مهاجرت

اقامت در باربادوس

اقامت در باربادوس

بسیاری از مردم از نقاط مختلف جهان به دنبال اخذ اقامت در باربادوس جهت زندگی در این بهشت گرمسیری هستند. یکی از مزیت های اقامت در باربادوس این است که، جمعیت جزیره متنوع است و در نتیجه ترکیب دوست داشتنی از خواستگاه و فرهنگ های مختلف را ارائه می دهد. از سوی دیگر، باربادوس یکی از توسعه یافته ترین کشورهای حوزه کارائیب محسوب می شود.

مهاجرت به باربادوس به دلیل فضای جهانی و سابقه ایمنی این کشور بسیار جذاب است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در حوزه های مختلف می باشد. علاوه بر این قوانین باربادوس برنامه های مختلفی از جمله وضعیت مهاجر، اقامت دائم، شهروندی و داشتن ملیت ماهر را برای اتباع خارجی ایجاد کرده است. البته بر خلاف چندین همسایه خود در دریای کارائیب، باربادوس برنامه ای برای شهروندی اقتصادی ندارد.

مجوز اقامت در باربادوس به صورت ویژه

یکی از متداول ترین روش ها جهت اخذ مجوز اقامت در باربادوس درخواست برای اقامت ویژه باربادوس (SERP) می باشد. مجوز اقامت ویژه باربادوس پیش بینی می کند که اگر الزامات خاصی برآورده شود، سرمایه گذاری در مقدار معینی از زیرساخت ها، بشر دوستانه یا املاک صورت بگیرد. مجوز اقامت ويژه باربادوس به دارندگان این اجازه را می دهد تا در باربادوس اقامت داشته باشند اما اجازه کار در این کشور را ندارند. زیرا برای کار در این کشور باید درخواست مناسب را ارسال کرده و هزینه مجوز کار مورد نیاز را برای دریافت مجوز کار طولانی مدت بپردازند.

در جدول زیر می توانید واجدین شرایط دریافت مجوز اقامت ویژه در باربادوس را مشاهده فرمایید:

واجدین شرایط دریافت مجوز اقامتتوضیحات
سرمایه گذاران بین المللیافرادی که دارایی خالص آنها حداقل 10 میلیون $ (دلار) است در ردیف اول اخذ یوزای اقامت ویژه باربادوس قرار دارند. همچنین متقاضیان باید حداقل 4 میلیون دلار در این کشور سرمایه گذاری کنند البته مبلغ سرمایه گذاری شده باش باید از خارج از کشور باشد.
افراد واجد شرایط مشارکتافرادی که آماده مشارکت 4 میلیون $ (دلار) هستن  اما آستانه ارزش خالص 7 میلیون دلاری را برآورده نمیکنند همچنان واجد شرایط هستند.
افراد بالای 60 سالافراد بالای 60 سال در باربادوس واجد شرایط دریافت مجوز ورود و اقامت ویژه با اقامت نامحدود در این کشور هستند.

مجوز اقامت در باربادوس به صورت ویژه

بهترین مناطق برای اقامت در باربادوس

اتباع کشورهای خارجی که قصد اقامت در باربادوس را دارند، باید قبل از اعزام به این کشور بهترین مناطق جهت سکونت در باربادوس را مورد بررسی قرار دهند. به طور کلی باربادوس جزیره ای بسیار زیبا در دریای کارائیب می باشد، اما با این وجود برای اقامت در این کشور باید تمامی مناطق این کشور را مورد بررسی قرار دهید.

علاوه بر این اقامتگاه های مختلفی برای اجاره یا خرید ملک در باربادوس وجود دارد، اما در وحله اول باید تصمیم بگیرید که در کئدام منطقه قصد زندگی دارید. هز کجای این کشور زیبا را انتخاب کنید سواحل زیبایی را خواهید یافت. اما طبق آمار به دست آمده اغلب افرادی که به باربادوس مهاجرت می کنند، به خرید ملک در این کشور روی می آورند. از سوی دیگر، برای هر منطقه مسکونی در باربادوس مزایا و معایبی وجود دارد که در این بخش از مقاله بصورت جامع به آنها خواهیم پرداخت.

برای اینکه بیشتر با بهترین مناطق باربادوس جهت اقامت آشنا شوید جدولی را برای شما عزیران تهیه کرده ایم که به آن می پردازیم:

بهترین مناطق باربادوس جهت اقامتخصوصیات
سواحل غربیسواحل غربی در باربادوس که به ساحل پلاتینیوم معروف است، همواره مورد توجه سرمایه گذاران بین المللی در حوزه املاک و مستغلات قرار گرفته است.
سواحل شرقیقیمت املاک در سواحل شرقی به نسبت سایر نقاط باربادوس ارزان تر است. منطقه سواحل شرقی دارای مجتمع های تجاری گسترده، سوپرمارکت ها و پمپ بنزین می باشد.
سواحل جنوبیسواحل جنوبی باربادوس به دلیل نزدیکی به فرودگاه برای مهاجران نسبتا راحت تر است. همچنین هزینه زندگی در سواحل جنوبی باربادوس بسیار مقرون به صرفه است.

افتتاح حساب بانکی پس از اقامت در باربادوس

یکی از اصلی ترین چالش هایی که مهاجران پس از اقامت در باربادوس با آن مواجه می شوند، افتتاح حساب بانکی در این کشور است. به طور کلی اگر در باربادوس زندگی و کار می کنید داشتن حساب بانکی ضروری است، و تمام اعضای خانواده متقاضیان نیز باید دارای حساب بانکی مستقل باشند. اما نگران نباشید، زیرا افتتاح حساب بانکی پس از اقامت در باربادوس امر بسیار ساده ای می باشد. البته لازم به ذکر است که مهاجران برای افتتاح حساب بانک باید دو نوع کارت شناسایی همراه داشته باشند، که یکی از آنها پاسپورت معتبر است. مدرک دیگری که برای افتتاح حساب بانکی می توانید ارائه دهید گواهینامه رانندگی یا کپی مدارک ویزا می باشد.

نکته قابل توجه این است که همواره مقدار کمی وجه برای افتتاح حساب بانکی در باربادوس لازم است، که این مبلغ حدود 110BBD (دلار باربادوس) می باشد. اما این مبلغ در بانک های مختلف متفاوت است. نکته قابل توجه در خصوص افتتاح حساب بانکی پس از اقامت این است که، مبلغ افتتاح حساب برای حساب های جاری و پس انداز در این کشور یکسان است. علاوه بر این برای دارندگان حساب های جاری کارت نقدی و دسته چک صادر می شود و کارت های نقدی را می تواند در اکثر دستگاه های خودپرداز استفاده کرد. علاوه بر این، تسهیلات بانکداری آنلاین توسط اکثر بانک های این کشور ارائه می شود. این تسهیلات برای افرادی که نمی توانند به صورت منظم به شعبه مراجعه کنند.

در نمودار زیر می توانید روند افتتاح حساب بانکی توسط مهاجران در باربادوس را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند افتتاح حساب بانکی توسط مهاجران در باربادوس

همچنین یکی از معتبرترین بانک های باربادوس جهت افتتاح حساب بانکی در این کشور، سیتی بانک است. سیتی بانک باربادوس می تواند قبل از حضور شما در این کشور به شما در خصوص افتتاح حساب بانکی کمک های ویژه ای را ارائه دهد. چنانچه تصمیم خود را برای مهاجرت به باربادوش و اخذ اقامت در این کشور گرفته اید، برای اطمینان خاطر بیشتر در این زمینه با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار اقامت در باربادوس

در این بخش توجه شما را به پاسخ سوالات پرتکرار جلب می داریم:

  • بهترین مناطق برای اقامت در باربادوس کدام اند؟ سواحل غربی، سواحل شرقی و سواحل جنوبی
  • واجدین شرایط دریافت مجوز اقامت ویژه در باربادوس به چه صورت می باشد؟ حداقل 10 میلیون $ (دلار) سرمایه، افراد واجد الشرایط مشارکت و متقاضیان بالای 60 سال سن داشته باشند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *