائه دو توصیه نامه از اساتید سال های قبل
  • گواهی تمکن مالی دانش آموز

دبیرستان های آمریکا آزمونی موسوم به Sleep test را با هدف تعیین سطح نمودن مهارت زبان انگلیسی متقاضیان اخذ می نماید و دانش آموزان جهت اخذ پذیرش تحصیلی می باید در این آزمون نمره قبولی را کسب نمایند. پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی والدین می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی نوع F آمریکا برای فرزندان خود اقدام نمایند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجارب مفیدی که در زمینه های مختلف تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری در آمریکا دارند، متقاضیان را یاری می نمایند. دوستان می توانید از تجارب این مجموعه در زمینه تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان بهره مند گردید.

5/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه برای “تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

  1. مائده گفت:

    چبا سلام وقتتون بخیر من میخواستم برای تحصیل در کشور آمریکا در مقطع دبیرستان بورسیه بگیرم آیا امکانش هست و اینکه چه شرایطی وجود داره که ما بتونیم در کلاس های آنلاین آکسفورد شرکت کنیم

    1. صادقی گفت:

      با سلام برای تحصیل در آمریکا بایستی شرایط پذیرش و ویزای تحصیلی آمریکا مطابق با شرایط شما بررسی گردد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. علی گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم حداقل معدل برای دبیرستان دوره دوم یعنی پایه یازدهم چه نمره و معدلیه
    یعنی حداقلش چقدره

    1. صادقی گفت:

      با سلام حداقل بایستی 70درصد نمره را اخد کرده باشید. در خصوص بررسی شرایط پذیرش با شماره 0219103232 تماس بگیرید. توصیه می شود مقاله بورسیه تحصیلی در آمریکا را نیز مطالعه کنید.

  3. ایلیا گفت:

    به نام خداوند سلام من 14سالمه و در مدرسه نمونه دولتی درس میخونم من به هواپیما و رشته هوافضا علاقه دارم من یک هواپیما ساختم که قابلیت پرواز داره و میتونه هشتاد کیلو رو بلند کنه یعنی یک هواپیما نفر بر که قابلیت پرواز داره و هشتاد کیلو وزن رو بلند میکنه تست ه
    م شده اگه از موتور هواپیما شروع کنیم طراحی سیلندر پیستون میل لنگ اندازه گیری خودم انجام دادم یعنی طراحی کردم قالب سازی کردم الیاژ بدنه رو خودم انتخاب کردم ریخته گری کردم یعنی از هیچ قطعه یا جسم اماده استفاده نکردم حالا خود بدنه هواپیما طراحی خودم انجام دادم جنس بدنه خودم انتخاب کردم کابین و سیستم فرمان دهی خودمم انجام دادم یعنی همه این چیزارو گفتم که شما بدونی که صفر تا صد کار و خودم انجام دادم از موتور هواپیما که سوختیه بگیر تا خود هواپیما خودم ساختم بدون هیچ کمکمی و بدون هیچ امکاناتی میگم حتی پیچ که برای بعضی از جاهای هواپیما استفاده کردم هم خودم درست کردم خودم قالب گری کردم منضورم این بود که سما متوجه این بشین که صفر تا صد کار خودم انجام دادم اگه بخوایت عکس هم میفرستم فقط میگم ایا راهی هس که بتوانم در مدارس امریکا تحصیل کنیم بورسیه بگیرم ؟؟؟؟ایا راهی هست ؟؟ممنون میشم جواب بدین

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. با تو به مهارت شما و شرایط سنی که دارید بله این امکن برای شما وجود دارد. در خصوص شرایط تحصیل در آمریکا با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *