مهاجرت تحصیلی ایرلند

تحصیل داروسازی در ایرلند

تحصیل داروسازی در ایرلند

تحصیل داروسازی در ایرلند به دلیل داشتن دانشگاه های بسیار معتبر که در سطح بین المللی داردف توانسته رتبه های چشمگیری به خود اختصاص دهد دارند. همچنین امکان تحصیل در ایرلند به زبان انگلیسی که دومین زبان رسمی این کشور است وجود دارد که از مزایای آن محسوب می شود داروسازی یکی از محبوب ترین رشته ها بین دانشجویان بین المللی است که در ایرلند تحصیل می کنند. حدود 50 دوره تحصیلات تکمیلی و کارشناسی داروسازی در 19 موسسه در ایرلند ارائه می شود و همچنین صنعت داروسازی ایرلند بسیار بزرگ است و خصوصاً در این 20 سال اخیر رشد پویایی داشته است. اگر می خواهید در رابطه تحصیل داروسازی در ایرلند بدانید این مقاله را که توسط همکاران و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، دنبال کنید.

داروسازی در ایرلند

داروسازی مطالعه تمام جنبه های داروها، منشا طبیعی و مصنوعی و از جمله شیمی آنها، استفاده آنها در درمان بیماری و نحوه کار آنها در بدن است. داروسازان در محیط های مختلف کار می کنند: داروخانه های جامعه، بیمارستان ها، صنعت داروسازی. از بسیاری جهات، نقش آنها به عنوان یک متخصص اصلی مراقبت های بهداشتی کمک به مردم برای دستیابی به بهترین نتیجه از داروهای خود است.

داروسازان نقش مهمی در توزیع و استفاده ایمن از داروها، ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی، مشاوره حرفه ای، اطلاعات و مشاوره به بیماران دارند. بنابراین ضروری است که داروسازان تحت آموزش گسترده ای قرار گیرند تا بتوانند مراقبت های ایمن و موثر از بیماران را ارائه دهند. برای احراز صلاحیت داروسازی در ایرلند فرد باید پنج سال تحصیل و آموزش را انجام دهد. دانشجویانی که می خواهند در بخش داروسازی در ایرلند کار کنند ، باید در انجمن دارویی ایرلند (PSI) معتبر شناخته شوند.

3 برنامه مدرک داروسازی در ایرلند وجود دارد که توسط PSI (جامعه دارویی ایرلند) معتبر شناخته می شود:

  • کالج ترینیتی دوبلین
  • کالج دانشگاهی کورک
  • کالج سلطنتی جراحان در ایرلند

درباره تحصیل داروسازی در ایرلند

روند آموزش داروسازان در ایرلند در سال 2015 تغییر کرد. این بدان معنی است که همه دوره های داروسازی اکنون با برنامه های کارشناسی ارشد ادغام شده اند. از سپتامبر 2015 دانشجویانی که وارد برنامه داروسازی می شوند با درجه 9 MPharm فارغ التحصیل می شوند. هنگامی که چهار سال اول خود را با موفقیت به پایان رسانید (BPharm) سپس به سال پنجم (MPharm) پیشرفت می کنند. این تغییر جدید و مهیج در آموزش داروسازی در ایرلند به این دلیل بوجود آمده است که نهاد داروسازی حرفه ای ایرلند، (انجمن دارویی ایرلندPSI ) اکنون فارغ التحصیلان را ملزم به گذراندن دوره کارشناسی ارشد قبل از ورود به ثبت نام PSI و کار به عنوان داروساز می کند.

مدرک داروسازی به گونه ای طراحی شده است که هم موضوعاتی که خواهید آموخت و هم جایگاهی را که در آن قرار می گیرید با هم ادغام می کند تا بتوانید واقعاً دانش خود را در مورد علم و مراقبت های بهداشتی در مورد داروهای درمانی برای بیماران درک کرده و به کار بگیرید. جایگاه ها در طی 5 سال بخشی جدایی ناپذیر از برنامه خواهند بود. در سال اول 1 روز، در سال دوم، 2 هفته و 2 ماه اختیاری در پایان سال سوم (دوره تابستان)، 4 ماه در سال چهارم و 8 ماه در سال آخر وجود دارد. اعزام می تواند در جامعه، بیمارستان یا صنعت و همچنین در سازمان های نظارتی انجام شود اما 8 ماه آخر در سال پنجم شما باید در یک وضعیت رو به بیمار قرار بگیرید.

مدت زمان تحصیل در ایرلند

تحصیل داروسازی در دانشگاه های ایرلند

دانشگاه های دولتی و غیر دولتی ایرلند دوره هایی برای تحصیل در رشته داروسازی ارائه می دهند. همانطور که داروسازی در جهان بسیار پرطرفدار است در ایرلند نیز تقاضا برای این بیشتر است و به همین دلیل رقابت در ورود به دانشگاه های برتر در این رشته تنگاتنگ است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی، دانشجویان باید از یک رشته ای که به علوم مربوط بوده است بیایند، که شیمی و ترجیحاً ریاضی نیز خوانده باشند.

برای تحصیلات تکمیلی، دانشجویان بیوتک، بیوشیمی، داروسازی، ژنتیک، علوم اعصاب، فیزیولوژی میکروب شناسی، شیمی و زمینه های مشابه پذیرفته می شوند و باید حداقل 60% – 65% از رنک دانشگاه را تأمین کنند. دانشجویان باید نمره آیلتس 6.5 داشته باشند. هزینه تحصیل در رشته داروسازی در مقطع کارشناسی از 10000€ (یورو) تا 30000€ (یورو) در سال است که بستگی به دانشگاه دارد.

در جدول زیر 7 دانشگاه برتر در رشته داروسازی آورده شده است:

موقعیت مکانینام دانشگاه
دوبلینکالج ترینتی دوبلین
دوبلینکالج سلطنتی جراحان
کورککالج دانشگاهی کورک
دوبلینکالج دانشگاهی دوبلین
گالویدانشگاه ملی گالوی Galway ایرلند
لیمریکدانشگاه لیمریک
دوبلیندانشگاه گریفیث

تحصیل داروسازی در کالج ترینیتی دوبلین

کالج ترینیتی در رده 50 دانشگاه برتر داروسازی جهان قرار دارد (رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بر اساس موضوع 2023). دانشکده داروسازی و علوم دارویی دارای امکانات کلاسی بسیار خوبی با فضای تحقیقاتی در موسسه علوم پزشکی ترینیتی (TBSI) است که موقعیت برتری ترینیتی را در ایمونولوژی، علوم اعصاب و سرطان ایجاد می کند. این موسسه همچنین دارای فضاهای آموزشی هدفمند است.

جایگزینی های حرفه ای ساختار یافته در طول برنامه جدید ادغام شده و در سال های دوم، چهارم و پنجم انجام می شود. از نقاط قوت ویژه برنامه ترینیتی، پروژه تحقیقاتی دوره کارشناسی است که ممکن است در خارج از کشور انجام شود و به دانشجویان این فرصت را می دهد تا آزمایشات آزمایشگاهی یا میدانی متمرکز را توسعه دهند. چشم انداز شغلی شما به عنوان یک فارغ التحصیل داروسازی از این دانشگاه عالی است. فرصت های شغلی در اجتماعات، بیمارستان ها و داروسازی های صنعتی و همچنین خدمات دولتی مانند مجوز داروها وجود دارد. علاوه بر این می توانید تحقیق انجام دهید یا برای ورود به یکی از دوره های تحصیلات تکمیلی در داروسازی بیمارستان، صنعت یا جامعه درخواست دهید.

دلایل تحصیل داروسازی در ایرلند در دانشگاه ترینیتی

دلایل تحصیل داروسازی در ایرلند در دانشگاه ترینیتی

در لیست زیر از جمله مزایا و دلایل تحصیل داروسازی در ایرلند در دانشگاه ترینیتی آورده شده است:

  • تحصیل در یکی از برجسته ترین دانشگاه ها در جهان و تنها دانشگاه ایرلندی در میان 100 دانشگاه برتر )
  • همکاری با بسیاری از دانشگاه های سطح بالا در سراسر جهان.
  • دسترسی به اتاق جهانی ترینتی، فضای جدیدی نوآورانه که برای ارتباط کالج با جهان طراحی شده است.
  • دسترسی بی نظیر به منابع دوره در بزرگترین کتابخانه ایرلند با بیش از 5 میلیون عنوان.
  • دانشکده داروسازی و علوم دارویی قدیمی ترین موسسه دارویی دانشگاهی در ایرلند است.
  • دسترسی به پیشرفته ترین مدل تعاملی داروسازی برای افزایش تجربه یادگیری.
  • چشم انداز عالی شغلی فرصت های شغلی در همه زمینه ها مانند: جامعه، بیمارستان و صنعت و همچنین خدمات دولتی مانند مجوز دارو وجود دارد.
  • فرصتی برای ادامه تحصیل در ترینیتی و ادامه کارشناسی ارشد یا دکترا
  • زندگی در دوبلین، پایتختی تاریخی، پر جنب و جوش و مناسب زندگی دانشجویی.

تحصیل داروسازی در کالج دانشگاهی کورک

مدرک داروسازی از دانشگاه کالج کورک به گونه ای طراحی شده است که هم موضوعاتی را که شما مطالعه خواهید کرد و هم مکانهایی را که در آن انجام می دهید ادغام می کند تا بتوانید واقعاً دانش خود را در مورد علم و بهداشت و درمان در مورد داروهای درمانی برای بیماران درک کنید و از آنها استفاده کنید. داروساز عضوی از تیم مراقبت های بهداشتی است که بطور خاص درمورد داروها فعالیت دارد. داروسازی در دانشگاه کورک اطمینان، مهارت و دانش لازم را برای ایجاد تغییر در عرصه دارویی فراهم می کند. چهار حوزه اصلی مطالعه در این دوره چهار ساله داروسازی از دانشگاه کالج کورک شیمی دارویی و داروسازی، طراحی فرمولاسیون، عملکرد دارو در بدن و تمرین داروسازی است.

دوره های این دانشگاه شامل موارد زیر می شود:

  • اصول ساختار انسانی
  • بیوشیمی
  • مقدمه ای بر شیمی دارویی
  • مبانی فیزیک و شیمیایی داروسازی
  • تمرین داروسازی
  • مقدمه ای بر داروشناسی: علم فرمول بندی
  • مقدمه ای بر فیزیولوژی برای داروسازی
  • داروسازی بنیاد

برای دریافت اطلاعات و مشاوره بیشتر در زمینه تحصیل و هزینه تحصیل در ایرلند می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *