مهاجرت تحصیلی بلغارستان

تحصیل داروسازی در بلغارستان

تحصیل داروسازی در بلغارستان

تحصیل داروسازی در بلغارستان در میان رشته های پزشکی دلایل مختلف یک گزینه جذاب تحصیلی برای متقاضیان بین المللی به شمار می رود. تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور گزینه ای مناسب است. در این مقاله به بررسی و تشریح این موضوع می پردازیم. اگر شما مایل به تحصیل داروسازی در خارج از کشور هستید اما دقیقا نمی دانید کجا، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما خواهد گفت که چرا بلغارستان می تواند یک مقصد جذاب برای تحصیل رشته داروسازی باشد.

در ادامه، ما جزئیات بیشتری را در مورد داروسازی به زبان انگلیسی در برخی از بهترین دانشگاه های بلغارستان، هزینه های تحصیل در بلغارستان، شرایط ورود و همچنین هزینه های زندگی در بلغارستان به اشتراک خواهیم گذاشت. ما واقعا اعتقاد داریم که اگر تصمیم به تحصیل داروسازی در بلغارستان دارید. این اطلاعات برای شما مفید خواهند بود. به شما کمک می کنند تا تصمیم درستی بگیرید.

اینفورگرافیک تحصیل داروسازی در بلغارستان

مزایا تحصیل داروسازی در بلغارستان

یکی از مزیت های اصلی تحصیل داروسازی در بلغارستان، مدرک معتبر بین المللی است که در دانشگاه های بلغارستان دریافت می کنید. شرایط تحصیل در بلغارستان به شما اجازه می دهد تا شغلی را در همه جای دنیا دنبال کنید. یکی دیگر از دلایل عالی برای تحصیل در بلغارستان، هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه است. هزینه های زندگی در بلغارستان نیز به طور کلی پایین است، بنابراین نیازی به صرف هزینه زیادی در طول تحصیل در خارج از کشور نخواهید داشت. علاوه بر این، با وجود اینکه تمام دوره ‌های این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌ شوند، دانشگاه ها دوره زبان بلغاری را ارائه می ‌دهند. یادگیری یک زبان جدید بسیار سودمند است رزومه شما پس از فارغ التحصیلی شما را در بین سایر متقاضیان متمایز می کند! برای بهبود مهارت های انگلیسی خود نیز آماده شوید.

کتاب های تحصیلی شما در دانشگاه به زبان انگلیسی خواهد بود و برای صحبت با همکاران خود در خارج از کشور به مهارت های زبانی نیاز دارید! با صحبت در مورد همکاران خود در بلغارستان، شما توسط بسیاری از دانشجویان خارجی دوستانه که مشتاق ملاقات با مردم از سراسر جهان هستند، احاطه خواهید شد. دانشگاه های بلغارستان هر ساله پذیرای دانشجویان بیش از 50 کشور هستند و مهمان نوازی افسانه ای مردم محلی هرگز شما را ناامید نخواهد کرد. دانشگاه های بلغارستان بر یادگیری مبتنی بر تمرین تمرکز می کنند، بنابراین برنامه درسی شامل سمینارهای بسیاری در آزمایشگاه های مدرن و دوره های کارآموزی مفید است. علاوه بر این، دانش آموزان می توانند به صورت پاره وقت در بلغارستان کار کنند تا دانش عمیق تری در این زمینه کسب کنند.

شرایط درخواست برای دانشگاه های بلغارستان

اولین مرحله تضمین یا اخذ پذیرش در هر دانشگاه یا موسسه عالی بلغارستان، مرحله درخواست است. این روش بسیار ساده است و متقاضیان دانشجویی که می توانند مدارک لازم را ارائه دهند، نیازی به آزمون یا مستندات اضافی ندارند. الزامات مهم برای در نظر گرفتن پذیرش در مدارس در بلغارستان عبارتند از: فرم درخواست دانشگاهی که باید توسط متقاضی پر شود و منحصراً سطح مهارت آنها در زبان آموزشی را که برنامه پیشنهادی آنها در آن ارائه می شود، مشخص کند، برای مثال دوره هایی به زبان های بلغارستان، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی در چندین دانشگاه در این کشور تدریس می شود. برای دانش آموزان لیسانس: یک کپی معتبر و معتبر از گواهی پایان تحصیلات متوسطه متقاضی و نتایج نشان دهنده نمرات فردی آنها در موضوعات مهم.

برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی: یک کپی تایید شده از مدرک یا گواهینامه لیسانس کارشناسی ارشد و ریز نمرات آنها که جزئیات دوره های گذرانده شده و نمرات کسب شده در دو سال آخر تحصیل آنها را نشان می دهد. نامه ای از هیئت حاکمه محل صدور دیپلم یا گواهی پایان دوره متوسطه متقاضی، مبنی بر اینکه متقاضی واجد شرایط تحصیل در هر موسسه عالی در کشور خود است. گزارش بهداشتی از یک موسسه پزشکی معتبر حداکثر یک ماه قبل از ثبت درخواست. یک کپی از صفحه داده های زیستی گذرنامه یا شناسه متقاضی و 4 عکس پاسپورتی که اخیرا گرفته شده است.

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در رشته داروسازی در بلغارستان

گواهی مهارت زبان؛ انگلیسی : آیلتس: 60; تافل: 550; برای پذیرش در برنامه های ارائه شده به آن زبان ها، مهارت زبان فرانسه و آلمان نیز مورد نیاز است. متقاضیان کشورهایی که زبان انگلیسی در آنها زبان رسمی است. متقاضیانی که قبلاً به زبان انگلیسی در سطوح مهارت صحبت می کنند و می نویسند، و مدرک خارجی ندارند، می توانند با ورود به دپارتمان های مربوطه خود در دانشگاه های بلغارستان، یک آزمون زبان کوتاه بنویسند. لطفاً توجه داشته باشید که دانشگاه‌ های بلغارستان این حق را برای خود محفوظ می ‌دارند که مدارک درخواستی خود را که می‌ خواهند درخواست کنند، زیرا فرآیندهای درخواست آن ‌ها همگی دارای رویه ‌های مستقلی است که آنها آن را مناسب می ‌دانند. تمام اسناد ذکر شده در بالا باید به زبان بلغاری احراز هویت و ارائه شده باشند و همچنین توسط نهاد حاکم مسئول طبق روال عمومی آپوستیل تأیید شوند.

در بخش زیر شاهد مهم ترین شرایط لازم برای تحصیل داروسازی در بلغارستان می باشید:

مهم ترین شرایط لازم برای تحصیل داروسازی در بلغارستان

شرایط تحصیل داروسازی در بلغارستان

به طور کلی، 2 دانشگاه اصلی در بلغارستان که داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشگاه پزشکی صوفیه و دانشگاه پزشکی پلوودیو هستند. برنامه تحصیلی به مدت 5 سال به طول می انجامد. دانشجویان داروسازی با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شوند. دانشگاه پزشکی صوفیه در پایتخت بلغارستان واقع شده است. هر ساله بیش از 800 دانشجو جذب می کند. دانشگاه صوفیه ارائه دهنده یکی از معتبرترین برنامه های تحصیل داروسازی در اروپا می باشد که در سطح جهانی شناخته شده است. به یاد داشته باشید که تعداد دانشجویان داروسازی در دانشگاه پزشکی صوفیه در مقایسه با دانشگاه پزشکی Plovdiv بیشتر است.

دانشگاه پزشکی Plovdiv در دومین شهر بزرگ بلغارستان یعنی Plovdiv واقع شده است. برنامه تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در دانشگاه پزشکی Plovdiv اخیرا معرفی شده است، بنابراین در حال حاضر هیچ فارغ التحصیل این رشته وجود ندارد. با این حال، تجهیزات آموزشی کاملا جدید هستند. بنابراین دانشجویان داروسازی فرصتی برای استفاده از امکانات دانشگاه کاملا مدرن دارند. همچنین، از آنجا که برنامه تحصیلی جدید است، در بین دانشجویان بین المللی شهرت چندانی ندارد. به همین دلیل است که اگر می خواهید از گروه های کوچک دانشجویان در دانشگاه و تماس شخصی با هر استاد بهره مند شوید، دانشگاه پزشکی Plovdiv را انتخاب کنید.

شرایط پذیرش تحصیل داروسازی در بلغارستان

برای تحصیل در رشته داروسازی در بلغارستان باید شرایط خاصی را داشته باشید. اول از همه، مهارت های زبان انگلیسی شما باید پیشرفته باشد. بعضی از دانشگاه ها به مدرک نیاز دارند که مهارت شما در زبان انگلیسی را اثبات کند. به این ترتیب، دانشگاه مطمئن خواهد بود كه شما در همه سخنرانی ها و سمینارهایی را كه به زبان انگلیسی برگزار می شوند، با موفقیت شرکت خواهید کرد. اگر می خواهید با سایر دانشجویان دانشگاه ارتباط برقرار کنید، دانستن زبان انگلیسی ضروری است. بیشتر آنها به انگلیسی صحبت می کنند بنابراین اگر قادر به صحبت با آنها نباشید، با مشکلات مختلف روبرو می شوید.

علاوه بر این، اگر می خواهید در رشته داروسازی در بلغارستان تحصیل کنید، شرکت در آزمون پذیرش برای دانشگاه علوم پزشکی صوفیه و دانشگاه پزشکی Plovdiv نیز 1 مرحله ضروری است. متقاضیان برای پذیرش در دانشگاه باید در آزمون ورودی زیست شناسی و شیمی شرکت کنند. هزینه آزمون ورودی شامل شهریه نمی شود.

دلایل تحصیل داروسازی در بلغارستان

دلایل تحصیل داروسازی در بلغارستان

در خصوص تحصیل دربلغارستان به زبان انگلیسی، توصیه می شود با دلایل تحصیل در آن آشنا شوید. داروسازی یکی از معتبرترین تخصص ها در هر دانشگاهی است. با داشتن این مدرک قادر خواهید بود به بسیاری از افراد کمک حرفه ای کنید. هنگامی که مشغول به تحصیل داروسازی در بلغارستان هستید. این فرصت استثنایی را خواهید داشت که در موضوعات مختلف مانند فیزیولوژی، بیوشیمی و مفاهیم پیشرفته نوروفارماکولوژی تا داروخانه اجتماعی دانش کسب کنید. دوره های عملی توسط اساتیدی تدریس می شوند که در حال حاضر در این زمینه کار می کنند. از همه روش ها و موضوعات معاصر در حوزه دارویی حرفه ای آگاهی دارند. علاوه بر این، در بلغارستان، تعداد زیادی از شرکت های بزرگ دارویی وجود دارد که می توانید تجربه کار موثر در صنعت را بدست آورید.

همچنین شما به عنوان دانشجوی داروسازی در بلغارستان یک مدرک جهانی معتبر دریافت خواهید کرد. از این رو می توانید در از فرصت های شغلی زیادی در بزرگترین کشورهای جهان بهره مند شوید. همه موارد ذکر شده در این بخش، به شما امکان می دهد از بزرگترین زمان زندگی خود لذت ببرید. در بلغارستان شما با دانشجویان خارجی و روشن فکر فراوانی احاطه خواهید شد که مشتاق دیدار با مردم از سراسر جهان هستند. علاوه بر این، شما تعادل زیادی بین این آموزش عالی ستودنی و زندگی اجتماعی فعال را تجربه خواهید کرد.

رتبه بندی دانشگاه های برتر بلغارستان به شرح زیر است:

رتبه بندینام دانشگاهشهر
1Sofia University St. Kliment OhridskiSofia
2New Bulgarian UniversitySofia
3Technical University of SofiaSofia
4Angel Kanchev University of RuseRuse
5Medical University-VarnaVarna

شهریه داروسازی در بلغارستان

دلیل مهم دیگر تحصیل در بلغارستان این واقعیت است که شما در یک دانشگاه معتبر خواهید بود. شهریه مقرون به صرفه ای دارد. دانشجویان داروسازی در بلغارستان باید 11731BGN (لوا بلغارستان) در هر سال تحصیلی پرداخت کنند. متاسفانه، این هزینه ها شامل هزینه اقامت شما نمی شود. با این حال، هزینه های زندگی در بلغارستان بسیار ارزان است. بنابراین شما مجبور نیستید در طول تحصیل خود در بلغارستان هزینه زیادی صرف کنید. در صورت تمایل به تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی، شهریه هر 2 بزرگترین دانشگاه های پزشکی بلغارستان 5865BGN (لوا بلغارستان) در هر ترم است. شهریه به تابعیت شما بستگی ندارد. از این رو، اگر کشور دانشجویان بخشی از اتحادیه اروپا باشد، آنها از تخفیف تحصیلی بهره مند نخواهند شد.

هزینه های تحصیل داروسازی در بلغارستان باید در 2 قسمت (5.865BGN (لوا بلغارستان) در هر ترم) از طریق حواله بانکی پرداخت شود. به طور خلاصه، اگر در بلغارستان داروسازی بخوانید، از هزینه های ارزان شهریه که معمولا در سایر دانشگاه های پزشکی اروپا بسیار نادر است. در مورد هزینه زندگی در بلغارستان باید در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپا بسیار کم است. بلغارستان یک مقصد مشهور در بین دانشجویان بین المللی است زیرا هزینه های زندگی کم به دانشجویان امکان می دهد فقط با 391BGN الی 586BGN (لوا بلغارستان) در هر ماه در یک آپارتمان خصوصی در مرکز شهر زندگی کنند. همچنین بیش از 580BGN (لوا بلغارستان) برای غذا و فعالیت های اوقات فراغت هزینه نکنند.

درآمد داروسازان در بلغارستان

3 شغل برجسته برای افرادی که بعد از تحصیل داروسازی در بلغارستان فارغ التحصیل می شوند عبارتند از:

  • داروسازی جامعه
  • داروسازی بیمارستان
  • دانشمند تحقیق

مطمئنا شما می توانید بعد از تحصیل داروسازی در بلغارستان در زمینه تحقیقات، پزشکی یا حتی به عنوان مدرس دانشگاه کار کنید. دلیل اصلی این است که بلغارستان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مدرک اخذ شده از دانشگاه های برتر آن معتبر است. از این رو، برای کار در بلغارستان مورد علاقه خود مجبور به شرکت در امتحانات اضافی نیستید. حتی می توانید بعد از اتمام دوره تحصیلی خود در بلغارستان مشغول به کار شوید. با کسب تجربه بیشتر، درآمد خود را افزایش دهید.

درآمد داروسازان در بلغارستان براساس تجربه کاری به شرح زیر است:

چالش های تحصیل داروسازی در بلغارستان

تحصیل داروسازی در بلغارستان نیز همانند اغلب کشورهای اروپایی مدرن، در کنار مزایای بی شماری که برای دانشجویان داروسازی به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در این زمینه می باشد. البته لازم به ذکر است که برخی از چالش های تحصیل داروسازی در بلغارستان دانشجویان را برای تحصیل در این کشور منصرف می کند. یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل داروسازی برای دانشجویان بین المللی این است که کالج های این کشور به دانشجویان اجازه می دهند که فقط 2 هفته بین ترم مرخصی بگیرند.

برای اینکه بیشتر با چالش های اساسی تحصیل داروسازی در بلغارستان آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

چالش های تحصیل داروسازی در بلغارستانتوضیحات
زبان بلغاریزبان محلی مردم بلغارستان عمدتا بلغاری است علاوه بر این بسیاری ازدانشگاه های داروسازی در بلغارستان به زبان انگلیسی مسلط نیستند. به همیمن جهت ممکن است سوء تفاهم و ارتباط نادرست به دلیل مانع زبانی در بین دانشجویان وجود داشته باشد.
محدودیت آزمایشگاهیاغلب بیمارستان های آموزشی در بلغارستان به دانشجویان اجازه آزمایش داروهای گوناگون را قبل از فارغ التحصیلی نمی دهند.
درصد قبولی پایینهمواره درصد قبولی دانشجویان بین المللی در دانشگاه های داروسازی بلغارستان بسیار پایین است.
فرآیند پذیرشفرآیند پذیرش دانشگاه های داروسازی بلغارستان بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن بسیار پیچیده است. علاوه بر این دانشگاه های بلغارستان در فرآیند پذیرش دانشجویان از بوروکراسی های اداری پیچیده ای استفاده می کنند. که اغلب دانشجویان از شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی بلغارستان ناراضی هستند.

اسناد و مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در بلغارستان

اسناد و مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در بلغارستان

یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست جهت تحصیل داروسازی در بلغارستان، جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز و ارائه آن به دانشگاه مربوطه می باشد. به طور کلی دانشجویان داروسازی برای تحصیل در دانشگاه های بلغارستان باید اسناد و مدارک زیر را ارائه دهند. این مدارک عبارت اند از:

اسناد و مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در بلغارستانتوضیحات
شناسنامهارائه اصل شناسنامه ملی به همراه کپی آن الزامی است.
گواهی انتقال مدرسهمتقاضیان باید یک گواهی معتبر را از مدرسه قبلی خود به دانشگاه مربوطه ارائه دهند.
گواهی مدنیارائه گواهی مبنی بر اینکه فرد متقاضی از وضعیت مطلوب اجتماعی برخوردار است.
پاسپورت و ویزای تحصیلیارائه پاسپورت معتبر ملی که دارای 6 ماه اعتبار است، به همراه ویزای تحصیلی بلغارستان الزامی می باشد.
تمکن مالیکه می تواند شامل صورت حساب بانکی متقاضیان  در 6 ماهه گذشته باشد.

شما عزیزان می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. از شرایط کار و تحصیل و اعزام دانشجو به بلغارستان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سوالات کلیدی در خصوص تحصیل داروسازی در بلغارستان

سوالات متداول اغلب متقاضیان تحصیل داروسازی در بلغارستان عبارت اند از:

  • چرا باید در بلغارستان داروسازی بخوانیم؟ زیرا این کشور کمترین هزینه تحصیل در کل اتحادیه اروپا را دارد و مدرک معتبر بین المللی داروسازی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. علاوه بر این آموزش داروسازی در این کشور کاملا به زبان انگلیسی صورت می گیرد.
  • در کدام دانشگاه در بلغارستان داروسازی بخوانیم؟ چند دانشگاه در بلغارستان وجود دارد که پذیرای دانشجویان جهت تحصیل داروسازی می باشند. دانشگاه پزشکی صوفیه، دانشگاه پزشکی وارنا و دانشگاه پزشکی پلودیو از جمله مهترین دانشگاه های داروسازی در بلغارستان هستند.
  • شرایط ورود به دانشگاه ها جهت تحصیل داروسازی در بلغارستان چگونه است؟ ارائه گواهی دبیرستان با نمرات زیست شناسی و شیمی، نامه واجد شرایط بودن از دبیرستان و گواهی سلامت از مهمترین الزامات پذیرش دانشگاه ها می باشند.
5/5 - (7 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در بلغارستان

  1. انیتا گفت:

    سلام. خسته نباشید. مقاله تون درباره تحصیل داروسازی در بلغارستان عالی من به جواب همه سوالام رسیدم. مثلا حقوق داروساز یا فرصت های شغلی داروسازی تو بلغارستان رو اصلا فکر نمی کردم اینجا بخونم یا اصلا بتونم پیدا کنم. خیلی عالی بود واقعا.

    1. صادقی گفت:

      سلام ممنون از مطالعه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *