مهاجرت تحصیلی فرانسه

اقامت پس از تحصیل در فرانسه

اقامت پس از تحصیل در فرانسه

بسیاری از افرادی که تحصیل خود را در کشوری چون فرانسه گذرانده اند به دنبال راهی برای اخذ اقامت پس از تحصیل در فرانسه هستند. اقامت کاری که در آینده به اقامت دائم منجر خواهد شد. کار و زندگی در فرانسه برای خیلی از افراد می تواند ایده آل باشد. کما اینکه این کشور از جمله کشورهای خوب در حوزه شنگن اروپا است. لذا به دنبال مسیری هستند تا بتوانند اقامت تحصیلی خود را به طریقی به اقامت دائم تبدیل نمایند. این امر ما را بر آن کرده تا در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ای را در این خصوص برای شما عزیزان تهیه نماییم.

کسانی که به مدت 5 سال در کشور فرانسه به تحصیل و زندگی ساکن بودند این امکان را دارند که برای اقامت دائم در این کشور اقدام کنند. کسانی که در خود کشور فرانسه فارغ التحصیل شدند با مدت زمان 2 سال این امکان را دارند برای اقامت دائم اقدام کنند. برای اقامت دائم یا باید به کسب و کاری در این کشور مشغول شوید یا تحصیل خود را ادامه دهید در هر 2 صورت شخص می تواند برای اقامت دائم اقدام کنند.

مجوز دریافت اقامت دائم در فرانسه

کسانی که به دنبال دریافت مجوز اقامت دائم هستند. به طور کلی از این 4 طریق می توانند برای اخذ آن اقدام نمایند:

  • کسانی که در کشور فرانسه به دنیا آمدند. در سن 18 سالگی تابعیت این کشور را دریافت می کنید.
  • کسانی که والدین شخص فرانسوی باشد. حداقل یکی از پدر و مادر شخص فرانسوی باشد.
  • کسانی که بیشتر از 5 سال در این این کشور بودند.
  • کسی که با یک فرد فرانسوی ازدواج کرده و بعد از مدت 4 سال این امکان را دارد که برای اقامت دائم اقدام کند.

شما این امکان را دارید قبل از اقامت دائم ویزای 5 ساله این کشور را دریافت کنید. دانشجویان می توانند با خرید ملک، ویزای کاری و غیره برای اقامت دائم اقدام کنند. کسانی که ازدواج کردند می توانند با بچه دار شدن در این کشور برای اقامت دائم خود اقدام کنند.

افراد واجد شرایط APS در فرانسه

دانش آموزان باید مدرک کارشناسی ارشد در یک موسسه قابل اعتماد در کشور فرانسه را داشته باشند. اگر این مدرک را داشته باشند شرایط لازم را برای اقدام APS را دارند. دیگر کسانی که واجد شرایط هستند افرادی که در رشته های مهندسی، حسابداری، پزشکی مدرک دارند. کسانی که مدرک دکترا و فن آوری را دارند می توانند از APS استفاده کنند.

شما باید قبل از تمام شدن تحصیل و ویزای تحصیلی خود به مدت 4 ماه قبل برای درخواست دهند. در پاریس بسیاری از دانشجویان می خواهند از این راه استفاده کنند. مدت زمان شما برای این راه 6 ماه می باشد. مقامات دولتی برای راه اندازی اقامت خود اقدامات لازم را انجام دهند.

جهت اطلاع از شرایط و هزینه های مربوط به زندگی در این کشور نمودار شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف را بررسی بفرمائید:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف کشور فرانسه

مدارک مورد نیاز جهت اخذ APS فرانسه

برای این که بتوانیم از APS استفاده کنیم باید مدارک زیر را داشته باشیم:

  • 3 عدد عکس گذرنامه
  • کارت اقامت دانشجویی برای مدت زمان 4 تا 6 ماه آخر
  • داشتن مدرک ارشد و یا گواهی اشتغال به تحصیل

.اگر برای مجوز اقامت موقت بخواهید این پروسه را طی کنید باید 6 ماه قبل از تمام شدن کارت اقامت دانشجویی اقدامات لازم را انجام دهید. شما تا زمانی که مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ نکردید. در این زمان می توانید گواهی اشتغال تحصیلی خود را اخذ کنید. جهت اخذ اقامت این کشور مقاله اقامت فرانسه را مطالعه بفرمائید.

زمانی که تمامی مدرک خود را اخذ کردید شما این امکان را دارید که به مقامات دولتی مدارک خود را نشان دهید تا به شما APS را بدهند. هنگامی که دانشجویان تحصیل خود را تمام کردند. شما این امکان را دارید که اقامت موقت خود را دریافت کنید. این امکان را دارید که به صورت تمام وقت به کار مشغول شوید.

شرایط کاری جهت اقامت پس از تحصیل در فرانسه

اقامت پس از تحصیل در فرانسه و کار شرایطی دارد که این شرایط اعم است از:

  • داشتن یک کار دائم و یا کار موقت
  • در یک سال مالی 1.5 برابر درآمد سرانه را پرداخت کنند.
  • کار مرتبط با مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی باشد.
  • حقوق کارمندان فرانسوی شرکت با شخص مورد نظر هماهنگ باشد.

اگر دانشجویان بخواهند بعد از تحصیل در یک رشته در رابطه با یک دوره تحصیل یک کار را آغاز کنند. زمانی این اتفاق محقق می باشد که یا شرکت ثبت کنند. اقامت پس از تحصیل در فرانسه بدست آورید. وقتی این مدت سپری شد می توانید به مدت 12 ماه مجوز اقامت موقت را به دست آورید و استفاده کنید.

شرایط اقامت پس از تحصیل در فرانسه

بعد از تحصیل و اقدام برای اقامت پس از تحصیل در فرانسه باشد. دانشجویان که شرایط لازم را برای APS ندارند این امکان را دارند که توسط یک شرکت مشغول به کار شوند. آنها باید ویزای خود را تغییر دهند. ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار فرانسه تغییر می دهند. در بعضی مواقع که اقامت پس از تحصیل در فرانسه برای دانشجو امکان پذیر نباشد. درخواست متقاضی رد می شود. چند شغل برای بهتر شدن شرایط وجود دارد که درخواست رد نمی شود:

  • مدیریت حسابرسی و کنترل مالی
  • برنامه ریزی و محصولات مکانیکی
  • مهندسی تولید سیستم های اطلاعاتی
  • اپراتوری و مهندسی برق
  • فرآِیند تولید تکنسین ها داخلی
  • مواد شیمیایی
  • اپراتور مبل و چوب

شرایط اقامت پس از تحصیل در فرانسه

اقامت پس از تحصیل در فرانسه از طریق ثبت شرکت

این کشور پنجمین اقتصاد بزرگ جهان و دومین اقتصاد بزرگ در منطقه یورو است. اگرچه، این کشور نسبت به بسیاری از همتایان خود در اتحادیه اروپا در پذیرش یک فرهنگ تجاری واقعا لیبرال کندتر بود، اما به شدت با موفقیت قابل توجهی به دنبال جذب سرمایه ‌گذاری مستقیم خارجی بوده است. این امر منجر به فرآیندی بسیار ساده و ساده برای ثبت شرکت در این کشور شده است، اگرچه، مشاوره محلی برای اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مالی ضروری است.

اجازه اقامت برای کارآفرینی موقت یا مجوز اقامت حرفه ای لیبرال به اتباع خارجی اعطاء می شود که مایلند به مدت بیش از 3 ماه مشاغل تجاری، صنعتی، صنایع دستی یا سایر مشاغل خوداشتغالی را در خاک این کشور انجام دهند. تحت این گزینه های تحصیلی این کشور، شما مجاز به راه اندازی کسب و کار پس از دریافت پاسخ مطلوب به درخواست خود هستید. جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در فرانسه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

برای درخواست، باید ثابت کنید که شرایط زیر را دارید:

  • یک فعالیت اقتصادی مقرون به صرفه یا در صورت ادغام یک شرکت موجود، ظرفیت آن برای پرداخت دستمزد کافی (حداقل برابر حداقل دستمزد)
  • فعالیتی سازگار با ایمنی، سلامت و آرامش عمومی
  • رعایت تعهدات این حرفه (شرایط دیپلم یا تجربه حرفه ای)
  • عدم محکومیت یا ممنوعیت ورزش

روند اخذ اقامت پس از تحصیل در فرانسه

اشخاصی که این نوع اقامت را دارند این اجازه را هم دارند به کسب و کار مشغول باشند. درمورد درخواست مقامات باید چند مورد را در نظر بگیرید. مانند: مدت زمان تحصیل متقاضی، انگیزه نامه برای شرکت، پیشینه متقاضی وغیره. کارت اقامت پس از تحصیل در این کشور به مدت 4 سال برای شخص اصلی و همراهان می باشد. شما این امکان را دارید که برای پاسپورت خارج شدن از کشور فرانسه درخواست دهید. لازم به ذکر است که هدف از پاسپورت و کارت اقامت این است که برای وارد شدن به یک کشور اروپایی آسان تر صورت بگیرد. کسانی که جوان تر و حرفه ای تر در مهارت های خود هستند این امکان را دارند با استفاده از مهارت های خود را مهارت های خود افزایش دهند و مدرک تخصصی خود را دریافت کنند.

اقامت پس از تحصیل در فرانسه، موقعیت فوق العاده ای برای کسانی که به کشور فرانسه فکر می کنند این امکان را دارند که از این راه استفاده کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه درخشان در این پروسه می توانند شما را کمک کنند. مشاوران حرفه ای ما به صورت تلفنی و حضوری مشاوره شوید. جهت اطلاع از روش مهاجرت تحصیلی به سایر کشورهای اروپایی مقاله تحصیل در اتریش را مطالعه بفرمائید.

سوالات متفاوت در خصوص اقامت پس از تحصیل در فرانسه

در این بخش از مقاله مفتخریم تا سوالات متفاوت و پرتکراری که متقاضیان اقامت پس از تحصیل در فرانسه داشته اند را پاسخ دهیم:

  • چگونه می توان از طریق تحصیل در فرانسه اقامت دائم گرفت؟ کسانی که به مدت 5 سال در کشور فرانسه به تحصیل و زندگی ساکن بودند این امکان را دارند که برای اقامت دائم در این کشور اقدام کنند. کسانی که در خود کشور فرانسه فارغ التحصیل شدند با مدت زمان 2 سال این امکان را دارند برای اقامت دائم اقدام کنند.
  • راه های اخذ اقامت دائم در فرانسه چیست؟ کسانی که در کشور فرانسه به دنیا آمدند. در سن 18 سالگی تابعیت این کشور را دریافت می کنید. کسانی که والدین شخص فرانسوی باشد. حداقل یکی از پدر و مادر شخص فرانسوی باشد. کسانی که بیشتر از 5 سال در این این کشور بودند. کسی که با یک فرد فرانسوی ازدواج کرده و بعد از مدت 4 سال این امکان را دارد که برای اقامت دائم اقدام کند.
  • برای اقامت پس از تحصیل در فرانسه چه کاری باید انجام دهیم؟ شما این امکان را دارید قبل از اقامت دائم ویزای 5 ساله این کشور را دریافت کنید. دانشجویان می توانند با خرید ملک، ویزای کاری و غیره برای اقامت دائم اقدام کنند. کسانی که ازدواج کردند می توانند با بچه دار شدن در این کشور برای اقامت دائم خود اقدام کنند.
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در فرانسه از طریق کار چیست؟ داشتن یک کار دائم و یا کار موقت-در یک سال مالی 1.5 برابر درآمد سرانه را پرداخت کنند-کار مرتبط با مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی باشد-حقوق کارمندان فرانسوی شرکت با شخص مورد نظر هماهنگ باشد.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *