مهاجرت کاری کلمبیا

اقامت کلمبیا از طریق کار

مدت اقامت کارگران خارجی در کلمبیا با توجه به نوع ویزای آن ها

اقامت کلمبیا از طریق کار در سال 2023، با توجه به رشد اقتصادی این کشور افراد بسیاری را از اقصی نقاط جهان به خود جلب کرده است. رشد اقتصادی این کشور آن را به مکانی جذاب برای شرکت هایی تبدیل می کند که قصد گسترش به آمریکای جنوبی را دارند. اگر شرکت شما از این فرصت استفاده می کند، باید ویزای کار این کشور را برای همه کارمندان خارجی دریافت کنید. با این حال، همه مشاغل وقت و تخصص لازم را برای دانستن نحوه دریافت ویزای کار در این کشور ندارند.

به عنوان یک PEO جهانی، شرکای جهانی سازی می توانند با شرکت شما همکاری کنند تا به شما در دستیابی به گسترش سریع و آسان کمک کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش قصد دارد تا از شرایط ویزا جهت اقامت کلمبیا از طریق کار اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

اقامت کلمبیا از طریق کار در سال 2023

سیاست های اقتصادی مداوم این کشور همراه با ترویج توافق نامه تجارت آزاد به این کشور کمک کرده است تا از شوک های خارجی مانند رکود جهانی اخیر در قیمت نفت جان سالم به در برد. محصولات اصلی این کشور که مهم ترین بخش های اقتصاد این کشور را تشکیل می دهند، عبارتند از:

  • زغال سنگ
  • طلا
  • زمرد
  • روغن

سیستم مالیات در این کشور نسبتا سرراست است. به طوری که، افراد مهاجر پس از اقامت بیش از 183 روز در سال، ساکنان مالیات محسوب می شوند. مهاجران از خدمات تأمین اجتماعی نسبتا کم برخوردار هستند. در محل کار، کارفرمایان انتظار دارند که یک کارمند، لباس رسمی بپوشد و وقت شناس باشد. کسانی که در پست های ارشد هستند باید به طور رسمی مورد توجه قرار گیرند.

اخذ ویزای کاری کلمبیا

ویزای کار کلمبیا، ویزای کاری مهاجر یا به طور رسمی TP-4 است. افرادی که از این ویزا استفاده می کنند کارگران خارجی هستند که توسط یک شرکت کلمبیایی حمایت مالی می شوند و در این کشور زندگی و کار می کنند. این ویزای اقامت موقت است. در نمودار زیر مدت اقامت ویزای M و ویزای R برای کارگران و کارمندان خارجی در این کشور نشان داده شده است:

مدت اقامت کارگران خارجی در کلمبیا با توجه به نوع ویزای آن هابه طور کلی، پس از داشتن ویزای M حداقل به مدت 5 سال، اتباع خارجی می توانند ویزای R دریافت کنند. هنگامی که فردی 5 سال دیگر ویزای R داشته باشد، می تواند درخواست تابعیت کلمبیا را بدهد. از آنجا که این کشور اجازه تابعیت مضاعف را دارد، افراد نیازی به رسیدگی به ویزا یا ترک تابعیت در کشور دیگر نخواهند داشت. این کشور برای ایجاد چندین دسته مختلف ویزا در دسامبر 2017 قوانین ویزا خود را تغییر داد.

3 گزینه اصلی ویزا عبارتند از:

  • ویزای بازدید کننده از نوع «V»: منظور بازدیدکنندگانی است که بدون استقرار دائمی وارد کشور می شوند.
  • ویزای مهاجر نوع «M»: مناسب برای کسانی که می خواهند وارد کلمبیا شوند و به طور موقت در آنجا زندگی کنند.
  • ویزای مقیم «R»: ویزا برای افرادی که به طور دائم در این کشور مستقر می شوند.

ویزاهای M به دلایلی مانند ازدواج، سرمایه گذاری، بازنشستگی، کار و تحصیل رایج ترین در میان مهاجران هستند. افراد برای دریافت ویزای M باید شرایط خاصی داشته باشند که عبارتند از:

  • داشتن همسر یا شریک زندگی مقیم این کشور
  • حفظ شغل دائمی
  • بازنشتگی

شرایط ویزا برای اقامت کلمبیا از طریق کار

شرایط ویزا جهت اقامت کلمبیا از طریق کار، بسته به نوع ویزا متفاوت است. همانطور می دانید، بیشتر آن ها برای شروع نیاز به پیشنهاد کار از کارفرمای محلی دارند.

وقتی کارمند و کارفرما قراردادی را امضاء کردند، می توانند روند درخواست را شروع کنند. متقاضیان علاوه بر قرارداد کار، به انگیزه نامه کارفرما، 6 ماه اظهارنامه بانکی، فتوکپی پاسپورت و عکس به سبک گذرنامه نیاز دارند. اگرچه روند درخواست ویزا بصورت آنلاین است، ویزا به صورت حضوری در دفاتر وزارت امور خارجه در بوگوتا صادر می شود.

ویزا ها معمولا 3 سال اعتبار دارند. با این حال، موارد استثنایی خاصی وجود دارد، مانند ویزای کار گروه 5 و ویزای دانشجویی دسته نهم که بسته به مدت زمان اشتغال و تحصیل می تواند کمتر از 3 سال باشد.

شرایط ویزا برای اقامت کلمبیا از طریق کار

انواع ویزای مقیم کلمبیا

ویزای مقیم (R) که از دسامبر 2017 در این کشور ارائه می شود، مشابه ویزای قبلی RE است. به طور کلی 5 دسته ویزای مقیم وجود دارد:

  • ویزای بازگشت به این کشور
  • افرادی که پدر یا مادر آن ها تبعه این کشور باشند.
  • ویزای مهاجر (M)
  • ویزای کار، دانشجویی و بازنشگستگی
  • سرمایه گذارای

ویزای بازگشت به این کشور، متعلق به کلمبیایی هایی است که در کشورهای دیگر زندگی می کنند و برای دریافت تابعیت کشورهای دیگر مجبور به انصراف تابعیت خود شده اند. دسته دوم کسانی هستند که پدر یا مادر آن ها از بدو تولد تبعه این کشور باشند. ویزای مهاجر (M) که 3 دسته آن را در جدول زیر مشاهده می کنید:

دسته ویزای مهاجرتوضیحات
ویزای M-1ویزای ازدواج
ویزای M-2ویزای والدین یا فرزندان کلمبیایی از طریق فرزند خواندگی
ویزای M-3ویزای شهروندان مرکوسور، بولیوی و شیلی

توجه داشته باشید که کسانی که ویزای مهاجر از دسته 1 تا 3 را دارند، باید بدون وقفه و به مدت 2 سال در این کشور زندگی کنند. به مدت 5 سال به طور مداوم و بدون وقفه ویزای M در رده 4 تا 11 را که شامل ویزاهای بازنشستگی، کار و دانشجویی است، نگه داشته است. یا به طور مداوم و بدون وقفه ویزای ذینفع از نوع R را به مدت پنج سال در اختیار داشته باشید.

کسانی که سرمایه گذاری بیش از 650 برابر حداقل حقوق ماهیانه کار در کلمبیا کرده اند. حداقل دستمزد سال 2023، در این کشور 908.526COP (پزو) در ماه است. بنابراین، 650 برابر معادل 590.541.900COP (پزو) یا 171.631$ (دلار آمریکا) می باشد. توجه داشته باشید ویزاهای سرمایه گذاری مهاجر جداگانه با شرایط سرمایه گذاری کمتر وجود دارد. ویزاهای نام برده شده اساسا همان دسته های ویزای RE قبلی با همان شرایط هستند.

مالیات کلمبیا برای مهاجران

مالیات در این کشور، خوشبختانه یک امر نسبتا ساده برای شهروندان و مهاجران است. همان طور که قبلا اشاره شد، اگر بیش از 183 روز در سال در این کشور اقامت داشته باشید، صرف نظر از اینکه اقامت مستمر باشید یا نباشید، شما برای مقاصد مالیاتی مقیم این کشور محسوب می شوید. سال مالیات سال تقویمی را دنبال می کند. نرخ مالیات بر درآمد ساکنان مالی در سه مرحله از 19% به 28% به 33% رسیده است. مزیت زندگی در این کشور این است که مالیات بر ارث وجود ندارد.

بخاطر داشته باشید که به محض اینکه مقیم مالیات در این کشور شوید، نرخ مالیات شما بر درآمد جهانی شما اعمال می شود. مهاجرینی که برای امور مالی ساکن محسوب نمی شوند، 35% از درآمد این کشور مالیات دریافت می کنند. کلمبیا همچنین چندین معاهده مالیات مضاعف دارد. به این معنی که اتباع این کشورها می توانند تقاضای تخفیف مالیاتی کنند اگر حداقل 1 سال ساکن مالیات این کشور باشند.

به طور کلی، اگر قصد اقامت کلمبیا از طریق کار دارید، همان طور که اشاره شد، ابتدا باید دعوت به کار شوید و سپس ویزای کار را دریافت نمایید. اگر قصد کار در این کشور یا سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی دارید، برای دریافت مشاوره می توانید به کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *