مهاجرت

اقامت در الجزایر

اقامت در الجزایر

اقامت در الجزایر طی سال های اخیر به دلیل پیشرفت های متوالی این کشور در حوزه های مختلف، به یکی از اصلی ترین گزینه های داوطلبان مهاجرت به خارج از کشور تبدیل شده است. به طور کلی اگر اهل یک کشور خارجی هستید و قصد دارید به الجزایر مهاجرت کنید، باید برای مجوز اقامت این کشور نیز اقدام نمایید. همچنین در الجزایر همه چیزهایی که نیاز دارید را پیدا خواهید کرد.

مناظر متنوع همراه با مردم خوب، به علاوه غذاهای خوشمزه و آب و های مطلوب در 365 روز سال این کشور را بهترین گزینه برای اقامت اتباع خارجی تبدیل کرده است. ما در این مقاله با کمک مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد داریم تا روند اخذ اقامت را به صورت دقیق و جامع به شما عزیزان ارائه دهیم. همچنین شما را به صورت گام به گام در تمام مراحل قانونی مورد نیاز برای دریافت مجوز اقامت راهنمایی می کنیم.

واجدین شرایط دریافت کارت اقامت در الجزایر

اتباع کشورهای خارجی که قصد دریافت کارت اقامت در الجزایر را دارند، باید واجد شرایط برخی از الزامات اساسی باشند. تمامی شرایط مربوط به دریافت کارت اقامت به الزامات قانونی اداره مهاجرت بستگی دارد. همچنین کارت اقامت ممکن است تحت شرایط خاصی پس از پذیرش برای اقامت برای متقاضیان صادر شود. کارت اقامت به دارنده این اجازه را می دهد تا به شغل حقوقی یا خود اشتغالی در این کشور مشغول شود. به طور کلی اخذ مجوز زندگی مزایا بی شماری برای اتباع خارجی به همراه دارد.

به طور کلی موارد ذکر شده داخل جدول زیر واجد شرایط دریافت مجوز اقامت هستند:

واجدین شرایط دریافت کارت اقامتتوضیحات
همسران اتباع الجزایریبه همسران اتباع الجزایری که حداقل 3 سال یا 1 سال در صورت داشتن مدرک ازدواج با یک ملیت الجزایری
کودکانبه کودکانی که شهروند غیر آفریقایی زیر 21 سال هستند یا یک تبعه الجزایری وابسته هستند.
فرزندان تحت تکفلمجوز اقامت به فرزندان تحت تکفل یک تبعه الجزایری یا همسر وی
الحاق خانوادهبه شهروندان غیر آفریقایی که بر اساس الحاق خانواده با یک تبعه خارجی دارای کارت اقامت وارد این کشور شده اند.
پناهندگانکارت اقامت به پناهندگان یا افراد بدون تابعیت و اعضای خانواده آنها نیز تعلق می گیرد.
حوادث شغلیبه شهروندان غیر آفریقایی با حوادث شغلی یا مستمری بیماری شغلی و خانواده های آنها

اخذ اقامت در الجزایر به صورت دائم

یکی از اصلی ترین راه های اخذ اقامت، درخواست مجوز به صورت دائم می باشد. اتباع کشورهای خارجی پس از 5 سال زندگی بدون وقفه در الجزایر می توانند برای اجازه اقامت دائم درخواست دهند. با داشتن ویزای معتبر بین المللی متقاضیان واجد شرایز درخواست اقامت خواهند بود. علاوه بر این، مجوز اقامت دائم به متقاضیان این امکان را می دهد که به طور نامحدود زندگی کنند. نکته قابل توجه در خصوص روند اخذ اقامت دائمی این است که، الزامات در روند درخواست این نوع از اقامت بسیار ساده است. زیرا فقط با پاسپورت معتبر ملی، مجوز فعلی و فرم تکمیل شده کارت اقامت را دریافت خواهید کرد. به این نکته نیز توجه فرمایید که، دانشجویان بین المللی تمام سال هایی که در الجزایر تحت ویزای دانشجویی زندگی کرده اند نصف می شود.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع خارجی برای مجوز را مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع خارجی برای مجوز اقامت الجزایر

دریافت اقامت در الجزایر به صورت موقت

یکی از متداول ترین روش های اخذ اقامت در الجزایر، درخواست مجوز به صورت موقت می باشد که سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان برای مجوز اقامت موقت درخواست می دهند. اگر قصد دارید برای مدت کوتاهی در الجزایر زندگی کنید، مجوز اقامت موقت گزینه ای است که باید برای آن درخواست دهید. اقامت موقت شامل انواع مختلف مجوزهای اقامتی است که اتباع خارجی در دسترس دارند.

مجوز اقامت کوتاه مدت به متقاضیان امکان زندگی و کار در الجزایر را به مدت 1 تا 2 سال را اعطاء می کند. همچنین پس از اتمام دوره داوطلبان، در صورتی که همچنان شرط اولیه را داشته باشند، می توانند مجوز اقامت موقت خود را برای 1 یا 2 سال دیگر تمدید کنند. در نهایت اینکه روند درخواست مجوز اقامت موقت الجزایر به نسبت مجوز اقامت دائم این کشور بسیار ساده تر است.

"دریافت

طرق مختلف اخذ اقامت در الجزایر

اتباع کشورهای خارجی که قصد زندگی در الجزایر را دارند، با توجه به اهداف خود می توانند برای مجوز اقامت درخواست دهند. البته لازم به ذکر است که بدانید، قبل از درخواست مجوز اقامت اقامت الجزایر باید ویزای این کشور را به طور کامل دریافت کرده باشید. در غیر این صورت در روند درخواست مجوز اقامت کوتاه مدت با مشکلات پیچیده ای مواجه خواهید شد.

در جدول زیر می توانید طرق مختلف اخذ مجوز اقامت را با توجه به اهداف متقاضیان مشاهده فرمایید:

طرق مختلف اخذ مجوز اقامتتوضیحات
اخذ اقامت از طریق ازدواجازدواج با یک تبعه الجزایری به متقاضیان کمک می کند تا مجوز اقامت خود را در اسپانیا به راحتی دریافت کنند. همچنین تشکیل یک مشارکت مدنی نیز می تواند روند درخواست مجوز اقامت را ساده تر کند.
اخذ اقامت برای عشایر دیجیتال و کارگران از راه دوردر صورت کار از راه دور برای یک شرکت خارجی در الجزایر یا به عنوان یک فریلنسر می توانید اقامت از راه دور یا اقامت عشایر دیجیتال را دریافت کنید. این روش بهترین گزینه است زیرا هم می توانید از محل اقامت خود درخواست دهید و هم از کشور الجزایر اقدام کنید.
عضو خانوادهبر اساس این روش شهروندان خارجی که در الجزایر زندگی می کنند می توانند بستگان خود را همراه خود به این کشور بیاورند و مجو را دریافت کنند.

تمامی این مسیرهای ذکر شده در داخل جدول برای اخذ مجوز، اگر بدون اطلاعات کافی صورت پذیرد، با مشکلات پیچیده ای همراه خواهد بود. به همین جهت ما به شما عزیزان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را با سالها تجربه درخشان در امر مهاجرت، برای اخذ مشاوره در خصوص اقامت پیشنهاد می کنیم.

سوالات پرتکرار درباره اقامت در الجزایر

در این بخش توجه شما را به پرتکرارترین سوالت در خصوص اخذ مجوز اقامت در الجزایر جلب می داریم:

  • واجدین شرایط دریافت کارت اقامت در الجزایر شامل چه مواردی می باشد؟ واجدین شرایط اخذ مجوز اقامت عبارتند از همسران اتباع الجزایری، کودکان، فرزندان تحت تکفل، الحاق خانواده، پناهندگان و حوادث شغلی
  • طرق مختلف اخذ مجوز اقامت الجزایر با توجه به اهداف متقاضیان به چه روش هایی تعلق می گیرد؟ اخذ اقامت از طریق ازدواج، اخذ اقامت برای عشایر دیجیتال و کارگران از راه دور و عضو خانواده
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *