مهاجرت کاری سوئد

بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد

درآمد در بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد

هر ساله افراد زیادی با اخذ ویزای کار سوئد به این کشور مهاجرت می نمایند. بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد نسبتا مناسب است. متخصصین زبان انگلیسی در سوئد می توانند به تدریس در مدارس، کالج ها و مراکز آموزشی بپردازند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شناسایی شرایط و بازارهای کاری کشورهای مختلف سعی بر این دارند تا بتوانند متقاضیان مهاجرت به دیگر کشورها را یاری نمایند.

یکی از مهمترین شرایط ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد برخورداری از مدرک بین المللی تدریس زبان انگلیسی موسوم به TEFL می باشد. سوئد یکی کشورهای پیشرفته اروپایی است که مردم این کشور از استانداردهای بالایی در زندگی برخوردار می باشند. معمولاً افرادی که به طرق مختلف به این کشور مهاجرت می نمایند، با توجه به شرایط بسیار مناسب زندگی در این کشور به دنبال اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور هستند.

سرمایه گذاری، کار، تحصیل، پناهندگی و غیره از جمله راه های مهاجرت به این کشور بشمار می روند. افراد برای ورود به این کشور ملزم به اخذ یکی از ویزاهای مهاجرتی این کشور هستند. افرادی که با اخذ ویزای کاری به این کشور مهاجرت نموده اند، پس از حداقل 4 سال کار و پرداخت مالیات امکان اخذ اقامت دائم سوئد را خواهند داشت.

بررسی بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد

یکی از مهمترین ملزومات ورود به بازارکار این رشته زبان انگلیسی در سوئد ارائه مدرک زبان TEFL می باشد. علاوه بر این متخصصین در این حوزه می باید دارای حداقل مدرک کارشناسی از دانشگاه های معتبر و مورد تأیید این کشور باشند. مدرک تدریس TEFL مدرکی بین المللی برای تدریس زبان در کشورهای مختلف است. متقاضیان می توانند برای اخذ این مدرک در دوره های حضوری و یا آنلاین شرکت نمایند. این مدرک نیز همانند سایر مدارک بین المللی دارای اعتبار است. دارندگان این مدرک پس از اتمام اعتبار آن امکان تمدید آن را خواهند داشت.

دارندگان مدرک تدریس TEFL برای تعیین صلاحیت خود برای ورود به بازار کار این رشته می باید ابتدا به آژانس ملی آموزش مراجعه نمایند. این قوانین برای افرادی که قصد تدریس و برگزاری دوره های زبان سوئدی را دارند نیز صادق است. بدین منظور افراد می باید مدرک TEFL زبان سوئدی را ارائه نمایند. نکته قابل ذکر برای متخصصین این حوزه که برای افزایش مهارت در این رشته و بروز نماندن دانش خود می باید در دوره های آموزشی در حین انجام کار شرکت نمایند. تا بتوانند همواره شرایط لازم برای انجام کار در این رشته را برخوردار باشند.

آموزش زبان انگلیسی در مدارس سوئد

مدارس این کشور به 2 دسته خصوصی و دولتی تقسیم شده اند. معلمینی که قصد تدریس در مدارس سوئد را دارند، باید حداقل از مدرک کارشناسی برخوردار بوده و علاوه بر این گواهینامه تدریس (TEFL) خود را نیز اخذ نموده باشند. معلمان برای تدریس زبان انگلیسی در مقاطع مختلف باید از دانش لازم زبان سوئدی نیز برخوردار باشند. موقعیت های شغلی در مدارس سوئد به ندرت از طریق سایت های کاریابی اطلاع رسانی می گردد. افراد پس از مدتی می باید دوباره برای یافتن شغل در بازار کار این رشته اقدام نمایند.

جهت اطلاع از نرخ بیکاری در این کشور به نمودار زیر مراجعه بفرمائید:

نرخ بیکاری در سوئد

معلمین زبان انگلیسی امکان انجام کار در مدارس خصوصی را نیز دارند. البته شرایط ورود به این مدارس برای تدریس نیز بسیار رقابتی است. زبان انگلیسی که در این مدارس ارائه می گردد، زبان انگلیسی مورد نیاز در بازار تجارت است. افرادی که گواهینامه تدریس خود را اخذ ننموده اند، در حین تدریس و با برخورداری از مدرک کارشناسی می توانند در کشور سوئد این مدرک را دریافت و به انجام کار در این کشور بپردازند. جهت کار در این کشور و اطلاع از قوانین بازار کار مقاله کار در سوئد را مطالعه بفرمائید.

درآمد در بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد

حقوق و درآمد معلمین در بازار کار این رشته با توجه به تجربه و سوابق کاری آنان با یکدیگر متفاوت است. معمولاً افرادی که از دیگر کشورها با اخذ ویزای کاری این کشور برای انجام کار در رشته زبان انگلیسی اقدام نموده اند. از این رو دارای متوسط درآمدی برابر با $700 الی 3200$ (دلار) می باشند. دوستان می توانند ویزای کار سوئد را نیز مطالعه نمائید.

متوسط حقوق معلمین در سوئد به شرح زیر است:

موقعیت شغلیساعات کاریدرآمد بر اساس کرون سوئد
مدارس استکهلم25 ساعت در هفتهSEK40000
مدارس هلسینگ بورگ30 ساعت در هفتهSEK28000
مدارس گوتنبرگ20 ساعت در هفتهSEK28500

درآمد در بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد

دوره های زبان انگلیسی در سوئد

تحصیل در سوئد متقاضیان زیادی دارد. از آنجائیکه تدریس به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور ارائه می گردد. برخورداری از مهارت زبان یکی از مهمترین شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور بشمار می رود. دانشجویانی که فاقد مدرک زبان انگلیسی هستند، امکان گذراندن دوره های زبان انگلیسی را قبل از ورود به دانشگاه خواهند داشت.

دوره های زبان انگلیسی در سوئد به 3 طریق زیر برگزار می گردد:

  • دوره های 6 ماهه زبان انگلیسی: دانشجویان در صورتیکه از مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5.5 برخوردار باشند، امکان شرکت در این دوره را خواهند داشت. البته آن دسته از دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی زبان انگلیسی هستند و یا حداقل 7 واحد درسی زبان انگلیسی را گذرانده اند، نیازی به ارائه مدرک فوق الذکر نخواهند داشت. هزینه تحصیل در این دوره SEK42000 الی 53000SEK (کرون سوئد) می باشد.
  • دوره های یکساله زبان انگلیسی: دانشجویانی که دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 5 را دارند، امکان تحصیل در این دوره ها را خواهند داشت. هزینه تحصیل در این دوره 150000SEK (کرون سوئد) می باشد.
  • دوره های 4 ماهه زبان انگلیسی: معمولاً این دوره ها در تابستان برگزار می گردند. متقاضیان می باید حداقل نمره 5 را در مدرک زبان آیلتس کسب نموده باشند. هزینه تحصیل در این دوره 30000SEK (کرون سوئد) است.

متقاضیان انجام کار در تخصص های مختلف می توانند با برقراری ارتباط با مشاورین خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط و بازارهای کاری در کشورهای مختلف آگاهی یابند. این مجموعه مشاوره های مفیدی را در زمینه مهاجرت کاری به سوئد به متقاضیان عزیز ارائه می نماید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد

  1. مژگان ایروانی گفت:

    سلام من دارای مدرک کارشناسی زبان انگلیسی گرایش مترجمی هستم زن هستم ۴۶ ساله استخدام رسمی اموزش و پرورش با بیست سال سابقه کاری رسمی ساکن اصفهان برای مهاجرت به سو عد چه باید بکنم ممنون بابت مشاوره

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص بررسی شرایط سنی برای مهاجرت تحصیلی به سوئد باید با شماره های ما (91003232-021) تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *