مهاجرت تحصیلی آذربایجان

تحصیل در آذربایجان به زبان انگلیسی

تحصیل در آذربایجان به زبان انگلیسی

تحصیل در آذربایجان به زبان انگلیسی سوال اصلی تمام دانشجویان بین المللی می باشد که به فکر مهاجرت تحصیلی به آذربایجان را در سر دارند. فرصت های مختلفی برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف وجود دارد و دانشجویان و داوطلبان می توانند با توجه به علایق و برنامه ریزی خود، مشغول به تحصیل در دانشگاه های آذربایجان در رشته مورد علاقه خود شوند. دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معتبر در کشور آذربایجان در چند سال اخیر تعداد قابل توجهی از دانشجویان و داوطلبان بین المللی را جذب کردن و این کشور در حال تبدیل شدن به یک مقصد تحصیلی محبوب می باشد. به همین دلیل، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار قصد دارند شرایط تحصیل در آذربایجان به زبان انگلیسی و همچنین موضوعات مرتبط را مورد بررسی قرار دهند و شما عزیزان را از این موضوع آگاه سازند که آیا تحصیل در آذربایجان به زبان انگلیسی امکان پذیر است یا خیر.

کشور آذربایجان در یک نگاه

جمهوری آذربایجان با طبیعت بی نظیر، فرهنگ و تاریخ چند قرن خود در ساحل غربی دریای خزر، در ضلع شرقی ماورا قفقاز واقع شده است. پایتخت این کشور در حال توسعه باکو نام دارد که مرکز تجاری و اقتصادی آذربایجان به شمار می رود. از برجسته ترین مواردی که موجب شناخته شده کشور آذربایجان شده اند می توان گیاهان و جانوران متنوع و همچنین طبیعت زیبای این کشور اشاره کرد. آذربایجان پل ارتباطی بین اروپا و آسیا است. این کشور همچنین نقش بسزایی در گسترش روابط سیاسی و تجاری دارد و الگوی اقتصادی جدیدی را در توسعه منطقه ایجاد می کند.

اطلاعات کلی درباره آذربایجان عبارتند از:

مواردتوضیحات
جمعیت10.127.874 نفر
کد شماره گیری بین المللی+994
واحد پولAZT (منات آذربایجان)
زبان رسمیترکی آذربایجانی
مساحت کل86.600 کیلومتر مربع

درصد نسبتاً زیادی از آذربایجانی ها به نوعی تحصیلات عالی را کسب کرده اند، به ویژه در موضوعات علمی و فنی. در دوران اتحاد جماهیر شوروی، سطح سواد و میانگین تحصیلات از نقطه شروع بسیار پایین خود، علی رغم 2 تغییر در الفبای استاندارد، از خط فارسی عربی به لاتین در دهه 1920 و از رومی به سیریلیک در دهه 1930 به طرز چشمگیری افزایش یافت. طبق داده های اتحاد جماهیر شوروی، 100% مردان و زنان (9 تا 49 ساله) در سال 1970 باسواد بودند.

نرخ دقیقتر سواد در آذربایجان به شرح زیر است:

نرخ دقیقتر سواد در آذربایجان

بر اساس گزارش برنامه توسعه سازمان ملل در سال 2009، میزان سواد در آذربایجان 99.5% بود. امروزه میزان سواد در آذربایجان به 99.79% می رسد.

تحصیل در آذربایجان به زبان انگلیسی در سال 2023

در کشور آذربایجان مردم بر 3 زبان اصلی یعنی ترکی آذربایجانی، انگلیسی و روسی تسلط دارند. همانطور که گفته شد، آذربایجان به یکی از محبوب ترین مقاصد برای تحصیل تبدیل می شود و دانشجویان زیادی اقدام به اخذ ویزای دانشجویی آذربایجان و مهاجرت تحصیلی به این کشور می کنند. یکی از دلایل افزایش دانشجویان و داوطلبان بین المللی در دانشگاه های کشور آذربایجان، امکان تحصیل در آذربایجان به زبان انگلیسی می باشد. شایان ذکر است که تحصیل در آذربایجان به زبان انگلیسی ممکن است برای همه دانشجویان بین المللی آسان نباشد. زیرا درصد کمی از برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان در موسسات این کشور قابل دسترسی هستند و اکثر برنامه ها به زبان محلی تدریس می شوند.

به یاد داشته باشید که تحصیل در آذربایجان به زبان انگلیسی معمولا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر است و اکثر برنامه های دکترا در این کشور به زبان ترکی آذربایجانی یا روسی ارائه می شوند. لازم به ذکر است که اگر یک دانشجو بخواهد در دانشگاه های آذربایجان مشغول به تحصیل به زبان ترکی آذربایجانی یا روسی شود، نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد و می تواند قبل از شروع برنامه تحصیلی خود در دوره های آموزش زبان شرکت کند.

تحصیل در آذربایجان به زبان انگلیسی در سال 2020

مدارک لازم برای تحصیل در آذربایجان به زبان انگلیسی

مدارک لازم تحصیل در دانشگاه های کشور آذربایجان به زبان انگلیسی عبارتند از:

مدارکامتیاز (حداقل)
تافل (آزمون کاغذی)550 تا 587
تافل (آزمون رایانه ای)213 تا 240
تافل آنلاین (اینترنتی)79 تا 95
آیلتس6.5 تا 7

اگر متقاضی در آزمون TOEFL یا IELTS را شرکت نکرده باشد و بخواهد سطح دانش خود را در زبان انگلیسی با سایر آزمون ها ثابت کند، باید ثابت کند که سطح دانش زبان انگلیسی وی مطابق با سطح B1 یا B2 (بر اساس European language passport) می باشد. به دانشجویان و داوطلبان بین المللی که قصد دارند با مهاجرت به آذربایجان وارد دانشگاه های این کشور شوند توصیه می شود که قبل از انجام هر کاری درباره برنامه های تحصیلی و الزامات تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه مورد نظر خود مطلع شوند زیرا هرچه یک دوره یا برنامه درسی از رقابت بیشتری برخوردار باشد، دانشجویان باید سطح دانش انگلیسی بالاتری داشته باشند تا موفق به شرکت در آنها شوند.

آشنایی با بهترین دانشگاه های آذربایجان

اگر می خواهید در کشور آذربایجان مشغول به تحصیل شوید، حتما باید با دانشگاه های برتر این کشور آشنا باشید تا بدانید کدام دانشگاه در این کشور برای شما مناسب است. هزینه تحصیل در دانشگاه های آذربایجان با توجه به برنامه ها، زبان تحصیل، مقطع تحصیل و همچنین سایر موضوعات مختلف، متفاوت است. توصیه می شود قبل از مهاجرت تحصیلی به آذربایجان، اطلاعات کافی درباره دانشگاه مورد نظر خود کسب کنید و با تماس با آن، از شرایط کسب پذیرش تحصیلی و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه مطلع شوید.

برخی از بهترین دانشگاه های آذربایجان برای ادامه تحصیل در زمینه های مختلف عبارتند از:

  1. Azerbaijan Medical University
  2. Azerbaijan State University of Economics
  3. Azerbaijan Architecture and Construction University
  4. Azerbaijan State Oil and Industry University
  5. Khazar University
  6. Nakhchivan State University
  7. Baku State University
  8. Bakı Avrasiya Universiteti
  9. Azerbaijan University
  10. Azerbaijan Technical University

دانشگاه های ذکر شده در لیست بهترین دانشگاه های آذربایجان برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف قرار گرفته اند و اکثر دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در آذربایجان وارد این دانشگاه ها می شوند. شما عزیزان نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط ادامه تحصیل در آذربایجان و یا شرایط ورود به بهترین دانشگاه های دنیا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *