مهاجرت تحصیلی بلغارستان

تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی

تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی

تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی برای متقاضیان بین الملیی تنها با ارائه اسناد مورد نیاز امکان پذیر است. در دانشگاه های بلغارستان فرصت های تحصیلی مختلفی وجود دارد. دانشگاه های بلغارستان معمولا برنامه های ویژه ای برای متقاضیان بین المللی با نمرات مختلف دارند. تقریبا تمام دانشجویان خارجی می توانند با رعایت شرایط و الزامات مربوطه، وارد دانشگاه مورد نظر خود در کشور بلغارستان شوند. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی مدارک و شرایط مورد نیاز برای تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی می پردازند.

شرایط تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی

بلغارستان کشوری اروپایی می باشد که در بخش شرقی این قاره قرار گرفته است. زبان رسمی بلغارستان زبان بلغاری می باشد. اما در دانشگاه های این کشور دانشجویان می توانند علاوه بر زبان بلغاری، به سایر زبان ها نیز مشغول به تحصیل شوند.

زبان های تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بلغارستان عبارتند از:

  • بلغاری
  • انگلیسی
  • فرانسوی
  • آلمانی

به طور معمول، زبان تدریس در دانشگاه های بلغارستان زبان بلغاری می باشد. در 2 دهه اخیر، ارائه برنامه های آموزشی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است. به همین دلیل متقاضیان بین المللی بیشتری وارد دانشگاه های بلغارستان شده اند تا مدرک تحصیلی مورد نظر خود را در یکی از بهترین و ارزانترین مقاصد تحصیلی دنیا اخذ کنند. تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان و دانشجویان بتوانند مدرک زبان انگلیسی معتبر به دانشگاه مربوطه ارائه دهند و توانایی های زبان خود را اثبات کنند.

مدارک زبان انگلیسی مورد نیاز به شرح زیر است:

نوع مدرک زبان انگلیسیحداقل نمره مورد نیاز
تافل (آزمون کاغذی)550 الی 587
تافل (آزمون کامپیوتری)213 الی 240
تافل (آزمون اینترنتی)79 الی 95
آیلتس6.5 الی 7.0

به یاد داشته باشید که دانشجویانی که زبان مادری آنها زبان انگلیسی می باشد. برای اثبات تسلط خود بر زبان انگلیسی نیاز به ارائه مدرک زبان ندارند.

علاوه بر این، مدارک زبان فرانسوی و آلمانی مورد نیاز برای تحصیل در بلغارستان به شرح زیر است:

مدارک زبان فرانسویمدارک زبان آلمانی
DELFTESTDAF
DALFDSH II
TCFGOETHE

شایان ذکر است که مدارک ذکر شده الزامات کلی زبان برای تحصیل در بلغارستان می باشند. ممکن است با توجه به قوانین پذیرش در دانشگاه های بلغارستان متغیر باشند.

شرایط تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی در سال 2020

زندگی دانشجویی در بلغارستان

زندگی دانشجویی در بلغارستان مانند بسیاری از کشورهای اروپایی است. پس از ایجاد آشنایی ممکن است کمی طول بکشد تا از محیط استفاده شود، دانش آموزان یکی از بهترین تجربیات دانشجویی را تا به حال داشته اند. مطمئن شوید که یک برنامه روتین صبح زود دارید. از سال اول تا سال چهارم، روزهایی وجود دارد که باید از ساعت 6 صبح بیدار شوید و روز خود را از ساعت 7:30 صبح شروع کنید و برای حفظ سلامتی، مهم است که بدن خود را به دست آورید. عادت داشت زود بیدار شود همچنین سعی کنید 8 ساعت بخوابید تا ریتم ذهن و بدن خود را دست نخورده نگه دارید. سازماندهی شده و دقیق باشید، زیرا هر جنبه ای از زندگی دانشجویی شما در بلغارستان به سازماندهی مطلوب نیاز دارد. هم فعالیت ‌های آکادمیک و هم شخصی باید برنامه ‌ریزی و ترتیب داده شوند.

ذهنی باز داشته باشید و برای کاوش در شهری که در آن تحصیل می کنید آماده باشید، مکان های جدیدی برای بازدید و مناظر جالبی برای دیدن خواهید یافت. از کسب ‌و کارهای محلی در منطقه خود حمایت کنید، زیرا مردم محلی بلغارستان در شهرهای دانشگاهی با دانشجویان بین ‌المللی بسیار دوستانه هستند. کلمات اساسی را در بلغاری بیاموزید. این در زندگی روزمره شما در بلغارستان بسیار مفید است. شما همچنین می توانید زبان را در تعاملات روزانه خود با مردم محلی یاد بگیرید و تمرین کنید. اگرچه مهاجرت به بلغارستان به خودی خود یک قدم بزرگ است، اما زیان دادن به خودتان ضرری ندارد. هر ایده یا مفهوم دیگری که می توانید به دانشگاه خود بیاورید همیشه مورد استقبال قرار می گیرد، زیرا همیشه این آزادی وجود دارد که کاری انجام دهید و چیزی در بلغارستان ایجاد کنید.

در قسمت زیر شاهد شرایط مهم برای تحصیل به زبان انگلیسی در بلغارستان هستید:

شرایط مهم برای تحصیل به زبان انگلیسی در بلغارستان

اخذ پذیرش برای تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی

اخذ پذیرش برای تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد. دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در بلغارستان باید آن را در نظر داشته باشند. به طور کلی، جمع آوری مدارک مورد نیاز و تکمیل برنامه درخواست برای اخذ پذیرش در 1 دانشگاه معتبر در بلغارستان باید به دقیقترین شکل ممکن انجام شود. متقاضیان باید درباره دانشگاه های بلغارستان که ارائه دهنده برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی هستند تحقیق کنند و اطلاعات کافی دریافت کنند. پس از آن، دانشجویان باید با دانشگاه مربوطه تماس بگیرند. از شرایط اخذ پذیرش نیز مطلع شوند. شایان ذکر است که داوطلبان می توانند برای مطلع شدن از شرایط پذیرش در دانشگاه بلغاری مورد نظر خود به سایت دانشگاه مراجعه کنند. از مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش تحصیلی آگاه شوند.

شرایط اخذ پذیرش به شرح زیر است:

آیتمتوضیحات
اخذ پذیرش در مقطع کارشناسینسخه معتبر گواهی اتمام تحصیلات متوسطه متقاضی و ریز نمرات
اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشدنسخه معتبر مدرک کارشناسی و ریز نمرات آن در مورد دوره های اخذ شده
اخذ پذیرش در مقطع دکترانسخه معتبر مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات
مدارک شخصیپرونده سوابق پزشکی برای اثبات داشتن سلامت کامل
مدارک شناسایی به همراه 4 قطعه عکس با فرمت پاسپورت
مدرک زبان معتبر

علاوه بر موارد ذکر شده، دانشجویان باید نامه ای از هیئت حاکمه در مورد رشته و مدرک تحصیلات متوسطه متقاضی برای اخذ دیپلم یا گواهی، مبنی بر اینکه متقاضی واجد شرایط تحصیل در هر موسسه آموزش عالی در کشور خود است ارائه دهند. به یاد داشته باشید. قبل از مهاجرت به بلغارستان، تمام مدارک ذکر شده باید به زبان بلغاری ترجمه و تایید شوند. سپس برای اخذ پذیرش تحصیل، به دانشگاه مورد نظر ارائه داده شوند.

دلایل ادامه تحصیل در کشور بلغارستان

بلغارستان بخشی از اتحادیه اروپا می باشد. هر ساله درها را به روی بسیاری از دانشجویان خارجی که تصمیم می گیرند برای تحصیل در زمینه های مختلف به یکی از بسیاری از دانشگاه های بلغارستان بیایند، باز می کند. دانشجویان از بسیاری از کشورها به ویژه از انگلستان، آلمان، یونان، ایتالیا، اسرائیل، ترکیه، هند، غنا، نیجریه و غیره برای ادامه تحصیل در به بلغارستان مهاجرت می کنند. از دید دانشجویان، تحصیل در بلغارستان معامله خوبی است. زیرا آنها مدرکی را می گیرند که نه تنها در اروپا بلکه در اکثر نقاط جهان به طور گسترده ای شناخته شده است.

در نمودار زیر به تعداد دانشجویانی که وارد خاک بلغارستان شده اند اشاره شده است:

تعداد دانشجویان در بلغارستان

دانشگاه های بلغارستان به طور مداوم تمام تلاش خود را برای جذب دانشجو از سراسر جهان انجام می دهند. برخی از دانشگاه های این کشور دارای برنامه هایی هستند که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. همچنین زیرساخت های دانشگاه ها، ساخت دانشگاه های جدید و آزمایشگاه های جدید و به روز رسانی برنامه های آکادمیک برای انعکاس تغییرات در اقتصاد جهانی در کشور بلغارستان به طور چشمگیری توسعه یافته و پیشرفت کرده اند.

هزینه های تحصیل و زندگی در بلغارستان

همه ما می دانیم که زندگی دانشجویی با بودجه محدودی روبرو است، بنابراین اگر به فکر تحصیل در یک کشور اروپایی کم هزینه هستند، بلغارستان گزینه خوبی است. هزینه زندگی در بلغارستان برای 95% دانشجویان بین المللی مناسب می باشد. دانشجویان در این کشور می توانند از راه های مختلفی هزینه های زندگی خود را کاهش دهند. برای مثال، در بسیاری از شهرهای بلغارستان، مسیرهای ویژه برای دوچرخه سواری وجود دارد. دانشجویان می توانند با بهره مند شدن از این سیستم، هزینه های رفت و آمد خود در بلغارستان را کاهش دهند. علاوه بر هزینه های زندگی، شهریه تحصیل بلغارستان بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. حتی اگر دانشجویان خارجی شهریه بیشتری از شهروندان بلغاری پرداخت کنند.

با این حال، در پایان تحصیلات، دانشجویان یک مدرک بین المللی شناخته شده کسب می کنند. از فرهنگ های مختلف یاد می گیرند. تجربه زندگی مادام العمر از زندگی در کشور خارجی را برای چند سال به دست می آورند. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و هزینه های مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی، آمریکایی، کانادا و غیره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات تحصیل به زبان انگلیسی در بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • زبان های تحصیلی در بلغارستان چیست؟ بلغاری-انگلیسی-فرانسوی-آلمانی
  • شرایط تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی چیست؟ به طور معمول، زبان تدریس در دانشگاه های بلغارستان زبان بلغاری می باشد. در 2 دهه اخیر، ارائه برنامه های آموزشی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است. به همین دلیل متقاضیان بین المللی بیشتری وارد دانشگاه های بلغارستان شده اند تا مدرک تحصیلی مورد نظر خود را در یکی از بهترین و ارزانترین مقاصد تحصیلی دنیا اخذ کنند. تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان و دانشجویان بتوانند مدرک زبان انگلیسی معتبر به دانشگاه مربوطه ارائه دهند و توانایی های زبان خود را اثبات کنند.
  • نمرات لازم برای مدرک زبان انگلیسی جهت تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی چیست؟ تافل (آزمون کاغذی) 550 الی 587- تافل (آزمون کامپیوتری) 213 الی 240-تافل (آزمون اینترنتی) 79 الی 95- آیلتس6.5 الی .7
  • کدام مدارک برای تحصیل به زبان انگلیسی در بلغارستان مورد نیاز است؟ تافل و آیلتس.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *