مهاجرت تحصیلی اتریش

تحصیل حسابداری در اتریش

تحصیل حسابداری در اتریش

تحصیل حسابداری در اتریش یکی از موارد مورد توجه دانشجویان است. یکی از بهترین و ساده ترین راه های مهاجرت، مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش است. در این میان رشته های تحصیلی برجسته ای در اتریش وجود که می تواند آینده شما را تضمین کند. تحصیل حسابداری در این کشور یکی از این راه ها است. در مقاله پیش رو در ارتباط با شرایط تحصیل در اتریش و بخصوص رشته حسابداری مطالبی را ارائه خواهیم کرد. این مقاله به قلم تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب تحصیل حسابداری نگارش شده است.

حسابداری مدیریت بر گزارش دهی به افراد داخل واحد تجاری متمرکز است و اطلاعاتی را در اختیار کارکنان، مدیران، مالک مدیران و حسابرسان قرار می دهد. هدف اصلی فراهم کردن زمینه ای برای مدیریت برای تصمیم گیری های عمده مرتبط با مدیریت و عملیات است.

از اینرو دانشگاه های حسابداری در این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین
  • دانشگاه وین
  • دانشگاه گراتس
  • دانشگاه یوهانس کپلر لینز
  • دانشگاه اینسبروک

مزایای تحصیل حسابداری در اتریش

تحصیل حسابداری در اتریش و سایر کشورهای اروپایی از مزایای بسیار بالایی برخوردار است که به صورت مختصر در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد. بیشتر دانشجویان رشته حسابداری در کشورهای اروپایی در بازه زمانی کمتر از 6 ماه می توانند شغل مناسبی را بیابند. تا زمانی که در جهان فعالیت های اقتصادی صورت می پذیرد. شرکت ها به حسابداران نیازمندند. اگرچه شرکت ها ممکن است مشاورین اقتصادی و حسابداران خود را به سرعت تغییر دهند. اما بی گمان حسابداران حرفه ای مدت زمان طولانی در شرکت ها باقی می مانند.

بسیاری از دوره های تحصیلی در رشته حسابداری دارای یک دوره یک ساله کارآموزی هستند. طی آن، دانشگاه اطمینان حاصل می کند که دانشجویان توانایی عمل کردن به دانش علمی خود را دارند. تجربه کار در هنگام تحصیل شما را به عنوان نیروی کار آماده از دانشگاه به بازار کار منتقل می کند. بسیاری از دانشجویان رشته های حسابداری از کشورهای خارجی وارد کشور اتریش می شوند. بسیاری از این افراد پس از پایان تحصیل به کشور خود بازمی گردند. شما می توانید زنجیره ای از ارتباطات بین المللی را برای خود تامین کنید. کلیه شرکت های بزرگ صنعتی، تجاری و اقتصادی به حسابداران نیازمندند. از سوی دیگر شرکت های نوپا و کوچک نیز نیاز مشابهی به حسابداران دارند. بنابراین دامنه شغلی وسیعی پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

شرایط تحصیل حسابداری در اتریش

برای تحصیل در اتریش محدودیت سنی وجود ندارد. همه افراد با هر شرایط سنی می توانند در این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند. البته دانشجویان کمتر از 24 سال، در هنگام دریافت پذیرش از شرایط بهتر و شانس بالاتری برخوردار هستند. کلیه متقاضیان تحصیل در اتریش، برای دریافت ویزای تحصیلی خود، باید یک نامه معتبر از بانک مبنی بر تمکن مالی برای زندگی در این کشور ارائه دهند. دانشجویان کمتر از 24 ساله باید تمکن مالی 5000€ (یورو) و دانشجویان بالای 24 سال تمکن 10000€ (یورو) داشته باشند.

از این رو هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

هزینه های اصلی زندگی در اتریش

برای تحصیل حسابداری در اتریش باید از یک رزومه تحصیل و کاری قدرتمند برخوردار باشید. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی باید معدل سطح A (بالاتر از 15) در دبیرستان داشته باشند. البته نمره ریاضی آنها نیز به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا PHD رشته حسابداری را دارید. مدرک تحصیلی دوره قبل شما مورد ارزیابی قرار می گیرد. این امکان نیز وجود دارد که دانشگاه پیش از شروع دروس اصلی، دروسی را به عنوان پیش نیاز برای افزایش سطح علمی شما در نظر بگیرد.

هزینه تحصیل حسابداری در اتریش

هزینه تحصیل حسابداری در اتریش برای داشجویان خارجی به ازای هر ترم کمتر از 800€ (یورو) است. با این حال بورسیه های تحصیلی مختلفی در کشور اتریش وجود دارد که به کمک آنها می توان هزینه های مربوط به دانشگاه را تا حد زیادی پوشش داد. هزینه زندگی برای دانشجویان در کشور اتریش به صورت میانگین در حدود 900€ الی 1000€ (یورو) در ماه است در صورتی که از خوابگاه دانشجویی استفاده کنید، هزینه های شما کاهش خواهد یافت. جهت کسب اطلاع از هزینه های مربوط به زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در اتریش را از طریق لینک مربوطه مطالعه بفرمائید.

هزینه خوابگاه در اتریش

هزینه خوابگاه در کشور اتریش به موقعیت جغرافیایی خوابگاه، تعداد اتاق ها و مانند آن بستگی دارد. هزینه خوابگاه نسبت به اجاره یک خانه مجزا بسیار مقرون به صرفه تر و اقتصادی تر است. خوابگاه های دانشجویی در کشور اتریش از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند. از دیگر هزینه های دانشجویان در هنگام تحصیل در کشور اتریش، هزینه بیمه سلامت است. دانشجویان باید ماهیانه هزینه های بیمه خود را به یک شرکت بیمه معتبر در اتریش پرداخت کنند.

این هزینه ها بدین صورت هستند:

آیتمهزینه ها به یورو
خوابگاه دانشجویی200€ الی 400€
یمه درمانیکمتر از 600€

اجازه اقامت در اتریش

دانشجویان این کشور، برخلاف بسیاری از دانشجویان در کشورهای دیگر، این اجازه را دارند که پس از دریافت اجازه اقامت در این کشور، برای اجازه پیوستن اعضاء خانواده به آنها در خاک اتریش اقدام کنند. مقصود از خانواده همسر و فرزندان هستند. اقدام برای دریافت بورسیه تحصیلی نیز برای دانشجویان مشغول تحصیل حسابداری در اتریش نیز امکان پذیر است. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از شروع تحصیل و سفر به اتریش باید از طریق سایت موسسات مختلف ارائه دهنده بورسیه برای دریافت آن اقدام کنید.

در صورتی که دانشجویان با افت تحصیلی روبرو شوند، از قوانین کشور اتریش سرپیچی کنند. در هنگام دریافت بورسیه اطلاعات نادرستی را به موسسه ارائه دهند. در تسلط به زبان تحصیلی دچار ضعف باشند و یا پیشرفتی در پروژه های تحقیقاتی آنها صورت نگیرد، بورسیه آنها قطع می شود. در بسیاری از موارد موسسه نسبت به استرداد مبلغ پرداختی به وی نیز اقدام می کند.

اجازه کار حین تحصیل حسابداری در اتریش

اجازه کار حین تحصیل حسابداری در اتریش

کلیه دانشجویان در این کشور با کسب اجازه اولیه از دانشگاه و کسب اجازه کار در خاک این کشور می توانند به صورت پاره وقت در این کشور کار کنند که در سال اول تحصیل به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیساعات کاری
کارشناسی10
کارشناسی ارشد20
دکتری30

از سال دوم، دانشجویان کلیه مقاطع اجازه کار برای 10 ساعت بیشتر از سال نخست را نیز دریافت خواهند کرد. دستمزد کار ساعتی در اتریش در حدود 7€ (یورو) برای هر ساعت است. کلیه دانشجویانی که از بورسیه تحصیلی استفاده می کنند باید بلافاصله پس از یافتن شغل پاره وقت نسبت به قطع کردن بورسیه خود اقدام کنند. تنها دانشجویانی که در بخش های آموزش، کار دانشجویی و کارآموزی مشغول هستند می توانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. جهت کار ضمن تحصیل در این کشور مقاله پیش رو را مطالعه نمایید. پیشنهاد می شود ابتدا مقاله ویزای کاری اتریش را مطالعه بفرمائید.

بررسی تحصیل حسابداری در اتریش

تحصیل حسابداری در اتریش از مزایای بسیاری برخوردار است. آینده شغلی شما در خاک اروپا را تضمین می کند. از آن جا که شما اجازه اقامت 1 ساله پس از پایان تحصیل در اتریش را خواهید داشت. از این رو فرصت بسیار مناسبی در اختیار شما است تا شغل مورد نظر خود را بیابید. از طرف دیگر برای پذیرش تحصیلی در کشور اتریش نیازی به در دست داشتن مدرک زبان معتبر نخواهید داشت. از این ابتدا می باید مقاله ویزای تحصیلی اتریش را از طریق لینک مذکور در سایت مرجع ما مظالعه بفرمائید. همچنین می توانید در یک بازه زمانی حداکثر 2 ساله در خاک این کشور نسبت به آموختن زبان آلمانی اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل حسابداری در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

5/5 - (2 امتیاز)

3 دیدگاه برای “تحصیل حسابداری در اتریش

  1. امیر گفت:

    سلام و خداقوت
    من ترم 4 کارشناسی حسابداری هستم، و میخوام ارشد رو در داخل ایران بخونم و برای دکترا اقدام کنم آیا برای دکترای حسابداری فاند وجود داره؟ آیا با یک مقاله ی isi و تافل 105 و معدل کارشناسی 19.40 اگر بتونم ارشد رو در دانشگاه تهران با معدل بالا بگذرونم آیا میتونم فاند بگیرم؟

    یک سوال دیگه من هم اینه که اگر ارشد مهندسی کامپیوتر بخونم و در دانشگاه تاپ (شریف یا تهران) قبول بشم و مقاله ای isi بدم آیا شانسی برای فاند گرفتن دکترا خواهم داشت یا چون کارشناسی من غیرمرتبط هست شانسی وجود نداره؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      هزینه تحصیل در اتریش رایگان و توسط دولت تامین می گردد. برای تحصیل در این رشته باید آزمون معادل سازی را به زبان آلمانی سپری کنید و سپس برای دکترا اقداک کنید. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس حاصل نمائید.

  2. فرزانه گفت:

    تحصیل حسابداری در اتریش، مقاله خوبی بود
    سپاس از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *