مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل حقوق در اسپانیا

تحصیل حقوق در اسپانیا در سال 2024 در مقطع های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور امکان پذیر می باشد. این کشور از دانشگاه های مناسبی برخوردار می باشد. رشته حقوق یکی از رشته های محبوب در اسپانیاست و تحصیل حقوق در این رشته برای دانشجویان داخلی و بین المللی بسیار رایج می باشد. رشته حقوق به طور کلی شامل طیف گسترده ای از موضوعات مانند حقوق بین الملل، حقوق کیفری، حقوق جزا، حقوق تجارت بین المللی و بسیاری از گرایشات دیگر است که در برنامه های تحصیلی مختلف در دانشگاه های این کشور تدریس می شود.

خوشبختانه در اسپانیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد و علاقمندان به رشته حقوق که به زبان اسپانیایی مسلط نیستند می توانند این رشته را به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنند و مدرک معتبر خود را دریافت کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله، تحصیل حقوق در این کشور را بررسی کرده است.

بررسی تحصیل حقوق در اسپانیا

اسپانیا با داشتن 50 دانشگاه دولتی و 35 دانشگاه خصوصی میزبان دانشجویان بین المللی از اقصی نقاط جهان می باشد. سیستم آموزش و تحصیل در این کشور تحت فرآیند بولونیا می باشد و به طور کلی برنامه های تحصیلی در این کشور با استفاده از آخرین تکنولوژی ها و تجهیزات مناسب با اساتید با تجربه ارائه می گردد. همچنین هزینه مقرون به صرفه تحصیل در اسپانیا این کشور را به مکانی مناسب برای تحصیل و مهاجرت تحصیلی کرده است.

از جمله عدم درخواست مدرک زبان برای تحصیل و همچنین فرصت زبان یادگیری اسپانیایی ویژگی بسیار مثبتی است که دانشجویان را برای تحصیل به اسپانیا جذب می کند. علاوه بر این ها زندگی در این کشور با توجه به آب و هوای بسیار مناسب همراه با شهرهایی مدرن و طبیعتی زیبا مزایای تحصیل در این کشور را دوچندان کرده است چرا که خدمات توریستی و تفریحی در این کشور برای دانشجویان نیز برقرار است. علاوه بر این دانشگاه های این کشور با بسیاری از دانشگاه های بین المللی و موسسات و شرکت ها در حال همکاری است و تفاهم نامه های بسیاری را امضاء کرده اند و دانشجویان فارغ التحصیل در رشته های مختلف از جمله حقوق فرصت مناسبی را برای کار و حضور در بازار اروپا خواهند داشت.

مدارک لازم برای تحصیل در رشته حقوق در اسپانیا را در این بخش مشاهده می کنید:

مدارک لازم برای تحصیل در رشته حقوق در اسپانیا

 

تحصیل حقوق در دانشگاه های اسپانیا

با تلفیق سیستم آموزش به روز و تجربه آموزش در سال های گذشته در دانشگاه های مختلف اعم از دولتی و خصوصی مکانی مناسب در اروپا برای تحصیل می باشد.  بسیاری از برنامه های مختلف تحصیلی در رشته های متنوع از جمله رشته حقوق را ارائه می کند. این کشور دارای دانشگاه های با کیفیتی در سطح جهان می باشد و برخی از آنها شعبه ای از دانشگاه های اروپا هستند.

تحصیل رشته حقوق با توجه به محبوبیت این رشته در بسیاری از دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. در لیست زیر نام برخی از آنها معرفی شده اند:

نام دانشگاهتاریخچهمقطع و رشتهشرح
University of Leónدولتی آموزش عالی و تحقیق

تاسیس در سال 1979

کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتریدانشکده های فنی مهندسی، اقتصاد، علوم، زبان و فلسفه، دامپزشکی، زیست شناسی، علوم بهداشتی، مهندسی معدن و مهندسی کشاورزی از دیگر دانشکده های این دانشگاه می باشد.
Universidad de Navarraتاسیس در سال در 1952رشته حقوقاین دانشگاه در زمینه اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل خود نیز فعالیت می کند و 90% دانشجویان فارغ التحصیل موفق به اشتغال شده اند.
University of Deustoتاسیس در سال 1886

شهرهای بیلبائو و سن سباستینون

تجارت، حقوق، روانشناسی، الهیات، علوم اجتماعی و انسانی و مهندسی
Universidad Catolica De Murciaدانشگاه خصوصی

تاسیس در سال 1996

زیرساخت های عالی کلاس های این دانشگاه، آزمایشگاه ها و استودیوهای آن، به همراه برنامه های عملی، دانشجویان را آماده می کند تا دانش به دست آمده خود را عملی کنند.
ESADE Ramon Llull Universityشهر بارسلونا

دانشگاه جهادی

حقوق و تجارتدانشگاه برتر تجاری و حقوقی

هزینه تحصیل حقوق در اسپانیا

هزینه تحصیل رشته حقوق در این کشور با توجه به شهری مورد نظر، نوع و رنکینگ دانشگاه متفاوت می باشد. هزینه تحصیل حقوق در دانشگاه های خصوصی بسیار گران تر از دانشگاه های دولتی اسپانیا است. برای دریافت اطلاعات از هزینه های دانشگاه خصوصی بایستی به سایت دانشگاه مورد نطر مراجعه کنید.

اما به طور کلی هزینه تحصیل حقوق با توجه به محبوبیت و برنامه های خاص ارائه شده حدود 25000€ الی 30000€ (یورو) می باشد. ابته این هزینه در مناطق دیگر و شهرهای کوچک تر ارزان تر می باشد. هزینه زندگی دانشجویی نیز با توجه به نوع اقامت از 500€ الی 900€ (یورو) در ماه هزینه در پی دارد. البته با مواردی مانند کمک هزینه تحصیلی و یا کار موقت (20 ساعت در هفته) می توان از این هزینه ها کم کرد.

تحصیل حقوق در دیگر دانشگاه های اسپانیا

هزینه تحصیل رشته حقوق در این کشور در دانشگاه های دولتی ارزان تر از دانشگاه های خصوصی می باشد. در لیست زیر نام برخی از دانشگاه های عمومی اسپانیا که تحصیل رشته حقوق امکان پذیر است آورده شده است.

  • Universitat Internacional de Catalunya
  • Menéndez Pelayo International University
  • University of Granada
  • Abat Oliva – CEU University
  • LaLiga Business School
  • Instituto Superior de Derecho y Economica
  • University Carlos III of Madrid
  • Rey Juan Carlos University
  • Universidad Autonoma de Madrid
  • Universidad de La Laguna
  • University of Alicante

پس از پذیرش از دانشگاه اسپانیایی در رشته حقوق دانشجویان بایستی برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا به سفارت این کشور مراجعه کنند و مدارک لازم را به مسئولین سفارت تحویل دهند. امکان اقامت پس از تحصیل اسپانیا برای فارغ التحصیلان رشته حقوق با اشتغال به کار در این کشور و همچنین امکان استفاده از اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزند کم تر از 18 سال از مزایای تحصیل حقوق در این کشور می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل و مهاجرت به اروپا مشاورین و وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه ای فراوان آماده پاسخگویی به سوالات شما و مشاوره و همکاری می باشند.

سوالات متداول در خصوص تحصیل حقوق در اسپانیا

در این قسمت از مقاله به سوالات متداول در خصوص تحصیل حقوق در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • هزینه تحصیل حقوق در اسپانیا چقدر است؟ هزینه تحصیل حقوق با توجه به محبوبیت و برنامه های خاص ارائه شده حدود 25000€ الی 30000€ (یورو) می باشد.
  • دانشگاه های رشته حقوق در اسپانیا کدامند؟ Universitat Internacional de Catalunya- Menéndez Pelayo International University- University of Granada- Abat Oliva – CEU University- LaLiga Business School
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *