مهاجرت کاری فنلاند

اقامت فنلاند از طریق کار

اقامت فنلاند از طریق کار

اخذ اقامت فنلاند از طریق کار یک روش قانونی برای زندگی و اقامت می باشد و هر ساله مهاجران زیادی برای اشتغال در شرکت ها و کمپانی های بین المللی اقدام می کنند. شرایط کار در فنلاند برای مهاجران خارجی درسال 2023 بسیار مناسب است. با میزان درآمدهای به دست آمده می توان زندگی خوب و سطح بالایی در این کشور داشت. اما شرایط و قوانین اخذ اقامت فنلاند از طریق کار با در نظر گرفتن ملیت و وضعیت متقاضیان می تواند متفاوت باشد. اگر مایل به کسب اطلاعات به روز و جدید درباره شرایط و قوانین اخذ اقامت فنلاند از طریق کار هستید، می توانید متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را تا انتهای این نوشتار همراهی کنید.

درباره اقامت فنلاند از طریق کار

اگر قصد دارید در فنلاند کار کنید، معمولاً به اجازه اقامت نیاز داشت. اگر بدون اجازه اقامت کار کنید، ممکن است با جریمه یا مجازات روبرو شوید. اگر متقاضی اجازه اقامت بر اساس اشتغال هستید، نوع اجازه اقامت شما بستگی به نوع کار شما و یا نوع تجارت شما دارد. اگر دوره های تحصیلی خود را در فنلاند گذرانده باشید و مجوز اقامت معتبر برای تحصیل را داشته باشید، می توانید اقدام به کسب اقامت کاری فنلاند کنید. اگر قبلاً مجوز اقامت به دلایل دیگر به شما اعطا شده باشد، می تواند شامل مجوز کار در فنلاند باشد. اگر اجازه اقامت شما شامل حق کار باشد، معمولاً نیازی به مجوز جداگانه برای کار ندارید. اگر افراد شهروند یک کشور عضو اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ یا سوئیس باشند، نیازی به اجازه اقامت فنلاند نخواهند داشت. با این وجود این افراد باید حق اقامت خود را در فنلاند ثبت کنند.

انواع برنامه اقامت فنلاند از طریق کار

به طور کلی، اجازه اقامت شما بستگی به کار شما در فنلاند دارد. وقتی متقاضی اجازه اقامت برای کار در فنلاند هستید، باید توجه داشته باشید که برای انواع خاصی از مشاغل، برنامه های مخصوص اجازه اقامت وجود دارد.

در جدول زیر به انواع برنامه های اقامت در فنلاند اشاره شده است:

برنامه های اقامت در فنلاندمجوزها
برای اقامت بیش از 90 روزکسب مجوز اقامت فنلاند
برای سفر به فنلاند (اقامت کمتر از 90 روز)کسب مجوز اقامت و ویزای فنلاند در صورت نیاز)
برای زندگی در فنلاند (شهروندان اتحادیه اروپا)ثبت اقامت در فنلاند
برای اقامت طولانی مدت در فنلاندکسب مجوز اقامت دائم فنلاند
مهاجرت از طریق پناهندگی در فنلاندکسب مجوز اقامت فنلاند

اگر برنامه اقامت مشخص برای کار شما در فنلاند وجود ندارد، باید به عنوان یک شخص شاغل درخواست اجازه اقامت کنید. در این صورت، اداره اشتغال و توسعه اقتصادی فنلاند تصمیم جزئی را درباره درخواست شما اتخاذ خواهد کرد. براساس قوانین این اداره، حق کار در فنلاند توسط ملیت شخص تعیین می شود. کارمندی که شهروند یک کشور اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، لیختن اشتاین یا سوئیس نیست، معمولاً نیاز به اجازه اقامت به عنوان یک فرد شاغل یا نوع دیگری از اجازه اقامت دارد. برخی موارد، متقاضیان خارجی ممکن است براساس قانون با ویزا بتوانند وارد خاک فنلاند شوند و یا کاملاً از ویزا معاف شود.

شرایط کار در فنلاند با مجوز اقامت

اگر اجازه اقامت متقاضی براساس کار باشد، فقط این حق را به متقاضی می دهد که فرد برای یک کارفرمای خاص یا در یک زمینه خاص کار کار کند. اگر مجوز اقامت برای یک رشته کاری خاص به متقاضی داده شده باشد، فرد معمولاً مجاز به تغییر آزاد شغل خواهد بود (در صورتی که اعتبار اجازه اقامت متقاضی تمام نشده باشد و شغل جدید متقاضی در همان زمینه باشد). اگر مجوز اقامت برای یک کار خاص به متقاضی اعطا شود، وی می تواند در برای کارفرمای دیگری در همان زمینه کار کند. اگر اجازه اقامت متقاضی فقط به متقاضی امکان می دهد برای کارفرمای خاصی کار کند و فرد بخواهد زمینه کار خود را تغییر دهد، باید برای اقدام به کسب مجوز اقامت جدید کند.

اگر اجازه اقامت متقاضی برای کار اعطا شده باشد و قرارداد کاری متقاضی به پایان برسد، مجوز اقامت وی معتبر نخواهد بود. در این صورت متقاضی باید فنلاند را ترک کند، مگر اینکه فرد اقدام به کسب اجازه اقامت برای کار در در برخی از زمینه های دیگر شود. لازم به ذکر است که اگر به یک متقاضی مجوز اقامت کار داده شده باشد، خانواده وی معمولاً می توانند براساس روابط خانوادگی، درخواست اقامت دهند. متقاضیان نمی توانند در فنلاند با اجازه اقامت که در یک کشور دیگر به آنها اعطا شده است، کار کنند، به خصوص اگر قصد دارند بیش از 90 روز کار کنند. با این حال، در برخی موارد، افراد فقط نیاز به اجازه اقامت یا ویزا دارند که توسط یک کشور شنگن دیگر اعطا شده باشد. همچنین این امکان وجود دارد که متقاضیان اجازه داشته باشند بدون ویزا در فنلاند بمانند.

حق کار بدون کسب اقامت فنلاند از طریق کار

حق کار بدون کسب اقامت فنلاند از طریق کار

در برخی از موقعیت ها و شرایط خاص، متقاضیان ممکن است نیازی به اجازه اقامت نداشته باشند. با این حال، اقامت افراد در کشور فنلاند باید قانونی محسوب شود.

با داشتن شرایط زیر، اقامت افراد در کشور فنلاند قانونی محسوب می شود:

متقاضی دارای ویزای معتبر است.در صورتی که فرد از کشوری به فنلاند مهاجرت می کند که شهروندان آن برای ورود به فنلاند به ویزا نیاز دارند مانند ایران
متقاضی دارای اجازه اقامت شنگن باشد. که توسط یک کشور دیگر اعطا شده است و به متقاضی امکان می دهد برای مدت کوتاهی در فنلاند بماند.
متقاضی شهروند یک کشور بدون نیاز به کسب ویزا باشد.در این صورت ممکن است متقاضی بتواند در مدت زمان اقامت بدون ویزا در فنلاند کار کند.
در صورت برآورده شدن شرایطی متقاضیان برای اشتغال در کشور فنلاندنیاز به مجوز اقامت نخواهند داشت.
از متقاضی دعوت شود که در فنلاند کار کند یا برای کار در فنلاند قراردادی امضاء کرده باشد.که نشان دهد وی حداکثر 90 روز کار خواهد کرد.
متقاضی مترجم، معلم، متخصص یا داور ورزشی باشد.متقاضی یک هنرمند حرفه ای، مربی یا ورزشکار یا عضو تیم کمک یا پشتیبانی برای چنین افرادی باشد.

همچنین اگر کار متقاضی حداکثر 90 روز یا کمتر طول بکشد ممکن است بتواند مشاغل زیر را بدون کسب اجازه اقامت کار در فنلاند انجام دهد:

  • متقاضی یک نماینده محصول یا یک کارگر فیلم باشد و کارفرمای وی در فنلاند دفتر نداشته باشد.
  • متقاضی ملوانی باشد که در بخش کشتی های بازرگان یا در خارج از فنلاند استخدام شده باشد که در بین بنادر خارجی کار می کند.
  • متقاضی کارمند دائمی یک شرکت باشد که در یک کشور خارجی فعالیت می کند و برای انجام کارهای موقتی یا خریدهای فرعی به فنلاند سفر کرده باشد.
  • متقاضی تور لیدر باشد.

شرایط کسب اقامت فنلاند از طریق کار

یکی از مهم ترین موارد در لیست شرایط کسب اقامت فنلاند از طریق کار این است که حقوق متقاضی باید به اندازه کافی بالا باشد تا فرد بتواند هزینه های زندگی و اقامت در کشور فنلاند را پرداخت کند. اگر متقاضی برای کار در فنلاند برای اجازه اقامت درخواست کرده باشد، باید برای کار خود حقوق مناسب دریافت کند. این حقوق باید در تمام مدت اعتبار اجازه اقامت متقاضی از وی پشتیبانی کند. قبل از مهاجرت به فنلاند، کسب اطمینان از داشتن توان مالی کافی برای زندگی و اقامت در کشور فنلاند بسیار ضروری می باشد. البته متقاضیان باید در نظر داشته باشند که هزینه زندگی و اقامت در فنلاند در شهر های مختلف این کشور متفاوت است. در نمودار زیر کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به مقایسه هزینه های زندگی در شهرهای مختلف فنلاند پرداخته اند:

علاوه بر شرایط و قوانین کسب اقامت فنلاند از طریق کار، شما عزیزان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از شرایط مهاجرت کاری به فنلاند و سایر کشورهای دنیا آگاه شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *