مهاجرت کاری سنگاپور

بازار کار مهندسی برق در سنگاپور

بازار کار مهندسی برق در سنگاپور

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله مفتخر به راهنمایی شما در باب بازار کار مهندسی برق در سنگاپور می باشد. سنگاپور با جمعیتی کمتر از 5 میلیون نفر، کشوری مناسب برای چه نیروهای کار محلی، چه نیروهای کار چند فرهنگی از نژادهای چینی، مالایی، هندی و یا سایر نژادها است. مهندسی برق از جمله رشته های پر کاربردی است که در بسیاری از صنایع از جمله صنعت نیروگاه ها، تولیدی ها، معادن و بسیاری از صنایع دیگر از اهمیت برخوردار می باشد.

معرفی رشته مهندسی برق

مهندسی برق (که بعضا مهندسی برق و الکترونیک نیز نامیده می شود) یک رشته مهندسی حرفه ای است که با مطالعه و کاربرد برق، الکترونیک و مغناطیس سروکار دارد. این رشته برای اولین بار در اواخر قرن نوزدهم با تجاری سازی تلگراف الکتریکی و منبع تغذیه به یک فعالیت قابل شناسایی تبدیل شد. این رشته اکنون رشته های زیرمجموعه ای را شامل می شود که از جمله آنها می توان به برق، نوری الکترونیکی، الکترونیک دیجیتال، الکترونیک آنالوگ، علوم رایانه، هوش مصنوعی، سیستم های کنترل، الکترونیک، پردازش سیگنال و ارتباطات از راه دور اشاره کرد.

اشتغال افراد خارجی در کشور سنگاپور در سال 2023

دولت سنگاپور، از اول ماه می (May) سال 2023، حداقل حقوق واجدین شرایط در این کشور را از 2500$ به 2700$ (دلار آمریکا) برای متقاضیان جدید اشتغال (EP) افزایش داده است. برای دارندگان فعلی EP که تمایل به تمدید قراردادهای خود را دارند، معیارهای اصلاح شده حقوق از 1 می  اعمال می شود. EP برای مهاجران خارجی که به عنوان مدیر، متخصصان ماهر استخدام شده اند، برای مدت 2 سال اولیه صادر می شود که می تواند به طور همزمان برای 3 سال تمدید شود. معیارهای دستمزد برای نامزدهای با تجربه تر و مسن تر انتخابات مجلس نیز افزایش می یابد. این متخصصان باتجربه برای واجد شرایط بودن در یک دوره EP باید دو برابر آستانه 2700$ (دلار آمریکا) را کسب کنند.

حقوق بازار کار مهندسی برق در سنگاپور

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هرچه تجربه کاری تجربه بیشتری داشته باشید، دستمزد شما نیز بالاتر می رود. در لیست زیر حقوق مهندسان برق بر اساس سطح تجربه تقسیم شده است:

سابقه کارحقوق به $ (دلار آمریکا)
2 سال یا کمتر3319.56
2 تا 5 سال4338.14
5 تا 10 سال6067.53
10 تا 15 سال7298.63
15 تا 20 سال7914.18
بیشتر از 20 سال8573.69

یک مهندس برق با کمتر از 2 سال سابقه کار تقریباً 3319.56$ (دلار آمریکا) در ماه دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 4338.14$ (دلار آمریکا) در ماه کسب کند، تقریباً %31 بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال. همانطور که جلوتر می رویم، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوق 6067.53$ (دلار آمریکا) در ماه را نشان می دهد، %40 بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه. علاوه بر این، مهندس برق که تخصص آنها در بازه ای بین 10 تا 15 سال است، حقوق معادل 7298.63 (دلار آمریکا) در ماه دریافت می کند، %20 بیشتر از شخصی که 5 تا 10 سال سابقه کار دارد. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 7914.18$ (دلار آمریکا) در ماه است، %9 بیشتر از فردی با 10 تا 15 سال سابقه. سرانجام، کارکنانی که بیش از 20 سال سابقه کار دارند، ماهیانه 8573.69$ (دلار آمریکا) حقوق می گیرند، %8 بیشتر از افراد با 15 تا 20 سال سابقه کار.

سطح تحصیلات در بازار کار مهندسی برق در سنگاپور

سطح تحصیلات در بازار کار مهندسی برق در سنگاپور

یک دوره کارشناسی ارشد یا هر برنامه تحصیلات تکمیلی در این کشور از 30923.91$ تا 93064.84$ (دلار آمریکا) هزینه دارد و تقریباً 2 سال طول می کشد. با فرض اینکه قبلاً شغلی داشته باشید، در طول دوره تحصیل نمی توانید واقعاً انتظار افزایش حقوق داشته باشید. در بیشتر موارد، پس از اتمام تحصیل و کسب مدرک، بررسی حقوق و دستمزد انجام می شود. بسیاری از افراد تحصیلات عالیه را به عنوان یک تاکتیک برای تبدیل شدن به یک شغل با درآمد بالاتر دنبال می کنند که این امر نیز به نظر می رسد اعداد و ارقام را پشتیبانی می کند. متوسط افزایش دستمزد در هنگام تغییر شغل تقریباً %10 بیشتر از افزایش عادی حقوق است. اگر می توانید هزینه های تحصیلات عالی را بپردازید، بازگشت سرمایه قطعاً ارزش آن را دارد. تقریباً در مدت 1 سال باید بتوانید هزینه های خود را جبران کنید.

جنسیت در بازار کار مهندسی برق در سنگاپور

گرچه جنسیت نباید تاثیری در حقوق و دستمزد داشته باشد، اما در واقع این امر بی تأثیر نیست. بنابراین چه کسی حقوق بیشتری می گیرد؟ مردان یا زنان؟ کارمندان مرد مهندس برق در سنگاپور به طور متوسط %6 بیشتر از همکاران زن خود درآمد دارند. با این حال مشاغلی وجود دارند که در آن زنان بیشتر از مردان درآمد دارند. مشاغلی از جمله:

  • دستیار دندانپزشک
  • پرستار
  • بهداشت دندان
  • متخصص تغذیه
  • مدیر روابط بیمار

یک مهندس برق در سنگاپور احتمالاً هر 15 ماه یکبار افزایش حقوق تقریباً %12 را مشاهده می کند. متوسط افزایش سالانه ملی برای همه مشاغل در هر 15 ماه %9 به کارمندان تعلق می گیرد.

مسئولیت های مهندسین برق در کشور سنگاپور

در زیر نمونه هایی از مسئولیت های یک مهندس برق در کشور سنگاپور آورده شده است:

  • ایجاد راهبردهای پیشرو و نوآورانه فن آوری های جدید برای طراحی مهندسی کنترل برق و ابزار
  • ایجاد نقشه های الکتریکی
  • تهیه پیکربندی خرید و محاسبه نظارت، پانل های کنترل سفارش، دستگاه های میدان الکتریکی و خریدهای الکتریکی
  • تنظیم و آزمایش نمونه های اولیه الکتریکی، شبکه های بر، برچسب گذاری دستگاه های الکتریکی، ایجاد لیست پانچ های الکتریکی برای نصب و عیب یابی مسائل مربوط به محصولات الکتریکی
  • ارائه اسناد فنی ساخته شده، استفاده از تکنیک های کلیدی مهندسی برق برای بهینه سازی طراحی محصولات، قطعات، سیستم ها یا فرایندها
  • همکاری و برقراری ارتباط با کارشناسان مهندسی مکانیک، زیست پزشکی، تأمین کنندگان و شرکای مهندسی برای اجرای طراحی و عیب یابی
  • رعایت دستورالعمل های نظارتی برای اطمینان از کار در انجام وظایف محوله

در این مقاله سعی شد تا حدودی در رابطه با موقعیت شغلی و کاریابی رشته مهندسی برق در کشور سنگاپور صحبت کنیم. کشور سنگاپور کشوری در حال توسعه می باشد که شاید در آن بتوان موقعیت های شغلی فوق العاده ای داشت. این کشور از نظر اقتصادی پیشرفته و از نظر تحصیلی نیز دارای دانشگاه های با رنکینگ بالا می باشد. مهاجرت از طریق تحصیل در سنگاپور یکی از فرصت های عالی برای افراد خارجی به خصوص ایرانیان محسوب می گردد. در صورت وجود هرگونه سوال، با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *