مهاجرت

اقدامات لازم پس از مهاجرت

اقدامات لازم پس از مهاجرت

یکی از موارد مهم و اساسی در رابطه با مهاجرت اقدامات لازم پس از مهاجرت است، زیرا بایستی از طرفی اقداماتی را برای راحت تر شدن مهاجرت انجام دهند. به صورت کلی مهاجرت اقدامی سخت چه از نظر مالی و فیزیکی و چه از نظر روحی و ذهنی است. تفاوت فرهنگ، زبان، دوری، دلتنگی و مواردی از این دست همگی موجب سختی پروسه مهاجرت شما می شود. علاوه بر این نیز عدم آگاهی و برنامه ریزی درست می تواند کار شما را چند برابر سخت کند. ضمن اینکه مسئولیت مهاجرت با اعضای خانواده نیز می تواند شما را بیشتر درگیر کند. با ارائه این مقاله که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انجام شده می توانید درباره اقدامات لازم پس از مهاجرت بدانید.

بررسی اقدامات لازم پس از مهاجرت

مهاجرت به کشوری دیگر یک تغییر اساسی در زندگی است. پس از ورود به کشور جدید، هر مهاجری یک فرایند مهاجرت را طی می کند که طی آن تاثیرات ناشی از تغییرات را طی می کند. حتی در هنگام جابجایی بین کشورهایی با فرهنگ های مشابه، باید با اثرات این تغییر برخورد کرد. با این حال، وقتی تفاوت بین کشور مبدا و کشور جدید بیشتر باشد ممکن است تاثیرات آن شدیدتر باشد. افراد با تغییرات فردی که تحت تأثیر تجربیات دوران کودکی، سن، جنسیت، تحصیلات، سابقه قومی و مذهبی، فرهنگ در کشور خود، دلایل جابجایی، نگرش نسبت به مهاجران و همچنین وجود یا عدم حمایت اجتماعی روبرو هستند. دلایل مختلفی برای مهاجرت وجود دارد. در هر صورت مهاجران برای خروج خود برنامه ریزی کرده اند. آنها معمولاً می خواهند زندگی خود را به نحوی بهبود بخشند.

آنها ممکن است برای تحصیل به کشور دیگری نقل مکان کنند تا آینده بهتری را برای کل خانواده تضمین کنند یا فقط تجربه ای جدید کسب کنند. گاهی اوقات یک مهاجر به دلیل شرایط خود تصمیم به خروج می گیرد و همچنین ممکن است تجربه های آسیب زا داشته باشند. با این حال، آنها معمولا زمان و فرصتی برای برنامه ریزی عزیمت خود، خداحافظی از عزیزان خود و ترتیب دادن امور داشته اند. استرس بیان شده به عنوان اضطراب و فشار، پاسخی طبیعی به تغییر فرهنگ و محیط اطراف است.

در اینجا اقدامات لازم پس از مهاجرت به اروپا و یا هر کشور دیگری ذکر شده اند:

اقدامات لازم پس از مهاجرت به اروپا

 

مراحل و اقدامات لازم پس از مهاجرت

هنگام ورود به کشور، چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای کمک به اوضاع بدون مشکل انجام دهید. ممکن است زمان نگران کننده ای برای شما و خانواده شما باشد بنابراین هرگونه آمادگی که بتوانید انجام دهید یک مزیت واقعی خواهد بود. کارهایی که می توانید انجام دهید:

  • بلافاصله پس از ورود در اداره مهاجرت و یا ثبت محلی ثبت نام کنید. ممکن است پس از مدت کوتاهی به خدمات رفاهی محلی دسترسی پیدا کنید.
  • در کنسولگری ثبت نام کنید، این امر به کنسولگری کمک می کند تا در صورت بروز مشکل با شما در تماس باشد.
  • محل اقامت خود را تعیین کنید اگر دانشجو هستید از خوابگاه و یا می توانید خانه اجاره کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که گذرنامه شما معتبر است. اطلاعات مربوط به خویشاوندان خود را در صفحه پشتی وارد کنید. اگر گذرنامه شما در حال قدیمی شدن است، برای تمدید آن به کنسولگری مراجعه کنید.
  • افتتاح حساب خارجی برای خرید، انجام امور مالی و بازنشستگی، در بسیاری از کشورها حقوق بازنشستگی شما می تواند مستقیما به حساب بانکی شما در آنجا پرداخت شود.
  • اگر هنوز شروع نکرده اید، زبان محلی را بیاموزید، زندگی روزمره بسیار راحت تر خواهد شد.
  • می توانید در مورد چگونگی انجام کار مشاوره حقوقی حرفه ای دریافت کنید.
  • با دوستان و آشنایان در تماس باشید. به یاد داشته باشید آدرس خارج از کشور را به خانواده و دوستان خود بدهید.

اقدامات لازم پس از مهاجرت در زمان کرونا

محدودیت های ورود به اتحادیه اروپا در برخی از کشورها همچنان پابرجاست. برای مثال در آلمان، این محدودیت ها توسط وزارت کشور، ساختمان و جامعه فدرال (BMI) صادر می شود. لطفاً قبل از سفر مشورت کنید تا بدانید چه مقرراتی به طور خاص در مورد کشوری که قصد ورود به آن را دارید اعمال می شود. در اصل، ورود از طریق موارد زیر امکان پذیر است:

ردیفکشورها
1کشورهای عضو اتحادیه اروپا
2کشورهای مرتبط با شنگن مانند ایسلند، نروژ، سوئیس و لیختن اشتاین
3سایر کشورهایی که ورود آنها با توجه به ارزیابی وضعیت اپیدمیولوژیک توسط اتحادیه اروپا امکان پذیر است.

ورود از هر کشور دیگری به هر منظور فقط برای افرادی که کاملا واکسینه شده اند امکان پذیر است. مسافر باید آخرین دوز واکسیناسیون لازم برای واکسیناسیون کامل را حداقل 14 روز قبل از تاریخ سفر دریافت کرده باشد و واکسنی که فرد دریافت کرده است. افرادی که هنوز واکسینه نشده در موارد استثنایی و مشروط ورود قابل انجام است. افراد واجد شرایط برای این استثنائات باید قبل از ورود به کشور ثبت نام دیجیتالی را تکمیل کنند، آزمایش های اجباری را انجام دهند یا مدارک مصونیت را ارائه دهند و مقررات قرنطینه قابل اجرا برای مسافرانی که وارد کشور می شوند را رعایت کنند. برخی از کشورهای فرد مهاجر را موظف به قرنطینه 2 هفته ای در محل اقامت فرد یا مکانی خاص می کنند.

اقدامات لازم پس از مهاجرت در زمان کرونا

آگاهی از قوانین و فرهنگ پس از مهاجرت

درک قوانین و آداب و رسوم یک کشور می تواند به شما در سازگاری با یک خانه جدید در خارج کمک کند. زندگی روزمره ممکن است در ابتدا نگران کننده باشد. بنابراین هرگونه آمادگی می تواند به شما در تنظیم سریعتر کمک کند. قدردانی از تفاوت های فرهنگی و حقوقی همچنین می تواند به شما در جلوگیری از موقعیت های احتمالی دشوار کمک کند.

چند نکته در مورد نحوه شروع کار:

  • یک کتاب راهنمای خوب تهیه کنید. از قوانین آداب و رسوم و فرهنگ محلی مطلع شوید.
  • زبان محلی را بیاموزید یا از کتاب عبارت استفاده کنید.
  • به آداب و رسوم محلی و قوانین لباس احترام بگذارید. در مورد اینکه چه لباسی می پوشید و چگونه تناسب دارید فکر کنید.
  • درباره دیدگاه های خود در مورد تفاوت های فرهنگی محتاطانه رفتار کنید و لباس مناسب بپوشید. به ویژه هنگام بازدید از اماکن مذهبی، بازارها و جوامع روستایی.
  • شما باید مراقب باشید که در مورد پوشش و رفتار اسلامی در رابطه با روابط جنسی، الکل و مواد مخدر.
  • همیشه قبل از عکس گرفتن و احترام گذاشتن به خواسته های او از شخص اجازه بگیرید. در برخی فرهنگ ها، عکس گرفتن از یک زن می تواند باعث آزار بزرگ شود.
  • در بیشتر کشورهایی که چانه زدن عادی است، چانه زنی نکنید، این کار با طنز انجام می شود. رفتاری که در جاهای دیگر بی ضرر تلقی می شود می تواند منجر به مشکلات جدی شود.

قوانین مهاجرت آمریکا در اینجا شرح داده شده است.

در نهایت استفاده از مشاوره با متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند شما را از بسیاری از شرایط و قوانین مهاجرت آگاه سازد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *