مهاجرت به کشور ایسلند

تبدیل اقامت به تابعیت در ایسلند

تبدیل اقامت به تابعیت در ایسلند

با داشتن اقامت و ویزای ایسلند می توانید با گذشت مدت زمانی مشخص با تبدیل اقامت به تابعیت در ایسلند به عنوان یک شهروند ایسلندی شناخته شوید. ایسلند که در سال های اخیر به عنوان یکی از کشورهای برتر اروپا از نظر زندگی و ثروت شناخته شده می تواند گزینه بسیار عالی برای اقامت و مهاجرت باشد. در ایسلند افراد خارجی می توانند با دریافت اقامت های مختلف در این کشور زندگی کنند و بر طبق قوانین با گذشت چندین سال متوالی برای دریافت پاسپورت ایسلند درخواست دهند. همکاران و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در راستای مهاجرت و اخذ اقامت شما به کشورهای مختلف شرایط و ضوابط را شرح دهند.

انواع اقامت در ایسلند

شهروندان کشورهای منطقه اقتصادی اروپا برای اقامت در ایسلند نیازی به کسب مجوز و ویزا ندارند اما سایر افراد برای این کار باید مجوز اقامت دریافت کنند. و لذا پس از آن می توانند با استفاده از قوانین ایسلند با رعایت شرایط برای تبدیل اقامت به تابعیت ایسلند اقدام کنند. وزیر دادگستری می تواند پس از دریافت نظرات پلیس و اداره مهاجرت، در صورت تقاضای شخص متقاضی یا نمایندگان وی در صورت عدم رسیدن به سن، تابعیت ایسلند را اعطاء کند. به شرط دارا بودن شرایط مجوز وزیر دادگستری مطابق مفاد قانونی فقط در مواردی محدود می شود كه در اینكه شكی نباشد كه متقاضی شرایط مندرج در قانون را برآورده می كند. با این حال، وزیر دادگستری می تواند در هر زمان تقاضای تابعیت را برای تصمیم گیری از سوی آلتنگی (پارلمان) ارائه دهد، که در صورت لزوم، طبق قانون، به متقاضی تابعیت ایسلند اعطاء می کند.

در جدول زیر انواع اقامت ها در ایسلند و روش های اخذ اقامت این کشور شرح داده شده است:

نوع اقامتشرح
اقامت ایسلند از طریق تحصیلدریافت نامه پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های ایسلند و اخذ اقامت 2 ساله
اقامت ایسلند از طریق کاردریافت پیشنهاد کاری و استخدام در ایسلند و اخذ ویزای کاری
اقامت ایسلند از طریق سرمایه گذاریثبت شرکت در ایسلند و یا هر نوع سرمایه گذاری و اخذ اقامت سرمایه گذاری
اقامت از طریق ازدواجازدواج با یک شهروند ایسلندی و زندگی و اقامت در ایسلند

تبدیل اقامت به تابعیت در ایسلند از طریق کار

بازار کار در ایسلند بازاری کوچک است اما با توجه به سواد بالای مردم این کشور و پیشرفت و توسعه ایسلند بازار کار آن پز ا نیروی کاری متخصص است و از نیروی کار متخصص و دارای مهارت استقبال می کند. اکثر نیروی کار کشور ایسلند در بخش مشاغل خدماتی مشغول به کار هستند و مابقی در صنعت و کشاورزی کار می کنند. برای اخذ اقامت در ایسلند از طریق کار باید یک پیشنهاد کاری دریافت نموده و پس از اخذ مجوز کار در ایسلند و دریافت ویزای کاری می توانید در این کشور مشغول به کار شوید. توجه داشته باشید که برای تبدیل اقامت به تابعیت از طریق کار باید در کشور ایسلند 7 سال کار کنید و اقامت داشته باشید و پس از آن برای پاسپورت ایسلند اقدام کنید.

لازم به ذکر است بازار کار ایسلندی نیاز به داشتن تسلط به زبان ایسلندی و مدرک تحصیلی و تجربه کاری دارد و در نمودار زیر نرخ بیکاری در این کشور گویای اقتصاد مثبت ایسلند است:

نرخ بیکاری در ایسلند

شرایط کلی تبدیل اقامت به تابعیت در ایسلند

جهت دریافت تابعیت ایسلند روش های مختلف وجود دارد که یکی از آنها تبدیل اقامت به تابعیت در ایسلند است. شرایط کلی تبدیل اقامت به تابعیت در ایسلند شامل:

  • متقاضی باید به مدت 7 سال در ایسلند اقامت داشته باشد. در مورد شهروندان هر یک از دیگر کشورهای شمال اروپا، این شرط فقط 4 سال خواهد بود.
  • متقاضی متأهل، یا در یک زندگی مشترک با یک شهروند ایسلندی ازدواج کرده باشد و پس از ازدواج یا برقراری مشارکت ثبت شده، باید 3 سال در ایسلند اقامت داشته باشد.
  • دو فرد مجرد که یکی از آنها ایسلندی هستند پس از ثبت نام اتحادیه مشترک زندگی به مدت 5 سال در ایسلند اقامت داشته باشند و با هم زندگی کنند.
  • یکی از والدین متقاضی تابعیت ایسلند داشته باشد و وی باید 2 سال در ایسلند اقامت داشته باشد.
  • متقاضی که قبلا شهروند ایسلند بوده اما تابعیت کشور دیگری را کسب کرده است باید به مدت یک سال در ایسلند اقامت داشته باشد.
  • فردی که به مدت 2 سال به عنوان پناهنده در ایسلند اقامت داشته باشد این موارد در مورد افرادی که به دلایل بشردوستانه اجازه اقامت در ایسلند را دریافت کرده اند اعمال خواهد شد.

لازم به ذکر است تمامی این اقامت ها باید به صورت قانونی اخذ شوند و در صورت ایجاد وقفه کوتاه مدت بین سال های متوالی اقامت ممکن است در این صورت تخفیف ارائه شود و از آنها چشم پوشی شود.

تابعیت ایسلند

هنگامی که یک شهروند خارجی با تصمیم اداره مهاجرت یا مصوبه پارلمان تابعیت ایسلند را دریافت می کند، اطلاعیه ای در این زمینه توسط اداره مهاجرت به ثبت نام ایسلند ارسال می شود. اگر تابعیت نادرستی در ثبت ملی ذکر شده باشد، شخص مورد نظر باید مدارکی را ارائه کند که تابعیت صحیح خود را تأیید کند. یک تبعه خارجی با بیش از یک شهروندی که مایل است شهروندی دیگری غیر از شهروندی که قبلاً ذکر شده است در ثبت ملی ثبت شود، باید اسنادی را برای تأیید این موضوع ارائه کند، به عنوان مثال یک شهروند دانمارکی که تابعیت آلمان را نیز دارد می تواند انتخاب کند که کدام شهروندی ثبت شده است. توجه داشته باشید که فقط یک تابعیت می تواند در ثبت ملی ثبت شود.

اداره ثبت نام ایسلند گواهی هایی صادر می کند که تابعیت ایسلند را تایید می کند. اداره ثبت نام ایسلند نمی تواند گواهی هایی مبنی بر تایید تابعیت خارجی صادر کند. چنین تأییدیه ای باید از کشور مورد نظر گرفته شود. اگر شک دارید که آیا فردی که به عنوان شهروند ایسلندی در ثبت ملی ثبت شده است، تابعیت ایسلندی خود را از دست داده است یا خیر، باید با اداره مهاجرت تماس بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله اقامت ایسلند را مطالعه بفرمائید.

اقامت و تابعیت در ایسلند از طریق تحصیل

یکی دیگر از روش های مهاجرتی و اخذ اقامت کشور ایسلند از طریق تحصیل در ایسلند است. برای اخذ اقامت ایسلند از طریق تحصیل باید برای دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های ایسلند اقدام کنید. اکثر دوره های دانشگاهی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایسلند به زبان ایسلندی و در مقطع دکترا به زبان انگلیسی هستند. لذا رعایت و ارائه مدرک معتبر زبان یکی از موارد لازم برای پذیرش است. همچنین داشتن مدرک تحصیلی معتبر ترجمه شده و شرکت در آزمون ورودی از جمله موارد لازم برای دریافت پذیرش است. در صورت ثبت نام می توانید با ویزای تحصیلی ایسلند به این کشور مهاجرت کنید و با یافتن کار پس از تحصیل به اقامت خود ادامه دهید و پس از 7 سال پاسپورت ایسلند را دریافت کنید.

سایر شرایط تبدیل اقامت و اخذ تابعیت ایسلند

طبق قوانین کشور ایسلند از جمله شرایط زیر نیز برای تبدیل اقامت به تابعیت در ایسلند باید رعایت شود:

  • متقاضی باید هویت خود را اثبات و نشان داده باشد.
  • متقاضی توانایی کار و شهرت خوبی را دارد که باید این کار را با ارائه توصیفات از 2 شهروند ایسلندی که از وضعیت خوبی برخوردار هستند، نشان دهد.
  • متقاضی باید آزمایشی را در ایسلندی مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط وزیر دادگستری در آیین نامه گذرانده باشد.
  • هیچ پیوست ناموفقی درباره وضعیت مالی و دارای در 3 سال گذشته در پرونده متقاضی نباشد.

همچنین متقاضی توانایی تأمین هزینه زندگی در ایسلند را داشته باشد و طی 3 سال گذشته از یک مقام محلی کمک هزینه دریافت نکرده باشد. متقاضی ملزم به اثبات حمایت خود از روش قانونی در ایسلند است و وزارت دادگستری می تواند برای تأیید این موضوع اظهارنامه مالیاتی و مواد را از مقامات مالیاتی درخواست کند. همچنین متقاضی نباید در ایسلند یا خارج از کشور جریمه یا زندانی نشده باشد یا در پرونده ای که در سیستم قضایی کیفری در آن مظنون است یا متهم به انجام آن است، باشد که طبق قوانین ایسلند مجرمانه باشد.

معافیت از این موارد ممکن است در فواصل زمانی که در زیر تجویز شده است انجام شود، به شرط تکرار نکردن جرائم:

  • اگر مجازات جریمه ای کمتر از 50000ISK (کرونا) باشد، ممکن است تابعیت ایسلند 1 سال پس از ارتکاب جرم داده شود.
  • اگر مجازات جریمه ای بیشتر از 50000ISK (کرونا) باشد، ممکن است تابعیت ایسلند 3 سال پس از ارتکاب جرم داده شود.

سایر شرایط تبدیل اقامت و اخذ تابعیت ایسلند

تبدیل اقامت به تابعیت ایسلند از راه ازدواج

یکی از بهترین روش های اخذ پاسپورت ایسلند و تبدیل اقامت به تابعیت در ایسلند در مدت زمان کم تر استفاده از روش ازدواج در ایسلند است. بدین ترتیب فرد خارجی با ازدواج با یک شهروند ایسلندی که حداقل 5 سال از تابعیت ایسلندی وی می گذرد ازدواج کند در صورت اقامت 3 ساله در ایسلند می تواند برای کسب شهروندی ایسلند اقدام کند. همچنین این کشور ازدواج افراد همجنسگرا و LGBT را می پذیرد و در صورت ثبت روابط رسمی آنها و زندگی مشترک به مدت 5 سال با یک شهروند ایسلندی می توان تابعیت این کشور را بدست آورد. لازم به ذکر است فردی که دارای فرزند از همسر قبلی است و طلاق گرفته است و به صورت رسمی حضانت را بر عهده گرفته می تواند فرزند مجرد زیر 18 سال خود را در صورت ازدواج با شهروند ایسلندی به این کشور ببرد.

فقط والدین یا سرپرستان قانونی می توانند برای کودکان زیر 18 سال درخواست دهند. هنگام درخواست اجازه اقامت برای کودک زیر 18 سال، والدین یا سرپرست متقاضی باید اثبات مسکن را نشان دهند که شرایط مربوط به تعداد افراد در محل اقامت را برآورده می کند. والدین برای تأمین هزینه های خود و کودک باید درآمد کافی نشان دهند. والدینی که درخواست اجازه اقامت برای کودک را دارند باید حداقل درآمد را کسب کنند.

مدارک لازم برای اخذ تابعیت در ایسلند

جهت تبدیل اقامت خود به تابعیت و اخذ تابعیت باید موارد زیر را ارائه دهید:

  • یک فرم درخواست تکمیل شده برای اخذ تابعیت که توسط متقاضی امضا شده است.
  • یک گذرنامه معتبر، اعتبار گذرنامه باید حداقل سه ماه فراتر از اقامت مورد انتظار در ایسلند باشد.
  • 1 عکس به اندازه گذرنامه
  • شماره شناسنامه شخصی ایسلندی
  • تأیید اشتغال نسخه ای از قرارداد کار امضا شده شما. این باید شامل مدت زمان قرارداد و اینکه آیا این یک شغل تمام وقت یا نیمه وقت است.
  • بیمه نامه
  • تأیید پذیرش دانشگاه هنگام درخواست مجوز اقامت به منظور تحصیل
  • گواهی حضانت هنگام درخواست کودک کمتر از 18 سال
  • ارائه ویزای اقامت
  • گواهی ازدواج در صورت نیاز
  • سایر مدارک هویتی

هنگامی که درخواست پردازش شد، با اطلاع رسانی کتبی به متقاضی اطلاع داده می شود. برای کسب اطلاعات دیگر درباره این کشور و شرایط مهاجرت به ایسلند می توانید با کارشناسان و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *