مهاجرت سرمایه گذاری در کلمبیا

ثبت شرکت در کلمبیا

ثبت شرکت در کلمبیا

ثبت شرکت در کلمبیا یک عمل امکان پذیر و سود آور برای دولت کلمبیاست و به همین دلیل دسترسی به آن در کمترین زمان صورت می پذیرد. کلمبیا سومین کشور قدرتمند آمریکای لاتین در جذب سرمایه گذار خارجی است. در طی سالیان گذشته خود را در جمع 30 کشور برتر جهان در این زمینه جای داده است. بر اساس اعلام بانک جهانی نیز کشور کلمبیا امروزه یکی از امن ترین کشورهای آمریکای لاتین در شناخته می شود.

تمرکز دولت کلمبیا در زمینه سرمایه گذاری های خارجی، بر روی جذب شرکت های قدرتمندی است که حضور آنها در کشور کلمبیا می تواند سایر شرکت های قدرتمند را نیز مجاب کند تا برای سرمایه گذاری وارد کشور کلمبیا شوند. بر اساس تحقیقات تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، دولت کلمبیا سیستمی را طراحی کرده است. بر اساس آن برخی از شرکت های خارجی معاف از پرداخت مالیات و ارزش افزوده هستند. همچنین قصد دارد از طریق همین سیاست های تشویقی، سرمایه داران خارجی را برای ثبت شرکت در کلمبیا جذب کند.

ساختار شرکت ها در کلمبیا

کشور کلمبیا به دلیل محیط تجاری کانون توجه سرمایه گذاران خارجی تبدیل شده است. اما قبل از سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کلمبیا، متقاضیان بایستی بر مبنای اهداف و شرایط تجاری خود در مورد بهترین نوع شرکت حقوقی در کلمبیا تصمیم گیری نمایند. در کشور کلمبیا، به صورت کلی 2 نوع شرکت وجود دارد. شامل Persona Natural ( مشابه شرکت تک مالکیتی) و Persona Juridica (مشابه ساختارهای تعاونی یا شراکتی همانند LLC,C Corp, S Corp) می باشند. اما در یک تقسیم بندی جزئی تر ما در کشور کلمبیا با 4 ساختار شرکت مواجه می باشیم:

  • شرکت سهامی ساده (Sociedad par Actiones Simplificada) (SAS)، ویژه شرکت های خصوصی
  • شرکت با مسئولیت محدود (Sociedad de Respansabilidad Limitada) (LTD)، که بایستی در بخش های صنعتی خاص و مخصوصا شرکت های سهامی خاص مورد استفاده قرار گیرد.
  • شرکت سنتی (Sociedad Anonima) (SA)، که ساختار مورد نیاز برای موسسات مالی (بانک ها، صندوق های قرض الحسنه، و غیره) و شرکت های فهرست شده می باشد.

مراحل ثبت شرکت در کلمبیا

اولین نکته ای که می تواند شهروندان خارجی را به ثبت شرکت در کلمبیا ترغیب کند، مراحل ثبت شرکت در این کشور است. مراحل ثبت شرکت در کشور کلمبیا تا حدود سال 2014 به گونه ای بود که هر فرد باید با در اختیار داشتن مدارک خود راهی کشور کلمبیا شود. مراحل قانونی را با مراجعه به ادارات مختلف سپری کند. با این وجود دولت کلمبیا قوانینی را به تصویب رسانده است. با گذشت از مراحل 10 گانه ثبت شرکت به صورت آنلاین، افراد می توانند ثبت شرکت خود را قطعی کنند. مراحل 10 گانه ثبت شرکت در کلمبیا به شرح زیر است:

  • تایید نام منحصر به فرد شرکت: درگاه های اینترنتی وجود دارد که به افراد کمک می کند تا بدانند آیا نامی که برای شرکت خود انتخاب کرده اند دارای اعتبار است یا خیر؟
  • معرفی شرکت: در این مرحله هر فرد وظیفه دارد تا کلیه شرکای اقتصادی خود بانضمام مسئولیت ها و حوزه اختیارات آنها را به صورت کامل معرفی کنند.
  • در مرحله سوم هر فرد باید برای دریافت کد اختصاصی پرداخت مالیات نام نویسی کند.
  • در مرحله چهارم باید افراد برای ثبت شرکت اقدام کنند. این اتفاق در اتاق بازرگانی کشور کلمبیا صورت می پذیرد.
  • افتتاح حساب بانکی
  • تحویل اطلاعات حساب بانکی به اداره مالیات
  • تحویل اطلاعات بانکی و مالیاتی به اتاق بازرگانی
  • درخواست بخشنامه صورت حساب از اداره مالیات
  • ثبت اساسنامه و سهامداران در اتاق بازرگانی
  • ثبت شرکت در خدمات اجتماعی

مطالعه مقاله ثبت شرکت در برزیل به عنوان یکی دیگر از کشورهای قاره امریکا خالی از لطف نخواهد بود.

مراحل ثبت شرکت در کلمبیا

مالیات در ثبت شرکت در کلمبیا

از جمله مواردی که در ثبت شرکت در کلمبیا باید به آن توجه داشت، شرایط مالیاتی این کشور است. دولت کلمبیا در سال های اخیر با تصویب قوانینی، شرایط مالیاتی را به گونه ای رقم زده است. سرمایه داران خارجی به حضور در این کشور ترغیب شوند. به کمک همین سیاست شرایط اقتصادی و اشتغال در این کشور رشد قابل توجهی پیدا کرده است. ذکر این نکته نیز لازم است که مالیات می تواند به صورت ایالتی یا ملی در نظر گرفته شود.

موارد مالیاتی در این کشور برای پروسه سرمایه گذاری بدین صورت می باشد:

نوع مالیاتتوضیحات
مالیات بر درآمد و سرمایه اولیهمالیات بر درآمد در سال 2019: 33%
مالیات بر سرمایه: 10%
مالیات بر ارزش افزودهمالیات بر ارزش افزوده به محصول فروخته شده وابسته است. می تواند، 0%، 5% یا 19% باشد.
مالیات بر مصرفشامل وسیله نقلیه شخصی، وسایل ارتباطی و خوراکی : 4%، 8% یا 16%
مالیات بر معاملات مالی4% از کل مبلغ جابجا شده
مالیات در صنعت و بازرگانیبین 0.2% الی 1.4% از درآمد شرکت
مالیات بر ملکبین 0.3% الی %3

چنانچه در جدول فوق مشخص است، مالیات بر درآمد شخصی در کشور کلمبیا 33% است. این مالیات به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی نیز بیشتر است. با این وجود مالیات وارده بر درآمد فعالیت های صنعتی در این کشور در حدود 1% است. این خود یکی از مهم ترین سیاست های تشویقی موجود در کشور کلمبیاست. سرمایه داران خارجی را به ثبت شرکت در کلمبیا ترغیب می کند. در باب سرمایه گذاری در کلمبیا مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کلمبیا

پس از اطلاع درباره انواع ساختار شرکت در کلمبیا، در گام بعدی متقاضیان بایستی نسبت به تنظیم و تدوین هدف شرکت (razon social) اقدام نمایند که شامل هدف بیان شده برای عملیات تجاری، نام شرکت، سرمایه ابتدایی، نماینده قانونی شرکت،اساسنامه محضری می باشد. زمانی که اساسنامه شرکت به طور رسمی و محضری (estatutos de la empresa) ثبت شود، متقاضی بایستی آنرا در اتاق بازرگانی محلی ثبت نماید. دلیل این کار نیز به خاطر اخذ شماره شناسه مالیاتی (NIT) می باشد. در این زمینه، متقاضی بایستی مدارک زیر را به اتاق بازرگانی تحویل دهد:

  • کپی و اصل پاسپورت بین المللی
  • اساسنامه شرکت (RUES)
  • شماره حساب بانکی
  • آدرس دفتر شرکت
  • فرم مالیاتی (RUT)

متقاضی می تواند قانونا شرکت خود را در این کشور احداث نماید. این فرآیند بسته به وکیل و نوع شرکت انتخابی، می تواند از 1 ماه تا چند ماه نیز طول بکشد. علاوه بر مراحل فوق، گام نهایی و تکمیل کننده سرمایه گذاری حقوقی می تواند نقش چشمگیری در آن داشته باشد. مربوط به فعالسازی شماره مالیاتی می باشد. اخذ این شماره اولا تکمیل کننده ثبت نهایی است. ثانیا از این طریق متقاضی می تواند شماره های صورت حساب خود را اخذ نماید.

ویزای سرمایه گذاری کلمبیا

ثبت شرکت در کلمبیا به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری است. همه افرادی که قصد انجام چنین فعالیتی را دارند، باید ویزای سرمایه گذاری را دریافت کنند. همه افرادی که قصد دریافت این ویزا را دارند، باید از خارج از مرزهای کشور کلمبیا برای دریافت آن اقدام کنند. مهم ترین مدارکی که هر فرد برای دریافت ویزای سرمایه گذاری به آن نیاز خواهند داشت عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر با دارا بودن حداقل 2 صفحه خالی
  • 2 قطعه عکس در سایز 3×3 مربوط به 3 ماه گذشته
  • مدارک بانکی که نشان دهنده توان مالی فرد
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه 50$ (دلار) برای رسیدگی به مدارک ارسالی
  • ارائه گواهی هایی که نشان دهنده نسبت اعضاء درجه یک خانواده فرد است.
  • گواهی شناسایی رسمی فرد در کشور خود

کشور کلمبیا یکی از پیشرفته ترین کشورهای آمریکای لاتین است. جذب سرمایه گذاران خارجی را نیز در برنامه های بلند مدت خود قرار داده است. به همین دلیل، افرادی که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند می توانند در یک بازه زمانی کوتاه مدت از طریق اینترنت، شرکت خود را در این کشور به ثبت برسانند. دولت کلمبیا محدودیت های چندانی را برای ثبت شرکت در این کشور برای شهروندان خارجی در نظر نگرفته است. همین مسئله می تواند روند انجام امور اداری را تسریع بخشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به بهره مندی از وکلای خبره می توانند شرایط مهاجرت شما از طریق ثبت شرکت را به کشور کلمبیا فراهم آورند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *